chromecast op hotel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
laatst zat ik in 2 hotels en omdat ik wist dat er wifi op de kamer was + platte tv had ik gehoopt dat de chromecast ging werken. Helaas werktedit niet, is dit altijd zo op hotelkamers of deed ik iets verkeerd. Ik kon mijn tablet verbinden met hun wifi maar de chromecast niet
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De kans is groot dat, als het een deftig wifi-systeem is, elke client (wifi-gebruiker) geïsoleerd is. Anders zou je zomaar de uPNP-server van je buurman z'n laptop kunnen benaderen of andere leuke dingen. De Chromecast heeft dan mogelijk wifi (al zal die vast blijven hangen op een captive portal waar die niet voorbij raakt), maar je kan mekaar niet zien.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Enige oplossing is je eigen mini wifirouter meenemen en zo streamen, enige nadeel is dat je dan geen internet hebt (tenzij er ook een netwerkkabelaansluiting is.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
De client-isolation is meestal het grootste probleem. Zelf heb ik altijd een goedkope wif repeater/accesspoint/client van medion mee op hotel. Op die manier kan ik een nieuw netwerk maken wat verbonden is met de hotelwifi (zowel via ethernet of door die als repeater in te stellen). Zo kan de chromecast wel verbinden met mn tablet.
Ook moet je soms oppassen met de flatscreens van philips in hotels. Vaak blokkeren ze daar de functie om te switchen tussen bronnen. Dus kan je vaak de chromecast zelfs niet selecteren. Als je dan geluk hebt, kan je in de verborgen instellingen met een bepaalde sequentie van cijfers op de afstandsbediening. Als je veel pech hebt, geraak je er enkel in met een speciale "maintenance-remotecontrol".
[
Post made via mobile device ]
[
Post made via mobile device ]
Ook moet je soms oppassen met de flatscreens van philips in hotels. Vaak blokkeren ze daar de functie om te switchen tussen bronnen. Dus kan je vaak de chromecast zelfs niet selecteren. Als je dan geluk hebt, kan je in de verborgen instellingen met een bepaalde sequentie van cijfers op de afstandsbediening. Als je veel pech hebt, geraak je er enkel in met een speciale "maintenance-remotecontrol".
[

[

- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Chromecast werkt op hotel als je een HooToo Tripmate bij hebt.
Die TripMate is ondertussen onmisbaar geworden. Bij klanten een ethernet kabeltje inpuggen en bingo. Smartphone leeg: je kan hem overal opladen, zelfs terwijl je rond loopt.

Die TripMate is ondertussen onmisbaar geworden. Bij klanten een ethernet kabeltje inpuggen en bingo. Smartphone leeg: je kan hem overal opladen, zelfs terwijl je rond loopt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
klopt, want het lukte enkel in het 2de hotel dat ik de ingangsbronnen kon selecteren.Dima_2005 schreef:Op hotel heb je vaak last van het feit dat je niet aan HDMI poorten aankunt...
BTW: LOL, is de 600.000ste postID
-
- Elite Poster
als ik het goed begrijp moet er minimum een ethernet aansluiting in de kamer aanwezig zijn? dit heb persoonlijk toch nog niet vaak tegengekomen, is dat misschien iets voor de duurdere 4/5 sterren hotels? en wat als in een bed& breakfast logeert?seagull schreef:Chromecast werkt op hotel als je een HooToo Tripmate bij hebt.![]()
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
De TripMate werkt zowel met WiFi als met Ethernet.bartman schreef:als ik het goed begrijp moet er minimum een ethernet aansluiting in de kamer aanwezig zijn? dit heb persoonlijk toch nog niet vaak tegengekomen, is dat misschien iets voor de duurdere 4/5 sterren hotels? en wat als in een bed& breakfast logeert?
Hij zorgt ervoor dat de chromecast en je smartphone of tablet in hetzelfde WiFi netwerk zitten en dat een aantal beperkingen van de hotel WiFi opgeheven worden.
[

Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik neem alleen de TripMate mee, geen chromecast.meon schreef:Zeg, is dat normaal dat er wifi-hotspotjes en chromecasts en routers worden meegenomen op hotel?

[

- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Werkt dat ook met WiFi netwerken met vb een guest portal?seagull schreef:De TripMate werkt zowel met WiFi als met Ethernet.
Hij zorgt ervoor dat de chromecast en je smartphone of tablet in hetzelfde WiFi netwerk zitten en dat een aantal beperkingen van de hotel WiFi opgeheven worden.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja. kijk eens naar enkele reviews op youtube.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik heb het net gedaan de afgelopen 2 weken en da's eigenlijk zeer makkelijk. En eindelijk eens de moeite om een TV aan te zetten op hotel.
Meestal staan daar grote flatscreens waar er dan een analoog signaal op binnenkomt met een beeld om te huilen en belachelijk weinig zenders.
Meestal staan daar grote flatscreens waar er dan een analoog signaal op binnenkomt met een beeld om te huilen en belachelijk weinig zenders.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Alleen moet de wifi natuurlijk wel snel genoeg zijn (6Mbps+) om netflix deftig te kunnen streamen. En dat is lang niet in alle hotels het geval. Soms mag je al blij zijn met een paar mbps.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Vele hotels hebben ook een soort limiet.AndRo555 schreef:Alleen moet de wifi natuurlijk wel snel genoeg zijn (6Mbps+) om netflix deftig te kunnen streamen. En dat is lang niet in alle hotels het geval. Soms mag je al blij zijn met een paar mbps.
Al regelmatig hotels gehad met 70Mbps, maar na een 5GB op 24u (of 1GB per 2u) loopt je snelheid terug naar 0,5Mbps.
Je moet dan soms effe mac adres resetten of lief doen bij de frontdesk. (in geval van login/kamernummer)

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Om geen nieuwe topic te moeten openen, eenvoudig vraagje:
Bij mijn chromcast is een voeding bijgeleverd, maar blijkbaar kan je die ook van stroom voorzien via USB.
Geeft een normale (ongebruikte) USB poort van een TV (Philips) voldoende stroom om de Chromcast te voeden tijdens "casten" ?
Ik zie wel voor- en nadelen
Bij mijn chromcast is een voeding bijgeleverd, maar blijkbaar kan je die ook van stroom voorzien via USB.
Geeft een normale (ongebruikte) USB poort van een TV (Philips) voldoende stroom om de Chromcast te voeden tijdens "casten" ?
Ik zie wel voor- en nadelen
- - voordeel dat je geen aparte stekker nodig hebt (indien USB poort voldoende stroom levert).
- voordeel dat de Chromcast geen stroom verbuikt (en data?) als je TV uit staat, ipv 24/24 op stroom.
- nadeel dat de Chromecast volledig terug moet opstarten (booten) als je TV aanschakelt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eigenlijk zelfs niet meer dan normaal. Het is gewoon handig! Zo zat ik deze week in Praag met de vriendin op hotel (Mikrotik User Meeting, en daarna een paar dagen Praag). We hadden daar een zeer goede wifi van het hotel uit maar het had wel limieten:meon schreef:Zeg, is dat normaal dat er wifi-hotspotjes en chromecasts en routers worden meegenomen op hotel?
- Bij het opstarten kreeg je een portal waar je moest inloggen met de login/pass welke je aan de desk kreeg
- Maximum twee devices konden deze login tegelijk gebruiken (en daar sta je dan met 3 smartphones, 2 laptops en een tablet)
- Elk uur moest je opnieuw inloggen op die portal (sessies dus van 1u)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Philippe
Normaal gezien werkt de Chromecast in elke USB-poort. Probeer het gewoon eens uit op je TV. Het booten is trouwens niet echt een nadeel, aangezien dit bij ons toch vrij snel gaat. Google raadt wel aan om de stroomadapter te gebruiken voor de beste ervaring, en enkel een USB-poort te gebruiken indien je geen stopcontact meer vrij hebt. Wij doen het echter toch via een USB-poort in de TV. Ik ben van mening dat het ding niet constant ingeschakeld moet zijn.
Hier heeft men het verbruik ook eens uitgemeten: http://www.anandtech.com/show/7186/goog ... i-dongle/2
Normaal gezien werkt de Chromecast in elke USB-poort. Probeer het gewoon eens uit op je TV. Het booten is trouwens niet echt een nadeel, aangezien dit bij ons toch vrij snel gaat. Google raadt wel aan om de stroomadapter te gebruiken voor de beste ervaring, en enkel een USB-poort te gebruiken indien je geen stopcontact meer vrij hebt. Wij doen het echter toch via een USB-poort in de TV. Ik ben van mening dat het ding niet constant ingeschakeld moet zijn.
Hier heeft men het verbruik ook eens uitgemeten: http://www.anandtech.com/show/7186/goog ... i-dongle/2
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Even een oud draadje oppikken, maar ik heb onlangs ook zo'n HooToo Tripmate gekocht om eindelijk eens chromecast/netflix te kunnen gebruiken op Hotel. Bij mij thuis werkt dat prima, hij kan alle Wifi netwerken vinden, maar eens op hotel kon ik de Wifi niet vinden ? Kwam zelfs niet in de SSID lijst voor ?? Mijn iPhone's hotspot en andere buiten hotel dan weer wel ... het lijkt erop dat ze dit toestel blokkeren ?seagull schreef:Chromecast werkt op hotel als je een HooToo Tripmate bij hebt.![]()
Any ideas ... dat is nu al de zoveelste keer dat ik netflix werkende probeer te krijgen op Hotel.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Nee, hoogstwaarschijnlijk blokkeren ze niet de probes van dit toestel.
Volgens de specs is dat toestel 2.4 GHz only, en dat is vandaag achterhaald. Hotel Wi-Fi was misschien enkel 5 GHz? Was het toevallig een groot hotel van een international keten?
Volgens de specs is dat toestel 2.4 GHz only, en dat is vandaag achterhaald. Hotel Wi-Fi was misschien enkel 5 GHz? Was het toevallig een groot hotel van een international keten?
Beste stick voor Netflix op hotel is de Roku Streaming Stick (en die ondersteunt zowel 2.4 GHz als 5 GHz). Roku is ontstaan uit Netflix en zit nog steeds in hetzelfde gebouw, veel beter ga je niet vinden. Het is echter geen ChromeCast, maar heeft wel apps voor alle courante streamingdiensten naast Netflix.spacekiek schreef:dat is nu al de zoveelste keer dat ik netflix werkende probeer te krijgen op Hotel.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hm geen idee, dat heb ik nu niet nagekeken. Meeste hotels gebruiken toch 2.4Ghz dacht ik? Het was een hotelleke in Tirol, dus niet echt grote keten dusCCatalyst schreef: Volgens de specs is dat toestel 2.4 GHz only, en dat is vandaag achterhaald. Hotel Wi-Fi was misschien enkel 5 GHz? Was het toevallig een groot hotel van een international keten?

Hm klinkt interessant ? Maar kan die ook overweg met een captive portal die de meeste hotels gebruiken ?CCatalyst schreef: Beste stick voor Netflix op hotel is de Roku Streaming Stick (en die ondersteunt zowel 2.4 GHz als 5 GHz). Roku is ontstaan uit Netflix en zit nog steeds in hetzelfde gebouw, veel beter ga je niet vinden. Het is echter geen ChromeCast, maar heeft wel apps voor alle courante streamingdiensten naast Netflix.
-
- Elite Poster
Setup die men de laatste jaren kiest als een professionele installatie onder de arm genomen wordt is om in elke kamer of per twee kamers een AP te hangen, telkens met enkel 5 GHz. Dat is daarvoor ideaal gezien het beperkte bereik, de grote snelheid en het grote aantal kanalen. Voor de meeste gasten volstaat dit, 5 GHz wordt al lang genoeg ondersteund in smartphones en laptops.spacekiek schreef: Hm geen idee, dat heb ik nu niet nagekeken. Meeste hotels gebruiken toch 2.4Ghz dacht ik? Het was een hotelleke in Tirol, dus niet echt grote keten dus![]()
Men zal over het algemeen per gang dan wel nog een aantal AP's aanduiden die ook 2.4 GHz voorzien op kanalen 1, 6 of 11 voor legacy support, maar als je niet in een kamer zit met een AP die ook 2.4 GHz doet en de dichtstbijzijnde AP is ook niet in de volgende kamer, is het goed mogelijk dat je dat al niet meer kunt oppikken met een toestel dat niets meer dan een kleine ingebouwde antenne heeft.
In kleine zelfstandige hotels zie je deze aanpak nog niet zo veel, maar het kan wel degelijk als men de installatie aan een professionele firma overgelaten heeft ipv zelf iets op te zetten.
https://blog.roku.com/hotel-and-dorm-co ... oku-devicespacekiek schreef: Hm klinkt interessant ? Maar kan die ook overweg met een captive portal die de meeste hotels gebruiken ?
-
- Elite Poster
Check wel dat je de Roku Streaming Stick (of de Streaming Stick+) bestelt, en niet de Roku Express of Premiere. De Express/Premiere zijn geen HDMI-sticks maar lijken er wel ferm op, en ze ondersteunen evenmin 5 GHz.spacekiek schreef: direct besteld op amazon !!
De Streaming Stick(+) is het enige model met HDMI-stick form factor dat dual-band Wi-Fi ondersteunt.
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Wat is er zaliger dan na een dag je voeten platwandelen kunnen Netflixen?meon schreef:Zeg, is dat normaal dat er wifi-hotspotjes en chromecasts en routers worden meegenomen op hotel?
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Effe in de bar gaan zitten en een drankje nuttigen terwijl je wat zit te people watchen en zeveren 
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bwah, ik heb hier nog een Huawei P7 liggen welke ik nog steeds gebruik als backup phone, en deze heeft enkel 2.4GHz. Zou zelfs moeten kijken of mijn Huawei P8 inmiddels 5GHz heeft...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Los van het feit dat het van het H-merk is, is dat specifiek model uitgekomen in Mei 2014. Het had ook maar 16 GB storage.krisken schreef:Bwah, ik heb hier nog een Huawei P7 liggen welke ik nog steeds gebruik als backup phone, en deze heeft enkel 2.4GHz.
Meeste mensen vervangen hun smartphone op een termijn van 2-3 jaar.