Nieuwe installatie, wachtwoordprobleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Maandag werd mijn nieuwe Scarletverbinding geinstalleerd. Werkte prima, met de BBOX2. Nu, ik wil natuurlijk geen BBOX2 maar een Fritz!box gebruiken. Van de technieker kreeg ik geen PPPOE-wachtwoord en dat wat ik per post kreeg toegestuurd is duidelijk niet correct. Dus wijzigde ik het wachtwoord via de site van Scarlet.

Probleem is nu dat dit nieuwe wachtwoord maar heel sporadisch wordt aangenomen, ongeveer 1x per dag (verbinding wordt elke 5 minuten opnieuw getracht te maken). Wanneer die verbinding er dan is (met mijn gekozen wachtwoord) heb ik internet. Maar als ik dan opnieuw reconnect wordt hetzelfde wachtwoord weer niet meer aanvaard.

Heb al 10x opnieuw mijn wachtwoord veranderd via de site maar het probleem blijft hetzelfde. De helpdesk kan mij alleen een wachtwoord per post doorsturen, lijkt me niet echt een oplossing. Ik wil zelf via de site mijn wachtwoord kiezen en ik wil dan ook graag dat dit gewoon werkt.

Nog al iemand dit meegemaakt? Enige suggesties om dit op te lossen?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Uit ervaring weet ik dat je moet opletten met de PPPOE-sessies bij Scarlet/Proximus.
Het is belangrijk dat je eerst de PPPOE-sessie die actief is "disconnect".

Ideaal scenario:
- BBOX2 disconnect PPPOE
- BBOX2 stekker uittrekken
- wachtwoord éénmaal wijzigen
- Fritzbox met nieuw wachtwoord configureren
- Fritzbox aansluiten op VDSL2
- PPPOE connect

Als je bovenstaand scenario niet gevolgd hebt, kan de PPPOE- server lastig beginnen doen. Afblijven of de modem zonder stroom zetten kan dan helpen. Na 36 uur is het zeker terug oké want dan reset Scarlet al jouw PPPOE-sessies.
Tienmaal na elkaar een wachtwoord wijzigen is natuurlijk niet slim. De kans dat het de vierde of negende keer wel lukt is namelijk nihil.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Bedankt, Raf

Ik trek de hele boel even uit het stopcontact en ik probeer morgen nog eens helemaal opnieuw. :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik kreeg het wachtwoord niet gereset via Mijn Scarlet. Na verschillende telefoontjes heeft een Scarlet-medewerker eindelijk de juiste PPPoE-credentials gegeven.
Computer(k)nul
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik ben sinds vorige donderdag Scarlet klant (ex-Snow-klant) en ben gisteren heel de avond bezig geweest om te proberen de Sagem modem in bridge te zetten en de PPPOE verbinding op te laten zetten door mijn dd-wrt router.

Het heeft zeker twee uur geduurd voor ik door had dat de Sagem zijn verbinding niet opzette met de user die ik via de post kreeg om aan te melden op mijn.scarlet.be - dm1234563 - maar een ander - dm1234564. Beide users vond ik terug op mijn.scarlet.be en ik kan van beide het wachtwoord veranderen, maar dit heeft blijkbaar geen effect op de user die voor PPPOE gebruikt word.

Ik hoopte het te vermijden, maar ik zal dan morgen ook maar naar de helpdesk moeten bellen zoals Sinna gedaan heeft :bang:
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Dimi, ik heb inderdaad ook 2 logins in mijn.scarlet.be staan! Met die dat niet in de brief staat werkt het bij mij sowieso niet. Er lijkt dus toch wel degelijk wat mis met het systeem om wachtwoorden te wijzigen bij Scarlet.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jantje81 schreef:Dimi, ik heb inderdaad ook 2 logins in mijn.scarlet.be staan!
Dat klopt. Ik heb dit eens bij Scarlet nagevraagd.

Sinds eind vorig jaar ergens heeft Scarlet een nieuwe, verstrengde paswoord policy, waardoor de logons niet meer hetzelfde zijn. Deze worden ook niet meer aan de klant meegedeeld, met uitzondering van de "Mijn Scarlet" login. Met deze login kan de klant het paswoord voor Mijn Scarlet, e-mail of FTP wijzigen/opvragen, maar niet voor internet of VoIP.

Dit is een keuze die door Scarlet gemaakt is, aangezien de internet & VoIP credentials gepushed worden via ZTC (Sagem). Internet ADSL klanten krijgen ook nog een paswoord, aangezien ze een eigen modem hebben.

Het probleem dat hierboven beschreven is (geen PPPoE sessie mogelijk met een dd-wrt router achter de Sagem modem in bridge) heeft hiermee dus te maken: je hebt gewoon niet de correcte PPPoE logon (terwijl de Sagem die wel heeft, gezien ZTC).

Je zal dus wel de Helpdesk moeten opbellen voor zo'n paswoord reset ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Probleem is dus dat ze bij de helpdesk allereerst totaal niet begrijpen waarover je praat. De enige wachtwoorden die ze lijken te kennen zijn die om in de admin van den BBOX2 te geraken en het wifi wachtwoord (die dus onderaan op de modem staan).

Wachtwoorden doorgeven telefonisch weigeren ze, dus dan zitten we vast. :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je zal zoals Sinna enkele telefoontjes nodig hebben :-)
Sinna schreef:Ik kreeg het wachtwoord niet gereset via Mijn Scarlet. Na verschillende telefoontjes heeft een Scarlet-medewerker eindelijk de juiste PPPoE-credentials gegeven.
Ze zullen dat waarschijnlijk niet telefonisch meedelen, maar per brief?
Vertel hen gewoon dat je geen standard Sagem gebruikt, maar een eigen modem gebruikt en dat je dus niets hebt aan ZTC (VoIP en PPPoE).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

jantje81 schreef:Wachtwoorden doorgeven telefonisch weigeren ze, dus dan zitten we vast. :-)
Da's afhankelijk van wie je aan de lijn hebt. Na 4 pogingen eindelijk iemand die er geen graten in zag om het wachtwoord te geven.
philippe_d schreef:Vertel hen gewoon dat je geen standard Sagem gebruikt, maar een eigen modem gebruikt en dat je dus niets hebt aan ZTC (VoIP en PPPoE).
Het kan ook helpen om op dat moment geen internetverbinding te hebben. Ze kunnen dat nl. zien en snappen anders het probleem niet...
Computer(k)nul
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb net een/het wachtwoord van hen vastgekregen. Het heeft ongeveer een kwartier geduurd en eerst had ik de verkeerde dienst gekozen. Blijkbaar gaat het over een technisch probleem en niet over een administratief probleem.

De dame van Scarlet was heel vriendelijk, maar ik heb wel mijn best moeten doen om mijn vraag goed uit te leggen aan haar. Ze heeft het wel moeten navragen, denk ik, want ik heb een tijdje naar de wachtmuziek "mogen" luisteren :-P Daarna kwam ze terug met een wachtwoord dat ik nog niet gezien had.

Het ziet er dus veel belovend uit, ik ga het na het werk direct uitproberen :-D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Zelfde probleem voor gehad toen ik van Snow naar Scarlet ging.

Heeft me bijna een week geduurd alvorens ik de PPPoE wachtwoord had gekregen. Verschillende medewerkers aan de lijn gehad, iedereen zegt dat ze geen ondersteuning bieden aan klanten met eigen router. Bij mijn laatste telefoontje eindelijk iemand gevonden die mij wel wou helpen.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Heb intussen nog een vervelend telefoontje gehad met de klantendienst. De dame in kwestie bleef pertinent weigeren om me te helpen. Het enige wat ze bleef herhalen was dat ze geen andere modems ondersteunen. Toen ik zei dat ik geen ondersteuning vroeg maar alleen een wachtwoord werd ze helemaal nijdig. Heb nog aangehaald dat ik zonder dat wachtwoord niets met de verbinding kan doen en ze dus moet opzeggen maar toen werd ik naar de site verwezen voor de opzegprocedure.

Daarna nog eens een e-mail gestuurd en men wil nu toch het wachtwoord bezorgen maar enkel per post. Enkele dagen geduld dus.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
dimi_be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 nov 2014, 21:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Blijkbaar heb ik dan meer geluk gehad. :oops: Ze hebben me het juiste wachtwoord gegeven en ik heb ondertussen de verbinding kunnen opzetten. Het zal er waarschijnlijk een beetje vanaf hangen wie je aan de lijn hebt zeker? :roll:

Hopelijk krijg je snel het wachtwoord via de post en kan je daarna je aansluiting opzetten zoals jij het wil, veel succes! Ook bedankt aan iedereen die geholpen heeft met informatie te geven, als het hier niet te vinden was zouden we het nergens vinden :beerchug:
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

jantje81 schreef:Heb intussen nog een vervelend telefoontje gehad met de klantendienst. De dame in kwestie bleef pertinent weigeren om me te helpen. Het enige wat ze bleef herhalen was dat ze geen andere modems ondersteunen. Toen ik zei dat ik geen ondersteuning vroeg maar alleen een wachtwoord werd ze helemaal nijdig. Heb nog aangehaald dat ik zonder dat wachtwoord niets met de verbinding kan doen en ze dus moet opzeggen maar toen werd ik naar de site verwezen voor de opzegprocedure.

Daarna nog eens een e-mail gestuurd en men wil nu toch het wachtwoord bezorgen maar enkel per post. Enkele dagen geduld dus.
Zie wel dat ze de juiste sturen, eerste keer per post bij mij was het die van My Scarlet.
Na verschillende telefoons, toch wachtwoord gekregen via Telefoon en later ook via Post.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Het zou me niets verbazen als ze inderdaad het verkeerde wachtwoord sturen... maar tot de brief in de bus valt geef ik hen toch maar het voordeel van de twijfel. ;-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik heb vandaag mijn wachtwoord per post toegestuurd gekregen. Op het eerste zicht lijkt het te kloppen, kan het wel vanavond pas uittesten. :banana:
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”