BBox 3 Portforwaring of mapping

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Rudivandeweghe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 maa 2015, 13:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb in een BBox3 van proxumis volgende poorten opengezet met volgende config. Na opslaan en controle van een externe portscan blijken die niet te werken.µ

Wat doe ik verkeerd?

Instellingen vindt U in bijlage

Met vriendelijke groeten,
Rudi
Bijlagen
foto.png
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Mogelijk moeten de poorten ook effectief in gebruik zijn tijdens de test om "open" te zijn.
Rudivandeweghe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 maa 2015, 13:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt voor de reactie. De Toestellen zijn effectief verbonden met de BBox3 en zijn dus online voor de poorttest. De poorten van de betrokken toestellen zijn ook zodanig geconfigureerd.

Ik heb gelezen op andere fora dat portmapping of forwarding met de BBox3 niet mogelijk is. Iemand ervaring om een Bbox3 bridged te zetten zodat ik een PPoE-router erachter kan plaatsen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je moet hem daarvoor niet in bridge zetten, bbox3 ondersteunt pppoe passtrough, en kan je met je router die je er aanhangt een tweede pppoe opstarten, met zelfde login van de bbox
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Rudivandeweghe schreef:Ik heb gelezen op andere fora dat portmapping of forwarding met de BBox3 niet mogelijk is.
Misschien een beetje meer op Userbase lezen, en minder op "andere Fora" :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Misschien heeft hij iets meer genuanceerd gelezen, dat er nogal problemen gemeld worden i.v.m. portforwarding en de bbox3 :wink:
ZZD
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jan 2015, 17:46
Bedankt: 2 keer

Het leek mij een beetje onnozel om een nieuw topic te openen hiervoor, maar weet er iemand een manier om de rules die al in de BBox3 zitten te verwijderen? Ik heb het dan over die set van rules die je niet zelf toevoegt, maar die die er al in zitten (vermoedelijk een config die via Proximus gepushed wordt want ik herken sommige rules van m'n oude BBox2). Ik heb al geprobeerd ze gewoon te disablen, maar dan nog kan ik geen nieuwe rule aanmaken voor diezelfde port range :(
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”