Voor het eerst in mijn leven een "ernstig" probleem met een bestelling via Amazon.
Ik heb een (dure) kleurenprinter gekocht, via DPD laten leveren uit Duitsland. Doos zag er onbeschadigd uit, dus zending aangenomen.
Bij het installeren van de printer merk ik dat er stukjes zijn afgebroken aan de buitenkant. Shit happens, daar kon ik nog mee leveren. Helaas start de printer ook op met een foutmelding, er is een probleem met de mechanica binnenin.
Ik vermoed dus dat de zending is gevallen onderweg. Ik heb meteen contact opgenomen met de leverancier omdat zij een klacht moeten indien bij DPD. Foto's gemaakt, al het bewijsmateriaal opgestuurd. Na drie weken zegt DPD nu dat de doos onbeschadigd was en dat er dus niks van bewijs is dat zij dit hebben gedaan.
Ik heb meteen een dossier geopend bij Amazon, maar de leverancier weigert terugbetaling/terugzending omdat DPD geen terugbetaling doet. Nu zit ik met de handen in het haar en ik weet werkelijk niet hoe dit nu verder moet...
DPD levert beschadigde bestelling, wat nu?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Of DPD het gedaan heeft of niet, is op zich niet relevant. Je kan dit immers toch niet bewijzen waar de schade is ontstaan.
Wat je wel hebt is een doos in goede staat, met een beschadigde printer.
De printer kon even goed in het magazijn van amazon, of zelfs eerder beschadigd zijn. Of een productiefout.
Dat is uiteindelijk amazon die dit moet oplossen, desnoods een chargeback eisen bij je kredietkaart firma als ze niet gewillig zijn.
Wat je wel hebt is een doos in goede staat, met een beschadigde printer.
De printer kon even goed in het magazijn van amazon, of zelfs eerder beschadigd zijn. Of een productiefout.
Dat is uiteindelijk amazon die dit moet oplossen, desnoods een chargeback eisen bij je kredietkaart firma als ze niet gewillig zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
normal doet amazon niet lasting, natuurlijk door er DPD bij te betrekken hebben ze ook een stok achter de deur.. je had mss beter direct gereclameerd bij amazon en de leverancier dat jeeen defect geleverde printer had ontvangen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Altijd je pakjes open doen wanneer de pakjesman er bij staat, ze vinden dit niet leuk maar toch moet je het doen, alles controleren en dan pas ondertekenen voor ontvangst....
-
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb er zelf DPD niet bij betrokken he, dat heeft de leverancier gedaan...
Het is inderdaad een welles-nietes spelletje op den duur, de machine kon evengoed al beschadigd zijn van in de fabriek ofzo...
De klacht bij Amazon is "hangende"' en het duurt een maand eer ze de zaak afsluiten als je niet tot een vergelijk bent gekomen met de leverancier. Intussen zit ik dan al bijna twee maanden met een niet werkende machine...
Ach ja, er zijn ergere dingen in het leven, maar ook mannen mogen af en toe eens klagen
Het is inderdaad een welles-nietes spelletje op den duur, de machine kon evengoed al beschadigd zijn van in de fabriek ofzo...
De klacht bij Amazon is "hangende"' en het duurt een maand eer ze de zaak afsluiten als je niet tot een vergelijk bent gekomen met de leverancier. Intussen zit ik dan al bijna twee maanden met een niet werkende machine...
Ach ja, er zijn ergere dingen in het leven, maar ook mannen mogen af en toe eens klagen

- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Een moeilijke situatie inderdaad, terugzending zou inderdaad moeten aanvaard worden door de verkoper. Als dat meermaals geweigerd wordt, zit je natuurlijk met de gebakken peren. Je neemt best eens contact op met http://www.eccbelgie.be voor een advies. In tweede instantie is een klacht tegen de verkoper ook mogelijk.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ahja, zo heb ik al eens 6 maand mogen wachten achter m'n geld of een vervanging...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Dan is dat toch geen probleem, dan bel je transport service op en dan mogen ze blijven langs komenDima_2005 schreef:Vele pakjesmannen laten dat niet toe... Ze weigeren het te overhandigen vooraleer je tekent.

Of je laat het hun open doen...
Nee, hier doe ik het altijd open, dat is ook zo wat in de voorwaarden van de meeste verzekeringen staat bij pakket diensten... Eens afgetekend is de schade voor jou... Ze brommen meestal de koeriers, maarja
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Als je betaald hebt met creditcard, best even met je creditcard company contact opnemen.
Aan je kaart is dikwijls een verzekering gekoppeld en ih andere geval kan je altijd een refund via hun aanvragen.
[
Post made via mobile device ]
Aan je kaart is dikwijls een verzekering gekoppeld en ih andere geval kan je altijd een refund via hun aanvragen.
[

-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 8 keer
Die keer dat ik problemen had met de leverancier ben ik terug naar amazon gegaan. Ik heb aan hen verteld dat de leverancier 'moeilijk' deed en toen hebben hun de case overgenomen. Resultaat: geld terug.
Dit was via een marketplace seller. Meestal heb ik minder problemen bij amazon seller of tenminste amazon distributed/sent.
[
Post made via mobile device ]
Dit was via een marketplace seller. Meestal heb ik minder problemen bij amazon seller of tenminste amazon distributed/sent.
[

-
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
In het kader van "als het goed is mag het ook gezegd worden" heb ik vandaag mijn geld teruggekregen van Amazon. Noch van DPD, noch van de leverancier iets meer gehoord... maar
voor Amazon dus, ook al heb ik meer dan een maand moeten wachten.

- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hier ook alleen maar goede ervaring met de klantendienst van Amazon.
Geholpen door Google Translate voor de Duitse Amazon heb ik al meermaals defecte aparaten volledig terugbetaald gekregen na 4 of zelfs 6 maanden gebruik.
Probeer dat eens bij de lokale elektroboer.
Dan ben je vertrokken voor weken gezever: vertrokken voor herstelling, weken wachten, ...
Geholpen door Google Translate voor de Duitse Amazon heb ik al meermaals defecte aparaten volledig terugbetaald gekregen na 4 of zelfs 6 maanden gebruik.
Probeer dat eens bij de lokale elektroboer.
Dan ben je vertrokken voor weken gezever: vertrokken voor herstelling, weken wachten, ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hier ook positieve ervaring met marketplace seller bij Amazon. Ging weliswaar om klein bedrag (ca. 13 euro) maar bestelde item werd nooit geleverd. Tweetal weken na mijn "klacht" stond het bedrag weer netjes op mijn rekening bijgeschreven. En als ik nu naar de status van het verzonden item ga kijken in mijn account, dan staat het (bijna 1 jaar na datum) nog steeds op "auf dem Versandweg".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW