Verbindingsproblemen met Android

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer
Provider

Vandaag uren zitten zoeken naar de oorzaak waarom een (Windows-)laptop probleemloos verbindt op een D-Link DWL-G700AP en een (Android-)smartphone wel een IP-adres toegewezen krijgt, maar geen internettoegang krijgt.
Voor de een of andere zotte reden weigert die Android te verbinden als die G700AP achter een DIR-120 hangt. Als die G700AP achter een Linksys WRT54G(v5) hangt, dan lukt het wél.
Instellingen in de G700AP: IP via DHCP (uitgedeeld door de DIR-120), WPA2-PSK, Wireless G only. Het lijkt erop dat de default gateway niet ingesteld wordt door de DIR-120 waardoor de Android niet kan verbinden, maar waarom de laptop het dan wél doet...

Iemand ook al iets dergelijks meegemaakt en de reden ervan achterhaald? Ik ben een en al oor :)
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

Ik moest die AP even Googlen om te weten wat dat nu weer was. En toen kwam de déjà vu: op die prutsdingen heb ik ook ooit nog eindeloos zitten zoeken waarom het X of Y deed in bepaalde situaties. Mijn advies: gooi dat onbetrouwbare ding weg en koop een deftige AP. Het is toch al bejaard.
Afbeelding
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Provider

't Is dat ik die AP'kes gekregen heb en dat ik de bestaande dekking moest kunnen uitbreiden zonder al te veel kosten. Er zit een netwerkupgrade aan te komen, maar het past momenteel niet in het budget... Toch vreemd dat Telenet dan deze AP'kes met hopen geïnstalleerd heeft (voor ze met die HGW's aan de slag gingen).
Daarbij: achter een DIR-120 hebben ze problemen (ook D-Link), achter een WRT54G niet... snappe wie het snappen kan.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

Klopt, ik heb er ook veel weggegooid van Telenetklanten. :lol:

Had toen vanalles geprobeerd: firmware upgrade, factory reset, ...
Je mocht al blij zijn als er voor dat model een firmwareupdate bestond, zo slecht was die support. Die dingen zijn gewoon bezaaid met bugs, en wat ineens een opgelost probleem blijkt te zijn, komt de week erna gewoon terug. Deze feiten en nog een paar andere D-Link fratsen hebben mij al jaren van dit merk weggehouden.
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

16.68 euro is nu niet bepaald een enorm bedrag en je krijgt er een veelvoud van de snelheid en betere dekking voor terug .

http://www.amazon.fr/TP-Link-TL-WR841N- ... B001FWYGJS
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nog geen 20€ is inderdaad geen geld, maar ik zou die 20€ liever spenderen aan de definitieve AP's.
Had ik echter op voorhand geweten dat ik daar bijna een dag aan kwijt zou zijn, dan was die 20€ snel terugverdiend.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”