Hoi
Waar kan ik een gsm-nummer het beste naar overdragen om zo lang mogelijk en met een zo laag mogelijke kost, het nummer te kunnen blijven behouden?
Prepaid uiteraard, want met een abo gaat dat al niet lukken.
Ik zoek dus een operator die dus zo lang mogelijk de kaart actief houdt zonder een sms/gesprek te moeten doen, en bij voorkeur ook 1 waar ik niet moet betalen voor een kaart, zodat ik het eerste jaar dus alvast geen kosten heb.
Tips?
Bedankt!
GSM nummer 'parkeren'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik heb een Base simkaart met een abonnementje voor mijn Tablet. Ik denk dat 1 oproep per jaar volstaat om het actief te houden 
Greetz

Greetz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
base B-0...
http://shop.base.be/nl/products/tariff-plans/b-0.html
Gratis krediet heeft me langer dan een jaar geholpen! Daarna betaal ik online een minimum bedrag van 15,00 €, zodat deze postpaid in feite verandert in een prepaid
Gratis krediet heeft me langer dan een jaar geholpen! Daarna betaal ik online een minimum bedrag van 15,00 €, zodat deze postpaid in feite verandert in een prepaid

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Maar dan heb ik na 1 jaar 15 euro aan mijne rekker, juist? En 't jaar daarop, en daarop...
't is om in de kast te leggen en de nummers niet kwijt te raken.
Hoogstens enkel om mee opgebeld te worden, niet 1 uitgaande call/sms... vandaar.
't is om in de kast te leggen en de nummers niet kwijt te raken.
Hoogstens enkel om mee opgebeld te worden, niet 1 uitgaande call/sms... vandaar.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
- Bedankt: 28 keer
Bij Medion Mobile (Aldi Talk) is je belwaarde 1 jaar lang geldig. Je nummer kan vervallen een maand nadat je belwaarde op €0 blijft staan. (dus 13 maanden) Online is het minimumherlaadbedrag €5.
Zie ook dit topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=30059.
Zie ook dit topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=30059.
-
- Elite Poster
Dus 10 euro voor het eerste jaar, en 5 euro voor de daaropvolgende jaren...
Ziet er al goed uit! Aldi talk is ook een blijver denk ik (die veranderen niet snel van koers).
Ziet er al goed uit! Aldi talk is ook een blijver denk ik (die veranderen niet snel van koers).
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Base B0 : betaal je éénmalig 15 euro voor je SIM kaart (maar krijg je terug via je facturen), geldig : 3 maand
Telenet Prijs Volgens Gebruik : éénmalig 5 euro, 3 maand geldig
Dommel Freedom : geen idee hoe dat zit
Bovenstaande zijn wel abonnementen
Qua prepaidkaarten is het bijna altijd standaard 10 of 15 euro voor de SIM kaart zelf dat je dan terugkrijgt in belwaarde.
Qua prepaidkaarten is het bijna altijd standaard 10 of 15 euro voor de SIM kaart zelf dat je dan terugkrijgt in belwaarde.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Carrefour mobile simkaart kost 15 Euro.Belwaarde blijft geldig indien je minstens iedere 6 maanden 1 sms of telefoongesprek doet.
[
Post made via mobile device ]
[

VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Elite Poster
niks betalen, ge krijgt deze simkaart gratis thuis met 15 € belwaarde erop!krisken schreef:Base B0 : betaal je éénmalig 15 euro voor je SIM kaart (maar krijg je terug via je facturen), geldig : 3 maand
- krisken
- userbase crew
Als je t via internet doet, in de winkel betaal je €15...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Die 3 maand, is dat die 15 euro die je gratis krijgt (bij online bestellen), of de kaart zelf ? (lijkt me wel heel kort, dus ik gok die 15 euro ?).krisken schreef:Base B0 : betaal je éénmalig 15 euro voor je SIM kaart (maar krijg je terug via je facturen), geldig : 3 maand
Als dat het geval is, dan is dat wel zeer ideaal niet? Dat blijft dus altijd geldig je nummer?
PS: veel '?' als ik mijn eigen tekst zo herlees

- krisken
- userbase crew
Als je online besteld zal men de SIM kaart gratis toesturen, en krijg je 15 euro als cadeau er boven op.
De SIMkaart op zich kan 3 maand gebruikt worden. Elke 3 maand zal je dus een oproep moeten doen of een SMSje sturen. Van Telenet krijg je overigens telkens een brief als dit nodig blijkt, bij Base niet.
Ik heb hier zo een aantal nummers welke ik net wil verliezen (erg makkelijke nummers) en ik heb gewoon een vaste "smszenddag"
In mijn Google Agenda (op Android) staat er gewoon de eerste van elke maand dat we smsjes moeten versturen. Voor een 10-tal nummers is dat snel gedaan (pakweg 1 a 2 minuten per SIM kaart). Is een beetje werk, maar goed niks onoverkomelijks 
De SIMkaart op zich kan 3 maand gebruikt worden. Elke 3 maand zal je dus een oproep moeten doen of een SMSje sturen. Van Telenet krijg je overigens telkens een brief als dit nodig blijkt, bij Base niet.
Ik heb hier zo een aantal nummers welke ik net wil verliezen (erg makkelijke nummers) en ik heb gewoon een vaste "smszenddag"

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 57 keer
Krisken, het is bij Base geen drie maanden, maar een jaar
Ik ben even in de algemene voorwaarden gaan kijken:

Ik ben even in de algemene voorwaarden gaan kijken:
Indien de Klant een Abonnement heeft afgesloten, en tenzij anders werd
overeengekomen in de Bijzondere voorwaarden, aanvaardt de Klant dat indien
de Klant zijn Abonnement gedurende twaalf (12) maanden geen enkele keer
gebruikt, BASE Company het recht heeft om het Abonnement en de eventueel
bijhorende opties te beëindigen en het oproepnummer terug te nemen (met
als gevolg dat het oproepnummer definitief verloren gaat voor de Klant). In
dat geval zullen de eventueel resterende belwaarde, opties of krediet van
welke aard dan ook automatisch vervallen
-
- Elite Poster
inderdaad, wat een geleuter! Hier nogmaals de link:
- krisken
- userbase crew
Ik hoop maar dat je aanvraag niet door RISK zal opgemerkt worden dan! Bij Base kan je als particulier maar maximum 3 abonnementen op je naam verkrijgen. Wil je er meer dan moet je professionele abonnementen nemen. Wat natuurlijk enkel kan als je een BTW nummer hebt (en als je afkomt met een BTW nummer voor de particuliere abonnementen, zeggen ze dat dit evenmin gaat).
Ikzelf heb op mijn naam momenteel 6 abonnementen bij Base via een kennis die dit heeft kunnen regelen (wel waarborg voor moeten betalen), maar normaliter kan en mag dit absoluut niet.
Leuk trouwens dat je dit even aanhaalt van de Algemene Voorwaarden : ik kan je uit persoonlijke ervaring zeggen (de in totaal 9 abo's bij Base - 6 op mijn naam, 3 op naam van vriendin) dat ze voor Base B0 hier blijkbaar geen rekening mee houden...
Ikzelf heb op mijn naam momenteel 6 abonnementen bij Base via een kennis die dit heeft kunnen regelen (wel waarborg voor moeten betalen), maar normaliter kan en mag dit absoluut niet.
Leuk trouwens dat je dit even aanhaalt van de Algemene Voorwaarden : ik kan je uit persoonlijke ervaring zeggen (de in totaal 9 abo's bij Base - 6 op mijn naam, 3 op naam van vriendin) dat ze voor Base B0 hier blijkbaar geen rekening mee houden...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
krisken: ik heb hier een B0 liggen die het laatst aangezet is 20 december (1 call geprobeerd, didn't connect) en laatste effectiefe call (connected) in oktober was.
net even terug aangezet en werkt wel degelijk nog steeds, dus het zal toch iets meer dan 3 maanden zijn
ok, ik zit er nu maar 2 dagen over die 3 maanden maarbon
net even terug aangezet en werkt wel degelijk nog steeds, dus het zal toch iets meer dan 3 maanden zijn

ok, ik zit er nu maar 2 dagen over die 3 maanden maarbon

- krisken
- userbase crew
Goed om te weten dan dat dit veranderd is. Bij Telenet is het effectief 3 maand (ik heb nog een zak SIM kaarten van daar ook) want daar krijg je effectief een brief met "belangrijke info over je SIM kaart".
Nuja, zoals ik zeg heb ik het opgelost. Bedenk me net dat ik de SIM kaarten evengoed ik de 3G sticks kan steken die ik hier heb liggen, en deze aan een raspberry pi hangen. Dan kan ik middels een cronjob elke eerste van de maand een sms sturen naar mezelf.
Nuja, zoals ik zeg heb ik het opgelost. Bedenk me net dat ik de SIM kaarten evengoed ik de 3G sticks kan steken die ik hier heb liggen, en deze aan een raspberry pi hangen. Dan kan ik middels een cronjob elke eerste van de maand een sms sturen naar mezelf.

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Ik parkeer een sim bij proximus, da's gewoon prepaid, 10 euro per jaar geloof ik, eenmaal per jaar opladen en je kan verder.
Desnoods ontlaad je ze achteraf met die speciale telefoonnummers, die nog een deel van de waarde terugstorten.
Prepaid betekent dat je er zoveel kan bijhouden als je wil, neem ik aan, want niemand die de persoonsgegevens registreert.
[
Post made via mobile device ]
Desnoods ontlaad je ze achteraf met die speciale telefoonnummers, die nog een deel van de waarde terugstorten.
Prepaid betekent dat je er zoveel kan bijhouden als je wil, neem ik aan, want niemand die de persoonsgegevens registreert.
[