Hey iedereen
Kent iemand misschien een goed alternatief voor Bhaalu?
Ik mis hun echt enorm...
Wat ik zoek is eigenlijk een 'box' (of 'stick') om aan te sluiten aan een beamer (wou de Bhaalu-stick nemen, maar net op het moment dat ik hem wou gaan afhalen, kreeg ik te horen dat Bhaalu ging stoppen).
Ik heb tv van Telenet, maar in de kamer waar ik zo graag tv wil, is er geen tv-aansluiting...
Die functie van 1 week terug in de tijd was ook wel erg handig... Maar met live-tv of near life-tv zou ik al erg blij zijn...
Momenteel gebruik ik een computer + Yelo TV, maar ik zou veel liever zo'n box hebben met afstandsbediening.
Ik had de WeeBox gevonden, maar die bestaan niet meer blijkbaar...
Maakt niet uit of er een maandelijkse kost aan verbonden is, tenzij ze ridicuul hoog is.
Ik hoop dat Bhaalu snel terugkomt, ik ben bereid om een meerprijs te betalen (tenzij je dan nog steeds verplicht bent een abonnement bij bv. Telenet te hebben voor televisie), maar ik vrees er een beetje voor.
Bhaalu was voor mij het ideale.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes
IYZY
Alternatief voor Bhaalu
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Proximus TV: werkt via Wifi of netwerkkabelIYZY schreef:Ik heb tv van Telenet, maar in de kamer waar ik zo graag tv wil, is er geen tv-aansluiting...
Satelliet-tv met losse TV Vlaanderen-smartcard: je plaatst schotelantenne en Linux-ontvanger op plaats A en op plaats B sluit je een tweede Linux-ontvanger of Kodi-mediaplayer via Wifi of netwerkkabel aan.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
tablet of smartphone + Yelo TV + chromecast of apple TV o.i.d.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Na jarenlang telefonie en internet bij Proximus te hebben gehad, zijn we overgeschakeld op Telenet.raf1 schreef:Proximus TV: werkt via Wifi of netwerkkabel
Internet van Belgacom was relatief traag en werkte vaak gewoon niet of aan smallbandsnelheden.
Liefst zou ik de huidige situatie behouden, en geen schotelantenne's op mijn dak beginnen plaatsen... Maar ik ga het toch eens bekijken. Bedankt!raf1 schreef:Satelliet-tv met losse TV Vlaanderen-smartcard: je plaatst schotelantenne en Linux-ontvanger op plaats A en op plaats B sluit je een tweede Linux-ontvanger of Kodi-mediaplayer via Wifi of netwerkkabel aan.
Yelo TV werkt niet met mijn iPad + Apple TV. Er verschijnt een wit scherm op de beamer met "NOT SUPPORTED", of iets dergelijks. Blijkbaar is dit normaal, want het staat (of stond) in ieder geval ook op de website van Telenet dat je dit scherm zou kunnen krijgen omdat je bedoeld bent te kijken op je iPad en niet op het grote scherm,..... Toch bedankt.seagull schreef:tablet of smartphone + Yelo TV + chromecast of apple TV o.i.d.
Daarbij zou ik graag een afstandsbediening hebben op van zender te veranderen en om het geluid luider of stiller te zetten etc.
Ooit zag ik eens een apparaatje op internet waar je een coax-kabel moet insteken, en het apparaatje stuurt het signaal dan draadloos door naar het tweede apparaatje, waar je ook een coax-kabel moet op aansluiten, die je dan bijvoorbeeld op een Telenet-digibox kan aansluiten.
Het zag er wel een beetje louche uit, en ik weet niet of dit technisch wel mogelijk is... Ik heb het later nooit meer teruggevonden via Google.
Blond doesn't mean stupid
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Chromecast ? Eventueel in combinatie met tv overal of iets gelijkaardig?
Je kan ook proximus tv combineren met telenet internet.
[ Post made via mobile device ]
Je kan ook proximus tv combineren met telenet internet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Chromecast in combinatie met Stievie? Near live tv en tot 6 dagen terug kijken voor €10.
Je mist wel zenders als National Geographic en Discovery Channel.
Je mist wel zenders als National Geographic en Discovery Channel.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb nu Stievie + Cromecast (en Netflix & DVB-T).
Stievie is niet slecht al kan de app beter, bediening is niet zo handig. Maar het probleem is dat het casten niet betrouwbaar is. Soms werkt het goed maar zeer regelmatig wil het niet werken. Na een aantal seconden valt het casten uit. Beeld is wel heel goed als het werkt. Heb al contact genomen met Stievie support. Het zou een probleem zijn dat meer mensen voor hebben en men onderzoekt.
Met Stievie kan je ook een opname maken, een lokale opname, geen streaming. Dat is leuk maar ... die opname kan de app enkel opslaan in het hoofdgeheugen van het toestel, niet op een SD-kaart. Zo komt het dat de kans groot is dat je zeer weinig kan opnemen.
En bij het afspelen kan je die opname niet casten indien de functie om het scherm van uw toestel te casten niet werkt met uw toestel. En die functie werkt zeker niet met alle toestellen. Lokaal op de tablet of wat het ook is bekijken kan natuurlijk wel.
Ik ga denk ik Stievie terug ga opzeggen. Ik had het vooral genomen om naar de ideale wereld te kunnen kijken. Maar er is blijbaar een livestream op de website van VIER daarvan en dat casten via de computer via de google chrome browser naar de chromecast werkt redelijk goed. Beter dan Stievie de laatste dagen. Beeldkwaliteit is minder en vooral minder snel. Maar het werkt wel, wat met Stievie niet zeker is.
Stievie is niet slecht al kan de app beter, bediening is niet zo handig. Maar het probleem is dat het casten niet betrouwbaar is. Soms werkt het goed maar zeer regelmatig wil het niet werken. Na een aantal seconden valt het casten uit. Beeld is wel heel goed als het werkt. Heb al contact genomen met Stievie support. Het zou een probleem zijn dat meer mensen voor hebben en men onderzoekt.
Met Stievie kan je ook een opname maken, een lokale opname, geen streaming. Dat is leuk maar ... die opname kan de app enkel opslaan in het hoofdgeheugen van het toestel, niet op een SD-kaart. Zo komt het dat de kans groot is dat je zeer weinig kan opnemen.
En bij het afspelen kan je die opname niet casten indien de functie om het scherm van uw toestel te casten niet werkt met uw toestel. En die functie werkt zeker niet met alle toestellen. Lokaal op de tablet of wat het ook is bekijken kan natuurlijk wel.
Ik ga denk ik Stievie terug ga opzeggen. Ik had het vooral genomen om naar de ideale wereld te kunnen kijken. Maar er is blijbaar een livestream op de website van VIER daarvan en dat casten via de computer via de google chrome browser naar de chromecast werkt redelijk goed. Beter dan Stievie de laatste dagen. Beeldkwaliteit is minder en vooral minder snel. Maar het werkt wel, wat met Stievie niet zeker is.
-
- Pro Member
TV Overal is volgens mij een extra (betalende) optie voor Proximus TV-klanten, ik ben bij Telenet.
Ik heb Stievie tijdens de testperiode gehad, ik was 1 van de 10.000 geselecteerden, en het aanbod beviel me eigenlijk niet... 75% van de tijd kijk ik naar zenders die Stievie niet aanbiedt, helaas.
En Netflix heb ik voor zo'n 3-tal maanden gehad... Ook hun aanbod viel me wat tegen... Kan je trouwens live tv-kijken met Netflix? Nee toch? Zijn dat niet enkel episodes van TV-shows en films enzo?
Maar kan je echt Proximus TV aansluiten op Telenet-internet? Ik ging er vanuit dat Proximus zo'n check doet zoals de Yelo TV-app (die bekijkt of je wel met een vast Telenet-netwerk verbonden bent). Als ik Proximus TV kan ontvangen via een andere internetprovider, lijkt me dat wel de beste optie in mijn geval. Kan iemand dit bevestigen? Ik vind hier nergens iets over terug...
Iedereen bedankt!
Ik heb Stievie tijdens de testperiode gehad, ik was 1 van de 10.000 geselecteerden, en het aanbod beviel me eigenlijk niet... 75% van de tijd kijk ik naar zenders die Stievie niet aanbiedt, helaas.
En Netflix heb ik voor zo'n 3-tal maanden gehad... Ook hun aanbod viel me wat tegen... Kan je trouwens live tv-kijken met Netflix? Nee toch? Zijn dat niet enkel episodes van TV-shows en films enzo?
Maar kan je echt Proximus TV aansluiten op Telenet-internet? Ik ging er vanuit dat Proximus zo'n check doet zoals de Yelo TV-app (die bekijkt of je wel met een vast Telenet-netwerk verbonden bent). Als ik Proximus TV kan ontvangen via een andere internetprovider, lijkt me dat wel de beste optie in mijn geval. Kan iemand dit bevestigen? Ik vind hier nergens iets over terug...
Iedereen bedankt!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Hoe ik het lees is dat ook enkel beperkt tot het Proximus netwerk.
"Thuis via uw Proximus-wifiverbinding, als u onderweg bent via een Wi-Fi Hotspot of het Proximus 3G/4G-netwerk."
Met Wi-Fi hotspot zullen ze het wel over hun eigen hotspots hebben.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_everywh ... veral.html
"Thuis via uw Proximus-wifiverbinding, als u onderweg bent via een Wi-Fi Hotspot of het Proximus 3G/4G-netwerk."
Met Wi-Fi hotspot zullen ze het wel over hun eigen hotspots hebben.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_everywh ... veral.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Je sluit de Proximus decoder niet aan op je Telenet-netwerk natuurlijk. Er wordt een modem bijgeplaatst waarop deze moeten worden aangesloten. Die aansluiting verloopt wel via Ethernetkabels, maar dus tussen de b-box en de decoder, niet over je gewone Telenet-netwerk.IYZY schreef:Maar kan je echt Proximus TV aansluiten op Telenet-internet? Ik ging er vanuit dat Proximus zo'n check doet zoals de Yelo TV-app (die bekijkt of je wel met een vast Telenet-netwerk verbonden bent). Als ik Proximus TV kan ontvangen via een andere internetprovider, lijkt me dat wel de beste optie in mijn geval. Kan iemand dit bevestigen? Ik vind hier nergens iets over terug...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Was het niet de bedoeling van de TS om tvoveral naar de chromecast te sturen? In dat geval zal het niet genoeg zijn om enkel proximus TV te nemen. De tvoveral moet ook over een proximusverbinding gaan.butskristof schreef: Je sluit de Proximus decoder niet aan op je Telenet-netwerk natuurlijk. Er wordt een modem bijgeplaatst waarop deze moeten worden aangesloten. Die aansluiting verloopt wel via Ethernetkabels, maar dus tussen de b-box en de decoder, niet over je gewone Telenet-netwerk.
-
- Pro Member
Oh... Dan is het al wat minder interessant...butskristof schreef:Je sluit de Proximus decoder niet aan op je Telenet-netwerk natuurlijk. Er wordt een modem bijgeplaatst waarop deze moeten worden aangesloten. Die aansluiting verloopt wel via Ethernetkabels, maar dus tussen de b-box en de decoder, niet over je gewone Telenet-netwerk.
1) De Belgacom-bekabeling die het huis binnenkomt heb ik afgeknipt, om op de telefoonstopcontacten de telefoonlijn van Telenet aan te sluiten.
2) Ik weet niet of die 2 Mbps downstream die ik gemiddeld kreeg wel voldoende is om vlot tv te kijken.
3) Indien alles zou werken, moet ik nog steeds een ethernetkabel tot in de gewenste kamer krijgen (powerline werkt niet, andere groep)...
Jammer dat er geen IPTV-boxen bestaan waarmee je tv kan kijken, ongeacht de internetprovider...
Als Bhaalu nu gewoon terugkwam...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
nee, netflix is geen oplossing om lineair "live" TV te kijken! Dit moet aangevuld worden met (gratis) DVB-T zenders één en canvas bijvoorbeeld. Maar qua gebruiksgemak lijkt het heel sterk op bhaalu...
nee, netflix is geen oplossing om lineair "live" TV te kijken! Dit moet aangevuld worden met (gratis) DVB-T zenders één en canvas bijvoorbeeld. Maar qua gebruiksgemak lijkt het heel sterk op bhaalu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Ik weet niet of je een utp kabel hebt maar indien wel zou je het eens via een HDMI over UTP kabel kunnen proberen.
Sommige modellen hebben ook een IR zender om de digibox oid aan te sturen. Even googlen op "hdmi over utp" kan je vast opweg zetten.
Sommige modellen hebben ook een IR zender om de digibox oid aan te sturen. Even googlen op "hdmi over utp" kan je vast opweg zetten.