ik zit hier nu met een bbox2 + linksys wrt54gl met dd-wrt die niet meer voldoende is voor mijn 30/2 profiel.
ipv opnieuw te zitten sukkelen met een dd-wrt erachter en nog steeds voor een stuk afhankelijk te zijn van de shabby performance van de bbox2, misschien beter een FritzBox kopen. Ik zie ook alleen maar miserie met die Bbox3 dus dat zie ik ook niet zitten
Hier staan verschillende topic over verschillende dingen maar ik heb toch nog enkele vragen aangezien mijn vrouw van thuis werkt en dus de downtime zo kort mogelijk moet zijn.
Ik heb enkel internet en tv, geen vaste telefoon. Is de 7360 het model dat ik minimaal nodig nodig heb (om ook klaar te zijn voor vectoring)? Wat is het verschil met de 3490 die overal dezelfde prijs heeft?
Kan daar gewoon de laatste firmware op, of moet het specifiek diegene zijn die in het topic over vectoring staat. (edit: blijkbaar is de laatste 6.20 gewoon ok)
Ik 'huur' de bbox2 van proximus, valt daar iets te regelen?
Is er iets dat veel mensen vergeten bij het switchen, of is enkel uw login/password en een laptop + ethernetkabel genoeg om te beginnen?
Is die makkelijk te wallmounten (op een houten ondergrond?)
Bbox2 + DD-WRT router naar FritzBox vragen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Enkele antwoorden:
De goedkoopste VDSL2 modem voor vectoring is natuurlijk de B-box3 (gratis beschikbaar voor Proximus klanten).
[
Post made via mobile device ]
- - De Fritzbox 7360 is het goedkoopste alternatief voor de b-box3.
- de Fritzbox 3490 is niet goedgekeurd, dus komt niet in vraag.
- op dit ogenblik is de laatste FW 06.20 goedgekeurd voor Proximus. Als je de Fritzbox instelt op "country = Belgium" dan gaat hij alleen op zoek gaan naar Proximus gekeurde updates.
- de Fritzbox 7360 kan ingesteld worden op "Proximus VDSL2 + IPTV". In deze mode werkt hij precies zoals de B-box2 (TV mode bridged)
- omwisselen b-box2 door Fritzbox zou eenvoudig moeten gaan, je krijgt bij een internationale versie de nodige adapterkabels, maar gezien je geen (vaste) telefoon hebt, kan je de huidige DSL kabel die in je B-box2 steekt gewoon omswitchen in de "DSL/FON" aansluiting van de Fritzbox (RJ45).
- Ja de FB kan je wallmounten (2 schroeven). Voor de circulatie is het zelfs beter om die vertikaal op te stellen.
De goedkoopste VDSL2 modem voor vectoring is natuurlijk de B-box3 (gratis beschikbaar voor Proximus klanten).
[

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ik heb nu een bbox2 en dat is echt een onding
ik heb nog altijd geen post gevonden van iemand die bbox3+ dd-wrt naar behoren aan de praat kreeg (ofwel posten de mensen met een positieve ervaring niet). Ik lees issues met dubbele nat, geen connectie mogelijk
de algemene consensus van de bbox3 lijkt niet echt positief als die ook moet port forwarden etc
kan ik gewoon naar een bgc center gaan en een bbox3 gaan halen en testen? Of moet ik een goede reden hebben daarvoor?
ik heb nog altijd geen post gevonden van iemand die bbox3+ dd-wrt naar behoren aan de praat kreeg (ofwel posten de mensen met een positieve ervaring niet). Ik lees issues met dubbele nat, geen connectie mogelijk
de algemene consensus van de bbox3 lijkt niet echt positief als die ook moet port forwarden etc
kan ik gewoon naar een bgc center gaan en een bbox3 gaan halen en testen? Of moet ik een goede reden hebben daarvoor?
-
- Moderator
Een b-box3 + wrt zal jouw probleem niet oplossen, want de bottleneck bij jou is je (trage) dd-wrt routerdaffeh schreef:ik heb nog altijd geen post gevonden van iemand die bbox3+ dd-wrt naar behoren aan de praat kreeg
Dubbele NAT is geen b-box3 probleem, maar dat heb je altijd als je 2 routers achter mekaar zet, tenzij de 2de router zijn eigen PPPoE verbinding maakt.daffeh schreef:Ik lees issues met dubbele nat, geen connectie mogelijk
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
jaja ik weet dat de bbox3 mijn huidig probleem niet gaat oplossen.
Het is gewoon een afweging tussen 70€ en 170€ uitgeven.
Ik zou gewoon een bbox3 willen gaan halen en zien of dat werkt met mijn dd-wrt
if yes, dan koop ik een simpele dd-wrt router van 70€
if not, dan koop ik een fritzbox van 170€
Maar ik vrees dat ik een goeie reden nodig heb om een bbox3 te gaan halen en dat ik mijn bbox2 moet meehebben?
Het is gewoon een afweging tussen 70€ en 170€ uitgeven.
Ik zou gewoon een bbox3 willen gaan halen en zien of dat werkt met mijn dd-wrt
if yes, dan koop ik een simpele dd-wrt router van 70€
if not, dan koop ik een fritzbox van 170€
Maar ik vrees dat ik een goeie reden nodig heb om een bbox3 te gaan halen en dat ik mijn bbox2 moet meehebben?
-
- Moderator
En waarom die simpele dd-wrt router erachter?
Wat zal je daar méér kunnen mee bereiken dan met je b-box3 alleen ?
Wat zal je daar méér kunnen mee bereiken dan met je b-box3 alleen ?
ik kan nog niets zeggen over de bbox3 maar met de bbox2 had ik wel issues:
de dd-wrt interface is veel beter
no-ip update ging niet
port forwarding was redelijk brak (naar wat ik lees is dit met bbox3 niet beter)
de securityopties zijn net wat geavanceerder (MAC filtering, kleine dhcp range
en de grootste reden, stabiliteit. Die bbox2 moest ik om de x aantal weken eens aan een power cycle onderwerpen om terug internet te hebben. Die dd-wrt heeft nu een update van 54 dagen (wegens stroomuitval), daarvoor was het 129 dagen.
ik ben niet tegen een bbox of voor een fritzbox.
Het enige dat ik nodig heb is een stabiele connectie, die mij op het snelste profiel mogelijk krijgt (en houdt) en uitgebreide configuratie mogelijkheden. Wifi dekking, print server, usb connecties enzo zijn allemaal bijzaak.
de dd-wrt interface is veel beter
no-ip update ging niet
port forwarding was redelijk brak (naar wat ik lees is dit met bbox3 niet beter)
de securityopties zijn net wat geavanceerder (MAC filtering, kleine dhcp range
en de grootste reden, stabiliteit. Die bbox2 moest ik om de x aantal weken eens aan een power cycle onderwerpen om terug internet te hebben. Die dd-wrt heeft nu een update van 54 dagen (wegens stroomuitval), daarvoor was het 129 dagen.
ik ben niet tegen een bbox of voor een fritzbox.
Het enige dat ik nodig heb is een stabiele connectie, die mij op het snelste profiel mogelijk krijgt (en houdt) en uitgebreide configuratie mogelijkheden. Wifi dekking, print server, usb connecties enzo zijn allemaal bijzaak.
pro-tip om een bbox3 te krijgen: Gewoon bellen en zeggen dat ge om de paar dagen uw bbox2 moet af en aan zetten.
bbox3 ingeplugd en mijn oude dd-wrt overclocked en nu proper op 30/4
Ik ging een nieuwe netgear kopen voor dd-wrt maar ik heb een nieuwe fritzbox 7360 aan dezelfde prijs op de kop kunnen tikken
een van de komende dagen eens installeren
bbox3 ingeplugd en mijn oude dd-wrt overclocked en nu proper op 30/4
Ik ging een nieuwe netgear kopen voor dd-wrt maar ik heb een nieuwe fritzbox 7360 aan dezelfde prijs op de kop kunnen tikken
een van de komende dagen eens installeren
ik heb hier en probleem.
mijn bgc is zo aangesloten als op de bijlage. er komt dus geen kabel uit het dsl splitterke, maar die is dat onderste bakske aangesloten (omdat ik geen vaste telefoon heb?). dat gaat dan via een kabel met telefoonfiche naar mijn bbox3 in de dsl ingang.
als ik dat bij de fritzbox doe blijft het dsl lampje flikkeren (steekt in fon1)
welke kabel moet ik hebben? en van welk "gat" naar welk ander "gat"?
edit: telefoonfiche eraf en utp fiche erop en voila, internet
mijn bgc is zo aangesloten als op de bijlage. er komt dus geen kabel uit het dsl splitterke, maar die is dat onderste bakske aangesloten (omdat ik geen vaste telefoon heb?). dat gaat dan via een kabel met telefoonfiche naar mijn bbox3 in de dsl ingang.
als ik dat bij de fritzbox doe blijft het dsl lampje flikkeren (steekt in fon1)
welke kabel moet ik hebben? en van welk "gat" naar welk ander "gat"?
edit: telefoonfiche eraf en utp fiche erop en voila, internet
Laatst gewijzigd door daffeh 21 maa 2015, 16:33, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
Gewoon deze fiche in de "DSL/TEL" ingang van de FritzBox steken.daffeh schreef: ... dat gaat dan via een kabel met telefoonfiche naar mijn bbox3 in de dsl ingang.
Fon1 is verkeerd, dat is een uitgang voor een analoge telefoon.
-
- Moderator
Ja, en?
Die gaat erin hoor
.
Die gaat erin hoor