Fritzbox als modem gebruiken ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
"Jein" = Ja en Neen
- Neen, niet mogelijk in de standard uitlevering van de FritzBox. De PPPoE passtrough is niet enabled, en deze optie kan je niet aanvinken in de normale webinterface.
- Ja, als je zelf bepaalde wijzigingen gaat doen in de config files (er loopt hierover trouwens al een topic).
Maar waarom zou je dat doen. Een FritzBox is toch veel te duur om die als "domme modem" te degraderen?
Kan je beter een b-box2/o-box3 gaan gebruiken?

- Neen, niet mogelijk in de standard uitlevering van de FritzBox. De PPPoE passtrough is niet enabled, en deze optie kan je niet aanvinken in de normale webinterface.
- Ja, als je zelf bepaalde wijzigingen gaat doen in de config files (er loopt hierover trouwens al een topic).
Maar waarom zou je dat doen. Een FritzBox is toch veel te duur om die als "domme modem" te degraderen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Heb je een link naar dit topic ? Kan niets vinden voor de 7360
Waarom? fritzbox is veels te beperkt kwa functionaliteit (en minder veilig), heb er zelf een staan.
Met een bbox3/obox3 kan je je lijnwaarden niet deftig uitlezen (nu mss nog maar later ?), ik gebruik een traffic shaper.
Waarom? fritzbox is veels te beperkt kwa functionaliteit (en minder veilig), heb er zelf een staan.
Met een bbox3/obox3 kan je je lijnwaarden niet deftig uitlezen (nu mss nog maar later ?), ik gebruik een traffic shaper.
-
- Elite Poster
Edit: is blijkbaar niet mogelijk op de 6.20 firmware: debug niet toegankelijk.
Met oude firmware: guide edpnet via restore (werkt dit met nieuwere firmware ?) :
http://en.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... igurations
Met oude firmware: guide edpnet via restore (werkt dit met nieuwere firmware ?) :
http://en.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... igurations
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
zie deze post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=550378#p550378
heb ik ook net zelf toegepast tvv zentyal (fritz ben ik aan het uitfaseren omdat mijn netwerk er helemaal anders is gaan uitzien over de jaren heen)
heb ik ook net zelf toegepast tvv zentyal (fritz ben ik aan het uitfaseren omdat mijn netwerk er helemaal anders is gaan uitzien over de jaren heen)
-
- Elite Poster
Ik ga erachter een pfsense router gebruiken ( ben een sophos utm aan het overwegen: isn gratis voor thuisgebruik en ben serieus onder de indruk op mijn barebone).
Heb net een 7360v2 aangekocht: 45€
Heb net een 7360v2 aangekocht: 45€

- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Het is mogelijk met 6.20 als je freetz erop zet.
Omdat ik geen enkel router firmware vertrouwd en zo'n route biedt niet genoeg functionaliteiten tov van een full fledged Linux.philippe_d schreef: Maar waarom zou je dat doen. Een FritzBox is toch veel te duur om die als "domme modem" te degraderen?
-
- Elite Poster
Ik heb zelf nog niet met Freetz gewerkt (ik ga de backupconfig van edpnet inladen via een oude versie (via nieuwe versie zal niet werken ?) en dan een nieuwere firmware versie proberen te flashen, hoop dat dit werkt Of anders toch via debug met de .06 firmware en daarna upgraden).
Freetz bestaat toch uit apparte modules die je zelf moet compileren die gebaseerd zijn op de laatste broncode (= niet bgc approved) of zijn het eerder aanvullingen op de originele firmware ? Het is mij nooit duidelijk geweest.
Beast CVE is ook nog steeds niet gefixed bij de fritzboxen.
Freetz bestaat toch uit apparte modules die je zelf moet compileren die gebaseerd zijn op de laatste broncode (= niet bgc approved) of zijn het eerder aanvullingen op de originele firmware ? Het is mij nooit duidelijk geweest.
Beast CVE is ook nog steeds niet gefixed bij de fritzboxen.
- xming
- Pro Member
Eens je upgrade naar 6.20 verdwijnt het "debug" trucje, je kan het wel terug activeren (enkel) met freetz.
Freetz bestaat uit verschillende modules en je moet het zelf compileren, maar freetz gebruikt ook delen van de officiele firmware, wat belangrijk is de dsl kernel module en die komt ui de officiele firmware, dus voor zo ver dat ik weet (wacht nog op vectoring hier) blijft het bgc/px approved.
Freetz bestaat uit verschillende modules en je moet het zelf compileren, maar freetz gebruikt ook delen van de officiele firmware, wat belangrijk is de dsl kernel module en die komt ui de officiele firmware, dus voor zo ver dat ik weet (wacht nog op vectoring hier) blijft het bgc/px approved.
-
- Elite Poster
Maar als je downgrade (via recovery) en dan via debug het trucje toepast en dan upgrade dan zou pppoe passtrought nog moeten werken toch ?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik zit op de nieuwste firmware met mijn 7390 (6.20 beta), en de link waarnaar ik hierboven verwijs werkt nog perfect.silencer schreef:Ik heb zelf nog niet met Freetz gewerkt (ik ga de backupconfig van edpnet inladen via een oude versie (via nieuwe versie zal niet werken ?) en dan een nieuwere firmware versie proberen te flashen, hoop dat dit werkt Of anders toch via debug met de .06 firmware en daarna upgraden).
dus je hoeft niet te downgraden of met freetz te beginnen.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Enkele dagen geleden nog eens gekeken wat freetz kon, helaas is dit gebaseerd op fw versie 5.20 of vergis ik mij...
Van een downgrade gesproken dan?
Van een downgrade gesproken dan?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- xming
- Pro Member
Ik heb hier 7360 met 6.60 en freetz. IIRC je moet trunk gebruiken.
Code: Selecteer alles
svn co http://svn.freetz.org/trunk
make menuconfig
Als je 06.2x kiest kan je debug weer aanzetten door│ │ (X) FRITZ!OS 06.0x │ │
│ │ ( ) FRITZ!OS 06.2x │ │
[*] Restore support for /var/flash/debug.cfg (NEW)