Netflix in België: Een balans na zes maanden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Is het niet zo,dat men met Play (Bij Telenet!) ook automatisch meer tv zenders ter beschikking heeft?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Waarvan ik er op 2 maand dat ik Play heb nog naar geen enkele van bekeken heb. Ik heb Play enkel voor de terugkijktv om toch een soort Bhaalu gevoel te hebben.

Het grootste nadeel aan Play is dat je VTM niet kan doorspoelen. Dat is dan ook nog de enige zender die ik wel nog op neem met de digicorder dus wat ze daar mee winnen?

Het aanbod series en films is gewoon crap. Heb ik hen ook onder die bewoordingen laten weten op hun eigen bevraging en op deze van Talk2Telenet. Hopelijk veranderen ze er wat aan.

Eigenlijk is het ook te duur, 5 euro per maand had in mijn ogen beter geweest.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fluppie schreef:Is het niet zo,dat men met Play (Bij Telenet!) ook automatisch meer tv zenders ter beschikking heeft?
Zeer zeker maar dan je dan heb je enkel documentaire zenders en Music Choise, wil je de PRIME zenders, 13th Street, BBC 3, BBC 4 erbij dan moet je Play More erbij nemen maar dat kost je dan € 24,95/maand in plaats van € 10/maand.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

fluppie schreef:Ondertussen zou Netflix nog maar een 30 000 gebruikers gehad hebben,gerekend van 19 September 2014(lancering) tot
20 November (2 maanden dus). En dat is toch wel bijzonder weinig,ben benieuwd naar volgende cijfers(als die er komen).Wel een zeer groot verschil met de Nederlanders,die hadden er op twee maanden een 100 000.
tjsa, het is ook duidelijk dat ze niet erg veel geïntresseerd zijn in de Belgische markt. Weinig reclame, weinig moeite gedaan om het product ook aan "Jan met de Pet" uit te leggen.
Misschien komt dat ook door de strikte downloadlimieten die hier bij ons gebruikelijk zijn voor basisabbonementen. Ze weten bij Netflix ook wel dat niet iedereen bereid is ook nog eens bij te betalen voor hun internetabonnement ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

doorsnee vlaming kijkt niet veel verder dan zijn neus lang is, en weet waarschijnlijk niet eens wat download-limiet betekent! Niettemin haal ik makkelijk meer dan 100 kijkuren door "medium" kwaliteit in te stellen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

wied schreef:doorsnee vlaming kijkt niet veel verder dan zijn neus lang is, en weet waarschijnlijk niet eens wat download-limiet betekent! ...
Je vergeet de snelheidslimieten en cap's er bij te vermelden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

rato55 schreef:Sommigen hebben Netflix veel te hoog op.
Voor een prijsje van 8 euro kan je nu eenmaal niet veel verwachten
Het is wat het is.
ik deel het met broers en ouders :)
dan spreken we over een euro of 3 à 4 (4 kijkers op 1 account)
daarvoor kunt ge echt niet sukkelen,

in de zomer kijk ik niet/minder en tegen augustus/September zullen er overal nieuwe seizoenen zijn. kan ik weer verder voor een paar maand

ik moest wel een pakketje onbeperkt downloaden pakken. daarvoor kwam ik met 50GB/m toe, nu zit ik maandelijks er een serieus stuk over
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Het probleem is ook denk ik dat veel gebruikers (niet userbase leden) niet weten op welke wijze ze netflix op hun tv krijgen.

1) Ofwel heb je een smart tv nodig, dan moet je app nog installeren.
2)als je tv iets ouder is moet je zoals mij je tv resetten zodat je deze kan wijsmaken dat hij in de us staat, als ik deze op bel. had laten staan was er helemaal geen netflix app te vinden. (de app is blijkbaar tv versie en regio afhankelijk)
3) als je geen smart tv hebt dan moeten ze al apple tv, chromecast of een andere player hebben)
4) of ze moeten belgacom tv met decoder V5 hebben
5) of via pc kijken maar dat blijf je niet doen, zeker niet bij wat oudere mensen

Je kan dus niet zomaar zonder al te veel poespas netflix op je tv kijken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tja, als er nu iets is met een lage drempel omdat het op zowat alles draait dan is het toch Netflix wel, zo kan je uiteindelijk voor digitale tv ook spreken want dat werkt ook niet out of de box en moet nog een kastje aan je tv hangen :). Met een 40 euro Android stick die je in je tv ramt heb je al Netflix, van die smart tv toestanden zou ik toch afblijven wegens te sloom of out of date.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik denk dat het niet zozeer de drempel is maar de gewenning.
"Oudere" mensen zijn gewoon om TV te kijken op een TV en volgens het schema van de zenders.

"Jongere" mensen zijn opgegroeid met het bekijken van (illegale) films/series/YouTube op hun laptop/desktop te bekijken wanneer ze daar zin in of tijd voor hebben.
Er zijn onder die generatie ook relatief veel cord-cutters(Had je 25 jaar geleden verteld dat veel jongeren geen TV-abonnement meer zouden nemen, dan zouden ze je uitgelachen hebben).
Je moet tegen zulke mensen niet zeggen dat ze om 21:15 moeten klaarzitten voor hun TV om SerieX te bekijken, als ze via een torrent diezelfde serie om 19:00 kunnen bekijken op hun laptop/tablet/smartphone/...

Je moet het succes aan Netflix dus niet afmeten aan het verlies van Proximus/Telenet maar aan de hoeveelheid mensen zonder TV-abonnement die wel bereid zijn om € 9 te betalen aan Netflix.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:hé big spender :-D
Ik ben al blij dat ik maar 8,00 € betaal voor netflix, want ik moet wel degelijk op de centen letten...
Niemand die zegt dat je hetzelfde moet doen als ik, natuurlijk moet uw budget dat toelaten om al die abonnementen aan te gaan, als dat niet het geval is dan moet men inderdaad keuzes maken.
De dag dat ik dat allemaal niet kan betalen dan zal ik ook ergens een keuze in maken al hoop ik dat die dag nooit komt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

sky schreef:Het probleem is ook denk ik dat veel gebruikers (niet userbase leden) niet weten op welke wijze ze netflix op hun tv krijgen.

2)als je tv iets ouder is moet je zoals mij je tv resetten zodat je deze kan wijsmaken dat hij in de us staat, als ik deze op bel. had laten staan was er helemaal geen netflix app te vinden. (de app is blijkbaar tv versie en regio afhankelijk)
3) als je geen smart tv hebt dan moeten ze al apple tv, chromecast of een andere player hebben)
5) of via pc kijken maar dat blijf je niet doen, zeker niet bij wat oudere mensen

Inderdaad,daar sta ik voll. achter,voor mij was het gemakkelijk,gewoon omdat ik een spelconsole heb.Als deze niet aanwezig is,of je hebt geen Smart TV,gaan er al veel afhaken hoor.Niet iedereen(ongeacht de leeftijd) is goed mee met de tech. van vandaag,ik was dat tot een (+-) 10 jaar geleden ook niet.Heb toen besloten v/e pc te kopen,en enkele jaren nadien ook om Userbase te volgen(gelukkig maar!).
Daardoor altijd goed Up To Date,maar je moet er een inspanning voor doen natuurlijk.

Budget word hier zeker ook in de gaten gehouden,daarmee al lang bij Scarlet.Er zijn ook nog andere stappen ondernomen,om het budget onder controle te houden.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

fredo66 schreef:Heel tevreden met netflix (wel met regio unblocker)
Om nog effe te reageren op deze quote op pagina 1:
Dit is samengevat de reactie van veel netflix gebruikers hier.

Mag ik stellen dat we dat eigenlijk kunnen vertalen als:
"Ik ben niet tevreden met netflix zoals het hier legaal aangeboden wordt, want het aanbod is een ramp door die verschillende regio's. Dus gebruik ik een truc om netflix wijs te maken dat ik ergens anders woon, en ik betaal ervoor dus noem ik het 'legaal', hoewel de film en tv industrie het als 'illegaal' bestempelen."

En dat is de kern van de zaak eigenlijk: tis nog altijd een gigantisch geklungel met geografisch opgebroken licenses en tijdelijke licenses, ook voor netflix. Nu werkt unblock nog, hoelang tot netflix onder druk het gebruik ervan gaat inperken of credit cards uit de regio gaat vereisen om een account daar te mogen hebben? En dan staan we terug bij "af".
Laat ons aub de illusie niet koesteren dat het gebruik van netflix met een unblocker kan beschouwd worden als "dit is de toekomst". Je bent nog altijd een hack aan het uitvoeren op een platform dat kunstmatig gelimiteerd wordt.

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

sky schreef:Het probleem is ook denk ik dat veel gebruikers (niet userbase leden) niet weten op welke wijze ze netflix op hun tv krijgen.

Nogal in tegenspraak met de 10miljoen+ Chromecasts dat Google verkocht heeft. Dat is veruit de makkelijkste manier op Netflix op je TV te krijgen. Dat is letterlijk plug en play.
De 50-60+ groep zal niet snel zoiets kopen/hebben, maar dat is denk ik ook niet echt het publiek van Netflix.
wied
Elite Poster
Elite Poster

En dat is de kern van de zaak eigenlijk: tis nog altijd een gigantisch geklungel met geografisch opgebroken licenses en tijdelijke licenses, ook voor netflix...

hier dadelijk zes maanden ervaring zonder enig "geklungel" :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

AndRo555 schreef:Nogal in tegenspraak met de 10miljoen+ Chromecasts dat Google verkocht heeft. Dat is veruit de makkelijkste manier op Netflix op je TV te krijgen. Dat is letterlijk plug en play.
De 50-60+ groep zal niet snel zoiets kopen/hebben, maar dat is denk ik ook niet echt het publiek van Netflix.
Sorry hoor ik ben een 60+ en was er direkt mee weg om op verschillende platforms in te geven om Netflix te kunnen bekijken.
Drie tot vier films of afleveringen per dag hoor worden er bekeken
Pas dus op met een vergelijking als om 50-60+ groep gaat
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Moet Lion bijspringen, ken ondertussen al veel oudere mensen (50 is hier blijkbaar al oud) die verdomd veel weten van hoe alles precies nu werkt. Er is inderdaad ook een groot deel die de digitale revolutie gemist heeft, maar mijn ouders bedienen vlot hun SmartTV en die zijn net geen 60. Ik geef toe, ik moet ze vaak even op weg zetten, maar eens op weg loopt dat goed. Ik ken ook mensen die na 10 jaar pc bezit nog steeds elke keer ASK mee installeren als Java een update heeft en dan mijn hulp moeten inroepen en die zijn een stuk jonger. :)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben ook een 50 plusser en ik weet verduiveld hoe ik met moderne technologie moet omspringen, de jongeren moeten mij zeker niet de moderne snufjes leren kennen integendeel ik zou hen eens dat aanleren.
Mijn oom die nu bijna 72 jaar is en een vriend die nu al 78 jaar is kunnen ook vrij goed met computers, tablets omspringen, mijn moeder die nu 74 jaar kan echter minder er mee omspringen, als zij een opname op de TN digicorder wil bekijken moet zij mijn hulp inroepen.
Besluit: de jongeren zijn het meest vertrouwd met moderne technologie al zijn er ook die er niks van kennen en de ouderen zijn er minder met moderne technologie vertrouwd maar zijn er ook die goed overweg mee kunnen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:En dat is de kern van de zaak eigenlijk: tis nog altijd een gigantisch geklungel met geografisch opgebroken licenses en tijdelijke licenses, ook voor netflix...

hier dadelijk zes maanden ervaring zonder enig "geklungel" :-D

Ik had het over het kluwen aan licenses voor de bedrijven die dit soort initiatieven willen doen, "we mogen dit of dat in land x of y niet utzenden want iemand anders heeft een license" of "we krijgen maar een license voor een jaar", etc etc
Een goeie vergelijking is de providers als telenet of zenders als medialaan die programmas wel mogen uitzenden via tv, maar die je niet kan bekijken via tablet omdat de streamingrechten weer anders zijn.

apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Van de Medialaan zenders gesproken, als men programma's wil bekijken via Terug kijk TV dan kan men die niet vooruitspoelen wegens gebrek aan overeenkomst met Telenet, maar als men datzelfde programma opneemt op de digicorder dan kan men wel vooruitspoelen, bij Proximus kan men die programma's via TV Replay+ wel vooruitspoelen alsook de programma's die opgenomen op de decoder.
Hetzelfde voor live kijken via TV Overal, daar kan men niet naar de NPO zenders kijken, dat kan enkel via Proximus TV, hier geldt ook verschillende uitzendrechten.
sky
Elite Poster
Elite Poster

Vraag eens aan 10 willekeurige mensen die niet professioneel met computers bezig zijn (dus geen userbase leden of pc freaks) wat chromecast is, ik denk dat 80% het in Keulen hoort donderen.
En 10 miljoen stuks verkocht op hoeveel miljard mensen, het is en blijft een peulschil.

sky
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:
fredo66 schreef:Heel tevreden met netflix (wel met regio unblocker)
Om nog effe te reageren op deze quote op pagina 1:
Dit is samengevat de reactie van veel netflix gebruikers hier.

Mag ik stellen dat we dat eigenlijk kunnen vertalen als:
"Ik ben niet tevreden met netflix zoals het hier legaal aangeboden wordt, want het aanbod is een ramp door die verschillende regio's. Dus gebruik ik een truc om netflix wijs te maken dat ik ergens anders woon, en ik betaal ervoor dus noem ik het 'legaal', hoewel de film en tv industrie het als 'illegaal' bestempelen."

En dat is de kern van de zaak eigenlijk: tis nog altijd een gigantisch geklungel met geografisch opgebroken licenses en tijdelijke licenses, ook voor netflix. Nu werkt unblock nog, hoelang tot netflix onder druk het gebruik ervan gaat inperken of credit cards uit de regio gaat vereisen om een account daar te mogen hebben? En dan staan we terug bij "af".
Laat ons aub de illusie niet koesteren dat het gebruik van netflix met een unblocker kan beschouwd worden als "dit is de toekomst". Je bent nog altijd een hack aan het uitvoeren op een platform dat kunstmatig gelimiteerd wordt.

Nee dat denk ik niet, ik zie hier toch verschillende Posts staan die van leden die tevreden zijn, ook zonder unblockus.
Ben zelf een netflix gebruiker zonder unblockus, dus kijk naar het lokaal aanbod, en ben tot nu toch nog steeds zeer tevreden.

Er zijn er altijd die meer en anders willen dan de anderen, maar dat heb je altijd.
Een tevreden gebruiker.

ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Idem hier, netflix van in het begin genomen en zowel ik als mijn vrouw die niet ict-minded is, zijn er zeer tevreden van. De veelheid aan apparaten die het ondersteunen zijn een meerwaarde. Regelmatig zijn de beide streams in gebruik.

Ondertussen heeft de schoonzus ook al een account genomen en ook daar hoor ik na enkele maanden geen klachten.

Wat betreft chromecast zou ik toch niet onderschatten hoe dit na een kalme aanloopperiode toch stilaan meer en meer ingeburgerd wordt. Hierbij lijkt me dat de mond aan mondreclame nog steeds de sterkste verkoopstroef is. De verkoopcijfers zijn sterk voor een nicheproduct dat geen noemenswaardige reclamecampagne heeft gekend.
Just enjoy life and don't whine about it.
wied
Elite Poster
Elite Poster

heb hier al 6 maanden verschillende profielen voor "engelstalig" en "nederlandstalig". Werkt perfect, met uitzondering misschien voor "lilyhammer" omdat deze reeks recentelijk nog op canvas vertoond werd...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Uiteraard zijn er ook tevreden netflix users die het normaal gebruiken.

Mijn punt was vooral dat we degenen die "tevreden zijn met netflix + unblockers" eigenlijk als ontevreden zouden moeten tellen, want standaard is hun gebruik niet, en eigenlijk willen de content owners ook ni dat men dit zo gebruikt, en beschouwen ze die users even illegaal als torrent downloaders.

Dit zou de gebruikscijfers kunnen beinvloeden, als deze gebruikers meegeteld worden in de "totale gebruikers" kolom en de "tevreden met netflix" kolom.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Leeftijd is volgens mij niet gebonden aan 'meezijn met Uw tijd en tech.'.Bepaalde mensen bekijken het uit het standpunt van :vroeger was het er ook niet,en we leefden ook: ook willen ze er absoluut geen geld insteken.Zo glijd men stilaan af naar een oud manneke(leeftijd geen belang!) die niet meer meekan met onze tijd.Geen GSM,internet,Netflix,dig.tv,gaming e.d,en in sommige gevallen zelfs geen rijbewijs hebben(zelfde reden,maar in een ander tijperk). Zo zijn er veel meer dan men denkt hoor.
Zo zijn er nu die fin. zeer gezond zijn,maar niet meer mee kunnen met hun tijd,zeer jammer,maar eigenlijk eigen keus.

Ik gebruik mijn Netflix Account op de normale wijze.Voor mij voldoed dit (voorlopig) maar het mag wel nog meer 'bijgewerkt 'worden,vind ik
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb deze week mijn account opgezegd na een 4-tal maand. Lilyhammer heb ik gekeken, ook nog wat andere series en wat afleveringen van top gear die ik nog gemist heb. Maar waar ik vooral teleurgesteld in ben, is het film aanbod. Ik ben vooral geinteresseerd om de wat recentelijke films via netflix te bekijken, om wat gezellige weekendavondjes te hebben met de madam :-) Maar het aanbod is echt wel slecht op dat gebied; ik moet niet de allerlaatste releases hebben maar ik zou toch verwachten dat het aanbod van films gereleased in 2014 bv groter is. Op dit moment zijn het toch vooral oudere films... Helaas account dus maar opgezegd.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er is nu eenmaal een volgorde waarin films uitkomen, en daar kom je niet aan onderuit. Eerst cinema, dan verhuur, dan online als telenet/belgacom/..., dan netflix en dan verkoop. Dus de films van 2014 nu al op netflix zien is niet ondenkbaar, maar een zeldzaamheid...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

En dan nog, niets mis met wat oudere films toch :)
wied
Elite Poster
Elite Poster

zeker niks mis mee! Om enkel maar de films van clint eastwood (als regisseur) te noemen, minstens 8 à 9 titels...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Hij heeft wel een punt,vind ik,bijzonder weinig films te zien op Netflix.Ik denk dat dit ook komt omdat ze nog niet zolang hier in Belgie aanwezig zijn,hun aanbod word bijgewerkt,maar het tempo daarvan is niet zo vlug.(ik vermoed een,of max twee maal per maand)enkele films.
Gelukkig zijn er wel wat (zeer)goede reeksen te bekijken op Netflix.
Laatst gewijzigd door fluppie 22 maa 2015, 11:59, in totaal 2 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster

hij heeft zeker een punt, maar wat niet is kan nog komen! Wat nu al geboden wordt voor een prijsje (8€) is beslist de moeite :-D
Wolf of Wallstreet, Zero Dark Thirty waren redelijk recent...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bij ons is het toch ook vooral voor de series om doen en voor de kleinen natuurlijk.
Geen ketnet of kazoom meer gewoon zelf kiezen op netflix. Soms een paar afleveringen van een tekenfilm reeks soms een film. Beneden stukje kijken, boven verder kijken. Vind netflix vooral leuk om nieuwe series te ontdekken er zijn er die ik leuk vind en mijn vrouw niet, het omgekeerde is ook waar en er zijn er waar we samen van genieten. Voor elk wat wils dus.
De docu's zouden ook wat meer mogen spoelen want daar heb ik het meeste wel al van gezien ondertussen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

fluppie schreef:Ik denk dat dit ook komt omdat ze nog niet zolang hier in Belgie aanwezig zijn,hun aanbod word bijgewerkt,maar het tempo daarvan is niet zo vlug.(ik vermoed een,of max twee maal per maand)enkele films.
Het aanbod groeit toch veel sneller dan dat (of ik lees je bericht verkeerd).
Toen netflix van start ging waren er iets minder dan 1.000 films en series. De teller staat nu op 1.411.

http://netflixinbelgie.be/netflix-aanbod-belgie/

Over de kwaliteit ervan kan je discuteren, maar ik klaag niet over het aanbod voor 9€.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Hij heeft wel een punt,vind ik,bijzonder weinig films te zien op Netflix.Ik denk dat dit ook komt omdat ze nog niet zolang hier in Belgie aanwezig zijn,hun aanbod word bijgewerkt,maar het tempo daarvan is niet zo vlug.(ik vermoed een,of max twee maal per maand)enkele films.
Gelukkig zijn er wel wat (zeer)goede reeksen te bekijken op Netflix.
Je zegt zelf: Netflix is niet zo lang in België dan is het ook normaal dat het aanbod niet zo groot is zoals in de USA, iedere dag wordt het aanbod vergroot dus ik zou zeggen nog een beetje geduld binnen 6 maanden zal het anders zijn, Rome is immers niet in 1 dag gebouwd hé!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

fluppie schreef:Leeftijd is volgens mij niet gebonden aan 'meezijn met Uw tijd en tech.'.Bepaalde mensen bekijken het uit het standpunt van :vroeger was het er ook niet,en we leefden ook: ook willen ze er absoluut geen geld insteken.Zo glijd men stilaan af naar een oud manneke(leeftijd geen belang!) die niet meer meekan met onze tijd.Geen GSM,internet,Netflix,dig.tv,gaming e.d,en in sommige gevallen zelfs geen rijbewijs hebben(zelfde reden,maar in een ander tijperk). Zo zijn er veel meer dan men denkt hoor.
Zo zijn er nu die fin. zeer gezond zijn,maar niet meer mee kunnen met hun tijd,zeer jammer,maar eigenlijk eigen keus.

Ik gebruik mijn Netflix Account op de normale wijze.Voor mij voldoed dit (voorlopig) maar het mag wel nog meer 'bijgewerkt 'worden,vind ik
Het is niet omdat je kiest om met iets niet mee te doen dat je niet mee bent. Met alles "mee zijn" lijkt me een meer slaafse levenswijze dan gewoon een bewuste keuze maken uit wat je wel en niet wil doen. Leeftijd speelt daarin inderdaad minder een rol wel de mindset. Sommige mensen zijn tevreden met wat ze hebben en kiezen om dat te behouden, daar is niets mis mee en het is volgens mij ook niet slechter dan gewoon alle trends proberen te volgen.

Persoonlijk zie ik Netflix wel zitten maar ik hoop ook op meer en betere films. Gaming en Gsm kunnen me dan totaal niet boeien maar internet dan weer wel. Verschil moet en mag er zeker zijn.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Men is niet verplicht om moderne technologie te gebruiken, zo maak ik wel gebruik van Netflix maar niet van Facebook en een reis boeken doe ik liever door langs te komen in een reisbureau, bankieren doe ik dan wel via internet, aankopen doe ik zoveel mogelijk in een winkel al gebeurt voor bepaalde zaken dat ik via internet aankopen doe.
Er zijn inderdaad mensen die geen gebruik maken van moderne technologie, zelfs religieuze groeperingen zoals de Amish gemeenschap in Pennsylvania (USA) rijden zelfs met geen auto maar nog altijd met paard en kar.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Er is vandaag een nieuwe Update van Netflix.

http://app.getresponse.com/archive/alex ... ?e=&u=7ao8
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”