Het is niet enkel Mac die met hogere prijzen komt trouwens, bij de bv. Asus laptops is er ook een prijsstijging van 50 tot 100€
Ze vangen het wel op door modellen aan te bieden met 4/6 ipv 8 ram & schijven van 500 ipv 1000 GB.
Soit, ik hoop dat je een goeie keuze heb gemaakt...
PC of Mac kopen?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Als het de 2,2 Ghz à 2029 € (whoops ) was dat je gekocht heb je meer dan 10 % uitgewonnen in vergelijking met Apple prijzen.Boxerke schreef:...
ik heb dus snel gisteren een 15 inch MacBook Pro besteld bij MyCom (aan een voordeel van € 220 T.O.V. de prijs in de Apple Store) en deze morgen is hij netjes geleverd.
Veel plezier met je Mac
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik zit op een IT workshop in Mallorca met wat internationale collega's. Huis gehuurd, zelf eten kokerellen etc... Cursus geven en cursus krijgen, lange dagen, beetje op het nerd achtige af, maar kom
Ik heb m'n macbook pro bij, terwijl de rest met een Dell E7xxx laptop zit te werken.
Zit ook een E6xxx bij, voor de rest allemaal top-of-the-line modellen.
Iedereen dezelfde Windows 8.1 installatie met DirectAccess, bij mij uiteraard via VMWare Fusion.
Wat me opvalt opvalt, en da's gewoon door te kijken:
- mijn batterij gaat de hele dag mee, terwijl de rest tijdens de eerste pauze al moet beginnen rondneuzen voor een adapter.
- als er iets gecompileerd moet worden, of een script uitgevoerd moet worden, is mijn laptop altijd het eerste klaar. En m'n VM heeft maar 3GB ram, terwijl de rest 8GB of zelfs 16GB heeft. CPUs zijn allemaal quadcore i7 CPUs, laptops zijn allemaal zo goed als nieuw.
- iedereen hier gebruikt zijn externe muis die hij bijheeft. Als ik dan vraag waarom dan is het voor iedereen "het trackpad zuigt".
Dus ... op deze workshop, en met deze laptops hier, en met deze collega's hier, lijkt het erop dat m'n macbook precies toch de schijn heeft van productiever te zijn dan alle andere "business" modellen
Ik heb m'n macbook pro bij, terwijl de rest met een Dell E7xxx laptop zit te werken.
Zit ook een E6xxx bij, voor de rest allemaal top-of-the-line modellen.
Iedereen dezelfde Windows 8.1 installatie met DirectAccess, bij mij uiteraard via VMWare Fusion.
Wat me opvalt opvalt, en da's gewoon door te kijken:
- mijn batterij gaat de hele dag mee, terwijl de rest tijdens de eerste pauze al moet beginnen rondneuzen voor een adapter.
- als er iets gecompileerd moet worden, of een script uitgevoerd moet worden, is mijn laptop altijd het eerste klaar. En m'n VM heeft maar 3GB ram, terwijl de rest 8GB of zelfs 16GB heeft. CPUs zijn allemaal quadcore i7 CPUs, laptops zijn allemaal zo goed als nieuw.
- iedereen hier gebruikt zijn externe muis die hij bijheeft. Als ik dan vraag waarom dan is het voor iedereen "het trackpad zuigt".
Dus ... op deze workshop, en met deze laptops hier, en met deze collega's hier, lijkt het erop dat m'n macbook precies toch de schijn heeft van productiever te zijn dan alle andere "business" modellen
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Het is niet alleen maar goed bij Apple hoor...
http://www.staingate.org/
Als je een laptop koopt van zoveel geld zou je toch verwachten dat ze zoiets fatsoenlijk oplossen...
Als je een laptop koopt van zoveel geld zou je toch verwachten dat ze zoiets fatsoenlijk oplossen...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
@Mallorca
Op onze laptops van het werk draait allerlei brol, die maakt dat het über traag gaat.
Ik heb een i5 laptop zelf gekocht (privé) met dezelfde specs als mijn laptop van het werk.
Door al die brol is die van het werk een pain in the ass om op te werken, de privé laptop draait als een tierelier.
Ik heb geen ervaring met Mac, maar wel met werk-laptops vol troep.
bv Sophos Guard, allerlei beheerssoftware, Symantec, Lync, ... en van de VPN word je ook niet vrolijk...
Op onze laptops van het werk draait allerlei brol, die maakt dat het über traag gaat.
Ik heb een i5 laptop zelf gekocht (privé) met dezelfde specs als mijn laptop van het werk.
Door al die brol is die van het werk een pain in the ass om op te werken, de privé laptop draait als een tierelier.
Ik heb geen ervaring met Mac, maar wel met werk-laptops vol troep.
bv Sophos Guard, allerlei beheerssoftware, Symantec, Lync, ... en van de VPN word je ook niet vrolijk...
- selder
- Moderator
Alle Windowsinstallaties hier zijn dezelfde, van dezelfde WDS server, het enige wat dus verschillend is, is de hardware waar die Windows op draait.
Heck, "wij" zijn het IT team van ons bedrijf, en onze images zitten goed in elkaar
Heck, "wij" zijn het IT team van ons bedrijf, en onze images zitten goed in elkaar
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
True, mijn mid-2012 Retina MBP heeft dit ook. Toegegeven, het is wel gekomen toen ik met een brillenpoetsdoekje het scherm schoonmaakte. Gelukkig wel alleen op de zwarte rand en niet op het schermgedeelte. Maar toch, was even zuur om te slikken.Doktor Avalanche schreef:Het is niet alleen maar goed bij Apple hoor...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
En qua dode of stuck pixels zit je bij Apple ook niet zo goed ... en die willen -zeker bij de Retina's- wel eens pas na een half jaar opduiken.
Apple heeft een hele starre houding hierover, zoveel van die, zoveel van dat, en op die en die locaties. Zit je daaronder : niks garantie : in het verleden al meerdere keren meegemaakt met klanten.
Daar staat dan tegenover dat Ik een spotgoedkope Acer of een HP met *1* stuck pixel zonder problemen geswapped krijg, moet niet eens centraal op het scherm staan. Hoewel deze merken daar vaak ook een verwijzing naar hebben van "eigenlijk is dit geen garantie" wordt dit als bijna vanzelfsprekende coulance uitgevoerd. Het enige merk dat ongeveer even moeilijk daarover doet/deed als Apple is/was Sony.
Apple heeft een hele starre houding hierover, zoveel van die, zoveel van dat, en op die en die locaties. Zit je daaronder : niks garantie : in het verleden al meerdere keren meegemaakt met klanten.
Daar staat dan tegenover dat Ik een spotgoedkope Acer of een HP met *1* stuck pixel zonder problemen geswapped krijg, moet niet eens centraal op het scherm staan. Hoewel deze merken daar vaak ook een verwijzing naar hebben van "eigenlijk is dit geen garantie" wordt dit als bijna vanzelfsprekende coulance uitgevoerd. Het enige merk dat ongeveer even moeilijk daarover doet/deed als Apple is/was Sony.
- selder
- Moderator
Had ik op m'n mid-2012 macbook pro ook, zonder problemen nieuw scherm gekregen via Easy-M.Doktor Avalanche schreef:Het is niet alleen maar goed bij Apple hoor...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Euhm, een MacBook Air heeft een hele andere structuur van scherm (geen 1 grote glasplaat, maar een metalen rand met gewoon een scherm hier in). Dus ik denk dat dit probleem echt alleen op de MacBook Pro modellen is (en dan precies nog alleen op de rMBP 15)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
De Retina MacBook Pro heeft als scherm één grote glasplaat, en hierop komen dergelijke vlekken voor. De MacBook Air heeft een totaal ander scherm: het scherm zit 'onder' de aluminium kader. Bij een Air zou ik hier niet echt voor vrezen.apestaart schreef:Allee lap, ik weet dus wat mij te wachten staat, ik heb onlangs een Macbook Air gekocht en dus mag ik ook aan die problemen verwachten.