Aangezien ik geen mogelijkheden meer zie, volgend probleem;
ik heb samen met een maat 2 x een Seagate Barracuda ATA 7200 rpm 2 MB gekocht. We hebben ook gewone standaard racks gekocht. De HD steekt bij mij in een rackje in mijn PC, bij hem in een rackje in zijn USB2 External Enclosure.
Nu wil zijn HD maar niet herkend worden door windows. De Hd, in het rack, in de enclosure doet buiten draaien, helemaal niks. Dus hebben we zijn HD in mijn rack, in mijn PC geplaatst. Ze werkte perfect, werd mooi herkend, en gaf geen enkel probleem.
Terug in zijn enclosure werd de schijf maar niet geinitialiseerd. Nu hebben we al ieder mogelijk component verwisseld en geprobeerd, aangezien we buiten de enclosure net dezelfde "configuratie" hebben. Mijn HD, die een identieke kopie is van de zijne werkt perfect in de enclosure, maar de zijne wordt maar niet herkend.
Heeft er iemand iets dergelijks al meegemaakt, gelezen of gehoord? Ik ben echt ten einde raad . Btw, hij gebruikt SP1, ik SP2, maar aangezien mijn HD wel herkend wordt, zou dit geen verschil mogen uitmaken.
Seagate 160 GB + External Enclosure
-
- Administrator
- Contacteer:
is die al geformatteerd zo ja van de external encolsure of heb je ze in een pc gehangen?
Probeer ze eens te formateren als ze aan de pc hangt dus met gewone IDE kabels en niet extern.
Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij installeert SP1 LBA support, mss eens op kijken en als dat niet geacitveerd is, moet je dit nog activeren (is voor hdd > 128 gig).
Probeer ze eens te formateren als ze aan de pc hangt dus met gewone IDE kabels en niet extern.
Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij installeert SP1 LBA support, mss eens op kijken en als dat niet geacitveerd is, moet je dit nog activeren (is voor hdd > 128 gig).
Ja, ze is al geformateerd . Ik heb ze in mijn PC mooi geformateerd, zelfs al mooi gepartitioneerd en nog wil het niet werken. Hij herkent zelfs het USB apparaat klaarblijkelijk niet, wanneer de HD in de enclosure steekt, dat vind ik op zicht al heel vreemd.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Staat de HD jumper goed?
Nazien of die niet moet op een andere plaats gezet worden als hij in een uitwendige USB case geplaatst is.
Nazien of die niet moet op een andere plaats gezet worden als hij in een uitwendige USB case geplaatst is.
So long, and thanks for all the fish
Geloof me vrij, we hebben alles geprobeerd. Die staat afdoende op master zoals meestal nodig wanneer gebruikt in combinatie met een enclosure. We hebben slave en cs ook maar eens geprobeerd, want je weert natuurlijk nooit, maar zelfs dat mocht niet baten.
We hebben hem nu onder linux proberen mounten, maar zelfs onder linux wordt hij niet herkend. Het lijkt op een incompatibiliteit van de HD met de enclosure, (hoe dat mogelijk zou zijn, ik weet het echt niet, IDE is IDE wat mij betreft), daar komt bij dat mijn identiek dezelfde HD wel herkend wordt in de enclosure.
We hebben hem nu onder linux proberen mounten, maar zelfs onder linux wordt hij niet herkend. Het lijkt op een incompatibiliteit van de HD met de enclosure, (hoe dat mogelijk zou zijn, ik weet het echt niet, IDE is IDE wat mij betreft), daar komt bij dat mijn identiek dezelfde HD wel herkend wordt in de enclosure.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
mmm
heb je al de fabrikant al gecontacteerd, website bezocht etc?
als dat zo is, dan istie naar de kl.....
niks aan te doen....
low level geformatteerd, jazekers?
getest en zo? als dat zo is dan istie naar de eeuwige jachtvelden...
garantee? dan maar een rma aangevraagd voor een replacement drive...
heb je al de fabrikant al gecontacteerd, website bezocht etc?
als dat zo is, dan istie naar de kl.....
niks aan te doen....
low level geformatteerd, jazekers?
getest en zo? als dat zo is dan istie naar de eeuwige jachtvelden...
garantee? dan maar een rma aangevraagd voor een replacement drive...
Mja, maar kapot is hij niet, want hij werkt perfect in mijn desktop, hij werkt enkel niet in de enclosure, terwijl de mijnen (= dezelfde) dat wel doet. De mijne wordt mooi herkend, wanneer hij in de enclosure zit, de zijne wordt totaal niet herkend. Ik weet niet of ze zelfs de moeite nemen om disks te testen wanneer terug gezonden, maar dan nog, zullen ze deze gewoon ff testen, werkt hij dan maken ze zich er wel vanaf.
-
- Administrator
- Contacteer:
NTFS, en ja dat is hetzelfde , het is echt verschrikkelijk raar. Het komt er gewoon op neer dat bij het aansluiten van de enclosure mijn HD mooi wordt herkend als mass storage device, de zijne wordt nog niet eens herkend bij het aansluiten.
Eventueel eens nazien bij systeembeheer > Hardware > usb controlers of er daar geen conflicten zijn in dat rack. Ik plak hieronder een screenshot >
Bij dubbelklik daarop kan je nazien op conflicten.
(bij mijn systeem krijg ik daar altijd => Dit apparaat werkt correct.)
Maar ja, als het met een HD gaat en met de andere niet ligt het waarschijnlijk wel aan die ene HD.
Bij dubbelklik daarop kan je nazien op conflicten.
(bij mijn systeem krijg ik daar altijd => Dit apparaat werkt correct.)
Maar ja, als het met een HD gaat en met de andere niet ligt het waarschijnlijk wel aan die ene HD.
- Bijlagen
-
- usb_contr.jpg
- (76.53 KiB) 57 keer gedownload