windows 10 gratis

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Begrijp ik dat nu goed of wordt windows 10 gratis voor iedereen?

http://www.windowscentral.com/you-can-u ... on-windows
http://yro.slashdot.org/story/15/03/18/ ... 0-upgrades
Speaking to Reuters from the WinHEC conference in China, Microsoft's operating system chief Terry Myerson said, "We are upgrading all qualified PCs, genuine and non-genuine, to Windows 10." This means that everyone running Windows 7 or 8.1, irrespective of whether you pirated the operating system or not, will be allowed to upgrade to a legitimate version of Windows 10.
bron: http://arstechnica.com/information-tech ... ine-users/
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Yep, ik dacht de éérste jaar zeker gratis of zoiets.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
leohein
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Updated: ZDNet's Ed Bott got a response from a Microsoft spokesperson, confirming that the free upgrade path is indeed available for all pirates everywhere, and not just in China.
Ze willen dus hun verdien model gaan toespitsen op Skype, Office 365 etc..
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Laat ons hopen dat we dus gratis keys krijgen, dat ik er wat kan verzamelen om na dat eerste jaar ook nog wat machines te voorzien van upgrades. Dat wordt hddtjes imagen om telkens opnieuw te upgraden dus ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

oh, mooi.
ff een illegale versie downloaden van de 8 dan, ipv eentje voor de 10 te kopen dus.
dat vind ik een mooie prijszetting, en eigenlijk maar een eerlijke vergoeding voor het destijds aankopen van winME :)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Zijn er ook verschillende versies van W10, zoals de Home, Enterprise of Ultimate?
En als je dan een illegale hebt van de Ultimat, krijg je die dan ook gratis? Dan is een "illegale" update naar Ultimate wel te verantwoorden :p
leohein
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Blijkbaar is het toch anders :

Van volgende link :
http://www.zdnet.be/article/161481/de-w ... r-piraten/

" Dat betekent dat alle piraten probleemloos naar Windows 10 kunnen upgraden, maar die versie is dan niet automatisch geactiveerd. Om dat te doen, heb je een serienummer nodig die je moet aankopen. De illegale versie van Windows 10 biedt geen ondersteuning bij problemen, en mogelijk ontvangen die ook niet alle beveiligingsupdates."
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lijkt me logisch dat ze die niet als legaal gaan aanduiden, zou niet eerlijk zijn tegenover de kopers. Waarschijnlijk werkt het een bepaald aantal dagen gewoon en dan schakelt het bepaalde functionaliteit uit waarbij je tegen een redelijk bedrag deze legaal kan maken. Waarschijnlijk dezelfde prijs als Windows 8 bij launch (60 euro)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blijkbaar zou dit ook enkel gelden voor landen met een hoog piraterij gehalte (zoals China).

Hopen dat je morgen wereldwijd zomaar een gratis Windows versie gaat krijgen lijkt me iets te eurforisch.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Er is dus niks veranderd :-) Dan blijf ik wel bij m'n mint en XP onder virtualbox. Ik ben al lang aan het denken om een windows 7 licentie te kopen maar de prijs is een beetje belachelijk voor die 1 keer per maand op te starten.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

brubbel schreef:Er is dus niks veranderd :-) Dan blijf ik wel bij m'n mint en XP onder virtualbox. Ik ben al lang aan het denken om een windows 7 licentie te kopen maar de prijs is een beetje belachelijk voor die 1 keer per maand op te starten.
Ik ben nog student en er zijn er nog wel hier op het forum, dat scheelt al een pak in de prijs :-)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

http://www.euractiv.com/sections/trade- ... sds-311267

terwijl frankrijk en duitsland (terecht) weigeren een amerikaanse kolonie te worden/blijven, gaan diezelfde amerikanen op softe wijze proberen om honderden miljoenen chinezen hun piraat versie van windows te laten betalen! Arm europa...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Wat voor een storm in een glas water is dit nu: iemand die al geen probleem had om Windows XP, 7 of 8.1 te kraken, zal daar met Windows 10 evenmin een morele kwestie van maken?

De laatste keer dat ze trouwens hard opgetreden hadden tegen gekraakte versies was met de WGA/OGA catastrofe ten tijde van Windows XP. Weet je nog, toen je op de Microsoft Downloads website een validation check moest uitvoeren alvorens je iets mocht downloaden?

Sinds Windows 7 hebben ze zich gewoon niet meer bezig gehouden met het detecteren van gekraakte versies, en die krijgen ook alle updates binnen hoor. Alsof de Chinezen dus in Windows 10 ineens hun gewoontes gaan veranderen...

Twee jaar geleden was er trouwens een loophole waardoor je met een gekraakte Windows 8 kon upgraden naar Windows 8 Media Center Edition, en Microsoft gaf je daarvoor een legale licentiesleutel ter vervanging van de oude. :wink:
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad om ervoor te betalen, Ik gebruik het dagelijks en voor meerdere jaren :). Doe je dat niet, dat moet je voor jezelf uitmaken, maar ik snap best dat ze het in zekere zin beschermen (in XP met dat Genuene Advantage onding, in Windows 7 door uw desktop zwart te maken en meldingen). Ze zijn gestopt met het niet patchen van de illegale versies omdat mensen hun problemen nooit op het feit steken dat de versie niet legaal is maar gewoon op Windows steken.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

D'er blijft een zekere vorm van onduidelijkheid bestaan. Met wat nu bekend is, zou je gratis kunnen upgraden van een gepirateerde versie van Win 7/8 naar 10. Maar een nieuwe installatie van Win10 zou je dus wel moeten aankopen. Het achterpoortje bestaat er dan eenvoudig in eerst een gepirateerde Win7/8 te installeren, en vervolgens te upgraden.

Die ambiguïteit houdt dus geen steek. Ze zullen er wellicht toe komen alle Windows'en voor thuisgebruik gratis te maken. Bedrijfsversies blijven betalend (maar die betalen sowieso al fortuinen voor hun enterprise support).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Upgraden van illegaal blijft een illegale versie, daar zijn ze duidelijk over. Ze willen gewoon zo veel mogelijk volk naar Windows 10 dus is dat een slimme zet. Ze gaan je uiteraard wel blijven overtuigen ze te kopen, ofwel maken ze er mss een light versie van zoals de Bing versie van 8.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

windows 8 kon je ook al voor een spotprijsje van 29euro krijgen

windows 8 was te slecht voor de meesten om ervoor te betalen daarom dat windows 10 het 1e jaar gratis wordt aangeboden

ik heb nog 2 installatiediscs liggen trouwens - nooit gebruikt - ben bij 2x win7 gebleven
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”