DNS issues op mijn domein

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik hoor van twee mensen dat ze mij niet meer kunnen mailen, het gaat om destination adres

info at klinktbeter puntje be

Bizar, want ik kan zowel vanaf mijn telenet account als vanaf gmail mailen naar mijn klinktbeter adres.

Mijn tante met een skynet adres kreeg een popup in thunderbird met 5.1.3 (en dus geen aparte mail met een Delivery Status Notification), omdat ik haar pc niet via quicksupport kon overnemen (is niet technisch genoeg) ben ik even tot hier gereden en kan het dus niet dupliceren. Nu kan ik dus wel mailen vanaf skynet.

Een van mijn leveranciers die bij telenet zit, kreeg ook een foutboodschap.

Zelf kan ik het probleem niet dupliceren en heb mij al suf gezocht. Ik zie op m'n mailserver de mail van deze leverancier niet eens toekomen, dus niks in de logs.

De mx record van klinktbeter.be (= mx.vandenpoel.info) wordt zonder problemen geantwoord door de twee nameservers:

secondarydns.be 88.151.245.70
ns3.vandenpoel.info 109.68.161.12

ook de A record voor mx.vandenpoel.info wordt perfect geantwoord door

ns6.gandi.net 217.70.177.40
ns3.vandenpoel.info 109.68.161.12

Dus vermoedelijk een typo ..... ?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://intodns.com/klinktbeter.be

Een DNS probleem is het dus niet echt? Alles ziet er goed uit.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:Mijn tante met een skynet adres kreeg een popup in thunderbird met 5.1.3 (en dus geen aparte mail met een Delivery Status Notification)
Vrij bizar omdat Thunderbird normaal de mail gaat afleveren op z'n relay... en die kan niet weten of er een fout is of niet.
ub4b schreef:Een van mijn leveranciers die bij telenet zit, kreeg ook een foutboodschap.
En die was ?
ub4b schreef:Dus vermoedelijk een typo ..... ?
Tja, wie weet typen ze "info at klinktbeter puntje be" :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb ook al meerdere DNS queries gelopen en zie geen outage van enige DNS server.

o.a. met dig onder linux, nslookup onder windoze, deze tool

http://network-tools.com/nslook/

en deze tool

http://www.dnsstuff.com/tools#dnsReport ... ktbeter.be

De belangrijke mail is een lovende review van onze streaming oplossing. Nu die man slaagde erin om eergisteren een bijna lege word file op te sturen, dus ik vermoed eerder een userfout, dan een issue met onze infrastructuur, gezien ik wel mails van anderen blijf krijgen.

Wat wel kan zijn, als één van de DNS servers de records niet wil resolven, omdat de zone niet geladen is (ik heb het dan niet over een timeout maar over misconfig), dan probeert de mailserver niet opnieuw of via de andere nameserver, en dan bestaat het domein niet. Maar ik heb geen zicht nu of secondarydns.be of ns6.gandi.net een misconfig had, ik kan het nu alvast niet meer vaststellen.

Ik zie in de logs ook geen issues rond zone transfers, enkel mensen die proberen te checken of onze nameserver recursive gebruikt kan worden, maar dat staat uiteraard uit.
r2504 schreef:
ub4b schreef:Mijn tante met een skynet adres kreeg een popup in thunderbird met 5.1.3 (en dus geen aparte mail met een Delivery Status Notification)
Vrij bizar omdat Thunderbird normaal de mail gaat afleveren op z'n relay... en die kan niet weten of er een fout is of niet.
popup fout bij tante al kunnen achterhalen:

in de history staat info@klinktbeter (zonder .be), als je die mail probeert te verzenden geeft de mailserver direct een popup met 5.1.3 Partial domain not allowed
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”