Nieuwe DLM profielen voor 'lange' lijnen
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er zijn 2 mogelijke oorzaken:
a) het kan aan de capacteit van de router liggen (de WAN-LAN troughput)
b) het kan ook aan de b-box liggen. Er zijn nog gebruikers die dit fenomeen hebben vastgesteld.
[
Post made via mobile device ]
a) het kan aan de capacteit van de router liggen (de WAN-LAN troughput)
b) het kan ook aan de b-box liggen. Er zijn nog gebruikers die dit fenomeen hebben vastgesteld.
[

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
jorgo schreef:Heeft iemand met een 16,5/10 profiel al een stijging van de download dankzij DLM gemerkt?
Bijvoorbeeld naar 30/10?
Ik ben ook wel benieuwd wat Proximus gaat doen met dit 16,5/10 profiel.
Moesten ze daar nu van bv een 30/15 (of meer)(via DLM of vectoring) van maken zou dit welkom zijn.
Anders kan/zou ik beter overschakelen naar een 70/10 profiel.
Groetjes,
Ronald
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Afhankelijk van hoe belangrijk de uploadsnelheid voor je is, kan het interessanter zijn om bij het 16,5/10 Mbps profiel te blijven.
Hierbij is 10/4 Mbps bandbreedte gegarandeerd. Bij het nieuwe 70 Mbps is dit maar 14.5 / 0,6 Mbps.
Bron: http://www.proximuswholesale.be/wholesa ... _final.pdf
pagina 14
Hierbij is 10/4 Mbps bandbreedte gegarandeerd. Bij het nieuwe 70 Mbps is dit maar 14.5 / 0,6 Mbps.
Bron: http://www.proximuswholesale.be/wholesa ... _final.pdf
pagina 14
Laatst gewijzigd door jorgo 15 maa 2015, 12:18, in totaal 2 gewijzigd.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Toch best wel conservatief vs OVH in Frankrijkjorgo schreef:Bron: http://www.proximuswholesale.be/wholesa ... _final.pdf
pagina 11 en 12

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
@jargo
Natuurlijk heb ik liever die gegarandeerde upload van 4Mbps dan die 0.6.
Ik upload regelmatig HQ-foto's, soms tot 400 st, met een gemiddelde grootte van 5Mb. In totaal is 2 tot 5 Gb gemakkelijk haalbaar.
Vandaar dat ik profiel gekozen heb.
Ik ben ook niet van plan om over te schakelen naar een 70Mbps profiel, maar wie weet in de toekomst.
Maar als ik zie dat alle andere profielen hogere waarden krijgen, door vectoring en/of DLM.
Dan vraag je af waarom wij niet.
Een mogelijkheid zou zijn om een klacht in te dienen wegens discriminatie. Wie weet zou dat wel eens kunnen helpen.
Al vrees ik dat ik daar niet veel op moet hopen.
Natuurlijk heb ik liever die gegarandeerde upload van 4Mbps dan die 0.6.
Ik upload regelmatig HQ-foto's, soms tot 400 st, met een gemiddelde grootte van 5Mb. In totaal is 2 tot 5 Gb gemakkelijk haalbaar.
Vandaar dat ik profiel gekozen heb.
Ik ben ook niet van plan om over te schakelen naar een 70Mbps profiel, maar wie weet in de toekomst.
Maar als ik zie dat alle andere profielen hogere waarden krijgen, door vectoring en/of DLM.
Dan vraag je af waarom wij niet.
Een mogelijkheid zou zijn om een klacht in te dienen wegens discriminatie. Wie weet zou dat wel eens kunnen helpen.
Al vrees ik dat ik daar niet veel op moet hopen.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Weet er iemand hoe dit mogelijk is?maxpower schreef:![]()
![]()
een 2de upgrade in minder dan 2 weken
![]()
![]()
![]()
mijn kabelafstand is onverklaarbaar van 1100 mr naar 620 mr gegaan en mijn profiel staat nu op 8d = 16,5 down + 2 up
- Wicky
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 8 keer
Voor de afstand die ik van de ROP lijk te zitten, valt m'n resultaat eigenlijk nogal tegen (Broadcom Far-End, en dit weekend van 30/2 naar 30/3 gegaan):
*EDIT*: Proximus Internet Intense abo
Code: Selecteer alles
__________________________________________________
/ \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
downstream upstream
Line: 30064 kbps 3064 kbps
Max: 30740 kbps 6440 kbps
Profile: 8d
Distance: 142 m
Training: 11,4 dB
Attenuation: 13,6 dB
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk:didi79 schreef:Laswerken wat verderop, waardoor je nu "aan de andere kant" van de loop zit ?
- VDSL2 wordt altijd langs de kortste kant van de lus verbonden
- om te switchen naar een andere kant van de lus, moeten ze natuurlijk net voor uw huis laswerken doen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Nadat ik jaren op 12/1 Mbps zat (wegens >1km), ben ik sinds een paar weken op 14,5/1 Mbps geraakt.
Mijn verbazing is echter groot dat DLM mij sinds deze nacht op 14,5/3 gezet heeft!
Zijn er nog mensen met het basisprofiel 12/1 die een hogere upload gekregen hebben?
Mijn verbazing is echter groot dat DLM mij sinds deze nacht op 14,5/3 gezet heeft!
Zijn er nog mensen met het basisprofiel 12/1 die een hogere upload gekregen hebben?
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Maar die thead daar gaat over vectoring, terwijl mijn verhoging een gevolg is van enkel DLM (en ik lees daar ook niets over een upload verhoging van 12/1 profielen; logisch, want die hebben geen vectoring).
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
heb mijn lijn laten nakijken en mijn lijn gaat als volgt:
Ben aangesloten op KVD binnen de 70 meter ongeveer, maar die KVD heeft geen ROP. Via daar word ik aangesloten via de centrale die wel uitgerust is met een ROP maar die afstand is ongeveer 650 meter. Met als gevolg dat ik net in zone 3 val en dus voorlopig geen vectoring mag verwachten.
Nu goed, ben al heel blij met DLM en 30/3 profiel.
Ben aangesloten op KVD binnen de 70 meter ongeveer, maar die KVD heeft geen ROP. Via daar word ik aangesloten via de centrale die wel uitgerust is met een ROP maar die afstand is ongeveer 650 meter. Met als gevolg dat ik net in zone 3 val en dus voorlopig geen vectoring mag verwachten.

-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Inderdaad die thread gaat over vectoring, maar daar is ook al een en ander gepost over DLM.Edward Valckx schreef:Maar die thead daar gaat over vectoring, terwijl mijn verhoging een gevolg is van enkel DLM (en ik lees daar ook niets over een upload verhoging van 12/1 profielen; logisch, want die hebben geen vectoring).
Lijstje copy-paste
Code: Selecteer alles
vectored non-vectored
profiel DLM profiel DLM
zone 1 70/10 100/10 30/10 70/10
<0.4 dB
zone 2 50/6 70/10 20/6 30/6
0.4 - 0.7 dB
zone 3 - - 16.5/2 30/4 (*)
0.7 - 1.0 dB
zone 4 - - 12/1 16,5/3 (*)
1.0 - 1.4 dB
zone 5 - - 9.5/0.64 16.5/1
1.4 - 1.6 dB
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Weer een DLM verhoging voor de upload, heb nu 16,5/4

Code: Selecteer alles
Max. DSLAM throughput kbit/s 16560 4064
Min. DSLAM throughput kbit/s 4664 256
Attainable data rate kbit/s 35270 6528
Current throughput kbit/s 16574 4047
Seamless rate adaptation off off
Latency 9 ms 5 ms
Impulse Noise Protection 5 2
G.INP off off
Signal-to-noise ratio dB 19 12
Bitswap off off
Line attenuation dB 1 24
Profile 8b
G.Vector off off
Carrier record B43 B43
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
We hebben hier nu 2 discussies die nogal door elkaar aan het lopen zijn
.
Het is nu ook te laat om beide onderwerpen nog samen te voegen.
Laat ons misschien afspreken om:
Op die manier blijft het nog wat overzichtelijk

Het is nu ook te laat om beide onderwerpen nog samen te voegen.
Laat ons misschien afspreken om:
- 1) de posts die gaan over de nieuwe DLM profielen (inclusief recente invoering van DLM voor upload) hier verder te voeren.
2) de posts die gaan over de uitrol van vectoring (inclusief recente invoering vectoring zone 2) in de andere topic te posten: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 59#p599259.
Op die manier blijft het nog wat overzichtelijk
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Zat in begin, enkele maanden geleden op 20/2 en na veel gevraag toch op 30/2 geraakt wat net te doen is. Sinds een paar dagen heb ik nu 30/4.
Bij profiel stond er eerst 8d en nu niets meer
Dit zijn de gegevens van de tool:
Kan ik nog verhoging verwachten of is dit het maximum?
Bij profiel stond er eerst 8d en nu niets meer

Dit zijn de gegevens van de tool:
Code: Selecteer alles
Bbox 3 Sagem Tool v0.5
----------------------
Downstream current bit rate: 30 063 kbps
Upstream current bit rate: 4 046 kbps
Downstream max bit rate: 54 679 kbps
Upstream max bit rate: 4 046 kbps
Downstream attenuation: 8,3 dB
Upstream attenuation: 0,0 dB
Downstream noise margin: 20,7 dB
Upstream noise margin: 0,0 dB
Proximus profile: unknown
VDSL2 profile: unknown
DLM: False
Repair: False
Vectoring: False
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
eergisteren (zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 40#p598884) verhoogd van 30/2 naar 30/6, en nu plots op 20/6. Volgens de vdsl2tool is dit een repair profiel. Wat is het beste dat ik nu kan doen? Nog eens naar het 0800 nummer bellen?
Code: Selecteer alles
__________________________________________________
/ \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
downstream upstream
Line: 20064 kbps 6048 kbps
Max: 60570 kbps 12690 kbps
Profile: 17a
Distance: 467 m
Training: 25,1 dB
Attenuation: 15,8 dB
- tomw
- Premium Member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier ook van 20/2 naar 50/6, na het laten lopen van de lijntest
Afstand tot ROP 720m

Afstand tot ROP 720m
Code: Selecteer alles
Bbox 3 Sagem Tool v0.5
----------------------
Downstream current bit rate: 49 998 kbps
Upstream current bit rate: 6 063 kbps
Downstream max bit rate: 80 086 kbps
Upstream max bit rate: 16 438 kbps
Downstream attenuation: 19,7 dB
Upstream attenuation: 0,0 dB
Downstream noise margin: 16,7 dB
Upstream noise margin: 13,7 dB
Proximus profile: unknown
VDSL2 profile: unknown
DLM: False
Repair: False
Vectoring: False
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Na het bellen van de lijntest? Natuurlijk. Dat is ook wat de lijntest doet: het zet je lijn terug op het provisioning profiel. Sinds kort heeft Belgacom/Proximus de criteria op basis waarvan het provisioning profiel gekozen wordt aangepast. Dit heeft als gevolgd dat de meeste gebruikers een hoger provisioning profiel gekregen hebben. In een aantal gevallen verschilt het resultaat echter niet en blijft het provisioning profiel dus onveranderd.
Dat is exact wat er bij jou is gebeurd. Jouw lijn heeft wellicht een provisioning profiel van 20/2, dat door DLM is verhoogd tot 25/2. Na het uitvoeren van de lijntest ben je teruggezet naar dat provisioning profiel en haal je dus terug 20/2.
Dat is exact wat er bij jou is gebeurd. Jouw lijn heeft wellicht een provisioning profiel van 20/2, dat door DLM is verhoogd tot 25/2. Na het uitvoeren van de lijntest ben je teruggezet naar dat provisioning profiel en haal je dus terug 20/2.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik veronderstel dat er straks wel een automatische uitrol zal zijn, want niet iedereen kent dit 0800 nr om weg te geraken uit hun zone 2 naar een 17 a .... (of mensen die niet durven bellen om maar niet terug te vallen, wat volledig normaal is)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Nee hoor Petervanakelyen, ik heb niets gebeld, ik deed gewoon nog eens een speed test na het lezen van al dat goed nieuws hier om eens te kijken of ik misschien een bump had gekregen.
Bij mij hebben ze het gewoon afgepakt
Bij mij hebben ze het gewoon afgepakt
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Dat risico zat er in hoor konda, stond er ook wel altijd duidelijk bij.
Of lees je daar zoals vele mensen gewoon over?
Ikzelf durf een beetje niet te bellen, ziende dat onze lijn niet echt al te best is, onze lijn had altijd veel last van overspraak.
Momenteel zit ik op 30/2 (8d), maar zit op BBox3 (T) dus kan exacte lijnwaarden niet uitlezen.
Toen ik nog met een BBox2 (welja, de zwarte sagem) zat was het zo rond 500-600m, maar de SNR varieerde door de overspraak wildly tussen 25 en 6, al was het meestal wel rond de 20dB.
Al heb ik wel iets raar voor op die interface, ik doe PPPoE op m'n servertje, en de "VDSL connected" tijd in die interface is nu al tijden gewoon hetzelfde.
EDIT: Nudat ik erover nadenk, dat ik echt jarenlang heb liggen zagen bij belgacom, en "connecties van binnenuit" zelfs gebruikt te hebben om na 3j eindelijk een paarwissel voor elkaar te krijgen stond ik getagged als "moeilijke klant". Misschien daarom dat ze tegenwoordig een beetje voorzichtig zijn hier
.
Als ik echter check op telefoonnr bij hun speedtest krijg ik 30/2 en 20/2 te zien. Best nog niet bellen dus.
[Mod Edit] off-topic discussie over "lastige klanten" afgesplitst
Of lees je daar zoals vele mensen gewoon over?

Ikzelf durf een beetje niet te bellen, ziende dat onze lijn niet echt al te best is, onze lijn had altijd veel last van overspraak.
Momenteel zit ik op 30/2 (8d), maar zit op BBox3 (T) dus kan exacte lijnwaarden niet uitlezen.
Toen ik nog met een BBox2 (welja, de zwarte sagem) zat was het zo rond 500-600m, maar de SNR varieerde door de overspraak wildly tussen 25 en 6, al was het meestal wel rond de 20dB.
Al heb ik wel iets raar voor op die interface, ik doe PPPoE op m'n servertje, en de "VDSL connected" tijd in die interface is nu al tijden gewoon hetzelfde.
Code: Selecteer alles
DSL-lijnstatus Verbonden
DSL-activiteitstijd 49Days 17h 2min 45Sec

Als ik echter check op telefoonnr bij hun speedtest krijg ik 30/2 en 20/2 te zien. Best nog niet bellen dus.
[Mod Edit] off-topic discussie over "lastige klanten" afgesplitst
Laatst gewijzigd door philippe_d 21 maa 2015, 09:38, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Reden: zie modbreak
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Hier ook een 20/6 sinds enkele dagen.
Vrij zeker dat dit geen repair profiel is, aangezien hier enkele belgacom techniekers enkele dagen gekampeerd hebben en lijn verder perfect in orde is na hun interventies.
[
Post made via mobile device ]
Vrij zeker dat dit geen repair profiel is, aangezien hier enkele belgacom techniekers enkele dagen gekampeerd hebben en lijn verder perfect in orde is na hun interventies.
[

- EotT
- Premium Member
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Ik denk ook niet dat het een repair profiel is. Na het bellen naar het 0800 bleef ik op 20/6 staan.
Moest het een repair profiel zijn, dan zou ik nu toch (tijdelijk) terug op een ander profiel gestaan hebben?
Moest het een repair profiel zijn, dan zou ik nu toch (tijdelijk) terug op een ander profiel gestaan hebben?
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Ik heb ook al een paar keer gebeld en ik blijf op 16.5/3 staan, dus ik denk dat dat ook een basis profiel geworden is.
Is er iemand die hier een lijstje heeft dat hij bijhoudt? Dat wordt een serieuze excel onderhand...
Dus nu wachten of dlm nog iets kan doen...
Is er iemand die hier een lijstje heeft dat hij bijhoudt? Dat wordt een serieuze excel onderhand...
Dus nu wachten of dlm nog iets kan doen...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Sinds december 2014 eindelijk VDSL voor de deur.
Op 03/03 van 12/1 naar 16/1 gegaan en nu 16.5/2 via DLM. Blijkbaar kan de upload sinds kort ook omhoog gaan middels DLM.
Op 03/03 van 12/1 naar 16/1 gegaan en nu 16.5/2 via DLM. Blijkbaar kan de upload sinds kort ook omhoog gaan middels DLM.
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik sta ook nog op 20/6, na een lijntest.EotT schreef:Ik denk ook niet dat het een repair profiel is. Na het bellen naar het 0800 bleef ik op 20/6 staan.
Moest het een repair profiel zijn, dan zou ik nu toch (tijdelijk) terug op een ander profiel gestaan hebben?
De tool geeft aan dat het repair is, omdat dat vroeger geloof ik wel het geval was. Als 30/6 niet lukte, viel men mogelijks terug op 20/6 -> repair
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik heb de 0800 proberen bellen en ik geraak zelfs niet terug op mijn provissioning profiel ( 16,5/2 ) zit nu via dlm op 25/2 en iedere keer dat ik bel val ik daar terug op.
Terwijl de vdsltool wel geeft dat upload tot 6 of 7 Mbps haalbaar is, ik zou graag best wel 4 Mbit up krijgen.
Terwijl de vdsltool wel geeft dat upload tot 6 of 7 Mbps haalbaar is, ik zou graag best wel 4 Mbit up krijgen.
- xming
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
hmm,
Net naar 't 0800 nr. gebeld, van 16/2 (20/2 DLM) naar 20/4 (steeds 8d en Ikanos) gegaan, Best van al is dat de latency van 28ms naar 22ms is verlaagd
Hopelijk komt DLM nog eens langs.
Net naar 't 0800 nr. gebeld, van 16/2 (20/2 DLM) naar 20/4 (steeds 8d en Ikanos) gegaan, Best van al is dat de latency van 28ms naar 22ms is verlaagd

-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Heb je met een bbox2, bbox3 of fritzbox dezelfde lijnwaarden (snr,...) bij eenzelfde profiel (zonder vectoring) of is er een (miniem?) verschil ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is verschil.
Hangt af van Firmwares, DSL driver, en niet in het minst van de gebruikte chipset (Ikanos, Broadcomm, Infineon, Lantiq ...)
Hangt af van Firmwares, DSL driver, en niet in het minst van de gebruikte chipset (Ikanos, Broadcomm, Infineon, Lantiq ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.