Netflix in België: Een balans na zes maanden
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Netfix breekt heus geen potten in het vlaamse land..
Proximus heeft er 123 neuwe tv klanten bij gekregen in 2014 Telenet 80.000.Ondertussen 31 december bestond Netfix al 3 maand.'n nieuwe bezem veegt altijd goed,en je kon het 1 maand gratis testen.En dat trekt volk.Je kan wel elke maand gratis weg.
Telenet gaat in 4 en 5 iets brengen waar de vlaamse kijkers alleen maar beter van worden.
Proximus heeft er 123 neuwe tv klanten bij gekregen in 2014 Telenet 80.000.Ondertussen 31 december bestond Netfix al 3 maand.'n nieuwe bezem veegt altijd goed,en je kon het 1 maand gratis testen.En dat trekt volk.Je kan wel elke maand gratis weg.
Telenet gaat in 4 en 5 iets brengen waar de vlaamse kijkers alleen maar beter van worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
@rato55
het is ondertussen wel duidelijk dat ge de loonslaaf bent van TN! Draadje "balans na zes maanden" geeft daarentegen uitsluitend positieve reacties tov netflix
het is ondertussen wel duidelijk dat ge de loonslaaf bent van TN! Draadje "balans na zes maanden" geeft daarentegen uitsluitend positieve reacties tov netflix
Laatst gewijzigd door wied 13 maa 2015, 21:58, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
http://www.belgacom.com/assets/content/ ... a-internal
kwartaalverslag: cijfers 2014 tov van 2014
+ 35,0005 TV subscriptions, increasing the total TV customer base to 1,593,000
Corresponds to total number of set-top boxes. Fourth quarter included 10,000 multiple set-top boxes
Continued double digit revenue growth for Proximus TV through larger customer base and options
The fourth-quarter 2014 TV revenue grew by 11.6% to EUR 77 million, as a result of the continued subscriber growth,
and TV-options such as football subscriptions and TV-replay. The popular Proximus year-end promotion with a TVjoint
offer in Pack, and good Scarlet Trio net adds, led to a solid net growth of 35,000 TV subscriptions, of which
24,000 new households. CBU ended 2014 with a total TV customer base of 1,593,000, of which 304,000 were
multiple set-top boxes. The TV ARPU showed a 5.6% growth year-on-year to EUR 20.0 driven by more TV options.
Revenue from Proximus TV over the full-year 2014 totaled EUR 292 million, i.e. 9.3% higher than that of the previous
year.
kwartaalverslag: cijfers 2014 tov van 2014
+ 35,0005 TV subscriptions, increasing the total TV customer base to 1,593,000
Corresponds to total number of set-top boxes. Fourth quarter included 10,000 multiple set-top boxes
Continued double digit revenue growth for Proximus TV through larger customer base and options
The fourth-quarter 2014 TV revenue grew by 11.6% to EUR 77 million, as a result of the continued subscriber growth,
and TV-options such as football subscriptions and TV-replay. The popular Proximus year-end promotion with a TVjoint
offer in Pack, and good Scarlet Trio net adds, led to a solid net growth of 35,000 TV subscriptions, of which
24,000 new households. CBU ended 2014 with a total TV customer base of 1,593,000, of which 304,000 were
multiple set-top boxes. The TV ARPU showed a 5.6% growth year-on-year to EUR 20.0 driven by more TV options.
Revenue from Proximus TV over the full-year 2014 totaled EUR 292 million, i.e. 9.3% higher than that of the previous
year.
-
- Elite Poster
Telenet gaat in 4 en 5 iets brengen waar de vlaamse kijkers alleen maar beter van worden...
nog meer kookprogramma's, nog meer bv's, nog meer kinderen van bv's, enz. enz...!?
nog meer kookprogramma's, nog meer bv's, nog meer kinderen van bv's, enz. enz...!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Forumtroll
Is dat al bekend gemaakt dan.Als het maar vlaams gericht is,is het altijd goed.wied schreef:Telenet gaat in 4 en 5 iets brengen waar de vlaamse kijkers alleen maar beter van worden...
Films en series kijken,vinden veel mensen ook maar niets,de hoofdrolspelers winnen altijd,wat is er dan nog spannend aan.
Laatst gewijzigd door rato55 13 maa 2015, 12:00, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Dat hangt volledig af van naar wat je kijkt. House of Cards of Fargo (de serie) vind ik toch echt wel hoogstaande TV tov de zoveelste Amerikaanse heldenfilm of sitcom met lachband. Niet dat die laatste geen publiek heeft, maar om te verwijten dat mensen films en series maar niets vinden omdat de hoofdrolspelers altijd winnen...rato55 schreef:Is dat al bekend gemaakt dan.Als het maar vlaams gericht is,is het altijd goed.wied schreef:Telenet gaat in 4 en 5 iets brengen waar de vlaamse kijkers alleen maar beter van worden...
Films en series kijken,vinden veel mensen ook maar niets,de hoofdrolspelers winnen altijd,wat is er dan nog spannend aan.
-
- Elite Poster
Dat hangt volledig af van naar wat je kijkt. House of Cards of Fargo (de serie) vind ik toch echt wel hoogstaande TV...
en Fargo de film (Coen brothers original), en "no country for old men", en Arne Dahl, en hopelijk Lilyhammer spoedig terug
en Fargo de film (Coen brothers original), en "no country for old men", en Arne Dahl, en hopelijk Lilyhammer spoedig terug
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Dat zou best kunnen,(Telenet heeft een CEO die al over de hele wereld is geweest)maar het valt nog af te wachten of het voor alle kijkers zal zijn,of alleen voor deze die...Telenet hebben,en nog extra willen betalen.rato55 schreef: Telenet gaat in 4 en 5 iets brengen waar de vlaamse kijkers alleen maar beter van worden.
In Nederland lijkt Netflix toch al een hit te zijn,hier in Belgie zou men trager op gang komen.In Nederland zeker een 700 000 abo's.
http://netflixinbelgie.be/uitkomsten-ne ... ek-bekend/
-
- Forumtroll
'n hit zou ik het nog niet durven noemen 700.000 abo's op 1,5 jaar na lancering op +- 16.800.000 inwoners.
Belgie heeft veel minder inwoners +- 11.200.000
En het is niet alleen de US - AU CEO John Porter die zal beslissen wat 4 en 5 gaan brengen,daar zitten andere mensen van eigen bodem die beter weten wat vlamingen willen.
En het is niet alleen de US - AU CEO John Porter die zal beslissen wat 4 en 5 gaan brengen,daar zitten andere mensen van eigen bodem die beter weten wat vlamingen willen.
-
- Elite Poster
+ 35,0005 TV subscriptions, increasing the total TV customer base to 1,593,000...
lang geleden waren dit nog allemaal TN klanten! Het is inderdaad te hopen voor CEO Porter dat zijn mensen echt weten wat vlamingen willen
lang geleden waren dit nog allemaal TN klanten! Het is inderdaad te hopen voor CEO Porter dat zijn mensen echt weten wat vlamingen willen
-
- Forumtroll
Dat zeg jij! Lang geleden zoals jij zegt was de kabel nog eigendom van de intercommunales.wied schreef:+ 35,0005 TV subscriptions, increasing the total TV customer base to 1,593,000...
lang geleden waren dit nog allemaal TN klanten!
Telenet telde110.000 analoge klanten minder in 2014 waarvan er 85.200 HDtv hebben genomen. Daar tegenover stond een groei van 6 procent in digitale televisie, van 1.491.400 naar 1.576.600 aansluitingen.En dit alleen in Vlaanderen waar Telenet verkrijgbaar is,mooi resultaat toch,terwijl proximus in gans belgie beschikbaar is.
Dit jaar zullen er nog meerdere analoge TV inruilen voor HDtv.En gedeeltelijk voor proximus kiezen en andersom.
Er zijn momenteel nog 400.000 analoge kijkers bij Telenet.Veel te veel als je het mij vraagt.Analoog is gewoon niet meer van deze tijd.Opruimen.Daarmee komt er 'n pak meer bandbreedte beschikbaar.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Zolang de broadcast maatschappijen de voordelen van hun digitaal IP platform niet gebruiken is er geen meerwaarde tov een analoog platform .Analoog is gewoon niet meer van deze tijd
Op een bepaald moment voor uw tv moeten zitten om iets te kijken ? Dat is nog steeds zoals 40 jaar geleden , analoog . VOD , dat is digitaal kijken . Elke digitale functie moet je nogmaals geld bovenop leggen (rode knop,uitzending gemist,film opvragen) .
Maximum 2 decoders en ook nog eens moeten betalen per decoder ? Met analoog onbeperkt en kost evenveel of je nu met 1 tv of 100 tv's kijkt .
Maximum 2 dingen opnemen en 1 kijken ? Onbeperkt met analoog .
Nog steeds reclame ?! kom op je betaalt toch al voor je abonnement ? Reclame is enkel gerechtvaardigd als je gratis mag kijken vind ik . Dan moet je dat er bij nemen .
-
- Elite Poster
In 1975 hadden velen onder ons nog een zwart/wit tv,(kleur tv was zeer duur ongeveer 50 000 Bef,en meer).
Er was zeker nog geen afstandsbediening,en geen teletekst.
Gelet op punt 3 van het Nationaal interprofessioneel akkoord van 10 februari 1975 dat in de waarborg van een gemiddeld minimum maandinkomen van 15.500 F. bij interprofessionele collectieve arbeidsovereenkomst voorziet;
50 000 bef fr was in die tijd dus bijzonder veel.
Gelet op punt 3 van het Nationaal interprofessioneel akkoord van 10 februari 1975 dat in de waarborg van een gemiddeld minimum maandinkomen van 15.500 F. bij interprofessionele collectieve arbeidsovereenkomst voorziet;
50 000 bef fr was in die tijd dus bijzonder veel.
Laatst gewijzigd door fluppie 14 maa 2015, 17:32, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Forumtroll
Duur!nu betaal je voor een plasma nog makkelijk veel meer dan het dubbele.fluppie schreef:In 1975 hadden velen onder ons nog een zwart/wit tv,(kleur tv was zeer duur ongeveer 50 000 Bef,en meer).
http://www.televisiestart.nl/televisies-1750-2500-euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
En toch zie ik mijn grootmoeder niet naar digitaal gaan, zelfs niet meer naar een nieuwe tv (kijkt nog steeds analoog op een CRT). Zo zijn er nu eenmaal ook mensen. Niet dat vooruitgang daarvoor moet stilstaan hoor , in principe zou een CI+ module voor haar ideaal zijn maar dan moet ze alsnog een nieuwe tv leren en zal ze moeten wennen aan het trage zappen.rato55 schreef:Er zijn momenteel nog 400.000 analoge kijkers bij Telenet.Veel te veel als je het mij vraagt.Analoog is gewoon niet meer van deze tijd.Opruimen.Daarmee komt er 'n pak meer bandbreedte beschikbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Je vergeet hier wel de inflatie mee te nemen in je vergelijking.rato55 schreef:Duur!nu betaal je voor een plasma nog makkelijk veel meer dan het dubbele.fluppie schreef:In 1975 hadden velen onder ons nog een zwart/wit tv,(kleur tv was zeer duur ongeveer 50 000 Bef,en meer).
http://www.televisiestart.nl/televisies-1750-2500-euro
Ik denk dat 1750€ nu in 1975 gemakkelijk meer dan het dubbele waard was.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Niet iedereen sluit individueel een netflix account af! Je kan een account perfect delen met meerdere mensen. Volgens schatting heeft Netflix 940 000 abonnees eind 2014 en er zijn 7.3 miljoen huishoudens in Nederland. Dus na iets meer als 1 jaar hebben meer als 10% van de huishoudens in Nederland Netflix. Straffe toebak!rato55 schreef:'n hit zou ik het nog niet durven noemen 700.000 abo's op 1,5 jaar na lancering op +- 16.800.000 inwoners.
-
- Elite Poster
Die 50.000 fr was dus wel bijzonder veel geld,in die tijd,waar een minimuum maandloon 15500 fr was.
Die 50.000 fr was dus wel bijzonder veel geld,in die tijd,waar een minimuum maandloon 15500 fr was.
Laatst gewijzigd door fluppie 14 maa 2015, 17:50, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik wist niet dat men trager zapt,met zo een CI+ module.MClaeys schreef:En toch zie ik mijn grootmoeder niet naar digitaal gaan, zelfs niet meer naar een nieuwe tv (kijkt nog steeds analoog op een CRT). Zo zijn er nu eenmaal ook mensen. Niet dat vooruitgang daarvoor moet stilstaan hoor , in principe zou een CI+ module voor haar ideaal zijn maar dan moet ze alsnog een nieuwe tv leren en zal ze moeten wennen aan het trage zappen.rato55 schreef:Er zijn momenteel nog 400.000 analoge kijkers bij Telenet.Veel te veel als je het mij vraagt.Analoog is gewoon niet meer van deze tijd.Opruimen.Daarmee komt er 'n pak meer bandbreedte beschikbaar.
-
- Forumtroll
Waarom zouden oudere mensen blijven zitten op analoog TV,die gaan net zo goed met de tijd mee dan de jongeren.Dikwijls nog sneller.
Zo moeilijk werkt 'n digicorder niet.Ik ben ook geen teenager meer,al lang niet meer.Heb er geen les voor moeten volgen.Alles staat overduidelijk in de handleiding.En die hebben ruim de tijd om alles rustig door te nemen.
1 druk op de afstandsbediening is voor die mensen ook welkom.Die willen niet meer opstaan en naar de TV hollen voor 'n andere post.
Sommigen(alleenstaanden) zijn dagelijks aan hun stoel of sofa gekluisterd,hoe gaan deze mensen zonder afstandsbediening op andere posten geraken.
Zo moeilijk werkt 'n digicorder niet.Ik ben ook geen teenager meer,al lang niet meer.Heb er geen les voor moeten volgen.Alles staat overduidelijk in de handleiding.En die hebben ruim de tijd om alles rustig door te nemen.
1 druk op de afstandsbediening is voor die mensen ook welkom.Die willen niet meer opstaan en naar de TV hollen voor 'n andere post.
Sommigen(alleenstaanden) zijn dagelijks aan hun stoel of sofa gekluisterd,hoe gaan deze mensen zonder afstandsbediening op andere posten geraken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik had het over men eigen grootmoeder, ik sprak NIET over oude mensen in het algemeen dus leg me geen woorden in de mond...
En ja, CI+ zapt trager (paar seconden per kanaal).
Men andere grootmoeder heeft BelgacomTv dus ik weet goed genoeg dat ouderen mee kunnen zijn met hun tijd...
En ja, CI+ zapt trager (paar seconden per kanaal).
Men andere grootmoeder heeft BelgacomTv dus ik weet goed genoeg dat ouderen mee kunnen zijn met hun tijd...
-
- Elite Poster
Ondertussen zou Netflix nog maar een 30 000 gebruikers gehad hebben,gerekend van 19 September 2014(lancering) tot
20 November (2 maanden dus). En dat is toch wel bijzonder weinig,ben benieuwd naar volgende cijfers(als die er komen).Wel een zeer groot verschil met de Nederlanders,die hadden er op twee maanden een 100 000.
20 November (2 maanden dus). En dat is toch wel bijzonder weinig,ben benieuwd naar volgende cijfers(als die er komen).Wel een zeer groot verschil met de Nederlanders,die hadden er op twee maanden een 100 000.
-
- Forumtroll
Netflix stelt weing voor.Niets nieuw.Gewoon zoals 'n bibliotheek,oud materiaal dat al eerder is uitgezonden.
Aan de prijs van 8 euro zal het niet liggen.
De meeste Belgen hebben ruim voldoende aan 75 Posten van proximus en Telenet.
En zijn meer voor serie's van eigen bodem.
Aan de prijs van 8 euro zal het niet liggen.
De meeste Belgen hebben ruim voldoende aan 75 Posten van proximus en Telenet.
En zijn meer voor serie's van eigen bodem.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bij ons thuis merk ik:
* Netflix voor 9 euro
- persoonlijk kijk ik praktisch enkel nog naar Netflix
- mijn dochter van 6 kijkt hoofdzakelijk DVD of Netflix
- mijn vrouw kijkt hoofdzakelijk TV maar ook regelmatig naar Netflix
* TV abo is gelijk gebleven
* nieuwsgroepenabonnement is gestopt
* Netflix voor 9 euro
- persoonlijk kijk ik praktisch enkel nog naar Netflix
- mijn dochter van 6 kijkt hoofdzakelijk DVD of Netflix
- mijn vrouw kijkt hoofdzakelijk TV maar ook regelmatig naar Netflix
* TV abo is gelijk gebleven
* nieuwsgroepenabonnement is gestopt
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
Wel een zeer groot verschil met de Nederlanders,die hadden er op twee maanden een 100 000...
zouden wij dan toch dommer zijn dan die hollanders!?
zouden wij dan toch dommer zijn dan die hollanders!?
-
- Forumtroll
Sommigen hebben Netflix veel te hoog op.
Voor een prijsje van 8 euro kan je nu eenmaal niet veel verwachten
Het is wat het is.
Voor een prijsje van 8 euro kan je nu eenmaal niet veel verwachten
Het is wat het is.
Laatst gewijzigd door rato55 15 maa 2015, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
En de overige 5% valt vaak niet op het moment dat je voor de TV zit en dan mag je dat dus niet vergeten opnemen... tov even bladeren of gewoon oppikken waar je de vorige keer was gebleven met een serie/film.Devilzown schreef:75 zenders waar geen flikker op te zien is 95% vd tijd. Dan kijk ik wel netflix. Voor de prijs van anderhalve vod film een hele bibliotheek.
-
- Elite Poster
juist, net zoals met bhaalu. Maar dan wel legaal, en zonder verdere kosten voor betaal-abo's
Ik begrijp die hollanders wel...
-
- Forumtroll
en Spanje!wied schreef:juist, net zoals met bhaalu. Maar dan wel legaal, en zonder verdere kosten voor betaal-abo's
http://webwereld.nl/e-commerce/85629-ne ... downloaden
-
- Forumtroll
Te zwaar Jij mag van mij dagelijks Netflix kijken hoor,geen enkel bezwaar.wied schreef:ah man, kruip toch terug onder je TN steen
Ik heb geen interesse in movies.Aan 3 posten heb ik meestal genoeg,NPO1 en 2.en TV Een voor het nieuws.
-
- Elite Poster
U heeft gelijk,zo ervaar ik het ook,als ik wat tijd heb(meestal de zondagavond bijv. is er bijzonder weinig keuze.Nu is het direkt naat Netflix,wat een opluchting.Kan het ook niet zijn dat in Nederland het Netflix aanbod al veel meer volwassen geworden is t.o.v. Bleigie ??Devilzown schreef:75 zenders waar geen flikker op te zien is 95% vd tijd. Dan kijk ik wel netflix. Voor de prijs van anderhalve vod film een hele bibliotheek.
-
- Elite Poster
Eigen kweek, tournée générale, allez eddy, stilaan komt het hier ook op gang (hoop ik toch)...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Die laatste zijn wijt allemaal ook te bekijken op Play... Eigen Kweek en Allez Eddy zeker. Nu, ik verheerlijk play niet hoor, maar het maakt het toch ook weer net een tikkeltje makkelijker met de terugkijk tv, ik betrap me er op dat ik door Play zelf terug meer TV kijk, al is het aanbod films en series gewoon erg klein en verwaarloosbaar.