Ik heb een nieuwe versie 0.5 klaar met volgende wijzigingen:
- fix BBox bug noise margin, de downstream en upstream waarden zijn omgewisseld en worden nu dus correct weergegeven
- 14.5/1 en 16.5/1 profielen toegevoegd
- 30/2 profiel zou nu correct herkend moeten worden (was vroeger unknown)
- debug mode toegevoegd, deze kan je activeren door als gebruiker 'Debug' in te geven, hier kan je dan zelf commando's verzenden naar de bbox. Zo kan je bvb 'Device/*' ingeven voor een hoop algemene informatie over je toestel.
De tool kan je hier downloaden:
https://www.belgacomcloud.be/?shareObje ... 19180da3e0
De afstandberekening heb ik er voorlopig uitgelaten, aangezien ik zeker geen foutieve info aan de gebruikers wil geven. Ik heb sterke aanwijzingen dat de afstand wel beschikbaar moet zijn in de bbox, in gelijkaardige Sagem modellen kan dit wel uitgelezen worden. Het is nog een kwestie van de juiste xpath te vinden.
Volgende waarden kan ik nu ook uitlezen, al zijn deze niet beschikbaar in de tool:
-
UpstreamPower
-
DownstreamPower
-
SNRMpbus
-
SNRMpbds
De SNMRpbds en SNRMpbus waarden zijn altijd 0 bij mij, deze kan je zelf testen door volgende debug commando's:
Device/DSL/Lines/Line[SNRMpbds="0"]/Status
Device/DSL/Lines/Line[SNRMpbus="0"]/Status --> deze zouden applied moeten wergeven
-
UPBOKLE- ->Bij mij is dit 54.0dB, dit zou iets te maken hebben met afstandsberekening? Al weet ik zelf niet hoe ik een dB waarde moet omzetten naar afstand in meters...
This parameter contains the estimated electrical length
expressed in dB at 1 MHz, kl0. This is the final electrical
length that would have been sent from the VTU-O to VTU-R if
the electrical length was not forced by the CO-MIB.
The value ranges from 0 to 128 dB in steps of 0.1 dB."
-
GINPEnabledus
-
GINPEnabledds
Deze waarden zijn 0 bij mij, als boolean zou dit dus false zijn.
-
CurrentProfile
-
StandardUsed
Met deze waarden heb ik wat moeite, ik weet dat ze ingevuld zijn, maar ik kan de waarde niet achterhalen. Deze zullen vermoedelijk de DSL-standaard bevatten (VDSL2/ADSL) en het gebruikte profiel (8d, 17a)