Hallo Iedereen,
Ben hier nieuw op het forum.
Ik heb vandaag een Dlink 868 router aangekocht en ik krijg de modem niet aan de praat.
Wat heb ik gedaan,aangesloten zoals het moest van telenet modem naar de router en van de router naar de pc.
Ik zien op mijn laptop de router staan maar kan wel verbinden maar ik geraak niet op internet.
Ik heb mijn vaste pc aangesloten op poort en ik heb geen verbinding met internet.
Ik geraak in het menu van dlink,maar dan ?????
Er branden 2 lampjes,power is groen met het andere is oranje.
Kan iemand mij eens stap voor stap uitleggen wat ik moet doen.
Kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt voor de moeite
Hulp gevraagd Dlink 868L
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Op welke poort heb je de verbinding tussen de Telenetmodem en de D-Link router tot stand gebracht? Op de gele WAN of een van de vier blauwe LAN-poorten?
Hallo,
Ik heb om mijn telenet modem,ik denk 3 poorten, eentje gaat naar de tv en de andere ging naar mijn vaste pc, nu heb ik deze losgekoppeld en naar de gele van de Dlink gekoppeld en dan van de 1 ste Lan naar de pc.
Ik heb om mijn telenet modem,ik denk 3 poorten, eentje gaat naar de tv en de andere ging naar mijn vaste pc, nu heb ik deze losgekoppeld en naar de gele van de Dlink gekoppeld en dan van de 1 ste Lan naar de pc.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Aangezien je Telenet modem meer dan 1 poort heeft is het een modem-router. Die doet al NAT/router. Je gebruikt de D-Link best als alleen access-point. Dus de Telenet modem aansluiten op de blauwe Lan-poorten. De gele WAN-poort niet gebruiken. De D-link een afwijkend, ongebruikt adres geven , bv 192.168.1.2 en DHCP er op uitschakelen. Ik veronderstel dat je Telenet-modem 192.168.1.1 heeft en die verzorgt DHCP.
Begin met testen van pc die je op een andere LAN-poort van je D-link aansluit . Dat moet eerst werken.
Begin met testen van pc die je op een andere LAN-poort van je D-link aansluit . Dat moet eerst werken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Geef de D-link dan bv 192.168.0.2 en schakel zijn DHCP-server uit. Wan poort niet gebuiken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102