DL-snelheid op Skynet-newsgroups

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Wanneer ik zaken dl vanop de skynet-newsgroup haal ik nooit (constante) snelheden boven de 220kBs. Mijn surfsnelheid is echter wel wat het moet zijn: wanneer ik bestanden dl via mijn browser, haal ik wel (vaak) vlot snelheden van +300kBs.

Het tijdstip van de dag heeft er mi. niets mee te maken. Mijn vader woont op 700m van bij mij en haalde op hetzelfde ogenblik wél 330kBs! De afstand tot de centrale zou het misschien wel kunnen zijn, maar ik woon in de stad (Anderlecht) en waarom heb ik dan niets voor als ik gewoon surf? Verder is mijn PC (P4-3.0GHz, 1GB RAM,...) ook gegarandeerd spyware- en virusvrij.

Any1 a clue???
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Simpel: netwerkkaart van de server kan het niet aan. Je moet denken dat je niet de enige bent die daar op bezig is en zelfs met redundant gigabitethernet op full duplex is de beschikbare bandbreedte ooit eens op.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk niet of het aan de server ligt. Ik geraak werkelijk NOOIT boven de 220-230 kB uit of het nu 's morgens, 's middags of 3u 's nachts is! Heel raar.
:?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Er zijn inderdaad al een hele tijd problemen :(
NuKeM
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Het ligt idd bij Skynet. Ik heb net een proefabo genomen bij Giganews en daar haal ik dus wel +300kBs...
super_freak
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:13

Ik gebruik ook Giganews (via hun europese server) met skynet en kan altijd downloaden tegen de volle snelheid. Ik heb al verschillende news-providers uitgetest en vind giganews ver uit de beste, enige bevestiging kan u vinden op deze site.

http://www.top1000.org/

-30 retentie
-hoogst mogelijke snelheid
-zeer hoogstaande support
-europese server beschikbaar
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”