Netflix in België: Een balans na zes maanden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 maa 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

In september 2014 werd de komst van Netflix in België aangekondigd als 'een ware audiovisuele aardbeving'. Zes maanden later lijken we te kunnen vaststellen dat de Amerikaanse gigant de kijkgewoontes van de Belgische kijkers nog niet radicaal heeft omgegooid.
Belgische abonnees: 30.000? 80.000?
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/net ... 40757.html
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zal mij een zorg zijn hoeveel vlamingen slim genoeg zijn om eens uit een ander vaatje te tappen! Zolang netflix blijft bestaan hier, ben ik best tevreden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

LOL, wat een blasé van die Loiseau. Om te beginnen heeft Netflix in België al een handicap omwille van onze downloadlimieten. Daarnaast vermoed ik eigenlijk dat er sowieso weinig verloop gaat zijn van mensen die nu al de hoofdprijs betalen voor VOD naar Netflix omdat die laatste idd gewoon mikt op lage prijs. Het zal vooral eerder een nieuwe publiek aanspreken dat tot nu toe niet of weinig wou betalen voor VOD. Verder vermoed ik dat er ook wel wat impact gaat zijn op verkoop van DVD. In ons geval (I know, mega-extrapolatie) kopen we nu toch bijna geen DVDs meer sinds we Netflix hebben.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik vind Netflix één van de beste investeringen die ik privé recent gedaan heb.

Vanaf dag één werkte de software op al mijn toestellen (SmartTV, SmartPhone, PC, enz...).
Als ik dat dan vergelijk met Yelo van Telenet.

Aanbod is misschien niet super maar heb toch al genoten van series als Breaking Bad, Homeland, enz...
Heb (nog) niet het gevoel dat ik had bij Filmnet/Prime dat ik voor iets betaalde waar ik nooit naar keek.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben ook wel tevreden over Netflix,wrsl zal ik straks heel wat minder kijken(Lente-Zomer) maar het blijft toch een zeer welgekome aanvulling (van mijn kijkgedrag dan).Op sommige dagen is er zeer weinig te zien op tv,en ik heb dan nog een Scarlet One abo,het ligt dus niet aan te weinig zenders.
Ik raad het iedereen aan,waarvan ik weet dat ze regelmatig naar tv kijken.Ook geen Cinema of zo in de buurd hier(ten minste een 22 km rijden,dus 44 km in totaal).
Ik kijk Netflix meestal via mijn Xbox 360.
Ik betaal 9€ p/m/.

Het beste wat ik al gezien heb,is voor mij : The walking dead,Survivors,jericho,Under The Dome. echte toppers.
Laatst gewijzigd door fluppie 12 maa 2015, 12:17, in totaal 3 gewijzigd.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Tevreden van Netflix
Gebruik wel een AppleTV en niet via decoder v5 van Proximus
Werkt soepelder via AppleTV maar wel via lan netwerk (netwerkkabel)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Erg tevreden van Netflix en meer heb ik op zich niet nodig. Het aanbod mag ruimer, maar ook in men dvd en blurayverzameling heb ik nog wat onbekeken parels om dat tijdelijk op te vangen. Het aanbod stijgt nog redelijk traag maar het stijgt. Dat ze maar blijven, wat andere Belgen doen maakt me niet uit :).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Heel erg tevreden van Netflix. Gebruik het op TV, via laptop, nexus 5 en 7. Ook tevreden over het aanbod, maar mag altijd uitgebreider zoals in de VS. Zou er geen probleem mee hebben enkele euros meer te betalen voor de content van de VS.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier ook zeer tevreden. Netflix staat meer op dan TV.
Het aanbod kan misschien wat beter maar aan de andere kant hebben ze al genoeg beschikbaar om te ontdekken. :-)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Netflix heeft hier wel alles omgegooid. Hier wordt nog weinig TV gekeken ;) Zolang het aanbod verder blijft groeien is het goed voor mij :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wij kijken met 2 gezinnen naar 1 canadees account, tellen wij dan niet mee?
Wij zouden netflix alvast missen en kleinen vooral.
Geen kzoom ketnet of andere voor hem. Hij kiest gewoon liever zelf iets op netflix.
4 jaar, zet tv aan gaat via de menu's naar netflix en kiest zijn filmpjes.. :-D
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dat ken ik...
Klein mannen pakken den tablet en zetten hun gerief zelf op. En als ze dan moeten gaan slapen dan zeggen ze direct ok, want ze weten dat het verder gaat waar het gestopt is. Niet meer een discussie van het is bijna gedaan bla bla bla :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Netflix en het verbieden van bhaalu heeft er bij ons voor gezorgd dat we TV abonnement opgezegd hebben .

Voor 9€ per maand hebben we nu : Uitzending gemist , TV overal , Uitzending moet nog komen , Zoveel rode knoppen drukken als we maar willen en .. een ruim aanbod kwaliteitsseries . Geen reclame (een service waar je voor betaald hoort geen reclame te hebben!) . En dit alles voor 12 euro minder per maand .
Apple TV speelt netflix veel beter af dan de Belgacom Decoder , die stotterde om de haverklap .

Zeer tevreden .
Laatst gewijzigd door criminala 14 maa 2015, 10:23, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

met de komst van netflix zijn we eindelijk op weg naar echte VOD. En voor het eerst zie ik een internationaal bedrijf prijzen toepassen welke in lijn blijven met deze van de (eigen) amerikaanse markt! Houden zo :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik gebruik Netflix nu iets meer dan de afgelopen maanden toch denk ik er niet aan om mijn 2 TV abonnementen (Proximus en Telenet) buiten te zwieren.
Momenteel bekijk ik 2 series nl Marco Polo en Downtown Abbey en nog een tal van films maar ik heb nog een heleboel films staan op mijn Telenet digicorder voornamelijk van de PRIME zenders alsook van de gewone TV zenders zoals 2BE en VIER, ook op de Proximus decoder staat er een hele hoop films en moet ik zelfs nog een aantal films op blu-ray bekijken plus mijn 3 dagelijkse feuilletons (Neighbours,Thuis en Familie) en als ik wil kan ik nog films huren via iTunes en Google Play dus ik heb mogelijkheden genoeg alleen de tijd ontbreekt.
Besluit Netflix die ik overigens via Apple TV bekijk is dus een aanvulling, mijn 2 TV abonnementen buitengooien is dus niet aan de orde.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hé big spender :-D
Ik ben al blij dat ik maar 8,00 € betaal voor netflix, want ik moet wel degelijk op de centen letten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heronic schreef:Wij kijken met 2 gezinnen naar 1 canadees account, tellen wij dan niet mee?
Wij zouden netflix alvast missen en kleinen vooral.
Geen kzoom ketnet of andere voor hem. Hij kiest gewoon liever zelf iets op netflix.
4 jaar, zet tv aan gaat via de menu's naar netflix en kiest zijn filmpjes.. :-D
Hier gelijkaardige situatie, maar dan US account. Nu, met de tuimelende euro zullen ze binnenkort ineens een hoop meer Europese klanten hebben, denk ik :D. Sowieso een paar nadelen aan een buitenlandse Netflix account: je kan geen watchlists gebruiken en de recommendations/mails die je krijgt zijn op basis van het buitenlands aanbod (terwijl ik momenteel enkel Netflix BE kijk en niet meer betaal voor Unblock).

En ja, niet te doen hoe de klein mannen zo rap overweg zijn met YouTube, Netflix, e.d. Hier o.a. ook een van 4 jaar die naast Netflix ook Lego games speelt op de PS3 en dan zegt: ja, dat moet je zo doen want ik heb het gezien op een clipje (i.e. YouTube) :D. En vrouwlief die af en toe vloekt omdat de 2 kinderen elk op hun iPad naar Netflix aan het kijken zijn en zij niet meer kan kijken (zelf kijk ik eigenlijk bijna geen Netflix).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Heel tevreden met netflix (wel met regio unblocker). DVD's kocht ik voorheen ook al niet meer. Sinds Netflix gebruik ik geen torrent downloads meer.
Mijn bioscoop bezoek is eigenlijk gestegen sinds ik netflix kijk, maar dan wel de kleinere zalen/arthouse cinema. Ik kijk gewoon (veel) meer films en series nu en bijna geen films op tv meer.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Hier ook elke avond Netflix. Beste investering ooit (in zijn soort).
Voornamelijk series. Heel af en toe ne film, meestal dan in't weekend.

Het zal wel wat gaan minderen, want vanaf het goe weer gaat worden ben ik niet van plan om elke avond lam in de zetel te hangen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Hier ook supertevreden, en zeker ook de vrouw en kinderen.
Alleen jammer dat offline kijken niet mogelijk is: mijn vrouw is niet zo'n fan van Better Call Saul, dus het zou handig zijn om dat in de trein te kunnen kijken.
We kijken gemiddeld 1 aflevering per dag, en hebben nog wel voor paar maanden te gaan met het huidige aanbod.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook hier een tevreden klant : wij kunnen Netflix kijken direct op onze tv wat het wel makkelijk maakt. Gemiddeld draaien we er wel een film of 2 afleveringen van een serie door per dag. Al zal dit wel verminderen met het mooie weer. In elk geval is het kijken naar onze gewone tv via Scarlet Trio ferm verminderd :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Geeft Netflix cijfers i.v.m. zijn klantenbestand (het aantal,of een %) hier in Belgie?
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 maa 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

fluppie schreef:Geeft Netflix cijfers i.v.m. zijn klantenbestand (het aantal,of een %) hier in Belgie?
Als die tegenvallen,zie ik ze dat nog niet doen.Dan snijden ze hun zelf in de vingers.
En nu met de zomer voor de deur,geen te best vooruitzicht.
Laatst gewijzigd door rato55 12 maa 2015, 12:24, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

nee, zij berichten enkel over amerika (39 miljoen), en de rest van de wereld (18 miljoen)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 maa 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

wied schreef:nee, zij berichten enkel over amerika (39 miljoen), en de rest van de wereld (18 miljoen)...
Netflix brengt zelf geen cijfers naar buiten over het aantal abonnees per land.

'Netflix heeft 940.000 Nederlandse abonnees'
Door Joost Schellevis, vrijdag 13 februari 2015 10:15, 218 reacties, 27.025 views • Feedback

Videostreamingdienst Netflix had eind 2014 940.000 Nederlanders aan zich gebonden, meldt een Amerikaanse krant. Dat is 5,6 procent van de Nederlanders. De dienst is hier nog niet zo populair als in Scandinavië en Noord-Amerika.

In Noorwegen heeft 17,9 procent van de inwoners een account, waarmee de dienst in dat land procentueel gezien populairder is dan in thuisland de Verenigde Staten. Daar heeft 11,7 procent een account. Ook in Denemarken is de dienst populairder dan in de Verenigde Staten. In die landen is de dienst wel langer actief dan in Nederland. In absolute aantallen blijft Netflix in de VS wel het populairst: daar heeft Netflix 37,7 miljoen betalende abonnees, wat meer is dan alle abonnees buiten de Verenigde Staten bij elkaar opgeteld.

The New York Times heeft de cijfers vernomen van marktonderzoeksbureau IHS. Bij de cijfers zijn proefabonnementen niet meegeteld. Ook account sharing is niet meegenomen: het gaat om het aantal accounts, niet om het aantal daadwerkelijke kijkers. Netflix-abonnees kunnen hun abonnement met anderen delen; afhankelijk van het type abonnement is het mogelijk om een, twee of vier streams tegelijk te kijken.

Netflix brengt zelf geen cijfers naar buiten over het aantal abonnees per land, behalve het aantal abonnees in de Verenigde Staten en daarbuiten. "Dit zijn niet onze cijfers, wij delen die niet", meldt Netflix desgevraagd. Volgens de nieuwste officiële cijfers had Netflix eind vorig jaar 18,2 miljoen streaming-abonnees in het buitenland, maar daar zijn anderhalf miljoen proefabonnementen bij opgeteld. In de Verenigde Staten heeft Netflix naast 37,7 miljoen betalende abonnees 1,4 miljoen proefabonnees.

Eerder schatte Digital TV Research dat Netflix in september 700.000 Nederlandse abonnees had. De streamingdienst kwam in de herfst van 2013 beschikbaar in Nederland. Sinds september is de dienst ook in België te gebruiken, maar IHS meldt niet hoeveel Belgen de dienst ook daadwerkelijk gebruiken.

http://tweakers.net
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Netflix brengt zelf geen cijfers naar buiten over het aantal abonnees per land, behalve het aantal abonnees in de Verenigde Staten en daarbuiten...

geen nonsens dus!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Tomby schreef:
Heronic schreef:Wij kijken met 2 gezinnen naar 1 canadees account, tellen wij dan niet mee?
Wij zouden netflix alvast missen en kleinen vooral.
Geen kzoom ketnet of andere voor hem. Hij kiest gewoon liever zelf iets op netflix.
4 jaar, zet tv aan gaat via de menu's naar netflix en kiest zijn filmpjes.. :-D
Hier gelijkaardige situatie, maar dan US account. Nu, met de tuimelende euro zullen ze binnenkort ineens een hoop meer Europese klanten hebben, denk ik :D. Sowieso een paar nadelen aan een buitenlandse Netflix account: je kan geen watchlists gebruiken en de recommendations/mails die je krijgt zijn op basis van het buitenlands aanbod (terwijl ik momenteel enkel Netflix BE kijk en niet meer betaal voor Unblock).

En ja, niet te doen hoe de klein mannen zo rap overweg zijn met YouTube, Netflix, e.d. Hier o.a. ook een van 4 jaar die naast Netflix ook Lego games speelt op de PS3 en dan zegt: ja, dat moet je zo doen want ik heb het gezien op een clipje (i.e. YouTube) :D. En vrouwlief die af en toe vloekt omdat de 2 kinderen elk op hun iPad naar Netflix aan het kijken zijn en zij niet meer kan kijken (zelf kijk ik eigenlijk bijna geen Netflix).
Met de tuimelende euro betaal je meer euro's voor je $9 account bij Netflix. Het wordt dus minder aantrekkelijk om een account daar te hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

€6,51 EUR er zit nog rek op. (€ 8,99 €/maand 2 schermen in HD-resolutie) :wink:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Momenteel ben ik niet meer geabonneerd op Netflix, wegens andere tijdsbestedingen. In het najaar denk ik me weer terug te abonneren. 't Is een groot gemak dat je Netflix eenvoudig kan opzeggen, zonder gedoe.

Waar ze wel nog aan moeten werken zijn hun betalingsmogelijkheden : ik heb een prepaid creditcard genomen om te kunnen betalen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

stijnkoppelmans schreef:Met de tuimelende euro betaal je meer euro's voor je $9 account bij Netflix. Het wordt dus minder aantrekkelijk om een account daar te hebben.
Erm, post beter lezen, want dat is ook wat ik bedoelde: nu zitten veel Europeanen met een Amerikaanse account en worden dus niet meegeteld in de Europese abonnements-cijfers. Als de USD verder stijgt, gaan die ineens allemaal vragen aan Netflix om hun account te laten overzetten naar hun thuisland, en worden het ineens Europese klanten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heronic schreef:€6,51 EUR er zit nog rek op. (€ 8,99 €/maand 2 schermen in HD-resolutie) :wink:
't Is inderdaad misschien het moment om te vragen om te transfereren van een US naar een CAN account, al is de kans vrij klein dat ze dat gaan toestaan :D.
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

En 'oude' US klanten hebben nog meer dan een jaar 1$ korting na de prijsverhoging (ik toch)
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 maa 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Proximus en Telenet zullen weinig ondervonden hebben met de komst van Netflix.
De Vlamingen houden meer van verstaanbare series en TV van eigen bodem.78TV stations bij proximus en idem bij Telenet is ruim voldoende voor de vlaming.En dan zijn er nog hun extra packs.
De voornaamste bekende buitenlandse zenders zitten er allemaal bij.
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Tomby schreef:
stijnkoppelmans schreef:Met de tuimelende euro betaal je meer euro's voor je $9 account bij Netflix. Het wordt dus minder aantrekkelijk om een account daar te hebben.
Erm, post beter lezen, want dat is ook wat ik bedoelde: nu zitten veel Europeanen met een Amerikaanse account en worden dus niet meegeteld in de Europese abonnements-cijfers. Als de USD verder stijgt, gaan die ineens allemaal vragen aan Netflix om hun account te laten overzetten naar hun thuisland, en worden het ineens Europese klanten.
Oeps, verkeerd begrepen! :eek:
Ik las het als: ze (Amerikaanse Netflix) zullen een hoop meer Europese klanten (wonend te Europa) krijgen.
My mistake :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Er is niks te zien op TV! Daarom nemen vlamingen netflix in huis :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 maa 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

wied schreef:Er is niks te zien op TV! Daarom nemen vlamingen netflix in huis :-D
Dat is allemaal al vertoond geweest,niets nieuw voor de meeste dagelijkse kijkers.
Lang niet iedereen gaat op zolder z'n oude series bovenhalen.Of naar een bibliotheek 'n oud boek halen.
Hun dagelijkse eigen serie's laten ze niet vallen.
Opnemen kan,maar je moet ook nog tijd over houden om te kijken.
Het internet is zo al zo duur in Belgie.En dat heb je er voor nodig.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Als de USD verder stijgt, gaan die ineens allemaal vragen aan Netflix om hun account te laten overzetten naar hun thuisland, en worden het ineens Europese klanten...

veel mensen verkiezen de US regio ivm grotere (film)keuze. Ik betwijfel dus of 9,00 €/maand als bedrag groot genoeg is om veel drukte over te maken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

veel mensen verkiezen de US regio ivm grotere (film)keuze. Ik betwijfel dus of 9,00 €/maand als bedrag groot genoeg is om veel drukte over te maken!
Zo werken Netflix accounts niet. Het aanbod is afhankelijk van de locatie waar je je aanmeldt ongeacht waar de account is aangemaakt. Vandaar het gebruik van DNS of VPN's om de geolocatie te veranderen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

wied schreef:Er is niks te zien op TV! Daarom nemen vlamingen netflix in huis :-D
Op sommige dagen is het inderdaad zeer mager,ik neem op dit ogenblik drie serie's van tv op,gewoon omdat ze voor mij niet op een gepast uur te bekijken zijn,en ik bang ben om een aflevering te missen.
Tom&Harry,Eigen Kweek,en The Last Chip.
We kijken hier thuis voor de rest alleen naar het nieuws,soms wat sport,en de 7e dag.
We zijn met drie personen,en dat is alles tesamen.
Voor de rest is het aan Netflix :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

grappig ook dat Eigen Kweek te volgen is op netflix sinds korte tijd! En ja, niet-lineair kijken is de toekomst. Vandaar het succes van nieuwkomers als bhaalu, netflix. En de wrange reacties van de zenders die beseffen dat zij op termijn het loodje gaan leggen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”