Telenet zendt 'Game of Thrones' live uit

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Telenet zal de nieuwe afleveringen van Game of Thrones gelijktijdig met HBO uitzenden. De zet moet illegaal downloaden tegen gaan. In totaal krijgen kijkers in 170 landen de serie simultaan te zien.

http://www.zdnet.be/nieuws/161333/telen ... -live-uit/
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik zie niet echt in hoe dat impact heeft op het illegaal downloaden. Wie in het buitenland al een pakket heeft waarmee ze GoT kunnen bekijken, zal inderdaad niet meer moeten downloaden, maar als die vroeger wel downloadden, dan betekende dat ook geen inkomstenverlies aangezien ze dus al een pakket hadden waarmee ze later konden kijken. Wie geen pakket heeft (bvb Play More bij Telenet) zal toch gewoon blijven downloaden ?!
Dus ok, qua aantal illegale downloads zal het wel minder worden, maar qua impact op de business zal het 0.0 verschil uitmaken. Allez ja, ik kan me niet inbeelden dat iemand die vroeger illegaal downloadde ineens een maandelijks abonnement zal nemen omdat ze dan legaal live kunnen kijken.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Inderdaad wat vreemd vind ik...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

waarschijnlijk een tactische zet om netflix te counteren :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Geef mij maar die dikke kwaliteit 1080p rip dan die "een-beetje-hd-maar-toch-niet-echt-helemaal" kwaliteit van Telenet.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

selder schreef:Geef mij maar die dikke kwaliteit 1080p rip dan die "een-beetje-hd-maar-toch-niet-echt-helemaal" kwaliteit van Telenet.
De meerderheid van de vlamingen zal echter geen verschil zien.
Ze zullen zeker Netflix caunteren,zoals wied denkt,dat wisten we al bij de lancering van Netflix .Liberty global kan dan.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Geen idee of dit netflix "moet" counteren. Er zijn geen hbo series op netflix waarom zouden die dan inspanningen moeten doen.
Nog 3 jaar en dan hopen dat hbo los komt van telenet.
Ik zou graag betalen voor hbo maar dan moet ik om te beginnen al te veel gaan betalen voor andere diensten die ik niet wil (telenet).
Hoe zoiets dan nog illegale downloads tegen zou kunnen gaan vraag ik mij toch wel af. Enkel bij tn klanten zonder paymore dan?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Netflix is toch al "gecounterd" door Telenet.

Ik kan het niet bekijken hoor, met m'n schamel basic internet volume, en zo zijn er heeeeel veel

Het eerste dat Porter gedaan heeft bij z'n aantreden was het vrij downloaden inperken in het middensegment, of is iedereen dat al vergeten misschien
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

bij TN beseft men maar al te best dat het belgisch duo-polie alleen maar stand houdt totdat een wig gedreven wordt tussen beide monopolisten! VOD en niet-lineair kijken zouden de trigger kunnen zijn om een "electrabelleke" te zien ontwikkelen. Duimen maar dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Doen ze eens iets goed, is het weer niet goed :bang: :bang: :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Ik zie niet echt in hoe dat impact heeft op het illegaal downloaden.
Met illegaal downloaden kan je normaal iets sneller bekijken... als het natuurlijk gelijk wordt uitgezonden met de US loop je dus achter.

Op zich was dat trouwens een vaak gebruikt argument... we lopen weken/maanden/jaren achter.
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

kaarsenbril schreef:
Het eerste dat Porter gedaan heeft bij z'n aantreden was het vrij downloaden inperken in het middensegment, of is iedereen dat al vergeten misschien
Wat vergeten?
Welk abonement heeft Porter ingeperkt.Basic is op 100GB gebleven.Whop van 100 naar 150GB en Whoppa fup van 300 naar 500GB in de piek.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ook zonder enige vorm van reclame, anders zit je per 5 minuten kijken 10 minuten achter :)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

rato55 schreef:
kaarsenbril schreef:
Het eerste dat Porter gedaan heeft bij z'n aantreden was het vrij downloaden inperken in het middensegment, of is iedereen dat al vergeten misschien
Wat vergeten?
Welk abonement heeft Porter ingeperkt.Basic is op 100GB gebleven.Whop van 100 naar 150GB en Whoppa fup van 300 naar 500GB in de piek.
Ik spreek over internetabonnenmenten, niet over uw gecombineerde shit. De benamingen waren vroeger anders, ik onthou dat allemaal niet, maar het internet60 van nu, was vroeger vrij downloaden, terwijl er nu een harde limiet op zit
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik ga niet speciaal van Proximus naar telenet gaan om GoT legaal te bekijken.
Ik betaal wel voor mijn digitale krant,Spotify,Netflix,... En die mensen interesseert het geen zak waar mijn internet vandaan komt.
Mocht HBO met een internet-only abonnement komen in België, zoals nu met de AppleTv(ik weet het, das ook een exclusive en niet voor de chromecasters en anderen) zou ik het wel overwegen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
rato55
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2015, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

kaarsenbril schreef:

Ik spreek over internetabonnenmenten, niet over uw gecombineerde shit. De benamingen waren vroeger anders, ik onthou dat allemaal niet, maar het internet60 van nu, was vroeger vrij downloaden, terwijl er nu een harde limiet op zit
Dan zal ik ze jou opnoeme.De oude fibernet60 bezitters die zelf niets hebben veranderd hebben nog steeds FUP.
Hetzelfde voor Turboxl fup,expressnetxl fup,Fibernetxl100 fup,fibernetxl150 fup is nu Fibernetxl200fup.
Die bestaan nog allemaal,en daar zijn nog vele gebruikers van,maar zijn gewoon niet meer verkrijgbaar.
Momenteel genieten er nog 7 formules (6 oude)en 1 nieuwe(whoppa) van FUP.
Er is zelfs fibernet40 geweest.Je kan je Fup kwijtgeraken door zelf te downgraden van formule.
Bijlagen
oudere formules.jpg
Laatst gewijzigd door rato55 op 12 mar 2015, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

kaarsenbril schreef: Ik kan het niet bekijken hoor, met m'n schamel basic internet volume, en zo zijn er heeeeel veel
???
Ik heb met mijn "schamel basic internet volume" ondertussen al 6 seizoenen van Sons Of Anarchy doorgejaagd op een kleine 2 maand tijd.

Ik zou niet weten waarom jij dat niet kan? Omdat je dat niet in de allerhoogste kwaliteit kan kijken?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

720p & 1080p all the way!

Ik heb sowieso geen tijd om live te kijken.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat dit wel nuttig kan zijn. Een vaak gehoorde reden voor illegaal downloaden is "het is hier veel later beschikbaar". Mensen willen nu eenmaal alles onmiddellijk.

Hiermee beantwoordt Telenet die vraag wel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dat is voor mij (en ik vermoed met mij zo goed als iedereen anders die 'illegaal download') niet de hoofdreden.

Een paar van de redenen waarom ik wél illegaal download:

- betere kwaliteit (is belangrijk als je een 55" TV hebt hoor)
- on-demand
- archiveerbaar (call me a s****, maar ik heb dat gewoon graag, een verzameling die je later nog ooit eens opnieuw kan kijken)

Maar de hoofdvogel moet toch wel zijn:

- zonder reclame
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Goztow schreef:Ik denk dat dit wel nuttig kan zijn. Een vaak gehoorde reden voor illegaal downloaden is "het is hier veel later beschikbaar". Mensen willen nu eenmaal alles onmiddellijk.
Hiermee beantwoordt Telenet die vraag wel.
Maar ik blijf erbij, volgens mij gaat niemand ineens €25 betalen om het legaal te bekijken ipv te downloaden, dus impact is 0,0. Ja, wie al een abonnement had ging toch downloaden om het sneller te kunnen zien, maar die betaalden sowieso al, dus qua gederfde inkomsten is ook daar 0 impact.
Maar bon, het is in elk geval goed nieuws voor die laatste categorie, want die kunnen het nu wel op een 'normale' manier bekijken ipv door de hassle van het downloaden te moeten gaan.
Laatst gewijzigd door Tomby op 12 mar 2015, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik wil een serie of film kunnen bekijken wanneer ik wil, waar ik wil en zonder afhankelijk te moeten zijn van een Internetverbinding.
Zonder beperkingen het kunnen op m'n iPad, laptop, vaste PC of TV kunnen afspelen.

En het liefst wacht ik niet tot die DVD of Bluray boxset uit is !

Ik denk niet dat Netflix, noch Telenet, noch Belgacom, noch HBO of eender welk platform dat kunnen realiseren.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

mmm, ik zie wel niet hoe je denkt dat te kunnen verwezenlijken zonder een internet verbinding?
Als jij een bedrijf zou mogen/kunnen/willen opstarten die dat wat je vraagt aanbiedt, hoe zou jij het aanpakken?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Zoals bij Spotify zeker, bij de betalende versie kan je muziek offline in de Spotify app opslaan.
Dat Netflix/contentmakers dat niet willen en het er dus waarschijnlijk niet van zal komen is iets anders, maar technisch is het perfect mogelijk(en zou zeer handig zijn voor mensen die met de trein een filmpje/serie legaal willen bekijken zonder zich blauw te betalen aan mobiele data).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

In hoeverre ben je dan niet afhankelijk van een internet verbinding?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Je bent nog altijd afhankelijk voor het downloaden op je wifi, maar als je weet dat je straks geen internet/alleen duur mobiel internet zal hebben, zou je je voorzorgen nemen(Ik vermoed dat Ken dat bedoelt).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Stroper schreef:Je bent nog altijd afhankelijk voor het downloaden op je wifi, maar als je weet dat je straks geen internet/alleen duur mobiel internet zal hebben, zou je je voorzorgen nemen(Ik vermoed dat Ken dat bedoelt).
Inderdaad, iets in de trend van Spotify offline, maar het kan toch ook al bij Apple iTunes store zie ik... Daar kan je toch ook films downloaden en opslaan en via al je Apple devices onder dezelfde account of via Family Sharing offline bekijken (na het te downloaden natuurlijk). Als ze dat nu in abonnementsvorm gieten bij Apple of Netflix, of Telenet met hun Yelo app toestand. Ideaal.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Torrent freak heeft een goed artikel hierover
http://torrentfreak.com/game-thrones-wi ... ow-150328/
Data gathered during the first 12 hours of the season 4 premiere revealed that most downloads originated from Australia, followed by the United States, the United Kingdom, Canada and the Netherlands.
Alle landen kunnen een abbonement nemen op HBO.

Toch 1 van de belangrijke reden:
The price tag attached to many of legal services may be too high for some. In Australia, for example, it cost $500 to follow last year’s season and in the U.S. some packages were priced as high as $100 per month.
Ook niet te vergeten is de tijd zone, dus als je niet wilt waker blijven dan moet je hem opnemen en dan kun je hem evengoed downloaden.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”