12 days of tech sale Ali Xpress

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
rowan007
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

http://activities.aliexpress.com/12-day ... h-sale.php

Lijken toch wel interessante smartphones en tablets te zitten qua specs

Spijtig dat er helaas weinig reviews over deze toestellen te vinden zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

10 ipad/iphone lightning kabeltjes besteld voor $9.90... En ja, dat is de prijs voor de 10 samen inclusief verzending :beerchug: .
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Ik ben altijd huiverig op het bestellen van elektronica van Chinese sites (of andere dubieuze landen). Je weet immers nooit wat voor kwaliteit je krijgt en of het aan Europese standaarden voldoet.

Het laatste wat je wil is een kortsluiting en brand in je huis omdat je enkele euro's wil besparen op je aankoop.
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Dingen die niet in het stopcontact gaan durf ik te bestellen op Ali Express, al de rest liever niet.

Een interessante site waar ze enkele fake chargers openen:
http://www.righto.com/2014/05/a-look-in ... ricey.html
http://www.righto.com/2012/10/a-dozen-u ... le-is.html
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het zijn effectief mooie dingen die je op AE kan kopen, maar hoop er niet te veel op bij de sale.
Vaak zijn het namaakproducten die in sale worden verkocht of de verkoper die het toch niet verstuurt en je geld terug geeft.

In het verleden enkel miserie gehad met die sales.

Onthoud dit:
If it's too good to be true, it probably is.

Een reele korting van een goed product is vaak zo'n 10%. Vanaf dat je 50% kortingen ziet ed, vertrouw er gewoon niet op.
Je moet wel niet met BE prijzen vergelijken, maar met Chinese prijzen bij grote webshops.

Ik hou het liever persoonlijk op sites als banggood en tinydeal. Genoeg producten van toch iets beter dan gemiddelde chinese kwaliteit.
Voor kabels kun je perfect goede kabels voor 1.5€/stuk kopen. Wel onderzoek doen naar het merk en type. Bv. Nillkin spullen zijn van geweldig goede kwaliteit aan redelijke prijs.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Telefoons e.d. zou ik daar idd toch ook niet kopen. Kabeltjes lijken mij laag risico. Vroeger nog nooit miserie mee gehad. Duurste was eens een mini Bluetooth keyboardje van $10 of zo. Batterij bleek DOA. Zonder problemen een nieuwe toegezonden gekregen (was wel niet bij AliExpress maar een andere elektrochinees).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad, koop telefoons nu gewoon via Banggood/TinyDeal od.
Daar ben je tenminste zeker dat je een echte krijgt. Zeker als je veel nagemaakte gsm wilt kopen (bv. Xiaomi)

En alweer: als op AE het meer dan 10-20% goedkoper is dan op Banggood, ben je zo goed als zeker gekloot.

(sorry voor de "reclame", is gewoon mijn favoriete winkel.)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Nog nooit problemen gehad bij Aliexpress, en indien niet tevreden kan je steeds je geld recupereren :-D
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Gluurbuur schreef:Ik ben altijd huiverig op het bestellen van elektronica van Chinese sites (of andere dubieuze landen). Je weet immers nooit wat voor kwaliteit je krijgt en of het aan Europese standaarden voldoet.

Het laatste wat je wil is een kortsluiting en brand in je huis omdat je enkele euro's wil besparen op je aankoop.

Inderdaad, 1 van die cheap chargers (met HTC logo) is tijdens het inpluggen in mijn hand ontploft.
Ondertussen liggen alle cheap laders in de vuilbak, enkel de originele worden (of van Anker) worden nog gebruikt.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Helemaal waar.
Het risico om uw huis op te fikken voor die paar euro's verschil in lader :eek:
No thanks
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ik kan ook enkel deftige duurdere (auto-)laders aanraden (Anker) ik heb zo eens een "Ebay"-model gekocht en dat was echt rommel, de kabel was na 2 keer plooien kapot en als ik hem liet vallen verbrijzelde de platiek in 100 stukjes. :eek:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tomby schreef: Kabeltjes lijken mij laag risico.
Laag risico, maar ook niet zonder issues. Ik heb paar weken terug nog prullen gekocht op DX, waaronder een paar micro-usb-kabels. Aansluiting is te groot en er gaat maar 0,5 mAh over volgens m'n meettoestelletje, dus smartphones gaan niet in fast charging over waarbij 1,5 mAh getrokken wordt...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tomby schreef:10 ipad/iphone lightning kabeltjes besteld voor $9.90... En ja, dat is de prijs voor de 10 samen inclusief verzending :beerchug: .
oei, die zijn brol, breken af vanaf de 2 keer laden :-(

nu ik heb ook al goeie ervaringen met ae, vroeger kocht ik daar een hoop smartphones (officieel met documenten en verstuurd via dhl)
De laatste keer waren er een paar verdwenen uit de doos die opengegaan was door de douane... ik moest het pakketje wegen van de verkoper & ben direct vergoed...
Maanden later projustitia in de bus van dat voorval (dus blijkbaar waren ze verdwenen in Belgie)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:
Laag risico, maar ook niet zonder issues.
Ik heb zelfs issues met RJ45 connectors... klikken niet vast, kabels komen los, ... goedkoop is soms ook dure koop dus.
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Liber! schreef:Dingen die niet in het stopcontact gaan durf ik te bestellen op Ali Express, al de rest liever niet.

Een interessante site waar ze enkele fake chargers openen:
http://www.righto.com/2014/05/a-look-in ... ricey.html
http://www.righto.com/2012/10/a-dozen-u ... le-is.html
Zéér interessante linkjes!
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

meon schreef:
Laag risico, maar ook niet zonder issues. Ik heb paar weken terug nog prullen gekocht op DX, waaronder een paar micro-usb-kabels. Aansluiting is te groot en er gaat maar 0,5 mAh over volgens m'n meettoestelletje, dus smartphones gaan niet in fast charging over waarbij 1,5 mAh getrokken wordt...
Ik denk dat je een beetje mis bent in eenheden Ah zegt iets over stroom en tijd, stroom zelf in A.
Ik moet je inderdaad steunen bij deze, door de zodanig dunne kabeltjes of mindere geleidbaarheid (bijvoorbeeld ijzerdraad ipv. koper) wordt de spanningsval groter waardoor je smartphone niet op volle vermogen kan laden.
Ja een simpele USB kabel kan dus serieus je laadtijd beïnvloeden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:
Tomby schreef:10 ipad/iphone lightning kabeltjes besteld voor $9.90... En ja, dat is de prijs voor de 10 samen inclusief verzending :beerchug: .
De kabeltjes zijn begin vorige week al aangekomen (ongewoon snel dus voor China). Ik merk helemaal niet dat het brol is. Connectors voelen heel stevig aan, en de kabels worden gewoon als genuine herkend. Gisteren had ik nu al voor dat van een officieel Apple kabeltje (dat al begon te zagen dat het niet origineel was - al bleef het wel werken) de plastic rond de Lightning plug gewoon losgekomen is waardoor je alleen dat plastic meehebt wanneer je het kabeltje probeert uit te trekken, en je op die manier zelfs het miniatuur stukje elektronica in de plug ontdekt.

EDIT: omdat ik het raar vond dat die chip zo open en bloot zichtbaar was, eens rap kleine research gedaan. Blijkbaar is mijn zogezegd origineel Apple kabeltje toch niet zo origineel als ik deze video bekijk : . Duidelijk veel te veel kabeltjes in huis :). Dacht dat alle witte Lightning kabeltjes in huis de originele van de toestellen waren, maar dit kabeltje nu heeft duidelijk ook een Lightning plug die uit meerdere metalen delen bestaat. Interessant genoeg zien die 10 nieuwe die ik gekocht heb er wél veel meer uit gelijk de officiële, inclusief een plug die uit 1 stuk bestaat.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Kan je eens de link geven van de winkel waar je deze gekocht hebt ?

ik had ze van deze verkoper :
http://www.aliexpress.com/item/1pcs-New ... 27977.html
Wanneer je aan de kabel trekt ipv aan de connector springen die gewoon los
Laatst gewijzigd door iceke 29 maa 2015, 15:03, in totaal 1 gewijzigd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Tomby schreef:
iceke schreef:
De kabeltjes zijn begin vorige week al aangekomen (ongewoon snel dus voor China). Ik merk helemaal niet dat het brol is. Connectors voelen heel stevig aan, en de kabels worden gewoon als genuine herkend. Gisteren had ik nu al voor dat van een officieel Apple kabeltje (dat al begon te zagen dat het niet origineel was - al bleef het wel werken) de plastic rond de Lightning plug gewoon losgekomen is waardoor je alleen dat plastic meehebt wanneer je het kabeltje probeert uit te trekken, en je op die manier zelfs het miniatuur stukje elektronica in de plug ontdekt.

EDIT: omdat ik het raar vond dat die chip zo open en bloot zichtbaar was, eens rap kleine research gedaan. Blijkbaar is mijn zogezegd origineel Apple kabeltje toch niet zo origineel als ik deze video bekijk : . Duidelijk veel te veel kabeltjes in huis :). Dacht dat alle witte Lightning kabeltjes in huis de originele van de toestellen waren, maar dit kabeltje nu heeft duidelijk ook een Lightning plug die uit meerdere metalen delen bestaat. Interessant genoeg zien die 10 nieuwe die ik gekocht heb er wél veel meer uit gelijk de officiële, inclusief een plug die uit 1 stuk bestaat.
Hoe zit het met de snelheid van het laden? Origineel vs die nieuwe.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Kan je eens de link geven van de winkel waar je deze gekocht hebt ?

ik had ze van deze verkoper :
http://www.aliexpress.com/item/1pcs-New ... 27977.html
Wanneer je aan de kabel trekt ipv aan de connector springen die gewoon los
't Waren deze : http://www.aliexpress.com/snapshot/6538195870.html . BTW, lengte is gewoon 1m en niet die 21cm die daar vermeld staat.
Heb eens geprobeerd om de lightning stekker uit te trekken door aan de kabel te trekken ipv aan de plug en dat ging zonder meer, niettegenstaande je toch relatief flink moet trekken omdat de plug vrij stevig vast zit in de Lightning poort. Had ook niet het gevoel dat ik de kabel/plug aan het kapot trekken was zo. De plug ziet er kwalitatief eigenlijk ook gewoon zeer goed uit en totaal niet te onderscheiden van de officiële Apple kabeltjes die ik ondertussen thuis geïdentificeerd heb.

AndRo555 schreef:Hoe zit het met de snelheid van het laden? Origineel vs die nieuwe.
Zal eens testen en het dan laten weten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555 schreef:Hoe zit het met de snelheid van het laden? Origineel vs die nieuwe.
Hier blijkt inderdaad wel een significant verschil te zitten. Heb bij wijze van test eens met beide mijn iPad een uur laten opladen vanaf 50%. Bij de originele kabel kwam ik uit op 70%, met de namaak slechts op 63%, dus je mag toch rekenen dat het laden met een originele kabel 50% sneller gebeurt.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Das het grote probleem met die accessoires uit China, de goedkope zijn bucht, de duurdere moet je dan weer uitkijken dat het niet dezelfde zijn als de goedkopere ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”