Enkele vragen over VOIP

Plaats reactie
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Hallo iedereen,
Ik had enkele vragen over VOIP, dus ik denk dat ik die hier wel kan stellen.
Ik ben momenteel klant bij SNOW maar zij zetten in juni hun diensten stop dus moet ik op zoek naar iets anders.
Zelf had ik gedacht aan Proximus internet comfort + tv en VOIP.

Welke VOIP provider raden jullie mij aan?
Als ik klant wordt bij Proximus krijg ik waarschijnlijk de BBOX3, als ik het goed begrepen heb kan je daarin geen VOIP configureren en heb ik dus een adapter Zoals dezenodig?
Zijn er VOIP providers die jullie mij afraden?

Moderatoren: als dit topic verkeerd geplaatst is of er hiervoor geen nieuw topic geopend moet worden zegt u het maar.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Lees dit topic eens helemaal door: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 53#p404453

Wat heb je nodig:
- een Gigaset C610IP of C620IP (kost ongeveer €100)
- provider die de inkomende oproepen regelt - jij wordt opgebeld (bv WeePee, OVH)
- provider die de uitgaangde oproepen regelt - jij belt iemand (bv FreeVOIPDeal, ...)

Wat kan je pakken na SNOW?
Proximus Internet Start + TV voor €46 // eventueel met optie "unlimited volume" voor €7
Scarlet Trio voor €39 (let op: oude hardware)
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Bedankt voor de tip!
Ik ga voor Internet comfort + tv omdat er momenteel een promotie loopt waardoor dat de eerste zes maanden goedkoper is dan internet start.
Ik neem aan dat ik dat daarna kan omzet naar internet start?
Volgens de Proximus website bedraagt de theoretische snelheid van internet start 50 mbps en van internet comfort 70 mbps, past Proximus die cap ook werkelijk toe of is dit enkel theoretisch?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Vroeger was er geen cap en kon je met een Start abonnement ook 70 halen.
Aangezien ze het nu op hun site zo vermelden, kan je er wel vanuitgaan dat ze die cap binnenkort ook echt gaan toepassen

Vergeet ook niet dat je vanaf een comfortpack aanspraak kan maken op EPP, via uw werkgever, en dat betekent 10% korting :).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Je kan ten alle tijde overschakelen van Comfort naar Start.
Je verliest niet alleen de tijdelijke promotie, maar waarschijnlijk ook de Pack korting (voor zover ik weet krijg je geen Pack korting in combinatie met Start)

Het verschil in theoretische (max) snelheid tussen Start (50 mbps) en Comfort (70 mbps) is zeer recent op de site verschenen (begin Maart). Of deze werkelijk toegepast zal worden weten we nog niet (huidige Start gebruikers hebben nog geen daling gezien).
Je kan altijd het "risico" nemen ... Een daling van 70 mbps naar 50 mbps zal je nauwelijks merken :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”