Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Op hun Fb pagina vandaag:

bhaalu België
Beste bhaalu gebruiker.

Het is al een tijdje stil rond bhaalu.
Dit wil niet zeggen dat we ondertussen stil zitten, integendeel.
We werken verder om bhaalu snel terug beschikbaar te maken.
Je zal alle mogelijke video content kunnen ontdekken en bekijken binnen je oude vertrouwde bhaalu experience.
Je zal zelf ook makkelijk kanalen kunnen maken met video, foto en muziek content van verschillende bronnen zoals vb Youtube of Viewster of eigen content en die dan aanraden aan je vrienden per mail, op Facebook of op Twitter.

En al die youtube content, andere cloud video content, of je eigen thuis video collectie kan je natuurlijk niet alleen mobiel bekijken maar ook op het grote scherm zien via je box of stick.

Voor de TV content, die natuurlijk ook belangrijk is, zijn we in gesprek met de TV zenders en TV operatoren.
Dit vraagt echter tijd.
Daarom vragen we nog even geduld.

We zullen binnenkort meer details bekendmaken over wat je van deze nieuwe bhaalu mag verwachten.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik viel bijna van mijn stoel, bijna...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik niet. Dat is volledig wat ik verwachtte. Het is de enige oplossing. Maar uiteindelijk zal het allemaal veel duurder uitkomen.
De rechtzaken gingen ten gronde niet om BhaalU te verbieden, maar wel om er vergoedingen van te krijgen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er is ook nog wel marge om te verhogen, als de verplichting om dan nog een abonnement te hebben wegvalt.
Als je enkel met Bhaalu TV kan kijken, zonder Belgacom/Telenet/TVV abonnement, mag Bhaalu ook duurder zijn hé, genre €15 ofzo...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

als de verplichting om dan nog een abonnement te hebben wegvalt...

dat zie ik in ons "duopolie-kalifaat" nooit gebeuren!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Toch eens goed moeten lachen. De Bhaalubox wordt dus een doosje waarmee we naar Youtube kunnen kijken, dat is eigenlijk wat er in dat bericht staat. Het enige waar gebruikers Bhaalu voor gebruikten, naar Vlaamse tv kijken, wordt wegstopt in een paragraafje over 'in gesprek zijn met de zenders'. Ondergesneeuwd onder het geleuter over Youtube. Wie tussen de regels kan lezen, en de antecedenten van deze grapjassen wat kent, weet dus al wat hij mag verwachten. En te weten dat Bhaalu vooral populair was onder de expats. Maar geen nood, zij kunnen vanaf nu naar Youtube kijken! Manmanman...
Kay
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Gautier schreef:Toch eens goed moeten lachen. De Bhaalubox wordt dus een doosje waarmee we naar Youtube kunnen kijken, dat is eigenlijk wat er in dat bericht staat. Het enige waar gebruikers Bhaalu voor gebruikten, naar Vlaamse tv kijken, wordt wegstopt in een paragraafje over 'in gesprek zijn met de zenders'. Ondergesneeuwd onder het geleuter over Youtube. Wie tussen de regels kan lezen, en de antecedenten van deze grapjassen wat kent, weet dus al wat hij mag verwachten. En te weten dat Bhaalu vooral populair was onder de expats. Maar geen nood, zij kunnen vanaf nu naar Youtube kijken! Manmanman...
Helemaal correct. YouTube kijken, daar sluit ik die box zelfs niet opnieuw voor aan. 365 euro terug, box terug en ik geef ze de garantie dat ik die box meteen opnieuw koop als ze terug met het tv-pakket komen. Maar daar zullen we wel naar kunnen fluiten.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

volgens mij zal één er ook inzitten. In principe kunnen ze dat signaal uit de lucht plukken
de koe zegt boe
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Op elke "smart" tv, zelfs de mijne van 4 jaar oud kan ik youtube kijken. Niet echt een gat dat ze opvullen.
Ik vrees voor de prijs van de relaunch.
Als ze een overeenkomst hebben en het dus een geldig abonnement zonder nood aan een ander abonnement (zou wel gek zijn om 2x auteursrechten te betalen voor hetzelfde.) is gaan ze dan ook een sociaal tarief hebben?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster

maanden geleden mijn TVV betaal-abo vervangen door netflix. Icm DVB-T kijk ik nu dus SEMI-lineair :-D
Ik zie (persoonlijk althans) geen toekomst voor bhaalu... :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik zie het eerder als volgt: de zenders hebben het gratis transport aangevochten, indien ze tot een overeenkomst kunnen komen dan mag bhaalu de zenders ook streamen zoals telenet en proximus en kan je TV kijken via internet, om het even waar.

wied
Elite Poster
Elite Poster

en kan je TV kijken via internet, om het even waar...

daarvoor bestaat "stievie" toch al enige tijd!?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Sinds wanneer kan je met Stievie op je pc kijken?
wied
Elite Poster
Elite Poster

via chromecast kom je al een heel eind verder dan tablets en smartphones!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Maar dus nog steeds geen pc... Dat kon bij Bhaalu wel en was de enige reden dat ik ook Bhaalu had... Op plekken zonder TV toestel naar tv kijken. Ook niet op een mini pruts scherm van maximum 10"... Groot gemis aan Stievie, ook al beloven ze dan nog steeds om binnenkort te lanceren.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Genymotion als emulator (1080p)
wied
Elite Poster
Elite Poster

...Maar dus nog steeds geen pc...

maar wel via PC monitor!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Wied, aub.... Op het werk hebben we geen monitoren met HDMI. Alsook, de monitor thuis heeft dan wel HDMI maar kan wel geen geluid weergeven. Wat ga je nu nog uit je mouw toveren? Of hoe kan ik dan op een laptop kijken? :-D

Paar maand geleden ook al een Android emulator op de pc geprobeerd om Stievie te kunnen draaien, en ofwel loopt het vast, of het is pokke traag,... Echt ideaal is dat ook niet. Genymotion wel nog niet geprobeerd, maar wel drie andere emulatoren die claimden allemaal de beste te zijn. :wink:

Dat ze gewoon hun woord eens nakomen en ondersteuning voor PC's geven? Of dat Telenet zijn terugkijk tv ook eens te bekijken maakt op een netwerk dat niet exclusief van hen is? Uiteindelijk kost het evenveel als Stievie maar kan je er nog minder mee.
wied
Elite Poster
Elite Poster

tja, wachten op TN/stievie is wishfull thinking, vrees ik...
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Update van Bhaalu op Facebook :

Beste bhaalu gebruikers,
Hoog tijd voor een update!
De eerste versie (alfa) van onze bhaalu Persoonlijke Video Discovery Portal draait nu al enkele weken bij onze team leden op de testsystemen.
En het is echt COOL.
Je kan met deze eerste versie van de portal al video content van Youtube en Netflix linken vanuit de vertrouwde bhaalu user interface.
En als je je eigen foto’s of filmpjes op Dropbox zet, kan je die ook linken in bhaalu.
Je kan zelf bhaalu kanalen maken en de horizontale en verticale dimensie opvullen met filmpjes van die verschillende externe video bronnen zoals Youtube, Netflix en Dropbox.
Nu werken we aan het mechanisme om die kanalen die je zelf gemaakt hebt, te kunnen aanbevelen aan elkaar via Email, Facebook of Twitter.
Stel dat je een bhaalu kanaal hebt gemaakt met de foto’s en filmpjes van je ski vakantie, dan kan je die delen met je familie en vrieden via Email. Volgende keer dat ze bhaalu opstarten zal je skikanaal automatisch zichtbaar zijn voor hen.
Als je een kanaal gemaakt hebt dat je wil aanbevelen aan al je vrienden, kan je dat kanaal posten op Facebook.
En als je vb veel van wijn kent, kan je je wijnkanaal Twitteren en iedereen die interesse heeft kan je volgen en je wijnkanaal bekijken.
Zo ben je zelf program director van je eigen virtuele kanalen en kan je je werkelijk zelf virtueel broadcasten.
Verder breiden we bhaalu nu uit zodat er meer video bronnen kunnen gelinkt worden zoals bv Vimeo en Viewster.
Voor de zomer willen we deze bhaalu Portal gratis ter beschikking stellen aan al onze bhaalu gebruikers.
Maar natuurlijk zijn de Vlaamse TV programma’s ook belangrijk!
De gesprekken met de Vlaamse zenders om hun TV aanbod te brengen op bhaalu verlopen goed.
We hopen deze zomer deze Vlaamse zenders te integreren binnen bhaalu en dit zowel voor live als voor uitgesteld kijken.
Bhaalu is stilletjes aan aan het ontwaken uit zijn winterslaap !
Groetjes en tot binnenkort
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Bedankt voor de tip. Maar wat een lege doos, de reacties liegen er dan ook niet om. Niemand zit hierop te wachten. Je wil niet weten hoeveel Belgen in het buitenland dit gekocht hebben, enkel om de Vlaamse zenders kunnen bekijken.

Nu ja, het postieve is dat ze aangeven dat ze vooruitgang maken met de zenders. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet echt in.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Wil dat zeggen dat je met bhaalu dan ook netflix kan kijken?
wied
Elite Poster
Elite Poster

waarom zou je? Met een chromecast stickje van 35,00 € werken netflix/youtube toch perfect :-D
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ja, maar het gaat erom de oude Bhaalu hardware terug te laten werken, wat moet je er anders mee ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Extra hardware (stroomverbruiker, afstandsbediening) wanneer je dezelfde mogelijkheden ook zonder de box reeds hebt brengt toch niks bij?
Benieuwd naar de prijssetting wanneer de zenders terug zijn.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Geen woord over het beroep tegen het vonnis van de Antwerpse rechtbank van koophandel, dat verontrust me nog het meest...
Kay
Starter
Starter

Wat een rotzooi zeg. De voorbije maanden 5-6 keer contact opgenomen (Facebook, e-mail, telefoon) en geen énkele keer reactie. Mooi 365 euro weggepist met dit zootje.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik las onlangs dat RBI weer actief staat en sinds 22 mei zich weer in normale toestand bevindt.

http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... 28375#null
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

@kay Waarom dee pijlen ook niet richten naar diegene die het systeem 'illegaal' noemen .. ingridje lieten op kop (die de lobby volgt)
We zijn er allen van overtuigd dat dit hoort bij het recht op thuiskopie
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Kay
Starter
Starter

Flup schreef:@kay Waarom dee pijlen ook niet richten naar diegene die het systeem 'illegaal' noemen .. ingridje lieten op kop (die de lobby volgt)
We zijn er allen van overtuigd dat dit hoort bij het recht op thuiskopie
Uiteraard liggen zij aan de basis dat we niet meer kunnen kijken, maar het gaat me er enkel om dat bhaalu toch het fatsoen kan hebben om de klanten te antwoorden? Al zij het met een standaardmail die aangeeft dat er nog geen nieuws is? Lijkt me niet te veel gevraagd.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Die werkten (voor zover ik weet) op freelancebasis, dus dat was eenvoudig...
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Ik hoop dat er snel wat nieuws komt (ik hekel echt hun attitude van blijvend zwijgen, groot verschil tegenover hun startperiode). Net als zovelen wacht ik af of mijn Bhaalu Box van 365 euro nog bruikbaar kan zijn voor het bekijken van onze Vlaamse zenders (al dan niet in één of andere nieuwe abbo-vorm). Het gemis van TV-kijken op eender welke plaats in huis zal ik bij uitblijven van een Bhaalu-oplossing binnenkort denk ik opvangen door een Slingbox M1 te koppelen aan mijn Scarlet (Proximus V4 decoder)...
criminala
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Als ik het goed lees kan je dan met de bhaalu stick Netflix bekijken ?

Op 17 april waren ze al een aantal weken aan het testen .
Wanneer kunnen we nu eens iets met onze sticks en boxen doen ? Ik zou er bijvoorbeeld wel mijn netflix mee willen kijken (TV doet dit niet native) .

Code: Selecteer alles

Als in de toekomst blijkt dat bhaalu finaal niet toegelaten wordt, zal Right Brain ofwel de kosten van de box, stick en licenties terugbetalen, ofwel [b]een alternatief voor de bhaalu hardware aanbieden[/b].
Waarschijnlijk gaan ze dan voor de 2e optie gaan , zodat ze niets hoeven terug te betalen .
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

+ definitieve uitspraak moet binnen de 2 jaar na aankoop zijn. :wink:
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Als het enige alternatief is dat je er netflix mee kan kijken, is het maar magertjes. Een chromecast kost een fractie van de prijs en neemt geen plaats in ...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Bhaalu is stilletjes aan aan het ontwaken uit zijn winterslaap !
En het is al terug winter geworden, lol
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb ze een week geleden een mail gestuurd, ik wacht nog op antwoord...

Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Laat het los ze kunnen/willen het niet terug betalen. En ziedaar de gezellige, open vereniging. Van zodra de cashflow opdroogt gaan de rolluiken naar beneden en de deuren op slot.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”