All
Ik heb belgacom tv en internet. Via homeplug stuur ik tv signaal naar de slaapkamer. Om boven beter internet bereik te hebben, wil ik dit ook over homeplug sturen. Ik ga ervan uit dat dit niet zal lukken als ik 4 homeplugs van 1 type installeer.
Zou dit lukken met 2 verschillende sets of bestaan er sets met verschillende standaarden die dit toelaten?
Andere ideeën welkom. (bedraad is niet mogelijk)
Alvast bedankt
vg
Homeplug TV en Internet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Als je een bbox-3 hebt, lijkt me dit mogelijk door in de slaapkamer een switch te zetten die je voorziet van internet via de homeplug.
De bbox-3 staat staat standaard als routed, waardoor alle poorten voor zowel internet als tv kunnen gebruikt worden.
[
Post made via mobile device ]
De bbox-3 staat staat standaard als routed, waardoor alle poorten voor zowel internet als tv kunnen gebruikt worden.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Of een PLC-adapter met wifi-extender.
Steek een ethernetadapter in een stopcontact in de buurt van uw modem
plaats de PLC-adapter Wifii extender op de plek in huis waar u het wifibereik wilt hebben.
bevat bovendien drie ethernetpoorten om een Proximus TV-decoder en/of andere toestellen
als spelconsoles, computers of een ‘smart TV’ op aan te sluiten.
Steek een ethernetadapter in een stopcontact in de buurt van uw modem
plaats de PLC-adapter Wifii extender op de plek in huis waar u het wifibereik wilt hebben.
bevat bovendien drie ethernetpoorten om een Proximus TV-decoder en/of andere toestellen
als spelconsoles, computers of een ‘smart TV’ op aan te sluiten.
Bedankt vr de reacties
Ik heb nu een bbox 2. Ik begrijp dus dat in een v3 beide signalen kunnen doorgestuurd worden en dat de tv box dit zelf kan omzetten.
Even kijken met Belgacom of dat eenvoudig kan omgewisseld worden.
Bijkomende vraag, ik heb beneden reeds een AirPort expres staan vr airplay. Indien ik achter switch boven ook een airport zet, zal die dan in het zelfde Apple netwerk kunnen komen(als WiFi bridge zal dit niet knn vanwege geen bereik) om geen verschillende WiFi netwerken te creëeren.
Gr
[
Post made via mobile device ]
Ik heb nu een bbox 2. Ik begrijp dus dat in een v3 beide signalen kunnen doorgestuurd worden en dat de tv box dit zelf kan omzetten.
Even kijken met Belgacom of dat eenvoudig kan omgewisseld worden.
Bijkomende vraag, ik heb beneden reeds een AirPort expres staan vr airplay. Indien ik achter switch boven ook een airport zet, zal die dan in het zelfde Apple netwerk kunnen komen(als WiFi bridge zal dit niet knn vanwege geen bereik) om geen verschillende WiFi netwerken te creëeren.
Gr
[