Storingen bij digitale tv-kanalen op nieuwe tv
Vandaag een nieuwe TV aangeschaft, een samsung H6200. Maar wanneer ik via mijn CI+ kaartje naar televisie kijk, zie ik regelmatig storingen in het beeld verschijnen. Dat heb ik wel niet wanneer ik op de PS4 aan het spelen ben of naar een film kijk. Vroeger had ik dat probleem alleszins niet, en voor de rest is er niets gewijzigd: enkel de kabels verstoken. Had wel eerst wat moeite om die zenders te vinden en alles in te stellen maar dat lijkt mij vrij irrelevant.
Dacht dat het misschien aan het contact lag, maar ook daar zie ik geen problemen van losstaande onderdelen. Iemand die dat probleem al heeft gezien?
EDIT: Ik heb enkele testen gedaan, wanneer ik alles analoog bekijk, heb ik geen problemen. Maar wanneer ik digitale signalen gebruik, krijg ik steevast die storingen. Ook al is het non-HD-beeld. Maar wanneer ik een film opzet, heb ik die problemen dan weer niet.
Dacht dat het misschien aan het contact lag, maar ook daar zie ik geen problemen van losstaande onderdelen. Iemand die dat probleem al heeft gezien?
EDIT: Ik heb enkele testen gedaan, wanneer ik alles analoog bekijk, heb ik geen problemen. Maar wanneer ik digitale signalen gebruik, krijg ik steevast die storingen. Ook al is het non-HD-beeld. Maar wanneer ik een film opzet, heb ik die problemen dan weer niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
slecht kabelsignaal, gebruik je telenet gecertificeerde coaxkabel voor digitale tv ?
Ik weet dat telenet met een kaartje nogal gevoelig hiervoor is...plaatsen van een versterker kan ook helpen...
Ik weet dat telenet met een kaartje nogal gevoelig hiervoor is...plaatsen van een versterker kan ook helpen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Heb je de problemen ook als je naar een onversleuteld kanaal kijkt zoals EEN HD? Hiervoor heb je in principe de CI+ module niet ingeplugd nodig..
Meestal is blokkerig beeld of groene vlakken bij dvb streams problemen met ontvangst of bekabeling. Eventueel een slechte versterker/splitter.
Een CI+ module decodeert ofwel goed ofwel totaal niet. Er bestaat geen half gedecodeerde ECM die verstoort beeld genereert. Het is alles of niets, dus een defecte module lijkt me ook straf..
Check even op de onversleutelde zenders
ps: Gebruik ook altijd een contactdoosje dat gecertificeerd is door Telenet/Interkabel van bvb Niko. Er zit een weerstand in die je DVB-C tuner in de TV beschermt tegen pieken signaal. Monteer zeker geen male coax plug op een kabel rechtstreeks van de (actieve) splitter in je TV.
Meestal is blokkerig beeld of groene vlakken bij dvb streams problemen met ontvangst of bekabeling. Eventueel een slechte versterker/splitter.
Een CI+ module decodeert ofwel goed ofwel totaal niet. Er bestaat geen half gedecodeerde ECM die verstoort beeld genereert. Het is alles of niets, dus een defecte module lijkt me ook straf..
Check even op de onversleutelde zenders
ps: Gebruik ook altijd een contactdoosje dat gecertificeerd is door Telenet/Interkabel van bvb Niko. Er zit een weerstand in die je DVB-C tuner in de TV beschermt tegen pieken signaal. Monteer zeker geen male coax plug op een kabel rechtstreeks van de (actieve) splitter in je TV.
1) Ik heb dus het CI kaartje eruit gehaald, en hem opnieuw laten scannen:
- Analoog: geen glitches, geen problemen
- Digitaal: geen glitches, geen problemen
2) TV uit, CI kaart erin:
- Digitaal: glitches duiken weer op en occasioneel ook audio glitches (zelfs bij onversleutelde kanalen)
3) Direct daarna nieuwe scan laten uitvoeren:
- Analoog: geen glitches, geen problemen
- Digitaal: glitches duiken weer op en occasioneel ook audio glitches
4) TV opnieuw uit, CI kaart eruit:
- Analoog: geen glitches, geen problemen
- Digitaal: geen glitches, geen problemen
Ik heb ook eens enkel het kaartje verwijderd, ipv de volledige CI-interface, maar dat geef geen andere resultaten. Dacht misschien dat er een bepaalde storing zat bij het contact van de interface zelf.
Digitaal zonder CI+ is natuurlijk VRT/Canvas. Na deze reeks testen, vind ik de logica terug dat er iets mis is met de CI+ interface. Hopelijk ligt het aan het kaartje en niet aan het toestel zelf... Met mijn oude tv had ik geen enkel probleem, was met dezelfde kabels, dus aan de kabels zal het wel niet liggen denk ik.
- Analoog: geen glitches, geen problemen
- Digitaal: geen glitches, geen problemen
2) TV uit, CI kaart erin:
- Digitaal: glitches duiken weer op en occasioneel ook audio glitches (zelfs bij onversleutelde kanalen)
3) Direct daarna nieuwe scan laten uitvoeren:
- Analoog: geen glitches, geen problemen
- Digitaal: glitches duiken weer op en occasioneel ook audio glitches
4) TV opnieuw uit, CI kaart eruit:
- Analoog: geen glitches, geen problemen
- Digitaal: geen glitches, geen problemen
Ik heb ook eens enkel het kaartje verwijderd, ipv de volledige CI-interface, maar dat geef geen andere resultaten. Dacht misschien dat er een bepaalde storing zat bij het contact van de interface zelf.
Digitaal zonder CI+ is natuurlijk VRT/Canvas. Na deze reeks testen, vind ik de logica terug dat er iets mis is met de CI+ interface. Hopelijk ligt het aan het kaartje en niet aan het toestel zelf... Met mijn oude tv had ik geen enkel probleem, was met dezelfde kabels, dus aan de kabels zal het wel niet liggen denk ik.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De TN decoders hebben de nodige statistieken betreffende signaalkwaliteit, sterkte, errors, ... vermoedelijk heb je dat niet via CI+ ?
Eventueel eens iemands decoder even lenen zodat je deze cijfers kan zien op je aansluiting ?
Eventueel eens iemands decoder even lenen zodat je deze cijfers kan zien op je aansluiting ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
en toch ligt het aan je bekabeling..idd met een digibox zou het wel eens beter kunnen zijn, die telenet met een kaartje modules zijn klote...hier nieuwbouw met allemaal goeie kabels en met de digicorder geen enkel probleem maar met Telenet met een kaartje wel...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Met oude tv geen enkel probleem. Oude tv ontkoppeld, nieuwe eraan en storingen... Alle, vind het toch vreemd dat het dan aan de bekabeling zou liggen. Het kan natuurlijk hé, maar ik vind het toch heel eigenaardig. Maar straks eens bellen naar de helpdesk, eens zien of ze van daaruit zaken kunnen zien die anders zijn dan normaal.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Alleen op HD zenders, of ook op SD?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
Beste,
Dit is een probleem met Samsung H reeks toestellen icm CI+
Er is via de Samsung website nieuwe firmware beschikbaar waarin hiervoor een fix aanwezig is (2604.1).
Dit is een probleem met Samsung H reeks toestellen icm CI+
Er is via de Samsung website nieuwe firmware beschikbaar waarin hiervoor een fix aanwezig is (2604.1).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Bij mijn schoonouders paar weken terug ook storingen maar enkel op een, canvas en op12 en af en toe ook op VTM.
Nieuwe decoder, wandcontactdoos vervangen door een voor telenet geschikt model omdat de aansluiting nogal losjes was (http://www.niko.eu/nlbe/products/170-09531), het was beter maar het was niet opgelost.
Uiteindelijk Telenet laten komen en men heeft toen iets in de straat gedaan en het was opgelost, technieker wist te vertellen dat de VRT en VTM op een storingsgevoeliger stuk op de kabel zaten. Wat dat ook moge zijn.
Dit probleem ook op andere zenders dan die van VRT en Medialaan?
Nieuwe decoder, wandcontactdoos vervangen door een voor telenet geschikt model omdat de aansluiting nogal losjes was (http://www.niko.eu/nlbe/products/170-09531), het was beter maar het was niet opgelost.
Uiteindelijk Telenet laten komen en men heeft toen iets in de straat gedaan en het was opgelost, technieker wist te vertellen dat de VRT en VTM op een storingsgevoeliger stuk op de kabel zaten. Wat dat ook moge zijn.
Dit probleem ook op andere zenders dan die van VRT en Medialaan?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
het is idd zo dat zeker VTMHD op een storingsgevoeliger stuk op de kabel zit dan andere zenders...
Het zou kunnen dat andere software helpt, anderzijds bij storingen op Canvas/Ketnet doet het kaartje niks want deze kanalen zijn vrij...bij mij waren er dan ook maar enkel problenen bij VTM...
Het zou kunnen dat andere software helpt, anderzijds bij storingen op Canvas/Ketnet doet het kaartje niks want deze kanalen zijn vrij...bij mij waren er dan ook maar enkel problenen bij VTM...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Als het kaartje erin steekt, en ik kijk digitaal, dan heb ik het probleem. Zowel op VRT als VTM. SD en HD.
Software-update gedaan, maar er verandert niets. Wel vreemd dat de auto update geen updates vermeldt, via de belgische site van samsung ook geen updates te zien.
Helpdesk heeft geen verzwakking gezien van het signaal en straks ga ik naar een TN center het kaartje laten controleren. En als daar niks mis is met het kaartje, vrees ik dat het gewoon aan de tv ligt...
Software-update gedaan, maar er verandert niets. Wel vreemd dat de auto update geen updates vermeldt, via de belgische site van samsung ook geen updates te zien.
Helpdesk heeft geen verzwakking gezien van het signaal en straks ga ik naar een TN center het kaartje laten controleren. En als daar niks mis is met het kaartje, vrees ik dat het gewoon aan de tv ligt...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Zijn er zenders waar het wel goed gaat?
Probeer eventueel eens een telenet decoder uit, daarin zie je, zoals hoger aangehaald, statistieken mbt signaal kwaliteit.
Je screenshots zien er uit zoals het beeld was voor de herstelling waarover ik het eerder had!
Probeer eventueel eens een telenet decoder uit, daarin zie je, zoals hoger aangehaald, statistieken mbt signaal kwaliteit.
Je screenshots zien er uit zoals het beeld was voor de herstelling waarover ik het eerder had!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
probeer eens een digibox of digicorder van vrienen of de buren aan te sluiten op uw zelfde coax die nu naar de tv loopt en dan via hdmi verbinding naar de tv...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Heb je ook dit probleem op één HD zonder kaartje?
Kun je ergens de signal strength en signal Quality vinden?
[ Post made via mobile device ]
Kun je ergens de signal strength en signal Quality vinden?
[ Post made via mobile device ]
als ik zonder kaartje doe, heb ik nergens problemen. Als ik het kaartje erin steek, heb ik op elke zender problemen (die ik toch heb uitgetest, zowel SD als HD).
Heb intussen het toestel in retour gebracht en een nieuw gaan halen. Ik hoop dat het dan wel lukt. En anders zal ik proberen een digicorder ergens te vinden. Maar toch is het maar vreemd dat het met mijn vorige tv feilloos ging, en nadat ik de kabels versteek, er plots problemen zijn. Vandaar dat ik het vreemd zou vinden indien het probleem plots bij de binnenbekabeling zou liggen
Heb intussen het toestel in retour gebracht en een nieuw gaan halen. Ik hoop dat het dan wel lukt. En anders zal ik proberen een digicorder ergens te vinden. Maar toch is het maar vreemd dat het met mijn vorige tv feilloos ging, en nadat ik de kabels versteek, er plots problemen zijn. Vandaar dat ik het vreemd zou vinden indien het probleem plots bij de binnenbekabeling zou liggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
De CI+ zal zeker niet de boosdoener zijn aangezien je op EEN HD ook storingen had. De gevoeligheid van de tuner zal wel de oorzaak zijn. Ofwel ligt het aan de bekabeling of scheelde er inderdaad iets met de tuner van de TV.
-
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Als het een gekend firmwareprobleem is zoals cybersurfr aangeeft, dan zou ik eerst en vooral die oplossing proberen, vooraleer te beginnen klooien met andere kabels of andermans digicorder. Lijkt me in elk geval toch het simpelst om dat eerst uit te proberen.cybersurfr schreef:Beste,
Dit is een probleem met Samsung H reeks toestellen icm CI+
Er is via de Samsung website nieuwe firmware beschikbaar waarin hiervoor een fix aanwezig is (2604.1).
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
Beste,pina schreef:Als het kaartje erin steekt, en ik kijk digitaal, dan heb ik het probleem. Zowel op VRT als VTM. SD en HD.
Software-update gedaan, maar er verandert niets. Wel vreemd dat de auto update geen updates vermeldt, via de belgische site van samsung ook geen updates te zien.
Helpdesk heeft geen verzwakking gezien van het signaal en straks ga ik naar een TN center het kaartje laten controleren. En als daar niks mis is met het kaartje, vrees ik dat het gewoon aan de tv ligt...
op welke soft versie sta je nu?
@cybersurfr: 2604.
Dus gisteren TV teruggebracht en vervangen door een ander exemplaar. CI-kaartje werkt nu eindelijk terug, en voorlopig lijkt het probleem opgelost met het andere exemplaar. Maar wel effe hout vasthouden natuurlijk
Allemaal erg bedankt voor de hulp en de suggesties
Dus gisteren TV teruggebracht en vervangen door een ander exemplaar. CI-kaartje werkt nu eindelijk terug, en voorlopig lijkt het probleem opgelost met het andere exemplaar. Maar wel effe hout vasthouden natuurlijk
Allemaal erg bedankt voor de hulp en de suggesties
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-p ... 2D390EW/XU
heb deze, laatste firmware update van 9/2014 gedaan, en nog altijd maar 10% ontvangstbalk op de tuner staat er, en constant haperingen in beeld.
Bij installatie was er nog geen tv, er lag zwarte telenet coaxkabel, die gast heeft er gewoon een plug opgezet en aangesloten op de versterker beneden (7 meter afstand +/-)
Ik vermoed dat het aan slechte ontvangst ligt hoor.
Als ze moeten langskomen, betaal je hiervoor? Feit is dat het niet in orde gedaan werd. versterker hangt ook zo aan de muur, echt slordig.
heb deze, laatste firmware update van 9/2014 gedaan, en nog altijd maar 10% ontvangstbalk op de tuner staat er, en constant haperingen in beeld.
Bij installatie was er nog geen tv, er lag zwarte telenet coaxkabel, die gast heeft er gewoon een plug opgezet en aangesloten op de versterker beneden (7 meter afstand +/-)
Ik vermoed dat het aan slechte ontvangst ligt hoor.
Als ze moeten langskomen, betaal je hiervoor? Feit is dat het niet in orde gedaan werd. versterker hangt ook zo aan de muur, echt slordig.
even terugkomen op deze materie: de blokjes zijn helemaal teruggekomen tot grote frustratie. TN gebeld want kon bijna niets anders dan dat het probleem van de kabel zelf kwam. TN vorige week langsgeweest en hebben alle kabels uitgebreid getest maar niks gevonden. Hun tv meegebracht en mijn CI-kaartje ingestoken: geen enkel blokje te zien. Daarna digibox tussen geplaatst: ook geen enkel blokje.
Besluit: probleem kon enkel aan het toestel liggen. Maandag dan contact opgenomen door een Samsung service center in ons land en ze hebben al snel een afspraak gemaakt, ze komen zelfs aan huis En zij hebben het probleem intussen gevonden: de cpu rate van de tv stond te laag ingesteld. Ik vond het al vreemd dat de problemen zijn begonnen met de nieuwe tv, maar nadat ik hem heb omgeruild, kwam het opnieuw, dus leek het mij logisch dat het niet aan de tv zou liggen. Niet dus...
Dus bij deze, indien er nog mensen zijn met dezelfde blokjesvorming, de oplossing is dus eenvoudig. En thumbs up aan samsung hun service center. Dat heb ik nooit verwacht dat de support bij samsung zo snel kon gaan
Besluit: probleem kon enkel aan het toestel liggen. Maandag dan contact opgenomen door een Samsung service center in ons land en ze hebben al snel een afspraak gemaakt, ze komen zelfs aan huis En zij hebben het probleem intussen gevonden: de cpu rate van de tv stond te laag ingesteld. Ik vond het al vreemd dat de problemen zijn begonnen met de nieuwe tv, maar nadat ik hem heb omgeruild, kwam het opnieuw, dus leek het mij logisch dat het niet aan de tv zou liggen. Niet dus...
Dus bij deze, indien er nog mensen zijn met dezelfde blokjesvorming, de oplossing is dus eenvoudig. En thumbs up aan samsung hun service center. Dat heb ik nooit verwacht dat de support bij samsung zo snel kon gaan
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Hebben ze dan een firmware upgrade gedaan?
Nee, ze hebben in het service menu de cpu ratio verhoogd, dus de kloksnelheid. Menu kan alleen samsung zelf raadplegen. Komt er gewoon op neer dat bij veel samsung toestellen de software standaard niet goed staat ingesteld
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Of ze hebben hem moeten overklokken omdat ze er net een te goedkope/trage soc in gepropt hebben?
Wel goede support eigenlijk, ik durf mij niet voorstellen dat je dat aan de productspecialisten bij vandenborre, krefel of eender welke electro-boer moet gaan uitleggen.
Dan was je misschien al aan je derde samsung tv toe om uiteindelijk met een ander, waarschijnlijk duurder, toestel huiswaarts te keren.
Wel goede support eigenlijk, ik durf mij niet voorstellen dat je dat aan de productspecialisten bij vandenborre, krefel of eender welke electro-boer moet gaan uitleggen.
Dan was je misschien al aan je derde samsung tv toe om uiteindelijk met een ander, waarschijnlijk duurder, toestel huiswaarts te keren.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nu loopt hij vermoedelijk warmer en gaat hij sneller stuk zijnpina schreef:Nee, ze hebben in het service menu de cpu ratio verhoogd, dus de kloksnelheid.