Allen,
Ik ben al enkele jaren trouwe klant van Numericable.
We wonen op de grens met Brussel en ik vertrouw de coax het meeste.
En het is gemakkelijk om de tv in de slaapkamer/keuken nog gewoon op de analoge kabel te laten werken.
De snelheid is altijd prachtig geweest (momenteel 180down/8up).
Enkele maanden geleden hebben ze ons aangeboden om ons abonnement aan te passen.
We zaten nog op een heel oud abonnement en betaalden €20 meer als een huidig vergelijkbaar pack.
Persoonlijk wou ik dit houden omdat bij het overschakelen naar deze nieuwe formule een fixed IP ineens een betalende optie zou worden
en we dan ook hun opzichtige LaBox moesten gebruiken ipv apparte modem / digicorder.
Maar na veel overleg toch overgeschakeld.
geen problemen mee gehad.
Afgelopen week werkt ineens de TV in de keuken niet meer.
Analoge posten geven niets meer weer.
Dus we nemen contact op met de klantendienst.
Blijkbaar zitten we in een proefproject waarbij de analoge signaal wordt vervangen door een digitaal alternatief.
Maar we zijn daarbij dus ook verplicht om voor elke tv een nieuwe digicorder te huren. (aan €6 per maand!!!)
We zijn hier uiteraard niet mee akkoord.
Dan kies ik liever voor stievie + google chromecast voor elke televisie (=goedkoper op termijn).
Dus hebben we na overleg met de familie besloten om over te schakelen op scarlet.
Maar bij Numericable krijgen we te horen dat we ons abonnement niet mogen opzeggen.
We zitten nog minstens 3 maand vast omdat we recent een ander pack hebben gekozen.
nu zou ik graag horen wat jullie hiervan denken.
1. numericable schrapt het analoge televisie-aanbod? is deze tijd eindelijk aangebroken?
2. we zijn verplicht om voor elke tv een digicorder te huren!?
3. zonder veel gezever van pack gewisseld, niets getekend, maar we zitten wel voor 6 maanden vast?
We contacteerden ondertussen ook al de ombudsman/test-aankoop. Ze zijn het aan het onderzoeken.
Ik wou gewoon even jullie mening!
Numericable schaft de analoge kabel af
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zeer onwaarschijnlijk dat men de klanten niet op de hoogte brengt van zo'n wijziging of proefproject. Ik denk eerder dat de klantendienst jou iets wijsgemaakt heeft om een extra decoder te kunnen verkopen.jimbrechts schreef:1. numericable schrapt het analoge televisie-aanbod? is deze tijd eindelijk aangebroken?
Trap niet in deze val, maar informeer eerst bij de buren of hun analoog tv-signaal ook is verdwenen.
Misschien is het een individueel probleem met jouw tv-toestel of aansluiting.
Controleer dat dus eerst!
Zoals hierboven aangegeven is dit wellicht een leugen. Zoek eerst eens of je nergens een webpagina of brief vindt die zo'n proefproject aankondigt.jimbrechts schreef:we zijn verplicht om voor elke tv een digicorder te huren!?
Als je een schriftelijke bevestiging(e-mail, brief) van deze wijziging hebt ontvangen en je daaropvolgende factuur netjes betaald hebt, dan kan het inderdaad zijn dat je een nieuw contract hebt aangegaan van zes maanden. Kijk dus eens na wat er precies op die schriftelijke bevestiging stond.jimbrechts schreef:zonder veel gezever van pack gewisseld, niets getekend, maar we zitten wel voor 6 maanden vast?
In dat geval moet je dus nog 3 maand abonnement betalen, maar ze kunnen je natuurlijk niet tegenhouden om ondertussen al Scarlet te nemen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Na wat Google'n kan ik ook niet meteen hier iets over vinden... lijkt me dus niet echt realistisch (en het zou inderdaad een eenzijdige aanpassing van je abo zijn wat je recht geeft op het stopzetten ervan zonder enige kost).
Trouwens overstappen naar Scarlet lost je probleem van analoge TV toch niet op ?
Trouwens overstappen naar Scarlet lost je probleem van analoge TV toch niet op ?
jimbrechts is mijn broer. ik ben de persoon die gebeld heeft en ik heb zéér sterk aangedrongen. Na enkele keren overleg met een manager verwees de helpdeskmedewerker mij naar een winkel. dat betekent minstens een uur wachten...
Enkele verdere details: ze zouden de analoge kabel afschaffen, maar het product dat het vervangt is niet dezelfde oplossing als hun normale digitale decoder vermits slechts 35 zenders. Ik vermoed dan ook dat het gaat over DVB-C.
Er is echter op heel hun site niets te vinden over dit, noch over de nieuwe decoder (waar ze me over spraken) noch over de afschaffing van de analoge kabel.
Ook op internet is er verder niets te vinden. Allemaal erg vreemd.
Ik ga alleszins van dit voorval gebruik maken om mijn abonnement eenzijdig op te zeggen zonder opzegvergoeding.
@r2504: inderdaad, maar de oplossing is een chromecast en stievie.
Na de prijsverhoging zou ik 75€ betalen bij Numericable voor ongelimiteerd internet aan 200Mbit met 1 HD decoder met HDD en 1 ?? DVB-C decoder.
Bij Scarlet kost het 39€ voor ongelimiteerd internet met decoder en snelheid van 30Mbit (theoretisch gaat dit eerder naar de 60 Mbit)
daar kan dan nog gemakkelijk een stievie abonnement bij, wat nog een meerwaarde is tegenover kabel kunnen kijken op 1 vaste tv...
Enkele verdere details: ze zouden de analoge kabel afschaffen, maar het product dat het vervangt is niet dezelfde oplossing als hun normale digitale decoder vermits slechts 35 zenders. Ik vermoed dan ook dat het gaat over DVB-C.
Er is echter op heel hun site niets te vinden over dit, noch over de nieuwe decoder (waar ze me over spraken) noch over de afschaffing van de analoge kabel.
Ook op internet is er verder niets te vinden. Allemaal erg vreemd.
Ik ga alleszins van dit voorval gebruik maken om mijn abonnement eenzijdig op te zeggen zonder opzegvergoeding.
@r2504: inderdaad, maar de oplossing is een chromecast en stievie.
Na de prijsverhoging zou ik 75€ betalen bij Numericable voor ongelimiteerd internet aan 200Mbit met 1 HD decoder met HDD en 1 ?? DVB-C decoder.
Bij Scarlet kost het 39€ voor ongelimiteerd internet met decoder en snelheid van 30Mbit (theoretisch gaat dit eerder naar de 60 Mbit)
daar kan dan nog gemakkelijk een stievie abonnement bij, wat nog een meerwaarde is tegenover kabel kunnen kijken op 1 vaste tv...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zouden... dit is dus nog niet het geval... of is er toch een proefproject (35 zenders ongecodeerd via DVB-C lijkt me heel mooi dan) ?anometric schreef:Enkele verdere details: ze zouden de analoge kabel afschaffen
Telenet ZOU de analoge kabel ook afschaffen... maar wanneer is nog allemaal onduidelijk... al weet je dat zoiets op termijn gaat gebeuren.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Heb je iets op papier???
Numericable is niet gekend voor klantvriendelijkheid, althans niet in het verleden. Misschien is dat ondertussen verbeterd...
[ Post made via mobile device ]
Numericable is niet gekend voor klantvriendelijkheid, althans niet in het verleden. Misschien is dat ondertussen verbeterd...
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
- Bedankt: 1 keer
Dames & Heren,
excuses voor het late antwoord. maar het was nogal druk.
Maar ik kon jullie de verdere verloop zeker niet onthouden, dus hier het vervolg.
Huidige stand van zaken: we zijn geen klant meer bij numericable.
Met behulp van de ombudsdienst hebben we ons abonnement afgesloten.
Ondertussen klant bij Scarlet, heeft ook wat voeten in de aarde gehad door problemen bij Belgacom maar ondertussen toch gelukkige gebruiker van het koperpaar.
Over numericable.
In het antwoord van Numericable aan de ombudsdienst zat een kopie van de brief die we zogezegd moesten ontvangen hebben.
Ik citeer
"De technologische evolutie staat niet stil, waardoor de goede oude kabel zijn beste tijd heeft gehad. Vanaf 07/04/2014 wordt het tv-aanbod van Numericable dan ook uitsluitend digitaal, een evolutie die een groot aantal voordelen biedt wat betreft de kwaliteit van beeld, geluid en services (programmagids, video on demand* enz.)."
En uiteraard heb ik het even op dropbox gezet, zo kan je de volledige brief lezen. http://goo.gl/gLnqIQ
(Zal mijn best doen om de pdf toch een jaartje te laten staan)
Normaal gezien ben ik voorstander van zulke vooruitgang maar niet op deze manier.
We hebben de brief niet ontvangen voor de omzetting, alsook geen telefoontje ontvangen.
Het verbaasd me uiteraard niets, de kwaliteit van hun helpdesk is altijd al ondermaats geweest.
Maar persoonlijk vind ik het nog veel te vroeg voor deze omzetting, zeker omdat ze alleen decoders verhuren.
Ze verkopen wel CI+ kaarten.
Maar deze werken alleen op een beperkt aantal recente televisies. die de "+" kaarten ondersteunen.
Ikzelf maak al een tijdje (zelfs voor deze historie) geen gebruik meer van analoge televisie.
Voor het weinige "normale uitzend-televisie" dat ik kijk gebruik ik stievie.
Al de rest is vervangen door Netflix, Synology + Videostation, etc..
Maar voor mijn broer @Anometric was het wel lastig, de televisie in de keuken werkte niet meer,
de kinderen konden niet meer gewoon "zappen".
Maar ondertussen ook daar een chromecast-stick + stievie.
Einde verhaal!
Embracing the future of audio-visual content.
excuses voor het late antwoord. maar het was nogal druk.
Maar ik kon jullie de verdere verloop zeker niet onthouden, dus hier het vervolg.
Huidige stand van zaken: we zijn geen klant meer bij numericable.
Met behulp van de ombudsdienst hebben we ons abonnement afgesloten.
Ondertussen klant bij Scarlet, heeft ook wat voeten in de aarde gehad door problemen bij Belgacom maar ondertussen toch gelukkige gebruiker van het koperpaar.
Over numericable.
In het antwoord van Numericable aan de ombudsdienst zat een kopie van de brief die we zogezegd moesten ontvangen hebben.
Ik citeer
"De technologische evolutie staat niet stil, waardoor de goede oude kabel zijn beste tijd heeft gehad. Vanaf 07/04/2014 wordt het tv-aanbod van Numericable dan ook uitsluitend digitaal, een evolutie die een groot aantal voordelen biedt wat betreft de kwaliteit van beeld, geluid en services (programmagids, video on demand* enz.)."
En uiteraard heb ik het even op dropbox gezet, zo kan je de volledige brief lezen. http://goo.gl/gLnqIQ
(Zal mijn best doen om de pdf toch een jaartje te laten staan)
Normaal gezien ben ik voorstander van zulke vooruitgang maar niet op deze manier.
We hebben de brief niet ontvangen voor de omzetting, alsook geen telefoontje ontvangen.
Het verbaasd me uiteraard niets, de kwaliteit van hun helpdesk is altijd al ondermaats geweest.
Maar persoonlijk vind ik het nog veel te vroeg voor deze omzetting, zeker omdat ze alleen decoders verhuren.
Ze verkopen wel CI+ kaarten.
Maar deze werken alleen op een beperkt aantal recente televisies. die de "+" kaarten ondersteunen.
Ikzelf maak al een tijdje (zelfs voor deze historie) geen gebruik meer van analoge televisie.
Voor het weinige "normale uitzend-televisie" dat ik kijk gebruik ik stievie.
Al de rest is vervangen door Netflix, Synology + Videostation, etc..
Maar voor mijn broer @Anometric was het wel lastig, de televisie in de keuken werkte niet meer,
de kinderen konden niet meer gewoon "zappen".
Maar ondertussen ook daar een chromecast-stick + stievie.
Einde verhaal!
Embracing the future of audio-visual content.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Uiteindelijk blijkt het dan toch nog 8 maand extra aanwezig te zijn geweest ?jimbrechts schreef:Vanaf 07/04/2014 wordt het tv-aanbod van Numericable dan ook uitsluitend digitaal
Ik begrijp wel je betoog eigenlijk niet... een SD decoder (welke je gratis kreeg) is te duur... maar Stievie is volgens mij toch ook niet gratis (om maar te zwijgen over de beperkingen).jimbrechts schreef:Maar ondertussen ook daar een chromecast-stick + stievie.
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
- Bedankt: 1 keer
Blijkbaar, ook niet verbazend gezien we het over numericable hebben.r2504 schreef:Uiteindelijk blijkt het dan toch nog 8 maand extra aanwezig te zijn geweest ?jimbrechts schreef:Vanaf 07/04/2014 wordt het tv-aanbod van Numericable dan ook uitsluitend digitaal
Lees de eerste post, ze hebben ons aan de helpdesk wijsgemaakt dat we de decoders moesten betalen. Dat ze gratis zijn wisten we pas bij het ontvangen van deze brief. Toen deze bij de mail van de ombudsdienst zat en ons abo dus geannuleerd werd.r2504 schreef:Ik begrijp wel je betoog eigenlijk niet... een SD decoder (welke je gratis kreeg) is te duur... maar Stievie is volgens mij toch ook niet gratis (om maar te zwijgen over de beperkingen).jimbrechts schreef:Maar ondertussen ook daar een chromecast-stick + stievie.
Stievie + scarlet + chromecast-sticks is op jaarbasis nog altijd goedkoper als Numericable.
Ik weet niet of je al eens gewerkt hebt met een decoder van numericable maar om het in de woorden van @anometric te zeggen: "zeer traag, geen programma-informatie en een user interface waar zelfs een vhs videorecorder uit 1988 beter in scoort".
Ik kan u bevestigen dat het beschamend is dat numericable zoiets op de markt brengt.
En voor mij is Stievie véél beter. Qua beperkingen heb ik niet veel last.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Uiteindelijk is dat het belangrijkste... al is het eerder subjectief.jimbrechts schreef:En voor mij is Stievie véél beter. Qua beperkingen heb ik niet veel last.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Interessante info! Voor zover ik weet is Numericable de eerste provider in België die de analoge kabel afschaft?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Goede info!. Het is en blijft raar dat La Numericable verder nog geen bericht rond gestuurd heeft daarover.Normaal gezien gebeurt dit via het internet,naar de pers,en daarna krijgen de betreffende klanten een bericht via de pc.of een brief.Of mss kunnen we dit de volgende dagen nog verwachten?
En...komt er ook een move van Telenet??
En...komt er ook een move van Telenet??