TiTanium schreef:Ik dacht voor de S6 te gaan omdat ik van de s2 naar de s4 ben gegaan. Maar het missen van een µSD slot en niet verwisselbare accu zal ik sinds 4 jaar toch na meten denken of ik ga volgen of niet, het neigt op het moment zeer hard naar nee. Ze hebben misschien luxueuzer materiaal gebruikt, maar de keerzijde is er ook. Het feit dat ze hun batterij verkleind hebben, daar heb ik nog het meest men bedenkingen bij. Ik sta voor de eerste keer niet te springen voor een upgrade van de S4, zo te zien is hij ook niet (spat)waterdicht? Toekomst brengt raad.
Klopt, niet meer IP67 certified, een niet onbelangrijk pluspunt dat wegvalt. Kleinere batterij klopt, van 2800mAh bij de S5 en 2600mAh bij de S4 naar 2550mAh bij de S6. De keerzijde er van is dat de S6 (veel) sneller weer opgeladen is, en ik neem aan dat die nieuwe chip dan echt wel serieus zuiniger moet zijn. Anderzijds is het wel QHD en dus veel minder zuinig scherm, al is het wel nogaltijd OLED en dus zuiniger dan andere LCD's. Maar ik begrijp uw twijfel volledig. De HTC M9 is buiten de ook niet vervangbare batterij dan mogelijks wel een beter alternatief. Serieus wat power, zeker geen lelijk toestel (wel integendeel) en een 2840mAh batterij met een Full HD resolutiescherm (en 0.1" kleiner) dus kort door de bocht zuiniger. En wel uitbreidbaar met microSD card... Maar die camera van de S6 zag er in de voorstelling wel echt indrukwekkend uit... al zou dat bij HTC ook wel eens kunnen, echter wel geen F/1.9 aperture zoals de S6 en die 4 extra MP's zijn eerder overkill, het ontbreken van OIS op de M9 is eigenlijk echt wel moeilijk te begrijpen voor een 2015 flagship.
AndRo555 schreef:Ben eens benieuwd wat die Snapdragon 810 combinatie (CPU, GPU, Modem,...) op tafel zal brengen op vlak van performance enerzijnds, maar ook op vlak van stroomverbruik.
Ik neem aan dat je weet dat de S6 geen Snapdragon 810 heeft maar een Exynos 7420? Want dan had je het waarschijnlijk vooral op de HTC M9 en eventuele andere toestellen met de 810.