MWC 2015: Galaxy S6 en HTC M9

Plaats reactie
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Aangezien het vandaag naar alle waarschijnlijkheid een interessante dag zal worden op MWC in Barcelona aangezien de S6 en M9 officieel zouden worden aangekondigd, leek het me interessant om er een topic over te starten waarin eventuele verwachtingen en meningen/reacties kunnen gepost worden.

Is er iemand die de voorstellingen live zal volgen? Komen deze trouwens op YouTube of elders in streaming? En dan een nog vrij uitgebreide vraag; op welke smartphone(voorstelling) zit je het meest 'te wachten' in 2015? Ik kan me voorstellen dat dat hier vooral de OnePlus Two zal worden :-) ...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Voor het gemak:

HTC "Utopia in Progress" livestream:

Samsung "Galaxy Unpacked" livestream:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Niet voor mij persoonlijk, maar ik denkt dat het hoog tijd wordt dat er een 3e generatie van de Moto G komt (of een 2nd gen met LTE). 180-200 euro voor Android, LTE quadcore en een degelijk 4.5-5 inch 720p scherm. Degelijke bouwkwaliteit en een goede batterij. (wat niet zo moeilijk is met een zuinige quadcore en een recente LTE modem).
Liefst dan nog met een quadcore cortex-A53.

Dan heb je een hit zoals de eerste Moto G die toen in de tijd de de facto standaard was in het sub 200 euro segment. (dat vrij groot is in Belgie). Maar zonder LTE is die tegenwoordig ook niet meer echt relevant, idem voor de tweede generatie met 3G.

High-end is allemaal leuk en wel. Maar met de Oneplus/Nexus 5 is het high-end toch allemaal wel wat naar beneden gekomen in prijsniveau. En je hebt niet langer een top model nodig om vlot te kunnen werken en apps te draaien. (itt tot 3-4 jaar geleden)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Aangezien er net een Moto E vernieuwing uit is met 4G zie ik de Moto G uiteraard volgen. Wat ik me dan bij Motorola afvraag is hoe de volgende Moto X er zal uitzien qua specs. Nuja, de Nexus 6 is in feite een verlengstuk van de Moto X, maar toch.
Trouwens, uw punt is helemaal juist dat door o.a. de Nexus toestellen 'high end smartphones' wat gezakt zijn in prijs. Al waren er duidelijke compromissen telkens, voornamelijk de camera. Het is dan wel opvallend dat Google met de Nexus 6 qua prijssetting volledig de andere kant opging, en de Nexus zo in een geheel ander segment plaatste met andere directe competitie.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Leuk om te volgen, maar ik kijk eerder uit naar de Galaxy Note 5 (edge).
Staat op mijn lijstje voor de kerstpakjes. Tegen dan zijn de prijzen hopelijk al wat gezakt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Als je nu naar de Note 4 kijkt is het hard voor te stellen hoe die nog 'veel beter' zou kunnen worden (vind ik persoonlijk). Het zou me niet verbazen moest Samsung er een 4K display in steken. Het zal alleszins interessant worden.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

HTC M9: 5" 1080p scherm, gelijkend design, BoomSound blijft maar nu wel met Dolby Digital 'tuning'. Snapdragon 810 octa-core processor en 3GB RAM, 32GB opslagruimte en uitbreidbaar met SD cards. 2840 mAh Batterij. 20 megapixel camera, ultrapixel camera vooraan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ben eens benieuwd wat die Snapdragon 810 combinatie (CPU, GPU, Modem,...) op tafel zal brengen op vlak van performance enerzijnds, maar ook op vlak van stroomverbruik. Want we zijn stilaan op het punt aan het komen dat die extra 20% performance niet kan opwegen tegen 20% betere batterij.
Quasi niemand gaat de snelheid van een Nexus 5 (Snapdragon 800) ondermaats vinden. (ondertussen is die ook al bijna 1.5 jaar oud). Maar batterij langs de andere kant...
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik dacht voor de S6 te gaan omdat ik van de s2 naar de s4 ben gegaan. Maar het missen van een µSD slot en niet verwisselbare accu zal ik sinds 4 jaar toch na meten denken of ik ga volgen of niet, het neigt op het moment zeer hard naar nee. Ze hebben misschien luxueuzer materiaal gebruikt, maar de keerzijde is er ook. Het feit dat ze hun batterij verkleind hebben, daar heb ik nog het meest men bedenkingen bij. Ik sta voor de eerste keer niet te springen voor een upgrade van de S4, zo te zien is hij ook niet (spat)waterdicht? Toekomst brengt raad.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

AndRo555 schreef:Ben eens benieuwd wat die Snapdragon 810 combinatie (CPU, GPU, Modem,...) op tafel zal brengen op vlak van performance enerzijnds, maar ook op vlak van stroomverbruik. Want we zijn stilaan op het punt aan het komen dat die extra 20% performance niet kan opwegen tegen 20% betere batterij.
Quasi niemand gaat de snelheid van een Nexus 5 (Snapdragon 800) ondermaats vinden. (ondertussen is die ook al bijna 1.5 jaar oud). Maar batterij langs de andere kant...
Een beetje zoals computers. CPU's van enkele jaren geleden kunnen vaak nog 'mee'.
Ik denk dat meer RAM interessanter is voor de performantie, alsook een snellere storage.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:Ik dacht voor de S6 te gaan omdat ik van de s2 naar de s4 ben gegaan. Maar het missen van een µSD slot en niet verwisselbare accu zal ik sinds 4 jaar toch na meten denken of ik ga volgen of niet, het neigt op het moment zeer hard naar nee. Ze hebben misschien luxueuzer materiaal gebruikt, maar de keerzijde is er ook. Het feit dat ze hun batterij verkleind hebben, daar heb ik nog het meest men bedenkingen bij. Ik sta voor de eerste keer niet te springen voor een upgrade van de S4, zo te zien is hij ook niet (spat)waterdicht? Toekomst brengt raad.
Klopt, niet meer IP67 certified, een niet onbelangrijk pluspunt dat wegvalt. Kleinere batterij klopt, van 2800mAh bij de S5 en 2600mAh bij de S4 naar 2550mAh bij de S6. De keerzijde er van is dat de S6 (veel) sneller weer opgeladen is, en ik neem aan dat die nieuwe chip dan echt wel serieus zuiniger moet zijn. Anderzijds is het wel QHD en dus veel minder zuinig scherm, al is het wel nogaltijd OLED en dus zuiniger dan andere LCD's. Maar ik begrijp uw twijfel volledig. De HTC M9 is buiten de ook niet vervangbare batterij dan mogelijks wel een beter alternatief. Serieus wat power, zeker geen lelijk toestel (wel integendeel) en een 2840mAh batterij met een Full HD resolutiescherm (en 0.1" kleiner) dus kort door de bocht zuiniger. En wel uitbreidbaar met microSD card... Maar die camera van de S6 zag er in de voorstelling wel echt indrukwekkend uit... al zou dat bij HTC ook wel eens kunnen, echter wel geen F/1.9 aperture zoals de S6 en die 4 extra MP's zijn eerder overkill, het ontbreken van OIS op de M9 is eigenlijk echt wel moeilijk te begrijpen voor een 2015 flagship.
AndRo555 schreef:Ben eens benieuwd wat die Snapdragon 810 combinatie (CPU, GPU, Modem,...) op tafel zal brengen op vlak van performance enerzijnds, maar ook op vlak van stroomverbruik.
Ik neem aan dat je weet dat de S6 geen Snapdragon 810 heeft maar een Exynos 7420? Want dan had je het waarschijnlijk vooral op de HTC M9 en eventuele andere toestellen met de 810.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

AndRo555 schreef:Dan heb je een hit zoals de eerste Moto G die toen in de tijd de de facto standaard was in het sub 200 euro segment. (dat vrij groot is in Belgie). Maar zonder LTE is die tegenwoordig ook niet meer echt relevant, idem voor de tweede generatie met 3G.
Euh, van de eerste generatie Moto G is wel degelijk een LTE variant te koop, maar dit is helaas niet algemeen geweten:
Afbeelding
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

iRockabizzydilly schreef:Als je nu naar de Note 4 kijkt is het hard voor te stellen hoe die nog 'veel beter' zou kunnen worden (vind ik persoonlijk). Het zou me niet verbazen moest Samsung er een 4K display in steken. Het zal alleszins interessant worden.
Voor mijn part, kunnen ze er beter terug "USB 3.0", alsook een "FM-Tuner" in plaatsen!, Die mis ik het meest. :cry:
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”