IK heb één bedraad netwerk in huis.(via powerlan)
Voor het draadloze internet gebruik ik mijn standaard Telenet modem/router. Probleem is echter dat deze vooraan in de garage hangt en wanneer ik achteraan in de keuken ben het signaal regelmatig wegvalt.
Nu heb ik een extra Buffalo powerline Airstation PLC adapter van Buffalo bijgekocht.(WPL-05G300) Dit is dus een wifi powerline adapter.
Deze zit in de keuken ingeplugd waardoor ik daar nu een goede verbinding heb.
Probleem is nu dat ik 2 wifi netwerken zie(Telenet + Buffalo) en dat onze tablets constant van de ene naar de andere springen(vragen om te veranderen) wanneer je de keuken uitgaat en tever richting voorkant woning gaat.
Nu was mijn vraag kan ik de Buffalo hetzelfde laten uitzenden als de Telenet router zodat ik één stabiel signaal krijg ?
Van 2 wifi verbindingen 1 maken ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En natuurlijk beide hetzelfde paswoord. Dit is trouwens al vaak besproken (ook met de voor en nadelen).
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Het automatisch switchen van de ene AP naar de andere kan soms wel eens mislukken,karine schreef:Wist niet dat hier ook nadelen aan waren ?
je kan niet manueel kiezen welke AP je wilt (gaat wrs wel op basis van MAC adres, maar deze functionaliteit zit niet in elk OS),
...
Ik raad het iig wel aan, omdat het meestal gewoon wel werkt en je een minimum aan configuratie moet doen.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
werkt hier al paar jaar probleemloos
inderdaad, maar voor diegene die er niet direct aan denken, een echt verschillend kanaal (1, 6, 11, (14) ) kiezen en niet gewoon een ander nummerke... Om helemaal optimaal te werken, best ook met inSSIDer of dergelijke eens bekijken (in alle 'hoeken van het huis') welke kanalen er nog het minst in gebruik zijn.thamar schreef:...verschillend kanaal.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Best WiFi schakelt automatisch over naar het beste AP.
Je kan de minimum signal strength instellen instellen. Boven dat niveau zal er niet (eindeloos) overgeschakeld worden.
Simpel en goed.
Je kan de minimum signal strength instellen instellen. Boven dat niveau zal er niet (eindeloos) overgeschakeld worden.
Simpel en goed.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik heb eerst die Buffalo aangepast en nu ontvang ik in de keuken 57 Mbps en vooraan het huis 45 Mbps.In de woonkamer in het midden 44 Mbps.
Lijkt me tot nu toe goed te werken.
Laatste vraagje hierover.
Werken deze toestelen(de Buffalo stekker en de Telenet router) nu als één gezamelijk wifi punt of zijn het eigenlijk twee verschillende punten en schakelt de tablet of laptop automatisch van de ene naar de andere ?
Lijkt me tot nu toe goed te werken.
Laatste vraagje hierover.
Werken deze toestelen(de Buffalo stekker en de Telenet router) nu als één gezamelijk wifi punt of zijn het eigenlijk twee verschillende punten en schakelt de tablet of laptop automatisch van de ene naar de andere ?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Schakelt automatisch van het ene Wifi-AP naar het andere.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Deel van't meubilair
Vandaag de dag heeft dit nog weinig zin... de meeste routers/AP's staan in een "auto" stand... dus het verplaatsen van je kanaal van je eigen router/AP kan ervoor zorgen dat plots gans je buurt gaat verspringen naar andere kanalen.DIBO schreef:Om helemaal optimaal te werken, best ook met inSSIDer of dergelijke eens bekijken (in alle 'hoeken van het huis') welke kanalen er nog het minst in gebruik zijn.
Als het nu prima werkt (en da's een beetje afhankelijk van je kaart/driver)... laat het zo zou ik zeggen.karine schreef:Ok, dan is het misschien nog een optie om Best Wifi te installeren.
Je zal wel merken als je vlakbij één van de twee AP's staat en je toch een zwakker signaalsterkte ziet op je toestel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
"de meeste routers/AP's staan in een "auto" stand... dus het verplaatsen van je kanaal van je eigen router/AP kan ervoor zorgen dat plots gans je buurt gaat verspringen naar andere kanalen"
Maar dat kan je dan toch met bv InSSider zien als dit nut heeft van je kanaal te veranderen,
aangezien je dan ook zult vaststellen of de anderen van kanaal verspringen.
Bij mij heb ik er nog geen zien verspringen van de naburige wifi signalen als ik mijn kanaal verander,
dus zullen er waarschijnlijk rondom mij niet veel automatisch staan.
Maar dat kan je dan toch met bv InSSider zien als dit nut heeft van je kanaal te veranderen,
aangezien je dan ook zult vaststellen of de anderen van kanaal verspringen.
Bij mij heb ik er nog geen zien verspringen van de naburige wifi signalen als ik mijn kanaal verander,
dus zullen er waarschijnlijk rondom mij niet veel automatisch staan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Is het dan bij de meeste AP's al zo dat ze continu kunnen automatisch het beste kanaal kiezen,
of doen de meeste dit enkel bij het rebooten en blijven ze dan op het beste uitgekozen kanaal staan tot de volgende reboot ?
of doen de meeste dit enkel bij het rebooten en blijven ze dan op het beste uitgekozen kanaal staan tot de volgende reboot ?
-
- Deel van't meubilair
M'n buur z'n router doet het in ieder geval om de paar minuten... leuk om te zien als ik eens een extra AP inschakel voor een test 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Straks hebben we een nieuwe topic "probleem wifi verbinding"r2504 schreef:M'n buur z'n router doet het in ieder geval om de paar minuten... leuk om te zien als ik eens een extra AP inschakel voor een test

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G