Ik heb met de jaren foto's en filmpjes genomen en sinds 2006 een (voor mij) mooie 120GB opgebouwd. Ik heb deze bestanden op twee fysieke schijven staan. Toch zou ik nog geruster zijn als dit ergens in een wolkje zou zitten.
Ik ben google-gebruiker dus leek het upgraden van mijn standaard drive-account het meest logische. Maar blijkt dat je of 100GB aan $1.99/maand of 1TB aan $9.99/maand kan nemen. Nu zit ik toch wel net boven die 100 zeker.
Iemand een idee waar ik ergens een cloud opslag vind die de tussenstap is en dus niet zoals de proximus cloud €9.95/maand voor 200GB is?
Geschikte cloud-opslag gezocht
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Amazon S3 of Amazon Glacier, daar betaal je per 1GB
Amazon S3 : First 1 TB / month = $0.0300 per GB
Amazon glacier : $0.011 per GB
der zijn verschillen in het terug halen van de data, daar zit het prijs verschil,
S3 is onmiddelijk beschikbaar en glacier is feitelijk bedoeld voor langdurige opslag van data die je niet direkt nodig hebt.
bij deze.
b.
Amazon S3 : First 1 TB / month = $0.0300 per GB
Amazon glacier : $0.011 per GB
der zijn verschillen in het terug halen van de data, daar zit het prijs verschil,
S3 is onmiddelijk beschikbaar en glacier is feitelijk bedoeld voor langdurige opslag van data die je niet direkt nodig hebt.
bij deze.
b.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Proximus Cloud vanaf 1 maart voor 10 euro : 1 TB ipv 200 GB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik heb 1TB bij Dropbox in USD betaald.
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Flickr biedt gratis 1TB aan. Bovendien bieden ze een mooie interface (vind ik persoonlijk).punk schreef:Ik heb met de jaren foto's en filmpjes genomen en sinds 2006 een (voor mij) mooie 120GB opgebouwd. Ik heb deze bestanden op twee fysieke schijven staan. Toch zou ik nog geruster zijn als dit ergens in een wolkje zou zitten.
Ik ben google-gebruiker dus leek het upgraden van mijn standaard drive-account het meest logische. Maar blijkt dat je of 100GB aan $1.99/maand of 1TB aan $9.99/maand kan nemen. Nu zit ik toch wel net boven die 100 zeker.
Iemand een idee waar ik ergens een cloud opslag vind die de tussenstap is en dus niet zoals de proximus cloud €9.95/maand voor 200GB is?
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
+1 voor Crashplan. TS zoekt imho duidelijk een backup oplossing. Als het pure cloud storage is met local sync, zit je met het probleem dat als je lokaal wat foto's verkloot, ze ook verkloot in de cloud gaan zitten en dan sta je daar mooi met je cloud storage. Met een backup oplossing kun je perfect zien wanneer je foto's verkloot geweest zijn en terug de versie van er net voor restoren.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Vergeet crashplan. Je moet al het geluk hebben om op een goeie server te zitten, of je ben eeuwen aan het uploaden voor uw initiele backup.
Gebruik dan liever backblaze.
Gebruik dan liever backblaze.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
+1 Voor Amazon Glacier. Zelf heb ik alles op een RAID5 NAS staan en gebruik ik Glacier dus enkel mocht de zaak bv. in de fik vliegen... Momenteel staat er een dikke 70GB op hun cloud service en ik betaal hier (incluis wekelijkse requests enz.) ongeveer 1€/maand voor.
Het is inderdaad wél zo dat indien ik ooit de backup moet retrieven, dat het me iets meer zal kosten en het wat langer zal duren, maar voor mij is dat alvast geen punt. Ik wou gewoon héél goedkope storage, just in case...
Het is inderdaad wél zo dat indien ik ooit de backup moet retrieven, dat het me iets meer zal kosten en het wat langer zal duren, maar voor mij is dat alvast geen punt. Ik wou gewoon héél goedkope storage, just in case...
ooh. shiny.