Prime op een groter scherm

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Capa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maa 2013, 14:23
Bedankt: 1 keer

Pas een nieuwe tv gekocht (65") en sindsdien zijn de prime zenders niet meer om aan te zien (met uitzondering van de hd zender).
Dan zwijg ik nog maar over de brede zwarte banden bovenaan en onderaan het scherm bij veel films.

Ik vraag me af waarom er de dag van vandaag op een FILMzender nog onderscheid moet gemaakt worden tussen SD en HD ??

Films kijk ik dus nu meer via Netflix ... waar de kwaliteit wel goed is. Waarom kan Netflix dit wel en een bedrijf als Telenet, waar we ons allemaal blauw aan betalen, niet?

:?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Omdat iedereen een bedrijf kan opstarten en beginnen met concurreren van Netflix. (denk aan hulu en andere services)

Terwijl telenet geniet van zijn eigen kabel tot in jouw huis en zich geen zorgen moet maken dat er iemand naast komt die wel HD (1080p) levert. En daarom kan telenet gewoon SD blijven gebruiken, klanten pikken het toch. Je hebt immers geen keuze op de kabel. (alleen Proximus/koper ernaast, maar dat is niet altijd een volwaardig alternatief)
Capa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maa 2013, 14:23
Bedankt: 1 keer

Ja en dat vind ik dus echt wel triestig, we betalen 25euro per maand (alleen al voor die prime toestanden) voor bagger kwaliteit :bang:
ufoman
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2013, 12:46

Capa schreef:Dan zwijg ik nog maar over de brede zwarte banden bovenaan en onderaan het scherm bij veel films.
Veel films worden in een aspect ratio van 2:39:1 opgenomen.
Dus bij een breedbeeld TV (16:9) heb je altijd zwarte balken boven en onderaan.
Of heb je liever dat ze het beeld inzoemen of bijsnijden zoals sommige zenders het doen zodat je zo'n 20% van het origineel beeld niet ziet zoals de regisseur bedoelt.
U koopt zo'n grote tv en je kent het verschil niet tussen verschillende aspect ratio's die bij veel films gebruikt wordt.
Zo te zien ben je geen echte filmkenner.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Het zal nooit goed zijn. Welk formaat van tv je hebt.

4:3 is 1,333 aspect ratio
14:9 is 1,556 aspect ratio
16:9 is 1,778 aspect ratio
2,35:1 is 2,35 aspect ratio

hoe je het ook draait of keert, in 3 van de 4 gevallen zal je randen krijgen als je het volledige beeld wil hebben.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Capa schreef:Ja en dat vind ik dus echt wel triestig, we betalen 25euro per maand (alleen al voor die prime toestanden) voor bagger kwaliteit :bang:
consequent zijn en je TV abo's opzeggen! Geen woorden, maar daden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Ik had toch ook wat meer verwacht nadat de migratie naar MPEG4 afgerond was. Er zijn ondertussen verschillende multiplexen vrijgemaakt, en gewoon off-air, maar er is amper iets voor in de plaats gekomen.

Toegegeven, zelf ik er geen last van maar de bitrate van de HD-zenders (m.u.v. ... VIER en VIJF!) is zelfs gedaald van 9 naar +/- 6,5 Mbps en dat was net het voordeel van de kabel. Zeker met deze bitrates zou men Prime gewoon volledig in HD moeten doorgeven met DD5.1. Ketnet bijvoorbeeld vind ik ook niet om aan te zien, zeker als er soms na 20 uur sport op uitgezonden wordt. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou kunnen zeggen, maar deze is echt een stuk beter bij TV Vlaanderen.

Ik heb de indruk dat ze de nadruk willen leggen op hun on-demand-aanbod i.p.v. verder te investeren in een premium-zenderaanbod. Denk maar aan het feit dat zenders als vtmKzoom+, Pebble TV, Food Network,... niet meer in hun huidige pakketten opgenomen zijn en hun muziekaanbod (kanaal 650+) ook maar povertjes is in vergelijking met vroeger.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Capa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maa 2013, 14:23
Bedankt: 1 keer

ufoman schreef:
Capa schreef:Dan zwijg ik nog maar over de brede zwarte banden bovenaan en onderaan het scherm bij veel films.
Veel films worden in een aspect ratio van 2:39:1 opgenomen.
Dus bij een breedbeeld TV (16:9) heb je altijd zwarte balken boven en onderaan.
Of heb je liever dat ze het beeld inzoemen of bijsnijden zoals sommige zenders het doen zodat je zo'n 20% van het origineel beeld niet ziet zoals de regisseur bedoelt.
U koopt zo'n grote tv en je kent het verschil niet tussen verschillende aspect ratio's die bij veel films gebruikt wordt.
Zo te zien ben je geen echte filmkenner.
Toch raar dan dat ik er via netflix of lokale films zelden of nooit last van heb. Zal wel aan mij liggen dan :P
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Bij Netflix zitten er ook films met horizontale zwarte banden boven en onderaan.
Capa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maa 2013, 14:23
Bedankt: 1 keer

Klopt ... maar dat zijn er veel minder en heb ook de indruk dat de balken altijd iets kleiner zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”