Zijn er hier Proximus klanten bij wie de share play functie op hun ps4 als host lukt? Bij mij komt er constant de melding op dat mijn snelheid daarvoor te traag is. Idem bij een kameraad die ook Proximus klant is. Bij kameraden met een Telenet abonnement lukt dat dan weer perfect.
Mijn situatie: B-box 3 (technicolor), daarop een Linksys EA2700 via pppoe en op die Linksys zit mijn ps4 via lan. Profiel: 30/6, dlm is nog niet actief en Internet Maxi. 5- 5,5mb upload haal ik op alle apparaten, behalve de ps4. Alle poorten zoals die op portforwarding.com staan, zijn ingesteld. 2mb is aangeraden volgens Sony.
[ Post made via mobile device ]
PlayStation 4 Share Play
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Online gaming werkt perfect, enkel de share play als host starten wil totaal niet lukken. Bij iemand anders (met Telenet abonnement) joinen lukt zonder problemen.
Ondertussen de volgende stappen nog eens geprobeerd.
1) Geconnecteerd met de B-box 3 ipv de Linksys en daar in de DMZ gezet => NAT staat terug op type 3, net zoals het begin was. Geen optie dus.
2) Geconnecteerd met de B-Box 3 via een PPPOE sessie => NAT type 1, wat goed is. Maar Share play wil nog steeds niet.
3) In de Linksys ook eens in de DMZ gezet => geen verschil met ervoor.
Wel ondertussen eens een ping test gedaan (http://www.whatsmyip.org/ping/) via de ps4 webbrowser en daar komt ik uit op een ping van gemiddeld 135 ms. Begin dus te denken dat het probleem daaraan zal liggen. Enig idee hoe ik die kan verlagen? Op de laptop zit ik rond de 24 ms, op de gsm idem.
Ondertussen de volgende stappen nog eens geprobeerd.
1) Geconnecteerd met de B-box 3 ipv de Linksys en daar in de DMZ gezet => NAT staat terug op type 3, net zoals het begin was. Geen optie dus.
2) Geconnecteerd met de B-Box 3 via een PPPOE sessie => NAT type 1, wat goed is. Maar Share play wil nog steeds niet.
3) In de Linksys ook eens in de DMZ gezet => geen verschil met ervoor.
Wel ondertussen eens een ping test gedaan (http://www.whatsmyip.org/ping/) via de ps4 webbrowser en daar komt ik uit op een ping van gemiddeld 135 ms. Begin dus te denken dat het probleem daaraan zal liggen. Enig idee hoe ik die kan verlagen? Op de laptop zit ik rond de 24 ms, op de gsm idem.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Vandaag achter een Sagem B-Box 3 geweest, helaas helpt ook dit niet. Wel gemerkt dat de nat direct goed zat op de Sagem, dus dat is wel al een verbetering. Maar nu ben ik dus compleet radeloos. Kan er hier iemand met een ps4 en Proximus internet dit eens proberen? Dan weet ik al of het effectief aan mijn ps4/netwerk of gewoon aan Proximus ligt.
Dit zijn mijn lijnwaarden volgens de tool, dus aan de vereiste 2mb kom ik zeker.
Dit zijn mijn lijnwaarden volgens de tool, dus aan de vereiste 2mb kom ik zeker.
Code: Selecteer alles
Bbox 3 Sagem Tool v0.3
----------------------
Downstream current bit rate: 50.200 kbps
Upstream current bit rate: 10.049 kbps
Downstream max bit rate: 88.172 kbps
Upstream max bit rate: 10.049 kbps
Downstream attenuation: 4,9 dB
Upstream attenuation: 0,0 dB
Downstream noise margin: 0,0 dB
Upstream noise margin: 19,1 dB
Proximus profile: LP058
VDSL2 profile: 17a
DLM: True
Repair: False
Vectoring: False
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Kan perfect bij anderen (die Telenet hebben) joinen, maar zelf totaal niet hosten. Slechts éénmaal is het gelukt, op de dag van de release en slechts voor 1 korte sessie, sindsdien niet meer. PS nick is Fallschirm, zou al een hele stap verder zijn als ik zie dat het bij u wel/niet lukt.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Er is maar één originele Fallschirm. Maar anders stuur jouw psn id eens door, dan zal ik u toevoegen.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Voila, toegevoegd. Ben eens benieuwd of het bij u wel gaat lukken.diederik schreef:mijn psn: diederikm
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
En zoals verwacht lukt het dus niet. Duidelijk een probleem bij Proximus dus.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Gisteren is er een update gekomen, waarmee ik meer info krijg op de ps4. Wat mij nu vooral opvalt is dat ik de melding krijg: your router in use might not support IP packet fragmentation, some of the network features migth be restricted.
Zowel de verbinding met mijn Linksys EA2700 via pppoe met een Sagem B-box 3 als rechtstreeks op de B-box 3 via pppoe geven deze foutmelding. Als ik hem rechtstreeks met lan verbindt met de B-box krijg ik deze foutmelding niet en haal ik snelheden van 4-4,9 Mbps, maar toch zijn deze te traag.
Dit terwijl 2 Mbps aangeraden wordt door Sony en er online berichten te vinden zijn van mensen met minder dan dit waar het wel op lukt.
Iemand met meer kennis van zaken die hier een antwoord op weet?
edit: Net nog eens getest met 2 Telenet klanten en daar werkt alles dus perfect. Zij halen een 3-3,5 mbps upload in de test, connectie zou wel traag zijn volgens Sony, maar ik kan wel perfect joinen bij hun. 100% zeker nu dat het geblokkeerd wordt door iets van Proximus, maar of het nu de B-box 3 of het netwerk is, geen idee. Er is maar 1 ding dat ik nog niet geprobeerd heb en dat is mijn B-Box 2 terug aansluiten omdat ik mijn dlm niet wil verliezen.
Kan er iemand van de Proximus techs dit eens nakijken?
Zowel de verbinding met mijn Linksys EA2700 via pppoe met een Sagem B-box 3 als rechtstreeks op de B-box 3 via pppoe geven deze foutmelding. Als ik hem rechtstreeks met lan verbindt met de B-box krijg ik deze foutmelding niet en haal ik snelheden van 4-4,9 Mbps, maar toch zijn deze te traag.
Dit terwijl 2 Mbps aangeraden wordt door Sony en er online berichten te vinden zijn van mensen met minder dan dit waar het wel op lukt.
Iemand met meer kennis van zaken die hier een antwoord op weet?
edit: Net nog eens getest met 2 Telenet klanten en daar werkt alles dus perfect. Zij halen een 3-3,5 mbps upload in de test, connectie zou wel traag zijn volgens Sony, maar ik kan wel perfect joinen bij hun. 100% zeker nu dat het geblokkeerd wordt door iets van Proximus, maar of het nu de B-box 3 of het netwerk is, geen idee. Er is maar 1 ding dat ik nog niet geprobeerd heb en dat is mijn B-Box 2 terug aansluiten omdat ik mijn dlm niet wil verliezen.
Kan er iemand van de Proximus techs dit eens nakijken?