Ai ai, heb mij ook eens gewaagd aan Dommel Mobile.
Wat een martelgang.
Ik zat bij Simyo, maar had de laatste tijd wat technische problemen, dat belkrediet soms niet opgeladen werd, en ik dan contact op moest nemen, en dat duurde dan soms meerdere dagen dat ik zonder belkrediet zat.
Dan gelezen dat Telenet Base overnam, dus al die virtuele operatoren die van het Base netwerk gebruik maken zouden dan mettertijd duurder gaan worden.
Op een forum schreef iemand dan van "zit jij nog bij Simyo ? kijk eens bij Dommel, veel interessantere prijzen en ze zitten op het Proximus netwerk".
Ja, dus ik sluit mij aan.
Eerst een online formulier ingevuld om aan te sluiten, daar zou een mail op volgen.
Die mail bleef al een uur weg, wat toch vreemd is, want je zou denken dat zoiets automatisch gaat, en dus quasi ogenblikkelijk aankomt.
7 bladzijden contract moeten afdrukken, ondertekenen en opnieuw inscannen, 1 bladzijde domiciliëringsopdracht van hetzelfde, en dan nog voor- en achterzijde identiteitskaart.
Heel die santeboetiek doorgestuurd.
Daarna krijg je een mailtje dat het zal verwerkt worden.
De SIM kaart bleef maar op zich wachten.
Dan eens gaan kijken naar de status van mijn ticket.
Er stond te lezen dat er nog documenten ontbraken.
Ik antwoord op dat ticket, "wat ontbreekt er dan nog ?"
Antwoord dat ze enkel de voorkant van mijn ID ontvangen hebben, niet de achterkant.
Gecontroleerd in de originele mail die ik verstuurde, dat zat er dus gewoon wel in !
Wat een knoeiers.
Geantwoord dat het er wel inzat, maar dat ze hem nog eens mochten hebben (met in attachment nog eens de copie van de achterkant erbij)
Nu staat de status op : "mobile account is not fully active yet
your simcard has been sent via postal services recently, once you have received the card please activate it first according to the instructions in the letter!"
Ik hoop dat het waar is en dat de lijdensweg dan voorbij is, want als ik lees wat er in andere berichten staat, dan krijg ik al een heel slecht gevoel.
Het probleem is, je herlaadt je bestaande systeem niet meer, want dat belkrediet ga je na de omschakeling kwijt zijn, dus ondertussen kun je niet meer bellen, en het duurt maar en het duurt maar...