Scarlet Trio vs Telenet dtv

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik heb sinds jaren digitale tv van Telenet (met ondertussen ook een recente digicorder) en ben er wel tevreden van.
Anderzijds heb ik ook al jaren een scarlet VDSL2 verbinding met goeie snelheid: 60 mbit down / 5 mbit up.

Ik kijk enkel naar de zenders die ook in het Scarlet Trio aanbod zitten en blijkbaar is het internet dat in deze Trio pack inbegrepen zit nu hetzelfde als het VDSL2 internet.
(onbeperkt downloadvolume, vroeger was dit maar 100 GB dacht ik).

Enkele vragen:
* werkt de Scarlet decoder deftig tov een recente Telenet digicorder.
=> UI snel genoeg
* hoe is de kwaliteit van de HD kanalen tov van bij Telenet, zou er verschil merkbaar zijn ?
* hoeveel opnames kan je tegelijkertijd doen (Bij telenet heb ik nu 2 opnames + 1 kijken = 3 streams)
* Welke decoder geven ze tegenwoordig bij Scarlet ?

Mijn schoonbroer heeft al jaren Belgacom TV en hoor hem vaak klagen dat de boel er eens uitvliegt of hij soms storingen(blokjes) heeft. Echter werkt hij met powerline adapters en denk ik dat dit het probleem is.
Bij mij zou het via kabel zijn.

Graag jullie advies. Zit Scarlet TV al op hetzelfde niveau als Telenet tegenwoordig, of is er toch nog een verschil ?

PS: extra services zoals overal tv kijken zijn leuk meegenomen, maar geen must voor mij.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb sinds oktober 2014 Scarlet Trio @ 39 euro omdat ik betaalbaar internet nodig had zonder downloadlimiet.
Bij Telenet had ik Basic met 100GB limiet.

Van Scarlet krijg ik nu 30 Mbps down en 2 Mbps up, tov 30 Mbps down en 3 Mbps up bij Telenet.

Maar het TV gedeelte is dag en nacht verschil met een Telenet Digicorder...

Ik kreeg een BGC decoder v3b, en die is echt niet om over naar huis te schrijven.
Er draait nog oude BGC TV for Scarlet software op, en die is lelijk rood.
Het toestel is traag, en de beeldkwaliteit is echt niet dezelfde als bij Telenet.
Je krijgt 28 zenders, wat vele malen minder is dan bij Proximus TV of Telenet.

Afbeelding

Diensten zoals TV Overal zitten ook niet in de prijs.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb sinds een maand ofzo ook Scarlet Trio en een V4 decoder gekregen. Valt goed mee qua snelheid vind ik. Er zijn een heel pak posten minder dan bij telenet of belgacom maar mis die niet echt...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

zal toch eens moeten navragen welke decoder en modem ze precies leveren.
de v5 zal er nog niet bijzijn veronderstel ik ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Die idd alvast niet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

net gebeld en de dame van de helpdesk heeft het nagevraagd.
ze leveren 1 versie ouder dan die van Belgacom, op dit moment leveren ze dus de v4 uit.
Qua modem leveren ze een Bbox2.

Nu heb ik nog een Sagem en die levert voorlopig geen problemen op, (is dacht ik hetzelfde als een bbox2) en die zou dan gewoon behouden blijven.


is die v4 deftig ?
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Anderzijds heb ik ook al jaren een scarlet VDSL2 verbinding met goeie snelheid: 60 mbit down / 5 mbit up.
Normaal is de cap bij trio 50/4. Blijft er wel 10mbit over voor TV zonder dat uw internetsnelheid zakt
Ik kijk enkel naar de zenders die ook in het Scarlet Trio aanbod zitten en blijkbaar is het internet dat in deze Trio pack inbegrepen zit nu hetzelfde als het VDSL2 internet.
(onbeperkt downloadvolume, vroeger was dit maar 100 GB dacht ik).
Dat is dan toch al een hele tijd niet meer het geval
* werkt de Scarlet decoder deftig tov een recente Telenet digicorder.
=> UI snel genoeg
Neen de V3b is veel trager dan de recente telenet boxen.
De V4 is merkbaar sneller dan de V3b maar nog steeds trager dan de recentste digicorder
* hoe is de kwaliteit van de HD kanalen tov van bij Telenet, zou er verschil merkbaar zijn ?
Ik denk niet dat er een merkbaar verschil is. Men zegt dat de lineaire uitzendingen van Telenet net iets beter zijn.. maar dat alles wat video on demand is dan weer beter is bij belgacom. Ik denk wel een verschil te zien in de SD kanalen, heb het gevoel dat die bij telenet beter zijn. BGC gebruikt hiervoor streams van +/-3mps. Voor HD is dat een 6.5mbs.
* hoeveel opnames kan je tegelijkertijd doen (Bij telenet heb ik nu 2 opnames + 1 kijken = 3 streams)
Bij ons lijkt dat bijna onbeperkt. Maar eigenlijk is er slechts 1 programma dat tegelijk lokaal wordt opgeslagen. De rest is nPVR en heeft als nadeel dat ze 30 dagen beschikbaar blijven (en als voordeel dat ze ook beschikbaar zijn op een eventuele 2de decoder)
Graag jullie advies. Zit Scarlet TV al op hetzelfde niveau als Telenet tegenwoordig, of is er toch nog een verschil ?
Qua beeldkwaliteit heb ik niets te klagen. Het zappen gaat trager (ervaring met V3 en V4 en nieuwste digicorder) en het geluid/beeld heeft een seconde nodig om te synchroniseren (wacht op timestamp). Als je ervaring hebt met eenSD digicorder van telenet.. de V3 is slechts een fractie vlugger.

Kortom ..als je natuurlijk (zoals de hollanders zeggen) voor een dubbeltje op de eerste rij wil gaan zitten... Telenet dig tv kost (kabel+huur) €24,7/maand. Het scarlet pakket (lijn+huur+internet+voip account) €39 . Voor wat het waard is(aangezien het niet apart verkrijgbaar is) scarlet zegt €15.5 van de 39 aan te rekenen voor TV.
Het is aan u om te beslissen of telenet zijn meerprijs waard is :)

Ik heb zelf de bbox2 vervangen door fritz 7360 (van een netline account) en een extra V4 decoder (2de hands) staan... maakt het een stuk gebruiksvriendelijker en de maandelijkse kosten blijven gelijk (lees: laag)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

nickdd schreef:Bij mij zou het via kabel zijn.
Vermoedelijk weet je dit wel, maar je hebt het hier toch over twisted pair kabel van modem naar decoder??
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@flup
Bij ons lijkt dat bijna onbeperkt. Maar eigenlijk is er slechts 1 programma dat tegelijk lokaal wordt opgeslagen. De rest is nPVR en heeft als nadeel dat ze 30 dagen beschikbaar blijven (en als voordeel dat ze ook beschikbaar zijn op een eventuele 2de decoder)
Hm. Klopt dit nog ? Want Scarlet was atlijd heel duidelijk hierin : het is bij Scarlet NIET mogelijk om nPVR te gebruiken, noch om opnames te delen over meerdere decoders.
Het grappige : dit heeft ongeveer een maand WEL gewerkt. Maar sinds enkele weken toont mijn V4 decoder aan dat er geen meerder opname's kunnen overlappen (dus 1 kijken, 1 opnemen and that's it), waar dit de eerste maand wel kon.

Ik was toen verbaasd dat dit werkte, in tegenspraak tot de uitspraak van Scarlet.
Nu ben ik lichtjes verbaasd dat het NIET meer werkt, ondanks het feit dat dit wel gewerkt heeft. Ah, en nee, mijn snelheid of profiel is niet verlaagt, maar in tegendeel verhoogt van de originele 20/2 naar 30/2.

MAW, als jij een opname hebt lopen, en je een tweede aangeeft in de guide laat de decoder dit nog steeds toe ?

PS : aha. Er is dus een verband met de manier waarop je een opname start. Vanuit de Guide lukt dit idd niet (.... u kan maar 1 programma ect ect). Maar als je een opname hebt lopen, en dan naar een 2e zender gaat, kan je die blijkbaar wel handmatig starten ... lijkt dus op de oude "hoe forceer ik nPvr" truuk die ook bij BGC bruikbaar is - hier moe ik nog een beetje mee prutsen denk ik)
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Hier werkt dat wel degelijk via de TV-gids . Soms neemt de vriendin hier 3 a 4 prog tegelijk op.
Alleen serieopnames zijn steeds PVR. 2Serieopnames geven dus problemen (lees : 2de programma moet via de tv gids geprogrammeerd worden.. bij een dagelijkse serie moet je dit dus dagelijks doen) Maar dacht dat dit bij BGC ook zo is.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Scarlet levert inderdaad de V4 bij trio. Het beeld daarvan is ten zeerste ok(hangt ook wel af van de kwaliteit van Uw VDSL lijn.).Men moet er alleen goed naar wijzen,(dit is mijn indruk toch)met de afstandsbediening bij het zappen,mijn PVR werkt gewoon goed.Ik moet nu wel zeggen dat ik geen ervaring heb met het Telenet toestel.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

toch een kleine aanvulling op de reactie hierboven: de beeldkwaliteit bij ProximusTV (al dan niet via Scarlet) hangt niet af van de snelheid of kwaliteit van de VDSL lijn. De bitrate per zender is vast, wordt niet dynamisch aangepast (verhoogd/verlaagd) aan de kwaliteit van de verbinding. Dat gebeurt wél bij de streams van TVOveral, maar dat terzijde.

De snelheid van de lijn bepaalt wel hoeveel zenders je simultaan kan bekijken of lokaal op de harde schijf opnemen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”