Toch geen hoger plafond voor cashbetalingen
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Toch geen hoger plafond voor cashbetalingen
Het plafond voor cashbetalingen wordt niet opgetrokken van 3.000 naar 7.500 euro. Staatssecretaris voor de Strijd tegen Fiscale Fraude Elke Sleurs (N-VA) komt terug op haar plan.
DeTijd
De NVA is blijkbaar onder druk gezet om deze maatregel, die alleen maar de fraudeurs bedient, toch niet ten uitvoer te brengen.
Toen Sleurs - staatssecretaris - dat aankondigde, dacht ik dat het 1 april was (het was echter 3/12/2014).
Het plafond voor cashbetalingen wordt niet opgetrokken van 3.000 naar 7.500 euro. Staatssecretaris voor de Strijd tegen Fiscale Fraude Elke Sleurs (N-VA) komt terug op haar plan.
DeTijd
De NVA is blijkbaar onder druk gezet om deze maatregel, die alleen maar de fraudeurs bedient, toch niet ten uitvoer te brengen.
Toen Sleurs - staatssecretaris - dat aankondigde, dacht ik dat het 1 april was (het was echter 3/12/2014).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Diegenen die echt willen frauderen zullen dit achterpoortje ook perfect weten te omzeilen. Begrijp alleen niet goed waarom België strenger wil zijn dan Europa.
- heist_175
- Elite Poster
Dat is inderdaad een goede vraag.
DeStandaard 13/05/2013
Gemiddeld percentage "zwarte economie" in Europa: 18,5% - voor België is dat maar 16,4%. We zijn dus zeker niet de slechtste leerling.
DeStandaard 13/05/2013
Gemiddeld percentage "zwarte economie" in Europa: 18,5% - voor België is dat maar 16,4%. We zijn dus zeker niet de slechtste leerling.
Bulgarije: 31,2 procent van de totale economische activiteit
• Roemenië: 28,4
• Litouwen: 28
• Estland: 27,6
• Letland: 25,5
• Cyprus: 25,2
• Malta: 24,3
• Polen: 23,8
• Griekenland: 23,6
• Slovenië: 23,1
• Hongarije: 22,1
• Italië: 21,1
• Portugal: 19
• Spanje: 18,6
• België: 16,4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Lol, "maar"... Weet jij wel goed over hoeveel dit gaat? De economie in België stelt heus wel meer voor dan de landen erboven... Bovendien is dit een über eufimistische schatting, ik vraag mij zelfs af hoe ze dat in die % gieten...heist_175 schreef: Gemiddeld percentage "zwarte economie" in Europa: 18,5% - voor België is dat maar 16,4%. We zijn dus zeker niet de slechtste leerling.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik wil toch eens zien, dat als ik in een winkel sta en 10000 euro heb, dat die winkelier dat niet aanneemt ! Het is gewoon belachelijk dat men dit denkt. Langs de andere kant waarom zouden mensen die cash betalen fraudeurs zijn !? 'k Vind dat eigenlijk kort door de bocht.Slafes schreef:Diegenen die echt willen frauderen zullen dit achterpoortje ook perfect weten te omzeilen. Begrijp alleen niet goed waarom België strenger wil zijn dan Europa.
Dan maak je zogezegd 4 betalingen, .. wat een gezeik, ..
3000 om 16:00
3000 om 16:01
3000 om 16:02
1000 om 16:03
Laatst gewijzigd door Ofloo 20 feb 2015, 18:33, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
Vandaar dat ik de "maar" cursief gezet had, omdat het best wel veel is.
We staan echter onder het Europese gemiddelde.
Wat betreft groot en klein (United Nations - list of countries by GDP)?
GDP Italië: 2,149,485 million $
GDP Spanje: 1,358,263 million $
GDP België: 524,806 million $
Wat betreft noord en zuid (Google Maps)?
Noordelijker dan België: Polen - Litouwen - Estland - Letland - (Slovenië)
Anyway, het "plafond" voor cashbetalingen mag naar €500 ofzo, vind ik...
Geef één reden waarom iemand €3000 of meer cash zou willen betalen dan fraude of zwartgeld (wat ook fraude is).
We staan echter onder het Europese gemiddelde.
Wat betreft groot en klein (United Nations - list of countries by GDP)?
GDP Italië: 2,149,485 million $
GDP Spanje: 1,358,263 million $
GDP België: 524,806 million $
Wat betreft noord en zuid (Google Maps)?
Noordelijker dan België: Polen - Litouwen - Estland - Letland - (Slovenië)
Anyway, het "plafond" voor cashbetalingen mag naar €500 ofzo, vind ik...
Geef één reden waarom iemand €3000 of meer cash zou willen betalen dan fraude of zwartgeld (wat ook fraude is).
- Ofloo
- Elite Poster
Ik zou die limiet er afhalen, .. ik zie helemaal niet in dat een limiet ervoor gaat zorgen dat er geen fraude meer is, .. als fraude geen probleem is waarom zou dan een limiet een probleem zijn !?
- heist_175
- Elite Poster
Als je als verkoper iets verkoopt voor €3001, moet er een spoor van te vinden zijn: cheque, elektronische betaling.
Dus opdelen in meerdere schijven heeft dan ook geen zin, omdat het product of de dienst nog steeds niet traceerbaar betaald is.
Dus opdelen in meerdere schijven heeft dan ook geen zin, omdat het product of de dienst nog steeds niet traceerbaar betaald is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Kan u uit ervaring vertellen dat er mensen zijn die alles op factuur moeten hebben en met overschrijving of kaart betalen, dan plots in de winkel staan met cash geld & geen factuur moeten hebben, kas-ticketje op contacte klant liefst.
Dan weet ge ook hoe laat het is he...
Dan weet ge ook hoe laat het is he...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Anderzijds ken ik een leverancier van (weekelijks) verse producten die meerdere facturen per
maand moet afleveren omdat hij anders illegaal bezig is.
Als je eens een streep van 10.000 euro gekregen hebt van een klant
die zijn betalingen altijd maar uitstelde, tot ongedekte cheques toe,
dan ontvang je nog altijd het liefste in cash.
maand moet afleveren omdat hij anders illegaal bezig is.
Als je eens een streep van 10.000 euro gekregen hebt van een klant
die zijn betalingen altijd maar uitstelde, tot ongedekte cheques toe,
dan ontvang je nog altijd het liefste in cash.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Dan splits je de facturatie op...heist_175 schreef:Als je als verkoper iets verkoopt voor €3001, moet er een spoor van te vinden zijn: cheque, elektronische betaling.
ipv 1 factuur voor goederen, 3 facturen voor werkuren elk twv €1000, gespreid over aantal dagen of weken, mr natuurlijk wel in 1 keer ter plekke cash betaald...
En het product in kwestie verdwijnt gewoon uit de inventaris, of heeft er nooit in gezeten...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- heist_175
- Elite Poster
Als je systematisch uw facturen opsplitst om onder de €3K te blijven en je bent ter goeder trouw, zal uw boekhouder u wel verwittigen.
De fiscus zijn geen dommeriken hé .
De fiscus zijn geen dommeriken hé .
-
- Elite Poster
Ik ken zelfstandigen van in de goeie oude tijd die behoorlijk wat cash geld liggen hebben, legaal, geen fraude, allemaal aangegeven. Dat ligt dan in de kluis van de bank en nu kunnen ze er niet veel meer mee doen. Als ze het nu op hun spaarboek willen zetten lopen ze tegen een boete aan. Ze kunnen het niet wegschenken aan kinderen en kleinkinderen, ze kunnen er geen grote aankopen meer mee doen. Toch is dit geen zwart geld.
Europa stelt 7500 euro voor, waarom moet België beter doen? Of beter, wat is het nut nog van een eengemaakt Europa als we allemaal onze eigen regels hebben? Trouwens, willen we meer uitgeven, de buurlanden staan daar blijkbaar nog voor open, dus fraudeurs schrik je er echt niet mee af. Achterpoortjes genoeg!
Europa stelt 7500 euro voor, waarom moet België beter doen? Of beter, wat is het nut nog van een eengemaakt Europa als we allemaal onze eigen regels hebben? Trouwens, willen we meer uitgeven, de buurlanden staan daar blijkbaar nog voor open, dus fraudeurs schrik je er echt niet mee af. Achterpoortjes genoeg!
- heist_175
- Elite Poster
Waarom zouden ze dat geld niet op hun bankrekening kunnen zetten?
Een grote cashstorting wordt automatisch gerapporteerd, maar als het legaal is, zal er geen probleem opduiken zeker .
Een grote cashstorting wordt automatisch gerapporteerd, maar als het legaal is, zal er geen probleem opduiken zeker .
-
- Elite Poster
Dat is uw woord tegen het hunne... Zie je waar het begint?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dan stort je toch elke week 2000€. Je bent dan wel effe bezig maar het kan.
J.
[ Post made via mobile device ]
J.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ik ook niet... Of wacht, Brussel, hoofdstad van... Europa? Het zal wel iets met het goed voorbeeld geven te maken te hebben zeker? Afschaffen dat Europa, de nadelen beginnen echt wel op te wegen tegen de voordelen imho.Slafes schreef:Diegenen die echt willen frauderen zullen dit achterpoortje ook perfect weten te omzeilen. Begrijp alleen niet goed waarom België strenger wil zijn dan Europa.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
Ook zulke transacties worden gerapporteerd... Anders zou het wel heel makkelijk zijn om zwart geld wit te wassen.Joe de Mannen schreef:Dan stort je toch elke week 2000€. Je bent dan wel effe bezig maar het kan.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
je zal waarschijnlijk enige tijd tussen de stortingen moeten laten, de vraag is hoeveel? als je 5 dagen na elkaar 2000 stort wordt dat aanzien als 1 storting van 10.000, maar als dat over 5 maanden verspreid wordt misschien niet?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
En dan nog spreiden over een paar banken en eventueel personen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
hahhahahahah ik kom niet mee bij van het lachen ! wie alles aangegeven heeft (ook in de goede oude tijd) die heeft géén cash. Zo simpel is dat !Slafes schreef:Ik ken zelfstandigen van in de goeie oude tijd die behoorlijk wat cash geld liggen hebben, legaal, geen fraude, allemaal aangegeven.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Zoals eerder al aangegeven zal het zwart geld uitgegeven worden in het buitenland. Dan heeft de belgische staat er helemaal niks aan.
Anders recupereerden ze nog 21 procent BTW + degene die het factuur hier zou kunnen opgemaakt hebben zou er ook nog eens belastingen op betaald hebben.
België is een van de landen met de hoogste belastingdruk ter wereld. Dat ze de belasting wat lager leggen zodat er geen het voordeel om in het zwart te werken niet meer zo groot is.
Anders recupereerden ze nog 21 procent BTW + degene die het factuur hier zou kunnen opgemaakt hebben zou er ook nog eens belastingen op betaald hebben.
België is een van de landen met de hoogste belastingdruk ter wereld. Dat ze de belasting wat lager leggen zodat er geen het voordeel om in het zwart te werken niet meer zo groot is.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
en hoelaag moet die belasting druk dan zijn voor u om niet meer in het zwart te werken ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Zo laag mogelijk.
Als het percentage een beetje naar beneden gaat zal het zwartwerk meer dalen, als die percent substantieel daalt zal dat zwartwerk ook substantieel dalen.
Het is logisch dat iemand die meer verdient meer belastingen betaalt, maar dat die percentages dan ook mee naar boven gaan, daar zie ik de logica niet van in.
Beter weinig belasting bij iedereen innen dan veel belasting bij weinigen lijkt me veel rechtvaardiger.
Als het percentage een beetje naar beneden gaat zal het zwartwerk meer dalen, als die percent substantieel daalt zal dat zwartwerk ook substantieel dalen.
Het is logisch dat iemand die meer verdient meer belastingen betaalt, maar dat die percentages dan ook mee naar boven gaan, daar zie ik de logica niet van in.
Beter weinig belasting bij iedereen innen dan veel belasting bij weinigen lijkt me veel rechtvaardiger.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
0 dus ?
J.
J.
-
- Elite Poster
hahhahahahah ik kom niet mee bij van het lachen met deze zever!fvhbrugge schreef:hahhahahahah ik kom niet mee bij van het lachen ! wie alles aangegeven heeft (ook in de goede oude tijd) die heeft géén cash. Zo simpel is dat !
Trouwens, het verschil tussen 6% en 21% bij renovatiewerken is bvb enorm. Ik heb speciaal gewacht om vanalles in mijn huis te kunnen aanpassen en extra plaatsen tot mijn huis 5 jaar was en nu verhogen ze het tot 10 jaar.
Dit gaat over vele duizenden euro die gewoon uitgesteld zullen worden tot mijn huis 10 jaar zal worden... Goed voor de economie, of voor mensen die het in het zwart komen doen?
-
- Elite Poster
http://netto.tijd.be/budget/Hoe_aankope ... &utm_term=
Niet voor particulieren
De beperking voor cashbetalingen is er enkel voor verkopen door handelaars en dienstverleners. De regels gelden niet voor verkopen door een particulier. U bent geen professional en verkoopt uw wagen via een zoekertjessite? U kan uw wagen voor bijvoorbeeld 40.000 euro van de hand doen en het volledige bedrag in cash ontvangen, ongeacht of de koper al dan niet een handelaar is.
Dus mevrouw van een handelaar die dus particulier is kan meneer de handelaar zijn zwart geld perfect uitgeven.
Niet voor particulieren
De beperking voor cashbetalingen is er enkel voor verkopen door handelaars en dienstverleners. De regels gelden niet voor verkopen door een particulier. U bent geen professional en verkoopt uw wagen via een zoekertjessite? U kan uw wagen voor bijvoorbeeld 40.000 euro van de hand doen en het volledige bedrag in cash ontvangen, ongeacht of de koper al dan niet een handelaar is.
Dus mevrouw van een handelaar die dus particulier is kan meneer de handelaar zijn zwart geld perfect uitgeven.
- Ofloo
- Elite Poster
En met dit bovenstaande voorbeeld vraag ik me weer af waarom een plafond, waar lost een plafond fraude op.
Waarom zou ik dat willen/moeten je krijgt geen intrest het kost tegenwoordig geld om het erop te mogen zetten ! Het is toch trouwens u keuze wat je met je geld wil doen en waar je het wil bewaren, waarom zou geld op een bank legaler zijn.heist_175 schreef:Waarom zouden ze dat geld niet op hun bankrekening kunnen zetten?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
't Ja, je kan een tijd lang van dat geld leven he. Al lijkt het voor de fiscus ook wel verdacht dat je geen enkele rekening gebruikt en ook dus je bankkaarten niet.
Nou ja, achterpoortjes zijn er overal. Zo ben ik in zeer korte tijd officieel bewoner geworden van een ander land.
Nou ja, achterpoortjes zijn er overal. Zo ben ik in zeer korte tijd officieel bewoner geworden van een ander land.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ofloo
- Elite Poster
Waarom zou het verdacht zijn dat je geen rekening gebruikt. Je bent het helemaal niet verplicht om een bankrekening te gebruiken. Wat voor bewijs is het dat je fraude pleegt wanneer geen bankrekening gebruikt.
Dan wil het ook zeggen dat wanneer je er wel één gebruikt dat je dan geen fraude pleegt, ..
Dan wil het ook zeggen dat wanneer je er wel één gebruikt dat je dan geen fraude pleegt, ..
- Ken
- Elite Poster
Het lijkt me nl. wel verdacht dat je geen normaal inkomen hebt, geen belastingen betaald, al dan niet van een uitkering leeft, met een mooie wagen rondrijd die op je naam ingeschreven staat waarvan men in godsnaam zich afvraagt bij de fiscus, tiens die rijd rond met een vette BMW maar leeft van een leefloontje of zelfs niks van inkomen, van waar komt dat geld?
Laten we eens z'n rekeningen checken, oei die worden nooit gebruikt... Vreemd, laten we eens op het terrein gaan 'spieken'.
Zo zijn er al denk ik veel 'gangsters' gepakt die de afkomst van hun geld niet kunnen aantonen voor bepaalde aankopen zoals wagens en vòòr deze maatregel ook vastgoed.
Een woning kopen en cash betalen is nu dus onmogelijk geworden want het plafond is 3000,00 euro cash en een notaris mag ook niet meer ontvangen dan dat.
'Onder tafel' met de verkoper/koper zal wellicht wel iets kunnen geregeld worden, waardoor de 'officiële' prijs van een gebouw dan wel zakt.
Nu goed, ik spreek niet uit ervaring maar van hier en daar te horen.
Daarnaast, om jullie een idee te geven hoever het gaat, m'n pa die privé piloot is voor 't plezier is een jaar of twee geleden naar Duitsland gereisd voor een beursbezoek met een klein Cessna vliegtuigje om daarna m'n Zwitserse tante in Zwitserland op te pikken en mee te brengen naar België voor een familiebezoek.
In België geland meteen een douane team die het hele vliegtuigje en de bagage heeft onderzocht, duidelijk met als doel te grote sommen aan cash te proberen vinden.
Daarnaast zal iemand die in het zwart werkt en dat als enig inkomen heeft ook sneller in de spotlights staan hoor.
Een ex werknemer van wie ik quasi zeker weet dat die zwart werkt in den bouw begint last te krijgen van sociaal inspecteurs, maar blijkbaar kunnen ze hem niet pakken.
Laten we eens z'n rekeningen checken, oei die worden nooit gebruikt... Vreemd, laten we eens op het terrein gaan 'spieken'.
Zo zijn er al denk ik veel 'gangsters' gepakt die de afkomst van hun geld niet kunnen aantonen voor bepaalde aankopen zoals wagens en vòòr deze maatregel ook vastgoed.
Een woning kopen en cash betalen is nu dus onmogelijk geworden want het plafond is 3000,00 euro cash en een notaris mag ook niet meer ontvangen dan dat.
'Onder tafel' met de verkoper/koper zal wellicht wel iets kunnen geregeld worden, waardoor de 'officiële' prijs van een gebouw dan wel zakt.
Nu goed, ik spreek niet uit ervaring maar van hier en daar te horen.
Daarnaast, om jullie een idee te geven hoever het gaat, m'n pa die privé piloot is voor 't plezier is een jaar of twee geleden naar Duitsland gereisd voor een beursbezoek met een klein Cessna vliegtuigje om daarna m'n Zwitserse tante in Zwitserland op te pikken en mee te brengen naar België voor een familiebezoek.
In België geland meteen een douane team die het hele vliegtuigje en de bagage heeft onderzocht, duidelijk met als doel te grote sommen aan cash te proberen vinden.
Daarnaast zal iemand die in het zwart werkt en dat als enig inkomen heeft ook sneller in de spotlights staan hoor.
Een ex werknemer van wie ik quasi zeker weet dat die zwart werkt in den bouw begint last te krijgen van sociaal inspecteurs, maar blijkbaar kunnen ze hem niet pakken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
- heist_175
- Elite Poster
Moeten -> traceerbaarheid van betalingen, anders kan je volop valse facturen opstellen en cash laten betalen of geen facturen opstellen en cash laten betalen.Ofloo schreef:Waarom zou ik dat willen/moeten je krijgt geen intrest het kost tegenwoordig geld om het erop te mogen zetten !
Willen -> veiligheid, vraag (als professioneel) eens wat het kost om cash naar de bank te doen.
-
- Elite Poster
Iets minder dan 60 euro om een kluis te huren bij KBC...
Lijkt me alsnog redelijk veilig.
Lijkt me alsnog redelijk veilig.
- Ken
- Elite Poster
Dan moet je nog altijd opletten voor dieven hé.Slafes schreef:Lijkt me alsnog redelijk veilig.
Als ze je klem rijden terwijl je naar de bank gaat, of een homejacking doen en je familie vasthouden zijn elektronische betalingen volgens mij toch veiliger.
Nu ja, als je met grote sommen werkt zoals in een casino of een groot warenhuis, kan je een contract aangaan met een bedrijf als G4S die het komt ophalen hé.
Laatst gewijzigd door Ken 27 feb 2015, 10:29, in totaal 1 gewijzigd.
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
In de praktijk gaat het er anders aan toe.Als je bijv. de kans krijgt om te gaan werken(aan een deftig loon!) in een of ander groot bedrijf(Bijv. Acelor Mittal.of Volvo) dan is men verplicht een rekening nr op te geven,waar men Uw loon op kan storten.Casch meegeven,vooral Uw maandloon,of loon die per 14 dagen betaald word gebeurt al lang niet meer,in grote bedrijven.In de jaren '80 bijv. waren er nogal wat bedrijven die een voorkeur hadden van rekening,als je er toch nog een moest openen,In die Tijd was het vooral de Generale Bank (omdat veel bedrijven daar ook zelf zaten wrsl).Ofloo schreef:Waarom zou het verdacht zijn dat je geen rekening gebruikt. Je bent het helemaal niet verplicht om een bankrekening te gebruiken. Wat voor bewijs is het dat je fraude pleegt wanneer geen bankrekening gebruikt.
- Ofloo
- Elite Poster
Ja, maar waarom zou cash geld dan wijzen op fraude !? Het is makkelijker te traceren als je overschrijft, maar het is nog steeds geen garantie voor fraude bestrijding. Trouwens waarom zou jij als particulier moeten overschrijven of elektronisch betalen, ..heist_175 schreef:Moeten -> traceerbaarheid van betalingen, anders kan je volop valse facturen opstellen en cash laten betalen of geen facturen opstellen en cash laten betalen.Ofloo schreef:Waarom zou ik dat willen/moeten je krijgt geen intrest het kost tegenwoordig geld om het erop te mogen zetten !
Willen -> veiligheid, vraag (als professioneel) eens wat het kost om cash naar de bank te doen.
Nogmaals facturen opsplitsen kan ook en dan gaat het weer wel waar garandeert het plafond dat dit niet meer gebeurd. Bedrijven die aan fraude doen, kunnen makkelijk verschillende kleinere bedrijven opzetten en zo transacties genereren.
Iemand die wil frauderen kan dit, waar garandeert een plafond dat dit niet gebeurd.
Dat is al hetzelfde als een wet maken die zegt dat iets illegaal is en dan er vanuit gaan dat het niet meer gebeurd. Da's gewoon met kleppen rondlopen en het probleem negeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Ik snap het niet goed
Is het nu echt zo moeilijk om grote bedragen electronisch te betalen ???
Welk "nadeel" heeft electronisch betalen tov cash ?
Dat het eventueel frauderen gemakkelijker te traceren is ?
Da's toch geen nadeel
Is het nu echt zo moeilijk om grote bedragen electronisch te betalen ???
Welk "nadeel" heeft electronisch betalen tov cash ?
Dat het eventueel frauderen gemakkelijker te traceren is ?
Da's toch geen nadeel
-
- Elite Poster
Omdat er nog steeds mensen zijn die graag handje contantje hebben misschien? De enige manier die echt garant is voor meteen je geld hebben.