PC of Mac kopen?
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoi,
Ok, het is steeds een beladen onderwerp... En heb al 10 tallen meningen gelezen. Laten we er AUB geen Mac/Windows polemiek van maken...
Bij het opzoeken op het internet kwam ik dit artikel tegen: Pc of Mac? Een Mac kopen of niet?. Voor mij is de batterij duur van het grootste belang, voor mij zou het heel handig zijn een computer (laptop) te hebben waar ik minsten 3 tot 4 uur op de accu verder kan werken. In het artikel wordt er gezegd dat een Retina MacBook Pro na jaren gebruik nog steeds 6 uur op de accu verder kan.
Mijn vraag is nu zijn er gebruikers op dit forum die dat kunnen bevestigen? Zijn er Windows gebruikers die dit ook halen met hun Laptop? Ik heb al verschillende Windows laptops in mijn bezit gehad maar geen enkele hield het nieuw zelfs meer dan 3 uur uit...
Ok, het is steeds een beladen onderwerp... En heb al 10 tallen meningen gelezen. Laten we er AUB geen Mac/Windows polemiek van maken...
Bij het opzoeken op het internet kwam ik dit artikel tegen: Pc of Mac? Een Mac kopen of niet?. Voor mij is de batterij duur van het grootste belang, voor mij zou het heel handig zijn een computer (laptop) te hebben waar ik minsten 3 tot 4 uur op de accu verder kan werken. In het artikel wordt er gezegd dat een Retina MacBook Pro na jaren gebruik nog steeds 6 uur op de accu verder kan.
Mijn vraag is nu zijn er gebruikers op dit forum die dat kunnen bevestigen? Zijn er Windows gebruikers die dit ook halen met hun Laptop? Ik heb al verschillende Windows laptops in mijn bezit gehad maar geen enkele hield het nieuw zelfs meer dan 3 uur uit...
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
In uw plaats, met dezelfde denk ik "gedachten".. ik zou een Mac kopen.
Zeker ook niet omdat het beter/slechter is dan windows, maar als ik zie hoe mijn zus haar nu al bijna 10j oude I-mac nog steeds draait, lol.. daar kan menig 2j oude pc nog niet aan typen.
Verder omdat ik geen tijd meer wil verliezen met zoeken naar drivers, installaties, bestanden die achterblijven bij verwijderen, ..
Nadeel: t'is duurder.
Maar waarom eens niet de switch maken. Het is niet dat ge er voor de rest van uw leven aan gekluisterd zit en in het slechtste geval, de mac behoudt zijn waarde wel.
Zeker ook niet omdat het beter/slechter is dan windows, maar als ik zie hoe mijn zus haar nu al bijna 10j oude I-mac nog steeds draait, lol.. daar kan menig 2j oude pc nog niet aan typen.
Verder omdat ik geen tijd meer wil verliezen met zoeken naar drivers, installaties, bestanden die achterblijven bij verwijderen, ..
Nadeel: t'is duurder.
Maar waarom eens niet de switch maken. Het is niet dat ge er voor de rest van uw leven aan gekluisterd zit en in het slechtste geval, de mac behoudt zijn waarde wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik heb geen Mac maar ik kan wel zeggen dat de batterij van mijn iPod classic 8 jaar oud nog steeds goed werkt.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
enNadeel: t'is duurder.
Bij de aanschaf duurder? Jamijn zus haar nu al bijna 10j oude I-mac nog steeds draait
Op lange termijn? nee
Mijn Macbook Pro 15" 06/2009 kan nog steeds mee met de hedendaagse toepassingen en draait het laatste OS probleemloos.
Batterijduur (want daar ging het hier over) is niet meer 100%, maar haal met gemak wel 4 - 5u werken aan een stuk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je met je toestel omgaat en een macbook van 1500 euro vergelijken met een laptop van 750 euro is ook niet fair.
Ik heb een macbook pro (begin 2012) op het werk en die haalt inderdaad makkelijk 5u op de batterij bij normaal gebruik.
Ik heb prive een HP 8530w die nu 5 jaar oud is en waarvan de batterij nog in topvorm is maar ik haal er wel maar +- 2u uit, is nog een core 2 duo.
Mijn vrouw gebruikt een Acer 1825 tablet PC, toestel is bijna 4 jaar oud en haalt moeiteloos 4 uur uit zijn batterij, ook vandaag nog.
Als je een macbook niet koopt voor de totale Apple ervaring (OSX, iCloud, AppStore, ...) of specifieke applicaties maar louter omdat je een laptop met een goede batterij wil dan koop je toch beter een goeie PC denk ik.
Een laptop met een 8 cell of meer batterij garandeert je tegenwoordig uren computerplezier, met het geld dat je bespaart ten opzichte van een macbook kan je misschien nog een 2de batterij bijkopen!
Langs de andere kant zoals hierboven aangehaald, hardwarematig zit een MAC goed in elkaar.
Een kat in een zak koop je niet en 2dehands is het makkelijker te verpatsen.
Ik heb een macbook pro (begin 2012) op het werk en die haalt inderdaad makkelijk 5u op de batterij bij normaal gebruik.
Ik heb prive een HP 8530w die nu 5 jaar oud is en waarvan de batterij nog in topvorm is maar ik haal er wel maar +- 2u uit, is nog een core 2 duo.
Mijn vrouw gebruikt een Acer 1825 tablet PC, toestel is bijna 4 jaar oud en haalt moeiteloos 4 uur uit zijn batterij, ook vandaag nog.
Als je een macbook niet koopt voor de totale Apple ervaring (OSX, iCloud, AppStore, ...) of specifieke applicaties maar louter omdat je een laptop met een goede batterij wil dan koop je toch beter een goeie PC denk ik.
Een laptop met een 8 cell of meer batterij garandeert je tegenwoordig uren computerplezier, met het geld dat je bespaart ten opzichte van een macbook kan je misschien nog een 2de batterij bijkopen!
Langs de andere kant zoals hierboven aangehaald, hardwarematig zit een MAC goed in elkaar.
Een kat in een zak koop je niet en 2dehands is het makkelijker te verpatsen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Over (de batterij van) een laptop van Apple kan ik mij niet uitspreken maar mijn huidige MacMini dateert van eind 2007 en die draait nog steeds als een tierelier. Zij het niet met de meest recente versie van OSX omdat de processor daarvoor te verouderd is maar vervangen wordt die pas als hij uit elkaar valt (bij wijze van spreken).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De eerste vraag is: wat wil je ermee doen? De tweede vraag is: wat is je budget?
Al de rest volgt pas later en die info geef je nog niet.
Gamen bijvoorbeeld is veel minder evident op Mac dan op PC.
Al de rest volgt pas later en die info geef je nog niet.
Gamen bijvoorbeeld is veel minder evident op Mac dan op PC.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Allemaal Non argumenten, mijn Asus UL50a is +6j en haalt ook makkelijk 6-7 uur.
Waarom zou je in hemelsnaam een Notebook kopen die 2X/3X te duur is voor wat je ermee doet ?
Ik heb helemaal niks tegen Mac, maar als je enige argument is "de batterij moet het 5 uur volhouden", dan ga je veel verloren geld uitgeven bij Apple.
Waarom zou je in hemelsnaam een Notebook kopen die 2X/3X te duur is voor wat je ermee doet ?
Ik heb helemaal niks tegen Mac, maar als je enige argument is "de batterij moet het 5 uur volhouden", dan ga je veel verloren geld uitgeven bij Apple.
-
- Elite Poster
Bron? Ervaring? Voorbeelden? Of is het de eigen gedachte die de kop opsteekt zonder concrete ervaring?Goztow schreef:Gamen bijvoorbeeld is veel minder evident op Mac dan op PC.
-
- Elite Poster
Je hebt niks tegen Mac maar je vindt wel dat je verloren geld uitgeeft???? De meerprijs die je voor een Mac betaalt, daar kan je nog een mooi deel van recupereren als je die tweedehands verkoopt. In tegenstelling tot een PC.iceke schreef:Ik heb helemaal niks tegen Mac, maar als je enige argument is "de batterij moet het 5 uur volhouden", dan ga je veel verloren geld uitgeven bij Apple.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 27 feb 2015, 10:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoi,
Budget is voor mij van minder belang, Ik wil/kan gerust 2000€ uitgeven aan een laptop. Het is de bedoeling presentaties te geven aan klanten (op de laptop), ik reis van klant naar klant waardoor het dus handig zou zijn de laptop op te laden smorgens en doorheen de dag presentaties te geven en andere handelingen te doen op de laptop zonder dus constant aan de stekker te moeten hangen. Verder is betrouwbaarheid en snelheid van belang. Ik wil maar zeggen, opendoen beginnen met wat moet gebeuren en verder. Dus zo weinig mogelijk tijd verliezen.
Van gamen is er absoluut geen sprake
Budget is voor mij van minder belang, Ik wil/kan gerust 2000€ uitgeven aan een laptop. Het is de bedoeling presentaties te geven aan klanten (op de laptop), ik reis van klant naar klant waardoor het dus handig zou zijn de laptop op te laden smorgens en doorheen de dag presentaties te geven en andere handelingen te doen op de laptop zonder dus constant aan de stekker te moeten hangen. Verder is betrouwbaarheid en snelheid van belang. Ik wil maar zeggen, opendoen beginnen met wat moet gebeuren en verder. Dus zo weinig mogelijk tijd verliezen.
Van gamen is er absoluut geen sprake
-
- Elite Poster
@Boxerke: als het moet dienen voor presentaties, betrouwbaar moet zijn en de hele dag doorkomen zonder batterij te moeten herladen, dan is er maar 1 keuze en dat is een Mac. Om je een idee te geven: mijn MacMini van eind 2007 is tot op de dag van vandaag zegge en schrijve 1 (één) keer gecrasht. De MacPro op mijn werk die dateert van 2008 is tot op de dag van vandaag zegge en schrijve 1 (één) keer gecrasht.
- iceke
- Elite Poster
Dus een nadeel voor de TS, hij wil juist geen restwaarde alsem afgeschreven isJack Daniels schreef:Je hebt niks tegen Mac maar je vindt wel dat je verloren geld uitgeeft???? De meerprijs die je voor een Mac betaalt, daar kan je nog een mooi deel van recupereren als je die tweedehands verkoopt. In tegenstelling tot een PC.iceke schreef:Ik heb helemaal niks tegen Mac, maar als je enige argument is "de batterij moet het 5 uur volhouden", dan ga je veel verloren geld uitgeven bij Apple.
De TS wil en betrouwbare laptop om presentaties te geven, kan hij beter z'n geld steken in garantie dan in spec"s volgens mij... een "goedkope" elitebook met 5y next day support bv.
http://www8.hp.com/be/nl/ads/elite-prod ... ducts.html
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
En draai of keer het hoe hard je ook wil: het geven van presentaties op een Mac is toch nog altijd net ietsje meer "professioneler" dan op eender welke pc.
Perceptie? Misschien, maar daar draait al een deel van de presentatie over!
ps. zie wel dan dat je een SSD in je Mac steekt! Want waar vroeger een Mac sneller was in opstarten, is het verschil nu bijna nihil met die SSD's.
Perceptie? Misschien, maar daar draait al een deel van de presentatie over!
ps. zie wel dan dat je een SSD in je Mac steekt! Want waar vroeger een Mac sneller was in opstarten, is het verschil nu bijna nihil met die SSD's.
- iceke
- Elite Poster
Yup, hij moet ook toekomen in een Audi , kalfsleren schoenen dragen, een pakje van Armani aanhebben, een bmi van 18 hebben & minstens 1 keer per week onder de zonnebank liggen. Dat is ook "professioneler"
-
- Elite Poster
Allemaal goed en wel maar je zult daar maar staan met je "next day support" als je vandaag een presentatie moet geven en dat ding geeft de geest.iceke schreef:...kan hij beter z'n geld steken in garantie dan in spec"s volgens mij... een "goedkope" elitebook met 5y next day support bv.
-
- Elite Poster
Gelieve ontopic te blijven en je niet te beroepen op je eigen vooroordelen, die trouwens kant noch wal raken. Waarbij met deze reactie voor de zoveelste keer bewezen wordt dat niet de Mac liefhebbers maar wel de PC gebruikers (of Mac haters) de anderen de huid vol schelden omdat het niet in hun enge denkpatroon past. Bij gebrek aan zinnige argumenten wordt dan maar bovenstaande "gelul" uit de kast gehaald.iceke schreef:Yup, hij moet ook toekomen in een Audi , kalfsleren schoenen dragen, een pakje van Armani aanhebben, een bmi van 18 hebben & minstens 1 keer per week onder de zonnebank liggen. Dat is ook "professioneler"
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Voorbeeld: http://www.ea.com/mac/battlefieldJack Daniels schreef:Bron? Ervaring? Voorbeelden? Of is het de eigen gedachte die de kop opsteekt zonder concrete ervaring?Goztow schreef:Gamen bijvoorbeeld is veel minder evident op Mac dan op PC.
Dus ben je vertrokken met omwegen om het toch maar werkende te krijgen.
Maar goed, de vraag draait hier dus niet om gaming, dus dit is eigenlijk off topic.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- iceke
- Elite Poster
Jack Daniels schreef:Gelieve ontopic te blijven en je niet te beroepen op je eigen vooroordelen, die trouwens kant noch wal raken. Waarbij met deze reactie voor de zoveelste keer bewezen wordt dat niet de Mac liefhebbers maar wel de PC gebruikers (of Mac haters) de anderen de huid vol schelden omdat het niet in hun enge denkpatroon past. Bij gebrek aan zinnige argumenten wordt dan maar bovenstaande "gelul" uit de kast gehaald.iceke schreef:Yup, hij moet ook toekomen in een Audi , kalfsleren schoenen dragen, een pakje van Armani aanhebben, een bmi van 18 hebben & minstens 1 keer per week onder de zonnebank liggen. Dat is ook "professioneler"
Ik denk dzt jij niet goed gelezen hebt, dit was een reactie op Dafke"s idiote uitspraak dat toekomen met een Mac "professioneler" is.(Sarcasme, iemand ?)
Als je next day te lang vind, neem je 4h support héJack Daniels schreef:Allemaal goed en wel maar je zult daar maar staan met je "next day support" als je vandaag een presentatie moet geven en dat ding geeft de geest.iceke schreef:...kan hij beter z'n geld steken in garantie dan in spec"s volgens mij... een "goedkope" elitebook met 5y next day support bv.
-
- Elite Poster
En wat hebben een Audi, Armani kostuum, kalfsleren schoenen, zonnebank... met een Mac(gebruiker) te maken? Niks, helemaal niks. Zoals ik schreef, bij gebrek aan zinnige argumenten gaan we de hele zaak dan maar wat in het belachelijke trekken. Waarschijnlijk heb je het zinnetje "... geen Mac/PC polemiek van maken..." niet zien staan.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Maar er zijn dan ook helemaal geen zinvolle argumenten...
Qua hardware heb je ook in "niet-Mac-land" minstens even degelijke toestellen (niet vergelijken met budget-laptops van 300€ aub). Dus dan komt het neer op software/OS. En dan lijkt het me gewoon persoonlijke voorkeur.
Persoonlijk (!) gedacht: als het enkel voor presentaties is, waarom eens niet kijken naar een Surface tablet (bv. de Pro 3)? Of zelfs een iPad als het dan toch iOS moet zijn (al heb ik daar zelf geen ervaring mee, geen idee of Powerpoint daar deftig op werkt)? M.i. is een full-fledged high-end laptop ongelofelijk overkill als presentatiemachine?
Qua hardware heb je ook in "niet-Mac-land" minstens even degelijke toestellen (niet vergelijken met budget-laptops van 300€ aub). Dus dan komt het neer op software/OS. En dan lijkt het me gewoon persoonlijke voorkeur.
Persoonlijk (!) gedacht: als het enkel voor presentaties is, waarom eens niet kijken naar een Surface tablet (bv. de Pro 3)? Of zelfs een iPad als het dan toch iOS moet zijn (al heb ik daar zelf geen ervaring mee, geen idee of Powerpoint daar deftig op werkt)? M.i. is een full-fledged high-end laptop ongelofelijk overkill als presentatiemachine?
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
Dafke schrijft niks over een betere presentatie. En waar jij gelezen hebt dat Dafke schrijft dat er een Apple logo op het scherm hangt, dat mag Joost weten maar ik kan het nergens terug vinden. Dafke schreef dat een presentatie "professioneler" overkomt. Mocht er trouwens een Apple logo op het scherm hangen zou je niet veel zien van de presentatie.iceke schreef:Ik trek niks in het belachelijke, Dafke doet dat met de bewering dat je een betere presentatie geeft als er een Apple logo op je scherm hangt
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Jezus, over spijkers op laag water gaan zoeken gesproken... De oorspronkelijke stelling dat een presentatie "professioneler" oogt omdat ze vanop een Mac wordt gegeven is uiteraard compleet van de pot gerukt.
ooh. shiny.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Sinds Vaio's in Europa niet meer beschikbaar zijn heb ik me eens op Samsung gericht. Ben zeer tevreden van mijn Samsung Ativ Book 9 Plus! al ligt de batterijduur bij mij wel rond de 6u voor simpel bureauwerk.
Als ik de touchscreen uitschakel en de helderheid van het scherm lager zet gaat die ongeveer een 8-tal uur mee.
'k Weet niet of die nog verkrijgbaar zijn, maar het design vind ik hedendaags niet zo mooi meer.
http://www.samsung.com/global/ativ/ativbook9plus.html
M'n ogen gaan heden naar een Dell XPS 13...
Review : http://tweakers.net/reviews/3920/dell-x ... andje.html
Alternatieven : http://tweakers.net/reviews/3920/9/dell ... ieven.html
Als ik de touchscreen uitschakel en de helderheid van het scherm lager zet gaat die ongeveer een 8-tal uur mee.
'k Weet niet of die nog verkrijgbaar zijn, maar het design vind ik hedendaags niet zo mooi meer.
http://www.samsung.com/global/ativ/ativbook9plus.html
M'n ogen gaan heden naar een Dell XPS 13...
Review : http://tweakers.net/reviews/3920/dell-x ... andje.html
Alternatieven : http://tweakers.net/reviews/3920/9/dell ... ieven.html
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Om maar terug on topic te komen na dat gezwets van hierboven ivm "professioneel"...
Ik zit hier ook al maanden te twijfelen wat ik deze zomer ga kopen en ik leun ook meer naar een Mac. Ik heb het vooral gehad met Windows... Geen enkele laptop/desktop gaat hier langer mee dan 4j en zo'n super zware zaken doe ik er niet mee (geen gaming bv). Linux heb ik ook al x aantal keer geprobeerd en het is echt niet gebruiksvriendelijk. Sinds mijn vrouw een iPad gekocht heeft, ben ik toch beginnen overwegen om verder te gaan in Mac... Het is natuurlijk een hele stap om van systeem te veranderen, een dure stap ook... Maar ik hoor veel te veel goede reacties over Mac en Apple in het algemeen: het gaat jaren mee, crasht amper, gebruiksvriendelijk, ... En ja ook de uitspraak: "once you go Mac, you won't go back"...
Bovendien, en daar gaat de vraag toch over, de batterij gaat echt lang mee en is zeer betrouwbaar gedurende vele jaren. Ik zou niet twijfelen, zeker niet omdat je budget geen echte rol speelt. Enfin my 2 cents
PS: Ken, eerste zin slaat zeker niet op jouw! (je was me net voor met posten )
Ik zit hier ook al maanden te twijfelen wat ik deze zomer ga kopen en ik leun ook meer naar een Mac. Ik heb het vooral gehad met Windows... Geen enkele laptop/desktop gaat hier langer mee dan 4j en zo'n super zware zaken doe ik er niet mee (geen gaming bv). Linux heb ik ook al x aantal keer geprobeerd en het is echt niet gebruiksvriendelijk. Sinds mijn vrouw een iPad gekocht heeft, ben ik toch beginnen overwegen om verder te gaan in Mac... Het is natuurlijk een hele stap om van systeem te veranderen, een dure stap ook... Maar ik hoor veel te veel goede reacties over Mac en Apple in het algemeen: het gaat jaren mee, crasht amper, gebruiksvriendelijk, ... En ja ook de uitspraak: "once you go Mac, you won't go back"...
Bovendien, en daar gaat de vraag toch over, de batterij gaat echt lang mee en is zeer betrouwbaar gedurende vele jaren. Ik zou niet twijfelen, zeker niet omdat je budget geen echte rol speelt. Enfin my 2 cents
PS: Ken, eerste zin slaat zeker niet op jouw! (je was me net voor met posten )
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
4 jaar is hier zowat het maximum voor m'n laptops, iedere 3 à 4 jaar koop ik meestal een nieuwe. En ik ben dan van Windows naar Mac gegaan, en dan terug, Subzero z'n ex zal het wel weten want ik heb nog m'n witte Macbook aan haar verkocht Een zwarte heb ik ook nog gehad. Leuke toestellen en OS, maar zo vreselijk qua compatibiliteit met 90% van de applicaties in de businesswereld.Vaganzza schreef:Geen enkele laptop/desktop gaat hier langer mee dan 4j en zo'n super zware zaken doe ik er niet mee (geen gaming bv).
Geef me het design van een 13" Macbook met Windows 8.1 erop, binnenkort Windows 10, + minstens 2 USB poorten en een SD kaart lezer, een goeie CPU, minstens 8GB RAM en een 256GB SSD (tegenwoordig 512GB) en ik hap toe
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- iceke
- Elite Poster
Het overstappen naar een ander OS... ik vind dat daar heel veel users veel te makkelijk overgaan.... ook ik heb hier Mac's staan en laptops met Linux.
Op het eerste zicht allemaal mooi en makkelijk, tot je er een paar maand mee werkt. Linux is een merde tov connectiviteit ( BT adapters die je telkens moet instellen, verbinden met het verkeerde (unifiy) ap, koptelefoon in = geluid op 0, netwerkmappen die wegvallen enz.)
Apple geeft je dan weer 0% feedback als er iets misgaat + ik kan dat OS echt niet gewoon worden (ik denk dat dat gebouwd is voor andere mensen, maar niet voor mij)
Ik hou niet van een OS dat je 0% inspraak geeft in wat je kan doen, it's my way or the highway is niet echt mijn ding.
Op het eerste zicht allemaal mooi en makkelijk, tot je er een paar maand mee werkt. Linux is een merde tov connectiviteit ( BT adapters die je telkens moet instellen, verbinden met het verkeerde (unifiy) ap, koptelefoon in = geluid op 0, netwerkmappen die wegvallen enz.)
Apple geeft je dan weer 0% feedback als er iets misgaat + ik kan dat OS echt niet gewoon worden (ik denk dat dat gebouwd is voor andere mensen, maar niet voor mij)
Ik hou niet van een OS dat je 0% inspraak geeft in wat je kan doen, it's my way or the highway is niet echt mijn ding.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik vind het zeer spijtig dat er echt wel heel kortzichtig wordt omgegaan op sommige replies.
Eenmaal je in de verkoop staat, komt er marketing bij kijken, komt er perceptie bij kijken, komt er ...
Waarom kopen er zovelen een iPhone van 900€ terwijl ze toekomen met een gsm van 50€? Juist ja.. Perceptie, marketing er rond, etc..
Ik weet dat IT'ers alles heel erg in 0 en 1tjes willen zien, en ik was vroeger ook zo. Maar mijn wereld is wel iets meer opengegaan sinds ik niet enkel nog IT projecten beheer.
Mijn vrouw heeft een diploma Handelswetenschappen en dat was voor mij een echte eye opener om door haar boeken te snuisteren.
Ik blijf bij mijn "idiote" stelling dat een verkoper (al dan niet in IT) professioneler overkomt voor de meeste "dikke managers die geen hol kennen van echte IT" omdat em nen Iphone, Mac of iPad heeft! Waarom? Omdat alle "goeie" verkopers dat hebben. Als hij daar binnen komt met een laptopje dat traag opstart, dan hebben velen al, onbewust misschien, een vooroordeel gevormd tov de verkoper en zijn product (oei, kan em nix beter veroorloven, gaan de zaken niet goed, iPad is toch hetgeen wat een verkoper moet hebben, ...)..
En aub lees nu door de lijnen: GA IK DAAR MEE AKKOORD? Hell no, ne goeie verkoper kan zelfs met mes en vork nen auto verkopen, punt. Maar een middelmatige verkoper kan deze trucks of kennis gebruiken om al een eerste betere indruk te geven, punt.
Daarom, voor de TS: niemand zal een opmerking maken omdat je met een MAC binnen komt, maar het zou wel eens kunnen met een PC, zeker als ze zien dat er Windows 8 of 9 op staat, want "dat werkt toch voor gene meter", hebben ze van horen zeggen..
Laat ze maar komen, de "intelligente" replies..
Eenmaal je in de verkoop staat, komt er marketing bij kijken, komt er perceptie bij kijken, komt er ...
Waarom kopen er zovelen een iPhone van 900€ terwijl ze toekomen met een gsm van 50€? Juist ja.. Perceptie, marketing er rond, etc..
Ik weet dat IT'ers alles heel erg in 0 en 1tjes willen zien, en ik was vroeger ook zo. Maar mijn wereld is wel iets meer opengegaan sinds ik niet enkel nog IT projecten beheer.
Mijn vrouw heeft een diploma Handelswetenschappen en dat was voor mij een echte eye opener om door haar boeken te snuisteren.
Ik blijf bij mijn "idiote" stelling dat een verkoper (al dan niet in IT) professioneler overkomt voor de meeste "dikke managers die geen hol kennen van echte IT" omdat em nen Iphone, Mac of iPad heeft! Waarom? Omdat alle "goeie" verkopers dat hebben. Als hij daar binnen komt met een laptopje dat traag opstart, dan hebben velen al, onbewust misschien, een vooroordeel gevormd tov de verkoper en zijn product (oei, kan em nix beter veroorloven, gaan de zaken niet goed, iPad is toch hetgeen wat een verkoper moet hebben, ...)..
En aub lees nu door de lijnen: GA IK DAAR MEE AKKOORD? Hell no, ne goeie verkoper kan zelfs met mes en vork nen auto verkopen, punt. Maar een middelmatige verkoper kan deze trucks of kennis gebruiken om al een eerste betere indruk te geven, punt.
Daarom, voor de TS: niemand zal een opmerking maken omdat je met een MAC binnen komt, maar het zou wel eens kunnen met een PC, zeker als ze zien dat er Windows 8 of 9 op staat, want "dat werkt toch voor gene meter", hebben ze van horen zeggen..
Laat ze maar komen, de "intelligente" replies..
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik ben dit nu aan het typen op een nieuwe Dell XPS 13Ken schreef:Geef me het design van een 13" Macbook met Windows 8.1 erop, binnenkort Windows 10, + minstens 2 USB poorten en een SD kaart lezer, een goeie CPU, minstens 8GB RAM en een 256GB SSD (tegenwoordig 512GB) en ik hap toe
Over het "Ik kom meer pro over met een Mac":
Tot wanneer mensen met hun Mac toekomen op de presentatie, zonder adapter voor een VGA beamer aan te sluiten.
Dan vragen waarom het gasten netwerk niet werkt (omdat ze de splash pagina niet doorklikken) en 10 verschillende documenten moeten openen omdat (geef eerlijk toe) de finder op Mac toch echt wel bagger is.
- iceke
- Elite Poster
Uiteindelijk push een product & dan heb je 2 groepen voor je neus, degene die zich spiegelen aan je Imac/Armani pak & Audi en diegene die dat door hebben en naar je presentatie luisteren.
Ik zie er hier heel veel het verkeerde product kopen omdat de managers bij wijze van spreken met den baas in een beter restaurant gaan eten zijn.
Maar is dat een reden om de TS een Mac aan te raden ? Ik vind dat vuil...
Ik zie er hier heel veel het verkeerde product kopen omdat de managers bij wijze van spreken met den baas in een beter restaurant gaan eten zijn.
Maar is dat een reden om de TS een Mac aan te raden ? Ik vind dat vuil...
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
What the flying f***...
Net zoals er mensen zijn met vooroordelen over PC's (toch relatief nieuwe trend dan, trouwens), zijn er dat ook over Mac. Daar moet je echt je aankoop niet op baseren (thank god...). Tenzij je uiteraard uitsluitend omgaat met yuppies of sectoren waar er veel yuppies in rond lopen (ik ga er geen opsommen, kwestie van geen tenen te raken).
Dus... Persoonlijke voorkeur: kies vooral eerst en vooral een OS wat je ligt. Afhankelijk van het gekozen OS, kan je dan je hardware kiezen. Simple!
Net zoals er mensen zijn met vooroordelen over PC's (toch relatief nieuwe trend dan, trouwens), zijn er dat ook over Mac. Daar moet je echt je aankoop niet op baseren (thank god...). Tenzij je uiteraard uitsluitend omgaat met yuppies of sectoren waar er veel yuppies in rond lopen (ik ga er geen opsommen, kwestie van geen tenen te raken).
Dus... Persoonlijke voorkeur: kies vooral eerst en vooral een OS wat je ligt. Afhankelijk van het gekozen OS, kan je dan je hardware kiezen. Simple!
ooh. shiny.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ho ho, wat een reacties van sommigen hier, dat prentje met de popcorn is nog nooit harder van toepassing geweest
Anyway ... Met m'n mid-2014 macbook pro kan ik bevestigen:
- Bij héél licht gebruik (surfen, mail, muziek via Airplay, ...) tot 7~8 uur haal.
- Bij iets zwaarder gebruik (VMware, zonder de discrete GPU te gebruiken) iets van een 6 uur.
- Bij zwaar gebruik (Bootcamp Windows 8.1 en Alien Isolation) is dat een slordige 3 uur (de fans draaien dan wel gelijk zot, en hij wordt goed warm)
Iedereen van "het andere kant" zal over het volgende een andere mening hebben, maar kwa afwerkingsgraad kan er geen enkele andere laptop tippen aan een Macbook. Alleen al hoe dat het scherm open en dicht gaat, hoe dat het toetsenbord type, of de details à la: de stroomkabel die zo goed als zichzelf oprolt als je er naar kijkt (in tegenstelling van die dikke stijve stroomkabel bij andere merken)
Software: ik heb beide kampen goed (Windows <> OSX) en mijn persoonlijke mening is dat OSX voor licht gebruik echt véél beter werkt. Dat trackpad is echt ongeëvenaard, dat heb ik op nog geen enkel high-end wintel laptop tegengekomen. OSX zelf is eens je er aan gewend bent ook echt gebruiksvriendelijker dan Windows, één van de grootste redenen daarvoor is het multitouch trackpad.
Een macbook met OSX is op zich perfect te gebruiken, maar de kracht van het allemaal komt pas tot zijn recht als je het combineert met andere Apple apparaten, iPhone, iPad, AppleTV ...
Of je zet via Bootcamp (of via VMware Fusion) Windows op je Macbook, er zijn al testen dat Windows dan een prestatiescore neerzet waar andere laptops nog een puntje aan kunnen zuigen.
Anyway ... Met m'n mid-2014 macbook pro kan ik bevestigen:
- Bij héél licht gebruik (surfen, mail, muziek via Airplay, ...) tot 7~8 uur haal.
- Bij iets zwaarder gebruik (VMware, zonder de discrete GPU te gebruiken) iets van een 6 uur.
- Bij zwaar gebruik (Bootcamp Windows 8.1 en Alien Isolation) is dat een slordige 3 uur (de fans draaien dan wel gelijk zot, en hij wordt goed warm)
Iedereen van "het andere kant" zal over het volgende een andere mening hebben, maar kwa afwerkingsgraad kan er geen enkele andere laptop tippen aan een Macbook. Alleen al hoe dat het scherm open en dicht gaat, hoe dat het toetsenbord type, of de details à la: de stroomkabel die zo goed als zichzelf oprolt als je er naar kijkt (in tegenstelling van die dikke stijve stroomkabel bij andere merken)
Software: ik heb beide kampen goed (Windows <> OSX) en mijn persoonlijke mening is dat OSX voor licht gebruik echt véél beter werkt. Dat trackpad is echt ongeëvenaard, dat heb ik op nog geen enkel high-end wintel laptop tegengekomen. OSX zelf is eens je er aan gewend bent ook echt gebruiksvriendelijker dan Windows, één van de grootste redenen daarvoor is het multitouch trackpad.
Een macbook met OSX is op zich perfect te gebruiken, maar de kracht van het allemaal komt pas tot zijn recht als je het combineert met andere Apple apparaten, iPhone, iPad, AppleTV ...
Of je zet via Bootcamp (of via VMware Fusion) Windows op je Macbook, er zijn al testen dat Windows dan een prestatiescore neerzet waar andere laptops nog een puntje aan kunnen zuigen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- iceke
- Elite Poster
Dat heeft echt niks met "de sector" te maken hoor, iedereen trapt daar in.
Het beste voorbeeld, Mac vs. PC reclame. Apple maakt gewoon reclame met die stereotypen.
't zijn gewoon de domsten die dat niet willen toevegen
Het beste voorbeeld, Mac vs. PC reclame. Apple maakt gewoon reclame met die stereotypen.
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Je moet de onkunde van sommige mensen niet veralgemenen naar het toestel waarop ze werken he. En een beamer de dag van vandaag heeft toch HDMI me dunkt.FunkStar schreef:Over het "Ik kom meer pro over met een Mac":
Tot wanneer mensen met hun Mac toekomen op de presentatie, zonder adapter voor een VGA beamer aan te sluiten.
Dan vragen waarom het gasten netwerk niet werkt (omdat ze de splash pagina niet doorklikken) en 10 verschillende documenten moeten openen omdat (geef eerlijk toe) de finder op Mac toch echt wel bagger is.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Allé nog één keer dan:iceke schreef:Dat heeft echt niks met "de sector" te maken hoor, iedereen trapt daar in.
Maar het werkt wel, zeggen de cijfers. Dus wie is dan dom?
Nog eens: marketing. Blijkbaar heb je daar geen kennis van?
En als jij dat "vuil" vindt, dan is dat jou mening. Ik geef een objectieve mening die wel voor de TS kan belangrijk zijn.
Als hij de eerste indruk van zijn gebruikte hardware niet belangrijk vindt, dan is dat zo. Als hij meer wil inzetten op de sympathieke verkoper, zonder al die smuk, dan is dat zijn strategie. Ook een deel van marketing. Maar dat zijn argumenten en geen stupide ondoordachte opmerkingen die blijkbaar niet in jou gedachtegang passen.
Je zou eens moeten beginnen beseffen dat er om voor/nadelen etc wordt gevraagd, en dat er bepaalde voor of nadelen zijn waar de schrijver ook niet achter staat, maar die er wel zijn.
- iceke
- Elite Poster
Wie is dan dom ? Diegene die daar niet doorheen kijkt natuurlijk.
Hoe hoger de functie, hoe moeilijker dat is blijkbaar
Soit, nog eens, als we hier op Userbase gaan schrijven dat voor de TS een Mac de beste oplossing is omdat die best past in zijn Imago. Waar zijn we dan mee bezig ? Dit is toch een tech forum, geen modeshow...
Hoe hoger de functie, hoe moeilijker dat is blijkbaar
Soit, nog eens, als we hier op Userbase gaan schrijven dat voor de TS een Mac de beste oplossing is omdat die best past in zijn Imago. Waar zijn we dan mee bezig ? Dit is toch een tech forum, geen modeshow...
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
HDMI adapter dan. Meeste recente Mac laptops hebben enkel Thunderbolt & Mini Displayport als ik me niet vergis.Zorba schreef:Je moet de onkunde van sommige mensen niet veralgemenen naar het toestel waarop ze werken he. En een beamer de dag van vandaag heeft toch HDMI me dunkt.
Maar iemand met dezelfde onkunde op Windows is dus minderwaardig of minder professioneel?
Bon, ik moet met alle 2 werken. Ik heb mijn voorkeur die je waarschijnlijk wel weet...
Ik heb geen aandelen of affiniteit met 1 van de bedrijven, dus ik zou zeggen. Test het eens uit.