misbruik pc
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
een windows 7 pc op het werk die uit staat maar verbonden is met het netwerk, kan die vanop afstand aangezet worden of kan dit enkel wanneer de pc in sluimerstand staat. Mijn vriendin merkte toen ze 's ochtends toekwam op haar bureau dat haar scherm aanstond op het admin inlogscherm. Zij had haar pc volledig uitgezet en mocht dit toch niet zo geweest zijn, dan zou die nooit op het admin login scherm komen. Naast de event log is er nog een mogelijkheid om te achterhalen wie of wat er kan gebeurd zijn. Een windows update lijkt me uitgesloten want dan zou ze dit vaker moeten meemaken. Haar bureel doet zij op slot als ze naar huis gaat en momenteel is haar collega afwezig,
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik vind het nu toch wel straf om van misbruik te gaan spreken hoor. Dan zou volgend mij de admin niet zo dom geweest zijn om zijn inlog te laten actief staan.
Wss inderdaad update overnight die geïnitieerd moesten worden ofzo.
De pc is trouwens nog altijd eigendom van het werk e, en zolang de admin of wie dan ook niet met haar account inlogt, is er weinig probleem.
[
Post made via mobile device ]
Wss inderdaad update overnight die geïnitieerd moesten worden ofzo.
De pc is trouwens nog altijd eigendom van het werk e, en zolang de admin of wie dan ook niet met haar account inlogt, is er weinig probleem.
[

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Dit is perfect mogelijk in een bedrijfscontext. Machines kunnen op afstand aangezet worden, er kan op ingelogd worden... updates worden vaak 's nachts automatisch uitgerold over het ganse netwerk... Maar dat kan uiteraard alleen maar als er "ergens" een centraal beheerssysteem is. Als je in een bedrijf werkt van drie man, zou ik toch ook mijn collega verdenken 

- broke23
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
Wake On Lan (WOL) de pc en deze komt normaalgezien actief als ze zo'n pakketje versturen naar de pc (als deze op netwerk hangt en de instellingen correct staan)
perfect normaal (update softwares waarschijnlijk)
perfect normaal (update softwares waarschijnlijk)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
update: voor alle duidelijkheid: het gaat niet om een pc waar ikzelf mee werk. de IT helpdesk is terplekke komen kijken en hebben gezegd dat ze de pc een paar dagen nog in het oog zullen houden mbt eventuele verdachte inbreuken. in iedere geval hadden zij geen uitrol van een of andere software gedaan
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Heb je de BIOS eens gecontroleerd zoals silencer aanraadde ?
Ik heb iets gelijkaardig voorgehad.
Boot door mouse-move stond aan, en door trillingen kon de PC zomaar opstarten.
Ik heb iets gelijkaardig voorgehad.
Boot door mouse-move stond aan, en door trillingen kon de PC zomaar opstarten.