Fritz!Box 7390 internationale versie en CLIP met Betamax

Plaats reactie
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste,

Ik heb een fritzbox 7390 en een frtizfon telefoon, echter zie ik nooit de gebruikersnaam van iemand die mij zou bellen via een betamax software naar mijn fritzbox. Het lukt wel als ik de functie "do not disturb" aanzet lukt het wel via de missed calls in de fritzbox, maar natuurlijk gaat de tritzfon dan niet rinkelen.

Indien ik de functie do not disturb aanzet en mijn telefoon niet rinkelt zie ik dus bij gemiste oproepen verschijnen: [email protected]
Indien ik deze funcite niet aanzet en mensen mij kunnen bellen zie ik unknown in mijn gemiste oproepen verschijnen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit is hetzelfde probleem met Skype oproepen die binnenkomen via de WeePee Skype Gateway.
zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 53#p595794

De FritzBox kan blijkbaar niet goed overweg met de situatie, waarbij een beller een naam heeft, maar geen nummer :(:
  • - indien alleen nummer: FritzBox zoekt de naam op in het interne telefoonboek.
    - indien nummer en naam: FritzBox geeft de naam weer die meegstuurd wordt (CNIP).
    - indien wel naam, maar geen nummer: FritzBox geeft "Unknown"
Ik zal eens een ticket sturen om te vragen om dat aan te pakken in een volgende FW update ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

gelijkaardig probleem.

Als ik bel met mijn FVD-account op Csipsimple naar gsm (mijn nr. wordt weergegeven op vaste telefoon van beller)
idem als ik op FON1 uitgang met telefoon bel naar mijn gsm.
Als ik met de MT-F bel naar mijn gsm: 'onbekend' :cry:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als het werkt met FON1 en niet met jouw DECT telefoon (in beide gevallen via de FritzBox), dan is er ergens in de settings een verschil.
Kijk dus eens bij Telephony > Telephony Devices > FON1/MT-F > Edit > Telephony Device Features
of er verschillen zijn, voorbeeld:
  • "CLIR" (Calling line identification restriction) aangekruist?
    "COLR" (Connected line identification restriction) aangekruist?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt Philippe. bij FON1 heb ik andere instellingen te kiezen. Sinds gisteravond eens HD preferred aangevinkt of dit soelaas brengt (voor betere kwaliteit bij OVH)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

HD 'preferred' of 'automatically' zorgt ervoor dat ik niet met FVD kan bellen. Op de MT-F is hij bezig, en na tijdje zegt hij: 'user does not respond', maar gsm heeft niet gerinkeld :evil: Moet op 'disabled' staan voor het toestel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

na 1 jaar eindelijk gevonden.

"Use own telephone number for registration" gewoon afvinken. Nu toont hij de caller-Id rimpelloos. Nog niet getest met HD preferred te kiezen.

Burst 40 ms tot 60 ms (100... staat er (bij FVD) G711 (er zaten haperingen op de tegenpartij, stem kwam niet vloeiend binnen, niet om lang aan te horen)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”