geen doe-het-zelf ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
BartManX
Starter
Starter

ik heb zojuist mijn diamond-shake omgezet naar WHOP.

Ik heb momenteel een docsis 5100 modem.
Tijdens de registratie van WHOP kan ik echter niet kiezen voor een doe-het-zelf-install. Er moet blijkbaar een tech komen om mijn modem te vervangen. Ze noemen dat dan een pre-installatie.

Klopt dit ?
Ik had liever modem zelf vervangen, dan zit ik niet nodeloos uren te wachten, NIU is OK.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik had hetzelfde voor bij het huisje van m'n zus. Er moest een gratis pre-installatie gebeuren. En zelfs dat is niet zomaar gegaan want de installateur wilde niet aansluiten omdat er geen afgeschermde coax-kabel was gebruikt. Heb ik zelf nog zwaardere kabel kunnen gaan trekken in een huurhuisje en 2e maal installateur laten komen :-/.
En de vorige huurders hadden gewoon ook al Telenet eh (maar wel Kotnet). Die waren gewoon in een telenet-center zo'n doos gaan halen met spullen...
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Bij mij hebben ze de vorige installatie (was toen 4 jaar oud) ook volledig afgebroken (modem- NIU) toen ik hier kwam wonen en dig tv nam. Is zo voorgeschreven zei de technieker. Gelukkig geen opmerkingen over de binneninstallatie.
Maar als dat van die kabels officieel zo moet dan zijn er veel bestaande aansluitingen niet in orde volgens mij. Voor nieuwbouw kan ik het wel begrijpen. Enfin zou voor mij zeker een reden zijn om naar xdsl te gaan. Nieuwe kabels in die bestaande buizen trekken begin ik niet aan... 1 keer tegenslag (huidige kabel als trekdraad gebruiken) en tzit vast;)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik had chance dat er niet al te veel bochten in zaten en had voor de veiligheid de kernen aan mekaar gesoldeerd, naast de kabels met ducttape aan mekaar te maken :)
Die installateur wilde dat niet doen omdat, mochten er later problemen opduiken, die herleid zouden kunnen worden tot zijn werk en hij daar dan op afgestraft zou kunnen worden. Als het een betalende installatie was geweest had hij zelf de draad getrokken, maar zo'n pre-installatie krijgt ie maar een half uur de tijd voor.
crosserke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

BartManX schreef:ik heb zojuist mijn diamond-shake omgezet naar WHOP.

Ik heb momenteel een docsis 5100 modem.
Tijdens de registratie van WHOP kan ik echter niet kiezen voor een doe-het-zelf-install. Er moet blijkbaar een tech komen om mijn modem te vervangen. Ze noemen dat dan een pre-installatie.

Klopt dit ?
Ik had liever modem zelf vervangen, dan zit ik niet nodeloos uren te wachten, NIU is OK.
Telefonisch regelen is dikwijls handiger.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

telkens wanneer de TN-technieker(of onderaannemer) spreekt van niet-conforme installatie is het mij gelukt hem te overtuigen om:
1) toch te installeren met bestaande situatie
2) aansluiting te testen op goede werking
3) een opmerking op zijn werkbon te zetten waarbij ik installatie op niet-conforme situatie op mijn verantwoordelijkheid neem.

Ik heb alle begrip voor de techniekers die binnen erg beperkte tijd soms erg afwijkende toestanden aantreffen en installatie weigeren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”