Gmail
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb two factor authentication overal ingesteld staan waar mogelijk: Google-account, Dropbox, Evernote, Microsoft-account. De 2e factor komt via de authenticator-app op je smartphone.
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik opteer voor Authy, toch de betere tov Google Authenticator.meon schreef:Ik heb two factor authentication overal ingesteld staan waar mogelijk: Google-account, Dropbox, Evernote, Microsoft-account. De 2e factor komt via de authenticator-app op je smartphone.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 29 keer
Jep gebruik ik ook.
Je krijgt ook backup codes voor moest je je smartphone verliezen, of je kan ook een oude smartphone gebruiken als backup.
Bij je vaste computer kan je de mogelijkheid aan zetten dat je regelmatig aanmeld op dit toestel en dan vraagt hij die codes niet meer. Tot je uiteraard je cookies wist.
Je krijgt ook backup codes voor moest je je smartphone verliezen, of je kan ook een oude smartphone gebruiken als backup.
Bij je vaste computer kan je de mogelijkheid aan zetten dat je regelmatig aanmeld op dit toestel en dan vraagt hij die codes niet meer. Tot je uiteraard je cookies wist.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 29 keer
Als je de authenticator app activeert in gmail dan moet je een QR code scannen, hierbij kan je dan 1 of meerdere smartphones aan koppelen. Dit kies je uiteraard zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Nee, je duidt in Gmail aan dat je wilt inloggen via sms-code en Google toont dan de laatste cijfers van de geregistreerde gsm-nummers.
Je kiest dan één, en daar wordt de sms naar gestuurd.
Je kan ook kiezen voor een spraak-oproep: je wordt gebeld en de code wordt voorgelezen. Dat is in principe nog veiliger omdat sms-en onderschept kunnen worden, maar een hacker moet natuurlijk nog altijd eerst je gewoon wachtwoord voor gmail achterhalen.
Je kiest dan één, en daar wordt de sms naar gestuurd.
Je kan ook kiezen voor een spraak-oproep: je wordt gebeld en de code wordt voorgelezen. Dat is in principe nog veiliger omdat sms-en onderschept kunnen worden, maar een hacker moet natuurlijk nog altijd eerst je gewoon wachtwoord voor gmail achterhalen.