Onlangs een Xpenology NAS ineen gestoken en plex als media server gebruikt.
Dit werkt super in combinatie met de plex apps voor Ios, Android en met Rasplex voor mijn Raspberry PI 2.
Momenteel heb ik Scarlet Trio, maar wij kijken bijna nooit TV (en als we kijken is het één of Canvas). Daarom da'k graag naar Telenet zou overschakelen voor internet (bij Scarlet slechts 16,5/1 sinds kort, vroeger zelfs 12/1).
Daarom dat ik ook had gedacht aan DVB-T voor de televisie.
Ik denk dat er 2 combinaties mogelijk zijn:
- DVB-T stick op de Synology NAS en dan met zo'n PVR backend werken en dan zou je op elke client TV moeten kunnen zien.
- DVB-T stick in mijn Raspberry PI2 Rasplex, en dan ken ik enkel DVB-T daarop kijken.
Maar dat via Plex doen schijnt precies nog niet vanzelfsprekend. Kodi heeft wel Live-TV mogelijkheden, maar dan kan ik maar moeilijk gebruik maken van m'n plex backend. Er is wel plex plugin voor KODI, maar proper is dat niet + KODI vind ik nodeloos verwarrend qua setup in vergelijking met Plex.
Iemand ervaringen met DVB-T (of DVB-S of DVB-C is veronderstel dat dit op dezelfde manier werkt) en Plex ?
Synology (Xpenology) met DVB-T PVR backend en plex clients
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
DVB-S werkt met PIex: Dreambox.bundle.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Hoe moet ik dit dan zien? Hoe koppel ik die box dan aan m'n synology NAS of aan m"n Raspberry PI?sommige enigma boxen kunnen ook uitgerust worden met een DVB-T tuner...
+ is dat al geen dure oplossing?