beste,
sinds kort ben ik aangesloten via proximus, alles goed en wel qua performantie maar heel wat bugs,
vb
192.168.0.102:5000 is bv perfect bereikbaar intern (wat normaal is)
mijn nas zit op poortje 1 aangesloten van de bbox
ik heb op deze device via de webinterface 192.168.0.102 ingegeven en alle poorten van 4000 to 9000 laten forwarden en daar ook port 1 ingegeven,
ik save en zie een record voor udp en tcp staan, maar toch lijken deze poorten muurdicht van buitenaf,
ga ik naar mijn wanip:5000 page cannot be found..
firewall op bbox staat op low.
iemand een idee?
Portforwarding werkt gewoon niet?
Staat ingevuld
de configuratie stond vroeger achter telenet docsis met zelfde ip configuratie als huidige bbox en werkte onmiddellijk,
kan toch niet liggen aan het feit dat laatste octet boven 63 ligt?
de configuratie stond vroeger achter telenet docsis met zelfde ip configuratie als huidige bbox en werkte onmiddellijk,
kan toch niet liggen aan het feit dat laatste octet boven 63 ligt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
NAS al gereboot? 'k Heb onlangs eenzelfde probleem gezien met een bewakingsrecorder. Ding bleef hardnekkig pakketjes naar het MAC-adres van de oude router sturen. Na een reboot was dat opgelost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ja, schijnt dat bbox3 last heeft met port forwarding zie deze topic https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43796jeroenvdd schreef:iemand een idee?
Wat je tussentijds kan doen is een eigen router plaatsen en een directe verbinding laten opbouwen (PPPoE sessie).
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Dan moet ik de bbox nog achter mijn router zetten ook wrsch voor mijn tv te kunnen houden of niet?
gisteren belde ik ook even naar proximus daar wisten ze mij gwn te vertellen dat ze portforwarding niet ondersteunen,
dat ze zelf 'konden ontslagen worden' moesten ze mij helpen...
portforwarding was al weekje ingesteld btw dus goedkeuring zou ook wel mogen komen.
btw heb gehoord dat er momenteel nieuwe firmware wordt uitgerold?
kan ik deze forcen?
heb gisteren een een reset gedaan en, ik sta nog op 10.5.S.5.EK das toch niet de nieuwe of wel.
gisteren belde ik ook even naar proximus daar wisten ze mij gwn te vertellen dat ze portforwarding niet ondersteunen,
dat ze zelf 'konden ontslagen worden' moesten ze mij helpen...
portforwarding was al weekje ingesteld btw dus goedkeuring zou ook wel mogen komen.
btw heb gehoord dat er momenteel nieuwe firmware wordt uitgerold?
kan ik deze forcen?
heb gisteren een een reset gedaan en, ik sta nog op 10.5.S.5.EK das toch niet de nieuwe of wel.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Je kan je externe IP adres idd niet bereiken vanaf je intern netwerk.
Probeer eens vanop een PC/smartphone BUITEN je eigen netwerk en je zal (vermoedelijk) zien dat dat wel gaat en dus alles OK is
Probeer eens vanop een PC/smartphone BUITEN je eigen netwerk en je zal (vermoedelijk) zien dat dat wel gaat en dus alles OK is
helaas,axs schreef:Je kan je externe IP adres idd niet bereiken vanaf je intern netwerk.
reverse nat was eerste dat ik dacht, ik zit nu op men werk en krijg geen verbinding,
enkele via synology quickconnect, maar das niet wat ik wil
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
[goede raad modus]
Je bent toch niet van plan om uwe nas-gui rechtstreeks aan het internet te hangen op poort 5000 ?
If so zal het imho niet lang duren vooraleer je ongewenste bezoekers hebt. (remember cryptolocker enzo....)
[/goede raad modus]
Heb je de poorten al eens laten scannen door bv shields-up ? zo kan je zien of er iets antwoord op een poort.
Je bent toch niet van plan om uwe nas-gui rechtstreeks aan het internet te hangen op poort 5000 ?
If so zal het imho niet lang duren vooraleer je ongewenste bezoekers hebt. (remember cryptolocker enzo....)
[/goede raad modus]
Heb je de poorten al eens laten scannen door bv shields-up ? zo kan je zien of er iets antwoord op een poort.
nee niet van plan om hem permanent achter te houden,
ook niet van pan om permanent bbox te houden,
maar voorlopig was dit de eenvoudigste manier om alles te testen -> aangezien ik zo via omweg vrij makkelijk op mijn intern netwerk kan via die quickconnect
advies va proximus was nog erger; zet hem in dmz
ook niet van pan om permanent bbox te houden,
maar voorlopig was dit de eenvoudigste manier om alles te testen -> aangezien ik zo via omweg vrij makkelijk op mijn intern netwerk kan via die quickconnect
advies va proximus was nog erger; zet hem in dmz