Rookverbod voor niet-rokers

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Gazet van Antwerpen - 21/02/2015
Kempense huisarts lanceert ‘rookverbod voor niet-rokers’
De Herenthoutse huisarts Gustaaf Van Dyck doet een opmerkelijk voorstel om tabak te bannen. “Verbied niet-rokers om er mee te beginnen”, stelt hij voor. De 71-jarige arts heeft om zijn doel te bereiken een wetsvoorstel rond rokerspasjes uitgewerkt en wil zijn plan verdedigen voor de politieke wereld.
Geef de man eens ongelijk 8)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zo begint het meestal.
Dergelijke uitspraken zijn het eerste signaal naar de familie toe om de man op een wachtlijst van een rusthuis te zetten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Wat is er mis met die uitspraak?

Groot gelijk heeft die man, die rommel zorgt enkel voor vervuiling, vergiftiging en de bijkomende gezondheidskosten.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dat zou een enorme zwarte markt creëren waarbij op de koop toe de accijnzen niet meer kunnen geind worden.

Laat ze toch roken, ze zijn gemiddeld tien jaar sneller dood en dat zijn tenslotte geen pensioenen die we moeten uitbetalen :-D
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Daar staan wel medische kosten tegenover die veel hoger liggen dan die pensioentjes.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Neen, dat is berekend. Een roker Is over zijn ganse leven een positieve inbreng voor de staat, net doordat zijn levensduur korter is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

gewoon absurd, en dat terwijl men op een gezonder alternatief als nicotine e-sigaret een verbod zet....


Lijkt me gewoon nasi praktijken, waarbij je als roker straks met een gele driehoek mag lopen. Ofwel mag het ofwel mag het niet...
Iets tussenin is kwatch... Lijkt wel alsof de overheid wel een legale dealer mag zijn.
If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.
Laatst gewijzigd door bambipower 22 feb 2015, 09:05, in totaal 1 gewijzigd.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

wat bedoel je met nasi ?

edit : ah 'Nazi' , ok , het is nog vroeg. Ik zocht al in de richting van China ... :eek:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@ dat is berekend
-> bron?
Want dat betwijfel ik ten sterkste ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Google heeft genoeg bronnen maar hier in er eentje.http://www.nytimes.com/2008/02/05/healt ... .html?_r=0

Pas op het gaat dan enkel over gezondheidszorgkost. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een hele hoop andere elementen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Goztow schreef:Neen, dat is berekend. Een roker Is over zijn ganse leven een positieve inbreng voor de staat, net doordat zijn levensduur korter is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heb in een home gewerkt waar veel rokers van +85 jaar zaten, maar het waren wel geen kettingrokers. Ik denk dat deze opmerking alleen maar opgaat voor echte zware rokers, maar dit effect heb je ook met alcohol, die maakt ook de nodige aanslagen op het lichaam...

Verbied niet-alcoholdrinkers om er mee te beginnen (verslaving bestaat)
Verbied niet-cafeïnedrinkers om er mee te beginnen (verslaving bestaat) (Energiedranken vooral)
Verbied niet-gamers om er mee te beginnen (zouden wel eens kunnen vergeten te eten en te drinken)
Verbied niet-vul zelf iets in om er mee te beginnen...

Absurd is dit...
Als mensen aan een mogelijke verslaving verbonden raakt is dat de keuze van het individu, deze moet dan ook maar zelf de gevolgen dragen. Dat roken/alcohol een aanslag maakt op het gezondheidszorg zal ik niet ontkennen, maar langs de andere kant betalen mensen ook bij hun verslaving redelijk wat taksen die deels de kosten doen terugvloeien.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

bambipower schreef:gewoon absurd, en dat terwijl men op een gezonder alternatief als nicotine e-sigaret een verbod zet....


Lijkt me gewoon nasi praktijken, waarbij je als roker straks met een gele driehoek mag lopen. Ofwel mag het ofwel mag het niet...
Iets tussenin is kwatch... Lijkt wel alsof de overheid wel een legale dealer mag zijn.
If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.

Liever de overheid als lokale dealer dan een stel criminelen waarbij geweld de nr1 manier is om de markt in handen te houden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

dus dan maar niets meer verbieden? En alles onder het oog van de overheid. Cocaine, herione, maar ook alcohol, tabak, etc?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Of ze het nu verbieden of niet, het gebeurt toch... Als ze het verbieden dan is het gewoon iets moeilijker om aan te raken. Het is nu niet dat ze alles moeten legaliseren... Maar sinds jaar en dag worden rokers bezien als een "pest" voor de maatschappij en staan zij nu in de schijnwerpers, dat vind ik nu verkeerd, er word al sinds mensenheugenis gerookt, ben zelf nu geen roker sinds maart 2009, het doet mij niets dat andere roken. Maar vind het naïef om deze groep nu aan te vallen. Als je alles wil verbieden wat ongezond is of slecht voor het milieu, dan gaat er echt niet veel meer overschieten vrees ik.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En toch zie ik een positief effect in al dat verbieden van roken op openbare plaatsen. In mijnen tijd was roken sociaal geaccepteerd, volgens mij is het dat nu niet meer (of veel minder) het geval. Of we staan in de kou, of we staan in een glazen bokaal zonder drank ;-)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Op openbare plaatsen vind ik het wel goed dat het niet mag, maar ze gaan altijd maar verder en verder, het is een groep dat 10x harder wordt geviseerd als andere groepen. Dat is onfair. Andere groepen bezorgen ook de nodige lasten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Het is verboden om het verbod te negeren ! :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Aan allen die dit rookverbod (voor niet-rokers) toejuichen, aanbidden en zelfs verafgoden: zijn jullie nu écht zo naïef om te denken dat de Belgische overheid zijn kip met de gouden eieren gaat slachten? Blijkbaar wel als ik sommige reacties hier zo lees.
Hieronder een link naar een artikel, weliswaar 2 jaar oud, maar het geeft een idee:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/tabak ... 05091.html
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

bambipower schreef:dus dan maar niets meer verbieden? En alles onder het oog van de overheid. Cocaine, herione, maar ook alcohol, tabak, etc?
Wel even bij de les blijven en appelen met appelen vergelijken. Tot op heden zijn alcohol en tabak geen illegale substanties in tegenstelling tot cocaïne en heroïne.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

TiTanium schreef:Op openbare plaatsen vind ik het wel goed dat het niet mag, maar ze gaan altijd maar verder en verder, het is een groep dat 10x harder wordt geviseerd als andere groepen. Dat is onfair. Andere groepen bezorgen ook de nodige lasten.
Maar dan wel terug invoeren op restaurant en de werkvloer? :? Die verboden lijken me best logisch.
Verbieden voor wie er aan wil beginnen gaat wat te veel betuttelen in mijn ogen. Mensen moeten zelf maar beslissen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat is 2 miljard aan koopkracht gewonnen. Dat geld kan dan uitgegeven worden aan andere zaken, met impact op werkgelegenheid én BTW inkomsten.
Terugverdieneffect noemt dat...
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Want er bestaat absoluut geen zwarte markt voor de substanties die nu verboden zijn.

Minder dan 3 gram tabak op zak en je zit in een stelsel van een gedoogbeleid? :-p

Ik zie tabak dan heus wel in een zwarte markt belanden en je zal nooit 100% van dat bedrag dat men nu int aan taksen of winst in werkgelegenheid zien vloeien naar extra koopkracht die in de legale economie stroomt. En wat met de dagblad handelaren om maar een groep te noemen? Ik zie ze in een groeiende markt van digitale abonnementen ook niet bepaald overleven zonder tabaksproducten. Heb je die ook meegerekend in het terugverdieneffect? Je kan het ook verder gaan zoeken, ik zie het wel realistisch dat straten er properder bij gaan liggen zonder al die peuken. Wat kost dat aan jobs bij gemeentelijk afvalbeheer in een grote stad? Een enkeling misschien, maar ik zie die mens(en) niet onmiddellijk snel aan een nieuwe job geraken. De perceptie bij een volgende verkiezingsronden dat er bespaard kan worden op afvalbeheer zou misschien wel eens kunnen groeien zonder al die peuken... :roll:


Je gaat de kip met de gouden eieren toch niet slachten? Ik zie de overheid eerder andere middelen legaliseren dan dat ze middelen gaan illegaliseren. Hoewel, als we zien hoe het er aan toe loopt met de e-sigaret, inclusief debiele conclusies van media op basis van "wetenschappelijk onderzoek" dat terug gefloten werd...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad, dat we dan weer wel onze nicotine liquid in het buitenland mogen kopen (tenminste toch uit de eu), maar dat het niet mag verkocht worden... tart alle economische beelden
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Maak elektronisch roken legaal en gewoon roken illegaal dan? Vanaf er een gezonder alternatief Is moet dat toch volop gepushed worden? Of mis ik iets?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

theeft nooit gedraaid rond gezondheid, dat werd enkel gebruikt als reden om te belasten. Inkomsten die ze niet willen missen.
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tsjah weinig rokers hebben de wilskracht om vandaag te zeggen "ik stop met roken". De redenering van de meesten is immers "je moet van iets sterven".

My €0.02 : ik ben blij dat ik vandaag elke dag alles samen 2u op een trein kan zitten zonder dat ik verplicht word op tabaksrook in te ademen (die glazen ruitjes hielden echt geen rook tegen hoor NMBS). Tevens ben ik blij dat ik vandaag een glas kan drinken met vrienden zonder bij het thuiskomen alle kleren meteen in de was te gooien wegens geurhinder. Wat de mensen thuis doen (inclusief voor drugsgebruikers en alcoholici) tjah dat is hun zaak. Zolang zij er anderen geen kwaad mee doen (en anderen mag je vrij ruim nemen) doen ze maar.

Kleine bedenking : ik moet wel toegeven dat ik er nog steeds niet tegen kan als men in het bushokje oid staat te roken en de rook toevallig mijn kant op gaat. Of hoe een collega op het werk er mee om gaat : elke dag 4 pauzes van 5 minuten om te roken ... dat het werk dat toestaat is hun zaak, maar die geur die hij telkens meebrengt maakt de halve bureau kotsmisselijk...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ter info: in het bushokje is er ook een rookverbod. Er kunnen boetes voor worden uitgeschreven(en volgens het jaarverslag van De Lijn is dat ook al gebeurt).
Alleen zou het geen slechte zaak zijn mochten er daar verbodsstickers hangen(heb ik al meermaals gevraagd aan De Lijn) helaas zonder resultaat.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vraag is waar begint en waar stopt een bushokje hé.
Bij dit model lijkt me dit duidelijk : https://www.google.be/maps/@50.97521,3. ... iKekgw!2e0 (hoewel : wat met die paal die helemaal rechts staat?)

Maar wat in volgende situaties:
Haltepaal : https://www.google.be/maps/@51.019573,3 ... a0uhxA!2e0
Open bushokje : https://www.google.be/maps/@51.019326,3 ... WiG3tQ!2e0

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

krisken schreef:Of hoe een collega op het werk er mee om gaat : elke dag 4 pauzes van 5 minuten om te roken ... dat het werk dat toestaat is hun zaak, maar die geur die hij telkens meebrengt maakt de halve bureau kotsmisselijk...
Bij ons mogen ze voorlopig nog roken naar hartelust. Alleen gaat er 1 en ander veranderen binnenkort. Wie dan buiten wil gaan roken zal verplicht zijn om te pointeren, zowel bij buiten gaan als bij weer binnenkomen. Dat betekent dat ze op een dag/week/maand te weinig uren presteren dus gaan die arbeiders ofwel meer uren moeten presteren ofwel minder loon ontvangen. En langer werken is uitgesloten, ze werken in 2 of 3 ploegen. Betekent dus dat hun opvolger om 2 uur begint maar dat de roker in kwestie dan niet zomaar eventjes een half uur of 3 kwartier langer kan blijven om die tijd in te halen, zijn aflossing is er namelijk. Ze gaan daar aardig opkijken bij ons (de arbeiders dan).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat zal dus minder loon worden vrees ik...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vind dat eigenlijk geen slechte uitwerking. Het is een extra motivatie voor de roker om zijn nicotinegebruik te verminderen wat het op termijn makkelijker kan maken om te stoppen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

krisken schreef: Of hoe een collega op het werk er mee om gaat : elke dag 4 pauzes van 5 minuten om te roken ... dat het werk dat toestaat is hun zaak, maar die geur die hij telkens meebrengt maakt de halve bureau kotsmisselijk...
Bah, ik had in het middelbaar zo een leerkracht, stonk uren in de wind hierdoor en kwam dan aan uw tafel uitleg staan geven. Daar kreeg ik het van.
Op men werk weinig last van.
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Roken is niet gezond. Ik rook, en ik weet het. Als ik reken hoeveel ik aan taksen heb betaald en hoeveel jaar ik minder pensioen ik zal krijgen, heb ik zeer goed bijgedragen aan de belgische staat. Maar over alcohol wordt altijd in alle stilte gezwegen. De ongevallen, de huiselijke miserie, de onbekwaamheid om te werken, en nog vele andere "ongemakken" zijn een groter probleem dat vriendelijk weggewuifd wordt. Hier valt nog veel te doen en om het te verdoezelen is het gemakkelijk om snel over te schakelen en de roker er vlug eens door te sleuren.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”