Spotify op Android: onbruikbaar

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik erger me als maar meer aan Spotify. Ik gebruik Spotify Premium op m'n Xperia Z met Android 4.4.4 vrijwel enkel in de wagen, via Bluetooth gekoppeld aan de radio.
Op ongeveer de helft van m'n reistraject ben ik levensgevaarlijk bezig met proberen Spotify terug in beweging te krijgen. Muziek valt midden in een liedje stil, ik hoor de hele tijd dezelfde 2 nummers herhalen en bijna alle menu's tonen me AfbeeldingAfbeelding
In bovenstaande screenshot liegt Spotify, want ik krijg ondertussen nog steeds WhatsApp-berichtjes binnen en een speedtest werkt ook met voldoende bandbreedte om muziek te kunnen streamen:
Afbeelding
Ben ik de enige die dit zo ervaart of moet ik echt op voorhand playlists offlinen? Want dan had ik net zo goed mp3's kunnen downloaden en via de Walkman-app beluisteren en had ik geen Spotify-abonnement nodig.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nog nooit problemen ondervonden met Spotify op android, overdag staat hij hele dag open op tablet met bt speaker. Onderweg met smartphone en bt headset ook nog geen problemen ondervonden.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Niet helemaal ontopic, maar met Spotify op iOS heb ik nog nooit problemen gehad, en ik heb geen offline playlisten :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Heb je je playlist offline staan op je smartphone? Dat kan je via wifi doen en heb je die dataverbinding niet nodig... En vermits je premium hebt, kan je dat doen. Ligt eerder aan de verbinding dan aan Spotify, ik gebruik spotify op smartphone zo goed als altijd offline om o.a. ook mijn dataverbruik te beperken :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Hier ook offline, hatelijk als je in delen rijdt zonder ontvangst of weinig ontvangst. Nooit geen zever ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Jack3770
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Lijkt me inderdaad dat deze onderbrekingen komen door tijdelijke ontvangstvermindering tijdens het rijden.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ik heb hetzelfde probleem met Spotify(wel op iOS) in de trein. Op de bus in de stad(goeie verbinding) heb ik het nog niet voorgehad. Ik vermoed dat Spotify dus erg gevoellig is als je eens een paar seconden slechte/geen verbinding hebt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Hier geen enkel probleem met Spotify op mijn Nexus 5 en Mobistar.

Mijn favorieten e.d. zet ik offline maar dat wissel ik vaak af met het ontdekken van muziek tijdens het rijden (en dus niet gesynchroniseerd) en dat verloopt allemaal via het mobiel netwerk (leve LTE op 800Mhz). Nexus 5 is verbonden met een hoofdtelefoonkabel die naar m'n autoradio loopt.

Ook wanneer ik een telefoontje aanneem (handsfree uiteraard) en de Nexus 5 op 3G overschakelt ervaar ik geen buffering e.d. na het telefoongesprek.

Ter info: ik heb misschien wat geluk met de LTE dekking van Mobistar. Zuid West-Vlaanderen over Kortrijk tot Gent en richting Antwerpen heb ik zo goed als allemaal ingekleurd op Sensorly. :-p http://www.sensorly.com/map/4G/BE/Belgi ... B|coverage
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik snap dat dus niet, cached spotify niet meer dan 3 seconden muziek? Met Grooveshark had ik dat probleem nooit, die downloadt zo snel als mogelijk het hele liedje en het volgende alvast...
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Hier ook een spotify premium gebruiker. Ik download gewoon al mijn muziek offline dus geen probleem met mobiele dataverbinding ;)
euromusic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Ook Android user hier.
Ik download ook de muziek dat ik vaak speel offline, maar als ik dan radio opzet doet em bij mij ook heel lastig hoor.
Van die loze "Je bent offline" momenten, terwijl ik gewoon nog op WiFi zit en van die situaties...
Kga een iPod touch kopen en het spellement daar op draaien met tehtering naar mijn gsm, want ik hoor dat het op iOS een stuk beter is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”