Router aan bbox 2 koppelen voor betere snelheid

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
mathdm
Starter
Starter
Provider

Hej allemaal,

Momenteel heb ik scarlet trio met de bbox2.

Als ik met de macbook via wifi op internet ga haal ik met speedtest een snelheid van 7.76/3.36.
Als ik met mijn pc die een kamer verder staat via wifi verbinding maak haal ik een snelheid van 0.51/0.51.
Moet er wel bij zeggen dat ik hier gebruik maak van een n300 draadloze usb adapter van netgear wnma3100m.

Als ik de pc rechtstreeks verbind met de netwerkkabel naar de bbox2 modem haal ik een snelheid van 27.4/3.

Op lijntest.be kom ik op een snelheid van 72/10.

Kan ik mijn internetsnelheid en dan vooral via wifi verhogen door een degelijke router aan de bbox2 te koppelen?
Op wat moet ik dan allemaal letten voor de aanschaf?
Kan ik beter een nieuwe usb wifi kopen? of netwerkkaart? Wederom waar moet ik dan allemaal op letten?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

Ik veronderstel dat de pc een heel eind van de bbox staat?

1. Als je een kabel zou kunnen krijgen tot een dichter punt bij je pc en daar dan een acces point zetten. (of een router als acces point)
2. Dezelfde optie als 1 alleen powerline gebruiken ipv utp kabel.
3. Naast je bbox een (deftige) router zetten als AP (of als router en van de bbox een modem maken). Al zal dit niet een wereld van verschil maken als de afstand te groot is.

Zijn er veel wifi netwerken in de buurt? Zo ja kan je best kijken naar een router/AP met ook 5GHz (naast 2.4GHz) ondersteuning, op 5GHz zijn meer kanalen beschikbaar en haal je makkelijker hoge snelheden. Echter reiken deze signalen een stuk minder ver door muren.

Een betere netwerk kaart op je pc kan eventueel veel doen, maar het effect er van is erg afhankelijk van de signaalsterkte op die plek.

Zou je een screenshot kunnen maken van je macbook. van het scherm dat er op komt als je alt ingedrukt houdt en op het wifi icoon klikt? (screenshot is cmd-shift-4)
Doe dit op de plek van de pc en op de plek waar je je macbook het meest gebruikt. Uit die informatie is het makkelijker om tot een goede oplossing te komen.

Dit scherm bedoel ik:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

1) Voor je Wifi indien je clients te ver zijn raad ik EnGenius aan die je als AP/Extender kan gebruiken (als ik me niet vergis ook router)
http://www.ip-camera-beveiliging.com/engenius-ecb300
2) Waarschijnlijk kapt Scarlet je snelheid naar 30/4 mbps, bij Proximus zou je 72 hebben.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
mathdm
Starter
Starter
Provider

De pc staat in mijn ogen niet heel ver van de router.
Ik woon op een klein appartement. Ik denk dat de router max 6 meter van de pc in vogelvlucht staat.
En ook 2 muren door moet in vogelvlucht. Ik zal morgen plattegrond maken met mijn opstelling.

Zoals gevraagd heb ik de 2 screenshots genomen. 1 van in de woonkamer en 1 van waar de pc staat.
Bij verschijnt er wel iets minder info als bij u. Zoals je kan zien zijn er inderdaad wel wat wifi netwerken hier.

Afbeelding
van in woonkamer

Afbeelding
plaats pc
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een RSSI van -73dBm is eigenlijk nog redelijk voor wifi van een bbox2.

Het probleem bij jouw is dat de 2.4GHz vrij vol zit en je daar waarschijnlijk niet echt hoge snelheden zult halen.

Wat je dus kan doen is een degelijke router (als AP) naast je bbox zetten. Liefst dan nog iets met 5GHz zodat je sowieso al sneller surft op je macbook. (op 5GHz haal je dat met gemak). Voor je PC kan je het even afwachten, het kan zijn dat je met die N300 stick nog wel redelijke resultaten haalt.

5GHz vind ik persoonlijk toch wel een must (zeker als je ziet hoeveel netwerken er zijn rondom u)
Dan zit je richting deze modellen:
http://tweakers.net/pricewatch/243800/n ... r3700.html
http://tweakers.net/pricewatch/311646/t ... r4300.html

Je kan er ook een nemen met wireless ac ondersteuning, dat geeft makkelijk 300Mbps+ snelheden in de praktijk, alleen moeten je apparaten dat ook ondersteunen. En het kost ook wel wat. (en die extra snelheid is vrij nutteloos als je maar 30Mbps internet hebt en niet vaak data over het netwerk pompt)
http://tweakers.net/pricewatch/324441/l ... 6300).html

2.4GHz alleen kan een stuk goedkoper, alleen zou ik dit niet echt aanraden in jouw geval.
http://tweakers.net/pricewatch/251996/t ... 043nd.html
Of met slechts 100Mbps ethernet poorten ipv gigabit:
http://tweakers.net/pricewatch/280090/t ... r841n.html

Je kan dan kijken wat de snelheden met je pc zijn, als die niet voldoen kan je zoeken achter een wifi kaart die 5GHz ondersteund.

Hangt die usb rechtstreeks in je pc? Als je een usb verlengkabel ergens hebt liggen kan je je usb wifi kaart daar eens insteken, dat scheelt soms ook enkele mbps.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Oké ik zal dan al zeker voor een 5 GHz gaan.

Hier is het plannetje van mijn app.

Afbeelding

legende

rood = waar pc staat
zwart = waar bbox staat, echter staat hier veel multimedia bijeen. PS3, bbox, digicorder, tv, NAS
blauw = plaats waar ik misschien aan denk om bbox + toekomstige router + nas te zetten.

Ik heb gelezen dat alle multimedia bijeen vrij veel storingen kan veroorzaken en heb daar in de hoek nog klein bureautje staan
waar macbook meestal sta. router + Nas zou hier perfect gaan.

Nog een vraag aangaande router, ik heb onlangs een nas aangeschaft nl. synology ds 414.
Ik ben dus wel van plan vrij veel data over het netwerk te sturen. Ga met nas content streamen naar Google chromecast.
Vooral films en series spreek ik dan over.

Zou het hiervoor een verschil maken dat ik een snellere router koop dus met met wireless ac ondersteuning. Of moet ik puur naar de ethernetsnelheid zien hiervoor omdat ik nas op router aansluit met kabel?

Het is niet dat ik geld teveel heb maar ik wil gerust prijsklasse hoger gaan zodat ik de router in de toekomst nog lang kan gebruiken.
Weet niet wat de levensduur van die dingen zijn maar lijkt me vrij lang. Of is dit echt het geld niet waard?

zoals deze dan bv:
http://tweakers.net/pricewatch/348086/l ... ificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/313228/a ... ac66u.html
http://tweakers.net/pricewatch/423714/t ... ificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/348369/n ... ificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/332369/t ... ificaties/

Misschien wat veel voorbeelden.

Alvast bedankt voor de info die je tot nu toe hebt gegeven :-)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Al die multimedia bijeen aan de TV is opzich geen probleem. De beste optie is denk ik nog altijd de bbox gebruiken als pure modem (dus geen wifi en routing functionaliteit) daar direct achter een goede router hangen met 1000Mbps poorten (bbox is max 100Mbps poorten => 11.5MB/s max file transfers naar/van je NAS)

Ik zou gewoon je bbox centraal op het zwarte laten staan, daarop je decoder en je router. Aan die router kan je dan ook direct bekabeld je NAS hangen, je PS3 desnoods. En je zit er dicht tegen de chromecast, wat mooit meegenomen is.
Op het blauwe zou ik niet direct je bbox zetten (tenzij je er makkelijk met een kabel naar de TV/zwarte kan). Je zit minder centraal voor je wifi (denk aan je pc) en je chromecast heeft minder goed bereik.

De ac (alleen op 5GHz) is leuk als je veel kopieert van en naar de nas over wifi (vanop een apparaat dat ook nog eens wireless ac doet). Puur voor het streamen naar de chromecast maakt het niets uit (Chromecast is 2.4GHz).

Sowieso dus een router met 5GHz ondersteuning en een met 1000Mbps poorten (quasi alle 5GHz modellen hebben dat wel).
Of je ac wilt of niet is eerder een keus voor jouw. Zonder ac ben je rond de 60-70 euro gesteld en met zit je toch makkelijk over de 100 euro.
Over 5GHz n haal je met je Macbook tegen de 20MB/s snelheid met filetransfers (tenzij je in de keuken bent) Dat is op zich al niet traag. Ac is een stuk sneller (2 a 2.5x) maar ook duurder.

Wat wel nog een stuk kan helpen is als je voor een ac router gaat en daar dan een USB (of pci-e) ac wireless kaart in steekt. (liefst nog met een usb verlengkabel).
Dan zul je ook op je pc serieuze snelheden halen.

Nog 1 ding. (belangrijker dan de n of ac keuze) Kies een router die ook de DFS 5GHz kanalen ondersteund. Dit zijn nog een hele hoop kanalen die niet standaard in alle routers zitten. Standaard wordt door elke 5GHz router wel kanaal 36-48 ondersteund. Echter zullen die binnen pakweg 5 jaar een stuk voller zitten als iedereen rondom jou ook overschakeld is op een recentere router/bbox/telenet HGW heeft. Dan is het leuk dat je met je router op het rustigere DFS kanalen (52-140) nog kan zitten.
Of een router DFS ondersteund moet je meestal even googlen, want dat staat niet overal zo maar even vermeld.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer
Provider

ik zou zonder kosten te maken, al eens een app installeren als wifianalyzer

http://www.howtogeek.com/197268/how-to- ... ng-system/
de koe zegt boe
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:
Provider

Zelfs als je met een app als Wifi Analyser een beter kanaal vindt, blijf je zitten met het feit dat de wifi-module van de bbox2 hopeloos verouderd en onstabiel is.

Ik zou zoals hierboven aangehaald inderdaad een extra router bijplaatsen die heel het DHCP en WiFi-gebeuren voor zijn rekening neemt. De bbox2 dient dan enkel als modem (wifi wordt dus uitgeschakeld) waarop je je router en decoder aansluit. Koop geen router meer zonder Gigabit-poorten en zorg zeker voor 5 GHz.
Het is dus de bedoeling dat alles 'achter' de nieuwe router komt. Sluit de NAS ook zeker bedraad aan op de nieuwe router, anders gaat de snelheid altijd tegenvallen.

Wat ac betreft: zelfs als je het niet per se nodig hebt zou ik het toch doen. Het kan nooit kwaad om een beetje future proof gericht te denken.
Ik heb in september een D-Link DIR-868L gekocht, was iets van een 129 euro denk ik. Heel tevreden over, draait stabiel als een huis :-). Hierboven werd ook DFS aangehaald. Dit blijkt bij deze wel niet te worden ondersteund, dus misschien toch de moeite om nog even verder te kijken.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Oké veel dank voor de info.

5 Ghz en DFS support is must. Moet wel toegeven dat ik het moeilijk vind om op te zoeken of de routers dit daadwerkelijk hebben.
Ik heb op tweakers een topic tegengekomen en daar komt dit model naar voor.

Netgear WNDR4300. http://tweakers.net/pricewatch/324297/n ... r4300.html

Verder ik was eerder ook voor toekomstgericht maar heb wel ergens ook een goede reden gevonden om dit niet
percé te doen. Technologie gaat zo snel dat als ik bv binnen 3 jaar ergens anders woon dat de router die ik nu ga kopen
ook niet aan de eisen gaat voldoen. Ken zelf niet zo heel veel van de technologie dus dit zou ik wel graag bevestigd zien worden.

Deze lijkt mij ook interessant. Maar kan niet precies vinden of die lyknsys modellen dfs support hebben.
http://tweakers.net/pricewatch/324440/l ... ificaties/

Als ik deze router zou kopen kan ik ook misschien dit kopen mocht mijn huidige usb wifi niet goed werken.
http://www.routercenter.nl/product/3266 ... e6000.html
mathdm
Starter
Starter
Provider

http://tweakers.net/pricewatch/350048/a ... zwart.html

Deze heeft zowel ac als 5ghz als DFS. Prijs is er ook wel naar natuurlijk.
Ga er even over nadenken maar denk dat ik deze ga nemen.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Ik heb hem gekocht!

Ik heb router achter modem geplaatst en hem getracht te installeren zoals hier op het forum beschreven werd.

Wijzig (voorlopig) niets aan de BBox2, deze is standard voorzien van de functie "PPPoE passtrough".
Ik raad de meeste mensen zelfs aan om een "factory reset" te gaan doen, zodat alle instellingen die ze eventueel al "verprutst" hebben, terug goed gezet worden.
verbind de WAN poort van de Linksys met de LAN1 van de b-box2 (geldt ook voor de b-box3).
Stel de Linksys in op PPPoE, en geef je Belgacom logon (formaat fx123456@SKYNET) en paswoord.
De Linksys gaat nu een verbinding maken met het Internet, en zal een publiek IPv4 adres toegewezen krijgen.
Stel nu je volledig netwerk in op de Linksys router (WiFi enz)

ik heb de router aangesloten zoals hierboven en dan via de nieuwe router netwerkkabel gelegd naar mijn pc om verder te installeren.
Ik kreeg melding dat er een conflict was met ip aders en hij vroeg om automatisch nieuw ip adres toe te wijzen.
Dit heb ik gedaan.

Dan ben ik verder gegaan met de internet set up maar ik ben die PPPoE in die stappen precies niet tegengekomen.
Nu kan ik wel naar mijn router gaan op webbrowser en daar die instellingen ingeven (scarlet username + wachtwoord scarlet ingegeven) en hij zegt dat dit niet juist is.

edit: ik had mijn ssid als username ingegeven en ook het paswoord dat op de bbox2 stond. Heb nu al de juiste username gevonden bij mijn bbox router - network interfaces - WAN PPPoE. Heb het paswoord van mijn.scarlet.be ook al verandert en als ik met dit probeer in te loggen werkt het nog altijd niet.
Komt dit doordat ik stappen heb omgewisseld. eerst netwerk instellen op asus router en dan pas de ppoe proberen in te stellen?

Afbeelding
Je ziet ook op deze afbeelding dat internet disconnected staat.
Als ik erop klik kom ik in de quick setup en kan ik kiezen tussen dhcp of pppoe.
En via pppoe wilt het me dus niet lukken.

Ik heb echter wel al de 2 draadloze netwerken kunnen instellen. 2,4 en 5 ghz en deze werken perfect.

Waneer ik de wifi van mijn bbox uitschakel werkt alles nog perfect.
Wanneer ik de pppoe uitzet werkt het niet meer. Dus bevestiging dat ik ergens de mist ben ingegaan.

Anyway speedtest op mac draadloos is nu 45,3/3,3 op 5ghz en 37,5/3,7 op 2,4 ghz.

Speedtest op pc via wifi stick is nu 10,6/3,8 op 2,4 ghz. De stick lijkt 5 ghz niet te vinden.
edit: stick heeft van wifi band enkel 2.4 ghz dus logisch dat hij deze niet vindt
Ga toch kijken voor ander stickje dan waarschijnlijk.

Dit is echt een supergrote verbetering! Ben echt tevreden!
Maar zou wel graag het inorde krijgen met de pppoe.

NOGMAALS BEDANKT VOOR ADVIES EN INFO
Laatst gewijzigd door mathdm 20 feb 2015, 16:59, in totaal 3 gewijzigd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je verhaal is nogal moeilijk om te volgen, maar hier zou het op neer moeten komen om het te doen werken:

1) bbox factory reset
2) alleen stroom, tel kabel en een kabel naar je pc aan je bbox hangen
3) Bij de bbox interface: Advanced Settings => Network interfaces, Wan PPPoE selecteren => disable => ok
4) Settings, Underlying connection => Lan bridge

Nu is de bbox een domme modem (stroom en VDSL in, TV en ethernet out) Hier moet nu een PPPoE connectie gemaakt worden door een andere router, de nieuwe.

5) Hang met een kabel de WAN poort van de nieuwe router aan de bbox hangen (een van de twee 'internet poorten'
6) Nu moet je pc aan je nieuwe router hangen (een van de LAN poorten), naar de interface gaan en daar (ergens bij 'WAN' waarschijnlijk, aangeven dat je via PPPoE wilt werken en dan je username en paswoord ingeven van Scarlet/Belgacom/Proximus/...

Nu zou het moeten werken.

Dingen die je nog kan instellen (en ik aanraad om te doen):
Wifi kanaal: Pak 1, 6 of 11 voor 2.4GHz pak hetgeen dat je buren niet direct hebben.
Pak voor 5GHz uiteraard een kanaal dat leeg is, liefst een in de wat hogere kanalen, die hebben meer power.
Als je wilt, maar kan illegaal zijn, je land settings op Singapore zetten voor wat meer transmit power.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Ja sorry heb het constant liggen aanpassen omdat ik dacht nieuwe dingen zelf te ontdekken.
Daardoor is het inderdaad niet meer echt te volgen.

Als ik nu verbinding maak met de draadloze netwerken die ik eerder de dag had ingesteld. Komt er een bericht
van scarlet dat mijn internet geblokkeerd is ten gevolge van een hoog aantal authenticicatie pogingen van de modem.
Als ik via netwerk bbox2 verbind werkt het internet wel terug normaal.

Ik vermoed dat het ook het beste is dat ik de asus ook terug reset. En daarna terug stap voor stap volg wat jij hierboven zegt.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Pff telkens ik pppoe instellingen username en paswoord ingeef krijg ik het bericht authentication failed.

Geprobeerd met de ssid bbox2... + paswoord
En ook met mm83....@SCARLET + paswoord
mathdm
Starter
Starter
Provider

Ik heb getracht om mijn router aan bbox te koppelen en te installeren op volgende manier.

1) bbox factory reset
2) alleen stroom, tel kabel en een kabel naar je pc aan je bbox hangen
3) Bij de bbox interface: Advanced Settings => Network interfaces, Wan PPPoE selecteren => disable => ok
4) Settings, Underlying connection => Lan bridge

Nu is de bbox een domme modem (stroom en VDSL in, TV en ethernet out) Hier moet nu een PPPoE connectie gemaakt worden door een andere router, de nieuwe.

5) Hang met een kabel de WAN poort van de nieuwe router aan de bbox hangen (een van de twee 'internet poorten'
6) Nu moet je pc aan je nieuwe router hangen (een van de LAN poorten), naar de interface gaan en daar (ergens bij 'WAN' waarschijnlijk, aangeven dat je via PPPoE wilt werken en dan je username en paswoord ingeven van Scarlet/Belgacom/Proximus/...

Echter bij stap 6 als ik de username en paswoord ingeef komt er telkens dat de authenticatie niet lukt omdat username en paswoord verkeerd zijn.

Ik heb als username al de ssid dus bbox2-2... met bijhorend paswoord dat op de bbox staat geprobeerd.
En ook de username die ik terug vind als ik naar 192.168.1 surf (mm837575@SCARLET) en paswoord geprobeerd.

Maar het wil niet lukken. Iemand van jullie een idee?

[Mod Edit]
Berichten verplaatst naar bestaande topic.
Geen idee waarom je een nieuwe topic start om een bestaande discussie verder te zetten?
Laatst gewijzigd door philippe_d 21 feb 2015, 18:43, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: zie mod break
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Staat PPPoE relay aan op de asus? (Advanced settings - WAN - Internet Connection - en daar enable PPPoE Relay aanvinken onder "Account and Detailed Connection Setting")

Het gaat hier trouwens sowieso om de @SCARLET login, en zeker niet SSID en het wifi wachtwoord. Ben je zeker dat je over het juiste wachtwoord beschikt van scarlet?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Los van het PPPoE probleem, zou ik de ASUS een ander LAN IP geven.
Zowel de B-box2, als de ASUS, hebben default hetzelfde IP (192.168.1.1)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Excuses voor een nieuw topic aan te maken.
Wou eerst de titel veranderen om "nieuw" volk te trekken maar dit ging precies niet.

Ik heb het blad met het originele paswoord. Maar heb dit verandert, heb scarlet gebeld en zij zeiden me dat dit het aangepaste wachtwoord is.

Als ik met firefox in mijn 192.168.1 pagina van bbox het paswoord dit bekijken met firebug klik en dan "password" verander in "1" komt er wel
een ander paswoord naar boven. Heb ze alle3 al geprobeerd maar lukt prcs niet.

Zal eens zien of pppoe relay aan staat op asus. Zal ook is een ander lan ip geven.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Volgens mij heb je duidelijk een logon/paswoord probleem.
Je zal Scarlet moeten vragen voor een paswoord reset.
Dan het juiste paswoord eens proberen op de b-box, en controleren of je internet krijgt.
Daarna de PPPoE sessie op de b-box uitschakelen (punt 3 in je vorige mail) en dezelfde logon gebruiken op de Asus.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
mathdm
Starter
Starter
Provider

Ja ik denk het ook want de rest van de stappen verliep vlekkeloos. Daar strand ik gewoon.
Oké wist niet dat dat kon. Heb scarlet al paar keer gebeld en die zeggen me gewoon dat ik dat zelf kan doen.
Zal toch vragen of zij het is willen doen.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Afbeelding

Dit beeld krijg ik dus nu soms. Ik kan momenteel zowat alle random sites bezoeken maar als ik naar hln.be probeer te gaan kom ik op dit beeld terecht.
Ben voor de moment verbonden met wifi netwerk van bbox.

Ik lees ook hier en daar dat ik de dhcp van één van de routers moet uitschakelen. Klopt dit?
mathdm
Starter
Starter
Provider

MAJOR BREAKTHROUGH

Na voor de 5de keer te hebben gebeld heb ik eindelijk iemand aan de lijn gekregen die wist welk paswoord ik moest hebben van welke username.
De paswoorden die ik kon resetten waren enkel voor op mijn.scarlet.be en mailadres.

Maar onder de username mm837575@SCARLET voor de internetverbinding zit een paswoord dat ik zelf niet kan veranderen.

Ze gaan me een brief opsturen met het wachtwoord.

Moet zeggen dat er een groot stuk frustratie van mijn schouders valt en ben blij dat het dan toch waarschijnlijk inorde gaat komen eens de brief er is.
mathdm
Starter
Starter
Provider

Brief aangekomen van scarlet.

Alles werkte op 5 minuten! Ben zwaar tevreden.

Draadloos haal ik nu 22.9/3.62 op mijn pc in bureau. Ga mss nog andere wifi stick halen maar hier ga ik voorlopig mee wachten.
Is al een hele verbetering en nu loopt alles vlot.

Met de macbook haal ik 39/3.38 op de bureau op 2.4 ghz en 46/2.9 op 5 Ghz.

BEDANKT
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

mathdm schreef:Alles werkte op 5 minuten! Ben zwaar tevreden.
Zwaar tevreden? Je hebt 6 dagen moeten wachten voor je een correct antwoord kreeg :evil:
Het was al van vorige week duidelijk dat je een logon/paswoord probleem had, dat alleen Scarlet kon oplossen ...
mathdm
Starter
Starter
Provider

Mja ik vind het gewoon bizar dat ze een apart paswoord hebben op dezelfde username voor internetverbinding enerzijds en voor email en mijn.scarlet anderzijds?
Plus dat je paswoord van internetverbinding niet kan aanpassen en andere wel. Ben gewoon blij dat er toch 1 op de 6 doorhad waarover het ging en mij kon vertellen dat ik dit niet zelf kon aanpassen en dat dit met de post moest verstuurd worden. Kon niet via mail.

En ben vooral zwaar tevreden met de verbetering van de snelheid van mijn draadloos internet.

Ik kan de wifi van de bbox2 nu ook uitzetten eh?
abLB
Starter
Starter
Provider

@mathdm Dus als ik het goed begrijp is het PPOE wachtwoord niet hetzelfde als het wachtwoord uit de brief van Scarlet die je krijgt als je je inschrijft?
l4rsm4rs
Starter
Starter
Provider

Een vraagje:
Blijft de tv decoder gewoon op de bbox aangesloten of dient die ook op de externe router geconfigureerd te worden.

Bij mij is het paswoord blijkbaar wel het zelfde als de login van mijn.scarlet.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Decoders gewoon aan de bbox laten hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”