nieuwe Acer laptop zonder windows licentie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Hallo,
Heb net een ssd laten instoppen in de nieuwe laptop (eerst oude HD gekloond). Nu zou ik willen een eigen windows 8 installatie doen (met een dvd van een andere licentie), maar hij vraagt de productcode?! In de winkel zeiden ze dat die code ingebakken zit op het MB, en windows deze zelf niet zou vragen.
Dus Ik moet het doen met de preconfigureerde windows van acer?
probleem 2: Mijn externe USB harde schijf docking station wilt hij maar niet weergeven in verkenner, bij mijn gewone desktop wel.
onderaan staat 'ASM/T1153' uitwerpen....maar in de verkenner toont hij de 3TB harddisk niet?!
mss. met mijn andere docking station proberen?
Heb net een ssd laten instoppen in de nieuwe laptop (eerst oude HD gekloond). Nu zou ik willen een eigen windows 8 installatie doen (met een dvd van een andere licentie), maar hij vraagt de productcode?! In de winkel zeiden ze dat die code ingebakken zit op het MB, en windows deze zelf niet zou vragen.
Dus Ik moet het doen met de preconfigureerde windows van acer?
probleem 2: Mijn externe USB harde schijf docking station wilt hij maar niet weergeven in verkenner, bij mijn gewone desktop wel.
onderaan staat 'ASM/T1153' uitwerpen....maar in de verkenner toont hij de 3TB harddisk niet?!
mss. met mijn andere docking station proberen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Zeker dat uw installatiemedia versie matcht met de versie van acer?
Eventueel kan je hier een clean installatie set verkrijgen als je met je originele HD boot:
http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... resh-media
Eventueel kan je hier een clean installatie set verkrijgen als je met je originele HD boot:
http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... resh-media
-
- Elite Poster
yep....6TB zelfs!
http://www.amazon.co.uk/Sisun-Lay-Flat- ... B00N1QDJOO
Op mijn desktop zonder probleem, nieuwe laptop niet
docking station 2 zelfde probleem....
enige optie om alles uit te sluiten, format hd?
http://www.amazon.co.uk/Sisun-Lay-Flat- ... B00N1QDJOO
Op mijn desktop zonder probleem, nieuwe laptop niet

docking station 2 zelfde probleem....
enige optie om alles uit te sluiten, format hd?
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Kijk eens in de schijfmanager of hij daar verschijnt en een schijfletter heeft.
Bij Windows 8 zit de key inderdaad in de bios ingebakken, maar niet alle media nemen die daar uit. Voor de herinstallatie kon je hem eventueel wel uit uw oude Windows ophalen.
Bij Windows 8 zit de key inderdaad in de bios ingebakken, maar niet alle media nemen die daar uit. Voor de herinstallatie kon je hem eventueel wel uit uw oude Windows ophalen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
OEM versies van Windows lezen de BIOS uit... trouwens met een normale Windows versie kan je de OEM key dan weer niet gebruiken.MClaeys schreef:Bij Windows 8 zit de key inderdaad in de bios ingebakken, maar niet alle media nemen die daar uit. Voor de herinstallatie kon je hem eventueel wel uit uw oude Windows ophalen.
Heb dit onlangs mogen ondervinden met een HP laptop... want media krijg je nog amper bij een nieuwe PC

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
De link die ik heb gepost zou je moeten toelaten een versie te downloaden die automatisch activeert bij een UEFI key.
Wel de juiste keuzes maken, dus als je origineel windows 8 had moet je windows 8 downloaden en nadien upgraden en niet rechstreeks 8.1 downloaden.
Hetzelfde geldt voor de pro edition en de reguliere.
Wel de juiste keuzes maken, dus als je origineel windows 8 had moet je windows 8 downloaden en nadien upgraden en niet rechstreeks 8.1 downloaden.
Hetzelfde geldt voor de pro edition en de reguliere.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Gewoon mediacreationtool gebruiken om de ISO te downloaden(van ms) en te installeren, daarna de key uitlezen van bios (google eens) en ingeven en erna activeren, werkt altijd (als key in BIOS zit, kan ook een losse DVD met oem key zijn:meestal zelfbouw).
Opmerking: je kan meteen de win8.1 versie installeren.
Installeren kan je met een generic install key voor Windows (google)
Heb zo al honderden installaties gedaan (unattended).
Opmerking: je kan meteen de win8.1 versie installeren.
Installeren kan je met een generic install key voor Windows (google)
Heb zo al honderden installaties gedaan (unattended).
-
- Elite Poster
Er zijn andere tools waarmee je via cli je key kan uitlezen.dannyict schreef:probeer deze eens om jouw windows 8 key te vinden
http://www.nextofwindows.com/firmwareta ... from-bios/
-
- Elite Poster
idd. heb windows key uitgelezen en ingevoerd, heb normale windows 8pro productcode (geen oem versie), maar hij geeft de melding '! We kunnen de productcode niet verifïeren. Controleer de installatiemedia'r2504 schreef:EM versies van Windows lezen de BIOS uit... trouwens met een normale Windows versie kan je de OEM key dan weer niet gebruiken.MClaeys schreef:Bij Windows 8 zit de key inderdaad in de bios ingebakken, maar niet alle media nemen die daar uit. Voor de herinstallatie kon je hem eventueel wel uit uw oude Windows ophalen.

" generic install key voor Windows" lukte niet....zelfde foutmelding..dan met code die bijgeleverd was bij die DVD (niet van de laptop!)
dan cd ingegeven die op de cd zelf stond, maar als je partities wil aanmaken, dan maakt hij automatisch 4 partities extra aan. Is allemaal beveiligd..Aangezien laptop niet voor mij is, zal ik de originele versie terug zetten...
Laatst gewijzigd door satsurfer 19 feb 2015, 19:52, in totaal 1 gewijzigd.
- MClaeys
- Elite Poster
Heb je de juiste installatiemedia? Een 8.0 key werkt niet op 8.1 media en visa versa. Van Home werkt de key ook niet op Win8 Pro media, etc... (al heb je media met alle versies)
-
- Elite Poster
Generic install keys:satsurfer schreef:idd. heb windows key uitgelezen en ingevoerd, heb normale windows 8pro productcode (geen oem versie), maar hij geeft de melding '! We kunnen de productcode niet verifïeren. Controleer de installatiemedia'r2504 schreef:EM versies van Windows lezen de BIOS uit... trouwens met een normale Windows versie kan je de OEM key dan weer niet gebruiken.MClaeys schreef:Bij Windows 8 zit de key inderdaad in de bios ingebakken, maar niet alle media nemen die daar uit. Voor de herinstallatie kon je hem eventueel wel uit uw oude Windows ophalen.
windowsafg.no-ip.org/keys.html
Na de installatie je key aanpassen:
dellwindowsreinstallationguide.com/a-clean-install-of-windows/a-clean-install-of-windows-8-1/installation-of-windows-8-1-with-a-windows-8-0-retail-product-key-notes/
Best mediacreationtool gebruiken, dan heb je geen problemen en meteen win8.1 update 1.
-
- Elite Poster
8.1 gekozen..is aan het creëren van bootable media
Dit heb ik gedaan op een andere pc (dus niet de acer laptop), dan degene waar ik hem op zal installeren (laptop)...
Moet deze tool mss. gedraaid worden op een werkende windows licentie, die dan bootable media maakt (en productcode uit uw systeem haalt), om dan met de bootable media een propere installatie te doen?
Geeft nu melding 'de opgegeven productcode komt niet overen met een van de beschikbare windows-installatiekopieën. Geef een andere productcode op'
de oude installatie terug eropgezet (van acer)....als ik met partition master in windows partities wil bijmaken lukt dit niet! C partitie verkleind, heb dan vrije ruimte, maar krijg de functietoets niet om nieuwe partitie te maken. Heb dit ook bij installatie in Dos voorgehad. Wanneer je partities verwijdert, maakt hij er automatisch nieuwe bij....
Volgens mij komt dit vanuit de bios (van acer). Nog nooit voorgehad.
Heb nl. graag C partitie (progs) en D partitie (documenten). Bij problemen van laptop bij familie, kan ik makkelijk partitie terugzetten met 2 muisklikken. Nu vrees ik dat dit niet zal lukken.
http://www.easeus.com/partition-manager/
vanavond probeer ik nog eens stick met mediacreationtool en Generic install keys
bedankt voor de feedback.
Dit heb ik gedaan op een andere pc (dus niet de acer laptop), dan degene waar ik hem op zal installeren (laptop)...
Moet deze tool mss. gedraaid worden op een werkende windows licentie, die dan bootable media maakt (en productcode uit uw systeem haalt), om dan met de bootable media een propere installatie te doen?
Geeft nu melding 'de opgegeven productcode komt niet overen met een van de beschikbare windows-installatiekopieën. Geef een andere productcode op'
de oude installatie terug eropgezet (van acer)....als ik met partition master in windows partities wil bijmaken lukt dit niet! C partitie verkleind, heb dan vrije ruimte, maar krijg de functietoets niet om nieuwe partitie te maken. Heb dit ook bij installatie in Dos voorgehad. Wanneer je partities verwijdert, maakt hij er automatisch nieuwe bij....
Volgens mij komt dit vanuit de bios (van acer). Nog nooit voorgehad.
Heb nl. graag C partitie (progs) en D partitie (documenten). Bij problemen van laptop bij familie, kan ik makkelijk partitie terugzetten met 2 muisklikken. Nu vrees ik dat dit niet zal lukken.
http://www.easeus.com/partition-manager/
vanavond probeer ik nog eens stick met mediacreationtool en Generic install keys

bedankt voor de feedback.
-
- Elite Poster
http://superuser.com/questions/874218/w ... -key-issue
UEFI key alone will not work or the pirates would have a hay day, it more than just the key required these days, there are also certificates installed. Also a UEFI key is not the same as an OEM key.
zal
http://www.eightforums.com/installation ... key-4.html
interessant: (misschien heb ik verkeerde versie, daar de oem key niet werktte)
If you have an OEM key and your still being prompted to enter a key, it means you didn't install the correct version. The embedded key is specific to the version, Core, Pro, or the Single Language version. If you install the wrong version your OEM key will not work anyway.
. You have to download the same Windows Version as you currently have installed (ISO)
2. Download it to a folder
3. open that folder and mount the iso (right click, mount)
4. go to computer and start the windows 8.1 installation.
-> if not startet then open the disc and click on "setup.exe"
5. install the windows
6. finish
UEFI key alone will not work or the pirates would have a hay day, it more than just the key required these days, there are also certificates installed. Also a UEFI key is not the same as an OEM key.
zal
http://www.eightforums.com/installation ... key-4.html
interessant: (misschien heb ik verkeerde versie, daar de oem key niet werktte)
If you have an OEM key and your still being prompted to enter a key, it means you didn't install the correct version. The embedded key is specific to the version, Core, Pro, or the Single Language version. If you install the wrong version your OEM key will not work anyway.
. You have to download the same Windows Version as you currently have installed (ISO)
2. Download it to a folder
3. open that folder and mount the iso (right click, mount)
4. go to computer and start the windows 8.1 installation.
-> if not startet then open the disc and click on "setup.exe"
5. install the windows
6. finish
-
- Elite Poster
hallo, bedankt voor de feedback. Het is dus gelukt om een clean install te doen.
Nu wil ik het product activeren (productcode die ik met een tool uitgelezen heb), maar windows geeft een foutmelding:
'De code kan niet gebruikt worden om deze editie van Windows te activeren'. Nochtans heb ik gewoon een 8.1 windows (geen N!) gekozen met de mediacreation tool.
In de oude config/doos stond 'windows 8.1 with Bing'
telefonisch activeren lukt ook niet, daar code niet ok is.
UPDATE:
Note: You will not find the correct installation media, if you have an OEM computer that came with Windows 8.1 with Bing or Windows 8.1 Single Language with Bing preinstalled.
Dus ze maken het U onmogelijk.
Nu wil ik het product activeren (productcode die ik met een tool uitgelezen heb), maar windows geeft een foutmelding:
'De code kan niet gebruikt worden om deze editie van Windows te activeren'. Nochtans heb ik gewoon een 8.1 windows (geen N!) gekozen met de mediacreation tool.
In de oude config/doos stond 'windows 8.1 with Bing'
telefonisch activeren lukt ook niet, daar code niet ok is.
UPDATE:
Note: You will not find the correct installation media, if you have an OEM computer that came with Windows 8.1 with Bing or Windows 8.1 Single Language with Bing preinstalled.
Dus ze maken het U onmogelijk.

- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
1.in je bios de Uefi key's verwijderen en nieuwe genereren
2. herstart
3. Via bios uw uefi installatie booten
4. zorg dat uw installatie een oem is
5. normaal gezien vraagt windows geen serienummer, doet hij dat wel (8.0->8.1) gebruik je generic key en verander je die nadien.
Soit, eerst key's wissen en nieuwe generen en er voor zorgen dat je een uefi installatie doet ipv van gewoon te booten van usb/dvd.
2. herstart
3. Via bios uw uefi installatie booten
4. zorg dat uw installatie een oem is
5. normaal gezien vraagt windows geen serienummer, doet hij dat wel (8.0->8.1) gebruik je generic key en verander je die nadien.
Soit, eerst key's wissen en nieuwe generen en er voor zorgen dat je een uefi installatie doet ipv van gewoon te booten van usb/dvd.
-
- Elite Poster
"If the Edition you have is Windows 8.1 with Bing or Windows 8.1 Single Language with Bing then Microsoft have not provided a .iso for you and you cannot follow this guide to download installation media. Please add votes to my Windows Uservoice suggestion so Microsoft can improve the Windows Media Creation Tool."
heb géén installatie/OEM dvd van windows bijgeleverd van acer, noch een serial code (heb deze zelf uitgelezen).
heb ook eerst een generic key gebruikt, nadien de uitgelezen key -legale- ingevoerd, zonder success.
ik denk dat ik de oem versie eropzwier en alle bloatware verwijder.
heb géén installatie/OEM dvd van windows bijgeleverd van acer, noch een serial code (heb deze zelf uitgelezen).
heb ook eerst een generic key gebruikt, nadien de uitgelezen key -legale- ingevoerd, zonder success.
ik denk dat ik de oem versie eropzwier en alle bloatware verwijder.

-
- Elite Poster
moest daarvoor al speciale code ingeven om telefonisch te activeren (onderaan bij uitvoeren)
nee, want de code die ik ingeef (8 cijfercombinaties moet ik ingeven) is niet ok volgens hem....dan kom ik bij wereldwijde helpdesk (india of zo) en die zegt het zelfde
I give up...nog gewoon proberen in de oem versie partitie c te verkleinen en d aan te maken...(back-up op voorhand)
nee, want de code die ik ingeef (8 cijfercombinaties moet ik ingeven) is niet ok volgens hem....dan kom ik bij wereldwijde helpdesk (india of zo) en die zegt het zelfde

I give up...nog gewoon proberen in de oem versie partitie c te verkleinen en d aan te maken...(back-up op voorhand)
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Misschien Acer eens contacteren? Bij Dell sturen ze blijkbaar een USB-stick op met de juiste recovery media: https://www.reddit.com/r/windows8/comme ... indows_81/
En euh, Microsoft biedt de recovery media misschien niet aan, maar ze zijn wel te vinden:
En euh, Microsoft biedt de recovery media misschien niet aan, maar ze zijn wel te vinden:
Code: Selecteer alles
File info: X19-57134_SW_DVD9_NTRL_Win_with_Bing_8.1_32BIT_English _OEM.img
Size: 2.77 GB
SHA1: 63422A198729941F47E7F3563197B1F3AC8C5640
File info: X19-57272_SW_DVD9_NTRL_Win_with_Bing_8.1_64BIT_English _OEM.img
Size: 3.71 GB
SHA1: BDC1E5FDBC1FAD5FE26155BAB6DAB7D95F434DEA
-
- Elite Poster
bedankt voor al jullie reacties en sorry voor mijn late reply....ben hier gans het weekend aan het installeren geweest van 2 pc's.
Daar het niet voor mij was, heb ik dan gewoon de standaard acer installatie gekozen en alle bloatware verwijderd.
1 iets lukte mij niet, dit bij afsluiten laptop, na acronis true image 2014 te installeren (gratis bijgeleverd bij de ssd)....de computer bleef afsluiten (moest hard resetten telkens)....soms 'task host' melding, en scande dan de pc bij opstarten....zucht..
nochtans draait zelfde versie op 2 andere pc's zonder problemen.
als ik ATI verwijderde, had ik geen probleem. heb ik dus zo gedaan....images in dos genomen. (spijtig dat ik zo niet op afstand kan restoren doen).
Nogmaals dank iedereen.
Misschien bij windows 10 kan ik een recovery media krijgen. Maar voorlopig is de goesting zeer ver om pc's te installeren....
Daar het niet voor mij was, heb ik dan gewoon de standaard acer installatie gekozen en alle bloatware verwijderd.
1 iets lukte mij niet, dit bij afsluiten laptop, na acronis true image 2014 te installeren (gratis bijgeleverd bij de ssd)....de computer bleef afsluiten (moest hard resetten telkens)....soms 'task host' melding, en scande dan de pc bij opstarten....zucht..
nochtans draait zelfde versie op 2 andere pc's zonder problemen.

als ik ATI verwijderde, had ik geen probleem. heb ik dus zo gedaan....images in dos genomen. (spijtig dat ik zo niet op afstand kan restoren doen).
Nogmaals dank iedereen.
Misschien bij windows 10 kan ik een recovery media krijgen. Maar voorlopig is de goesting zeer ver om pc's te installeren....
- iceke
- Elite Poster
Windows 8.1 with bing is blijkbaar een nieuwe versie voor systeembouwers om te concurreren tegen chromebooks ed.satsurfer schreef: In de oude config/doos stond 'windows 8.1 with Bing'
Het is een gratis licentie met als enige catch dat de fabrikanten bing als standaard zoekmachine moeten behouden in internet explorer... voor de rest is deze idem aan w8.1 core.
- MClaeys
- Elite Poster
Als het nu Windows 7 was geweest, daar hadden ze inmiddels een oplossing voor: http://www.mywindows.nl/2015/02/downloa ... s-7-kopie/
Misschien binnenkort ook voor Windows 8, wie weet.
Misschien binnenkort ook voor Windows 8, wie weet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Win 8.1 :
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... ab70ca7064
Win8.1 with Bing is een beetje specialer. Heb ik op het werk, indien nodig kan ik die ook wel opsnorren.
Als je aan de eerste link niet genoeg hebt (wegens geen geldige code of wat dan ook) :
De "grijze" jongens van My Digital Life zijn ook altijd handig : http://www.heidoc.net/joomla/technology ... load-links
Daar kom je normaal een heel eind mee.
En ik kan het even niet laten : bezitters van een Mac drukken hiervoor gewoon CMD+Option+R. Zo éénvoudig kan het leven zijn.
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... ab70ca7064
Win8.1 with Bing is een beetje specialer. Heb ik op het werk, indien nodig kan ik die ook wel opsnorren.
Als je aan de eerste link niet genoeg hebt (wegens geen geldige code of wat dan ook) :
De "grijze" jongens van My Digital Life zijn ook altijd handig : http://www.heidoc.net/joomla/technology ... load-links
Daar kom je normaal een heel eind mee.
En ik kan het even niet laten : bezitters van een Mac drukken hiervoor gewoon CMD+Option+R. Zo éénvoudig kan het leven zijn.

- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ik had ook ergens gelezen dat je via "Add features" tegen meerprijs zou kunnen upgraden naar een normale Windows 8.1 Core of Pro. Op die manier krijg je dus een andere sleutel waarmee je wel de nodige recovery media mee kan downloaden. Je moet de upgrade dan wel vanuit de originele omgeving uitvoeren, en ik heb ook geen idee of die prijs meevalt...
-
- Elite Poster
Na problemen met familie hun acer met bing laptop licentie (ondertussen automatisch nr win 10 geupgraded), wil ik de laptop terug naar propere win10 zetten. (sluit soms niet af en start knop werkt regelmatig niet)
Zo gezegd, zo gedaan.
directe link naar .exe:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=822783
heeft 5 u. staan draaien, laatste updates zoeken een uur of 4. Op het einde (zat er niet constant bij) was het scherm weg....Nog altijd windows 8.1 met bing
Dan Media Creation Tool: windows op usb zetten.
ging probleemloos, clean install gedaan. Geen acer adaware, maar sommige updates kan hij/wil hij gewoon NIET binnenhalen. Zelfs als ik manueel binnenhaal, en installeer, blijven de KB******* bij 'te installeren' staan. Er staat ook '100% gedownload'
Dan media creation tool, deze pc updaten....ook gelukt, we komen aan 'updates zoeken', wel heeft heel de nacht -tevergeefs- gezocht.
Laatste optie: vanuit windows 8.1 met bing vanop de laptop de updates laten zoeken en hopelijk wil hij nog updaten naar win 10?
Kan ik niet makkelijker hier een code kopen en gewoon gans mijn schijf formatteren en zelf een clean install doen, zonder de acer ingebakken code, die constant problemen geeft. Of zal dit toch conflicteren met deze OEM code?
https://twed.com/product/windows-10-pro-global-cd-key/
Zo gezegd, zo gedaan.
directe link naar .exe:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=822783
heeft 5 u. staan draaien, laatste updates zoeken een uur of 4. Op het einde (zat er niet constant bij) was het scherm weg....Nog altijd windows 8.1 met bing
Dan Media Creation Tool: windows op usb zetten.
ging probleemloos, clean install gedaan. Geen acer adaware, maar sommige updates kan hij/wil hij gewoon NIET binnenhalen. Zelfs als ik manueel binnenhaal, en installeer, blijven de KB******* bij 'te installeren' staan. Er staat ook '100% gedownload'
Dan media creation tool, deze pc updaten....ook gelukt, we komen aan 'updates zoeken', wel heeft heel de nacht -tevergeefs- gezocht.
Laatste optie: vanuit windows 8.1 met bing vanop de laptop de updates laten zoeken en hopelijk wil hij nog updaten naar win 10?
Kan ik niet makkelijker hier een code kopen en gewoon gans mijn schijf formatteren en zelf een clean install doen, zonder de acer ingebakken code, die constant problemen geeft. Of zal dit toch conflicteren met deze OEM code?
https://twed.com/product/windows-10-pro-global-cd-key/
- iceke
- Elite Poster
Dat gaat uw probleem niet oplossen hé... windows installeert uw besturingssysteem ongeacht of uw key nu geldig is of niet.
Als je een w8 bioskey had en deze is geupdate naar w10 dan zit uw cpu serienummer in een database bij microsoft en gaat hij daar op activeren (dus niet meer op uw oude bioskey)
Activeert hij niet dan heb je 1. een verkeerde windows versie geïnstalleerd of 2. moet je ff met microsoft bellen om te activeren (hou uw microsoft/hotmail account klaar)
Als je een w8 bioskey had en deze is geupdate naar w10 dan zit uw cpu serienummer in een database bij microsoft en gaat hij daar op activeren (dus niet meer op uw oude bioskey)
Activeert hij niet dan heb je 1. een verkeerde windows versie geïnstalleerd of 2. moet je ff met microsoft bellen om te activeren (hou uw microsoft/hotmail account klaar)
-
- Elite Poster
hij staat als 'geactiveerd' in windows! heb daar niets voor moeten doen.iceke schreef:Activeert hij niet dan heb je 1. een verkeerde windows versie geïnstalleerd of 2. moet je ff met microsoft bellen om te activeren (hou uw microsoft/hotmail account klaar)
- iceke
- Elite Poster
Sorry, was niet echt duidelijk...
Je maakt het je eigen dus moeilijk.
Installeer toch gewoon een clean w10, dus opstarten van uefiboot usb. geen key invullen (als hij dat vraagt doe je trouwens geen uefi install) en heel je schijf formateren.
W10 zal automatisch activeren.
De reden dat je upgrade blijft hangen op updates is dat automatische updates nog aanstaat, als je die afzet loopt hij 9/10 wel door.
Je maakt het je eigen dus moeilijk.
Installeer toch gewoon een clean w10, dus opstarten van uefiboot usb. geen key invullen (als hij dat vraagt doe je trouwens geen uefi install) en heel je schijf formateren.
W10 zal automatisch activeren.
De reden dat je upgrade blijft hangen op updates is dat automatische updates nog aanstaat, als je die afzet loopt hij 9/10 wel door.
-
- Elite Poster
Heb een clean install gedaan, want alles van acer was weg op de c partitie. Recovery van acer ed staan er wel nog op. (Vormt dit probleem?) Zal de w10 clean image eens terugzetten. En wat moet ik dan doen om updates binnen te krijgen? Off-topic: als ik acronis true image installeerde, sloot hij niet meer af (bleef hangen)
- iceke
- Elite Poster
Gooi daar gewoon alles eens af.. je hebt die recovery partities enz. gewoon niet nodig.
Ben je niet te ongeduldig ? W10 heeft de neiging om bij het afsluiten je beeldscherm uit te schakelen & dan nog wat updates & andere taken uit te voeren voor je laptop ook echt uit gaat. Aangezien het een windows bing is heb je een traag systeem, je moet dat dus wat tijd geven.
Ik had toevallig deze week hier ook een laptop die niet wilde updaten... wanneer ik een "opnieuw instellen" vanuit de recovery deed bleef het probleem zich ook voordoen.
Als je dit na een clean install nog voor hebt zou ik het geheugen eens testen met memtest en de harde schijf ff nakijken met hdd sentinel.
Ben je niet te ongeduldig ? W10 heeft de neiging om bij het afsluiten je beeldscherm uit te schakelen & dan nog wat updates & andere taken uit te voeren voor je laptop ook echt uit gaat. Aangezien het een windows bing is heb je een traag systeem, je moet dat dus wat tijd geven.
Ik had toevallig deze week hier ook een laptop die niet wilde updaten... wanneer ik een "opnieuw instellen" vanuit de recovery deed bleef het probleem zich ook voordoen.
Als je dit na een clean install nog voor hebt zou ik het geheugen eens testen met memtest en de harde schijf ff nakijken met hdd sentinel.