Serieopname definitief verwijderen uit decoder

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Garwood
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

De situatie: Scarlet Trio, Belgacom Decoder V4.

Het probleem: mijn vrouw had een serieopname ingegeven (A). Deze gaf echter conflict met een min of meer gelijktijdige serieopname (B). Dit gaf dagelijks conflictboodschappen, om één serie te kiezen om te behouden.

We hebben serieopname A verwijderd (geplande opnames -> wis alle) om alleen serieopname B te houden. Zo zouden we van de dagelijkse conflictboodschappen verlost moeten zijn, toch?

Serieopname A blijft echter elke week opnieuw opduiken, als er nieuwe afleveringen van serie A in de programmagids komen. Dit zorgt voor conflictboodschappen op tv die er eigenlijk niet zouden mogen zijn: we willen alleen serie B opnemen en hebben de serieopname van A verwijderd.

Kortom: hoe kunnen we serieopname A permanent verwijderen uit de decoder?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Netflix nemen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is geen oplossing, er zijn TV series die enkel op de gewone TV zenders te zien zijn en niet bij Netflix en bovendien lost het probleem van die serie opnames niet op.
De enige oplossing is geen serie opnames doen maar opname per opname want met die serie opnames zijn er altijd problemen meteen ook de reden waarom ik nooit serie opnames doe.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

de keuze bij netflix is dusdanig groot dat automatisch laten opnemen overbodig wordt! Heb al maanden geen betaal-abo meer, waardoor enkel de reeks "game of thrones" als een gemis ervaren wordt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

vroeger kon ik dat ook niet (belgacom)
sedert de voorlaatste update kan ik wél serieopnames volledig verwijderen
ik heb wel een V5 van belgacom en weet niet of de software versies dezelfde zijn

Welke software versie heb je?
Garwood
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Software versie is Scarlet_5.0.2.8.

Het moet toch mogelijk zijn om die opname te verwijderen?

Factory reset van de decoder afgelopen weekend heeft al niet geholpen.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

wied schreef:de keuze bij netflix is dusdanig groot dat automatisch laten opnemen overbodig wordt! Heb al maanden geen betaal-abo meer, waardoor enkel de reeks "game of thrones" als een gemis ervaren wordt...
Fijn voor jou maar niet iedereen heeft dezelfde smaak. Na 2 series en 5 films had ik alles wat me interesseert op Netflix gezien. En dan was ik al niet te kritisch geweest.

OT: Als een factory reset niet helpt zit er vermoedelijk iets niet juist bij Scarlet. Dat is vervelend, want mijn ervaring met de helpdesk van Scarlet is dat ze meestal heel vriendelijk zijn, maar (doen alsof ze) snel moeten afhaken omdat ze niet op de hoogte zijn van de technische kant van de zaak.

Misschien nog enkele weken volhouden de foute serieopname telkens te verwijderen, misschien komt het uit zichzelf wel in orde.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dit is een probleem dat zeer goed gekend is bij Proximus en de komende software updates zouden dit moeten oplossen.
zelf een FR zal dit maar tijdelijk oplossen.
noblemo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Probeer eens PVR > Gepland > serie A selecteren > 1 v/d afleveringen selecteren > Serie verwijderen

Edit: dat heb je blijkbaar al geprobeerd, my bad.
Vroeger had ik dit probleem ook, maar nu kan ik het zo oplossen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het probleem is dat dit niet bij iedereen op die manier lukt, maar je kan het best proberen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”