Weepee account zonder nr

Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Ik heb een Weepee-account aangemaakt zonder een telefoonnr aan gekoppeld. Als ik die account gebruik om uit te bellen vanuit een sip-telefoon (bv softphone op smartphone of een fritzbox in een buitenhuis) naar een andere Weepee-account (op de thuis-fritzbox), dan krijg ik geen nummerherkenning 'Unknown'. Dat klopt natuurlijk, want Weepee heeft geen echt telefoonnr gekoppeld aan de account waarmee ik uitbel.

Ik heb wel een naam ingevuld in de weepee-user interface.
In de Fritzbox waarop de zendende weepee-account registeert, zijn er ook een aantal mogelijkheden onderaan in het vakje "Caller ID". Zie screenshot.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat op de ontvangende fritzbox met een ontvangende weepee-account, toch een naam of nummer verschijnt, namelijk de naam verbonden aan de zendende weepee-account op die andere fritzbox.

bedankt!
Bijlagen
Screen Shot 2014-07-05 at 15.07.30.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

- ik denk niet dat je iets moet wijzigen in de Fritzbox instellingen van de zendende Weepee account
- je kan in de Weepee klantentool deze account een naam geven.
- ik zou Weepee vragen om deze account te screenen met je eigen telefoonnummer, zodat die niet als "unknown" wordt gezien.
- volgens mij stuurt Weepee de accountnaam mee als "CNIP"
- de Fritzbox zal de accountnaam weergeven zoals die door Weepee wordt meegestuurd, tenzij het nummer in het telefoonboek staat

Ps. Als je regelmatig moet bellen tussen 2 fritzboxen, zijn er nog andere mogelijkheden ...
- via de sip-uri rechtstreeks bellen naar de andere Fritzbox (dus niet via Weepee)
- de ene Fritbox laten registreren als een IP Phone op de andere Fritbox (en omgekeerd). Dan bel je mekaar via een inter nummer (**620)
- VPN (lan-lan)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb de naam inderdaad ingegeven in de klantentool van weepee, in een poging de nieuwe zendende weepee account een naam te laten doorsturen naar de ontvangende weepee account in de fritzbox. Dat lukt niet, welke optie ik ook gebruik bij caller id (screenshot).
philippe_d schreef: - volgens mij stuurt Weepee de accountnaam mee als "CNIP"
- de Fritzbox zal de accountnaam weergeven zoals die door Weepee wordt meegestuurd, tenzij het nummer in het telefoonboek staat

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dat klopt dus niet. De fritzbox blijft unknown weergeven, wat je ook aangeeft in de user interface van weepee zendende account

Sent from my iPad using Tapatalk
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Twee van de drie alternatieven die je opgeeft ken ik ook. Maar 'Via sip-Url': kun je dat eens uitleggen? Veelal vraagt de fritzbox om numbers-only, en bij sip-url heb je andere tekens in het te bellen nummer...

OK, en om helemaal open te zijn: eigenlijk vraag ik dit allemaal omdat het volgens mij een oplossing is voor de deurbel topic: ik laat mijn deurbel van de ene weepee account naar de andere weepee account bellen. Beide geregistreerd op fritzbox. Het gaat snel, on net, en je kan er alles mee doen (voicemail, doorschakelen enz). Maar misschien werkt de sip-url in dit geval ook wel??? Het enige wat ik nu nog wil oplossen is dat de fritzbox niet 'unknown' zegt als er aan de deurbel gebeld wordt.
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer
Provider

Als je al een gekoppeld nummer hebt bij weepee kan je dat nummer in dezelfde blok laten plaatsen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

liegebeestig schreef:Dat klopt dus niet. De fritzbox blijft unknown weergeven, wat je ook aangeeft in de user interface van weepee zendende account
Ja, maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat er geen nummer aan dat account hangt: je belt dus zonder nummer (vandaar "unknown"). Geen CLIP = geen CNIP :-(
Daarom mijn advies om een uitgaand nummer (= screening) te laten koppelen (dat kan gerust het inkomende nummer zijn van jouw andere SIP account).
Dan zal WeePee nummer + naam meesturen ...
liegebeestig schreef:Maar 'Via sip-Url': kun je dat eens uitleggen? Veelal vraagt de fritzbox om numbers-only, en bij sip-url heb je andere tekens in het te bellen nummer...
Gewoon een verkort nummer aanmaken in je telefoonboek
Als nummer geef je: [email protected] (waarbij 123456 een bestaand internetnummer is op je FritzBox)
Om dit sip-uri te bellen, bel je het verkort nummer (**700 ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt! SIP-url lijkt inderdaad te werken, en ik geef in als nummer <weepee intern nr>@fritzboxdyndns.org.

Ik krijg dan als caller-id een ander nr te zien dat geconfigureerd staat in mijn lijst van nummers, eentje van weepee, maar niet het eerste uit de lijst en ook niet het standaard dial-out nummer ofzo, lijkt willekeurig. Hoe kun je dat beïnvloeden?
trol
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

beste forumleden
ik heb net ook een weepee sipnummer aangemaakt zonder telefoonnummer omdat ik deze wil installeren om mijn samsung S4 om wat te testen met voip over smartphone ( 3G - 4G ) en met die 2 euro kan ik wel al enkele testen uitvoeren.

Nu ik heb een mail gekregen met sip info ( sip username ,sip wachtwoord en sipserver ) en deze ingegeven in mijn telefoon bij mijn settings => internetcall ( kan daar alles mooi ingeven ) maar de voip account wil niet registreren ( ik heb nochthans wel internet op de telefoon en kan surfen )

krijg melding primary account, failed to registeraccount. transaction terminated. Try later

Zou het kunnen dat je nog enkele uren of langer moet wachten eer je sip account echt actief wordt ? ( ik heb wel de account geactiveerd via het 0800 numme ren daarna die maar ontvangen met de sipdata . .dus dat is in orde .

Alvast bedankt voor jullie feedback
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Provider

liegebeestig schreef:Bedankt! SIP-url lijkt inderdaad te werken, en ik geef in als nummer <weepee intern nr>@fritzboxdyndns.org.

Ik krijg dan als caller-id een ander nr te zien dat geconfigureerd staat in mijn lijst van nummers, eentje van weepee, maar niet het eerste uit de lijst en ook niet het standaard dial-out nummer ofzo, lijkt willekeurig. Hoe kun je dat beïnvloeden?
En van de ene dag op de andere werkt SIP-url totaal niet meer op de fritzbox. Ik gebruikte dit om de deurbel te bedienen: de deurbel draait de sip url <weepee intern nr>@fritzboxdyndns.org> waarna de ontvangende handsets bellen als het weepee intern nr belt. Dat liep vlekkeloos, en dus zonder omweg via weepee, maar nu niet meer... Iemand een verklaring?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

Welke deurbel is dat als ik mag weten?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik gebruik een Auerswald met drie belknoppen, verbonden met fon1 van de fritzbox. Die verbindt gebeurt met twee analoge draadjes.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”