Lage brom bij live reporter VTM nieuws

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Dit is niet specifiek aan TV Vlaanderen, maar wist niet dadelijk waar anders te plaatsen.
Bij live reportage ter plaatse op VTMNIEUWS hoor ik meestal een lage brom op TV (via de subwoofer).
Volgens mij is dat de satellietwagen die stationair staat te draaien vlak in de buurt.
Zijn er nog mensen die dit horen?
Kan er aan de microfoon geen aanpassing gebeuren om die lage tonen weg te filteren?
Het ligt volgens mij niet aan mijn TV of installatie, want als de reportage stopt, stopt ook de brom.

Edit : voorbeeld toegevoegd
http://nieuws.vtm.be/binnenland/128764- ... de-brussel
Laatst gewijzigd door ringlord op 17 feb 2015, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Klopt, is me ook al meermaals opgevallen.
Best mailtje naar vtm sturen zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mogelijk dat de microfoon van de reporter slecht aangesloten is en er de frequentie van het lichtnet doorstroomt? (die dingen zijn op 48v fantoomstroom aangesloten normaal gezien).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Wij hadden dat ook toen we nog bij TVV zaten en een nieuwe TV hadden. Een instelling in het audiogedeelte van de TV heeft dit toen opgelost. Ondertussen zijn we bij Proximus TV, dus ik zou die instelling eens ongedaan moeten maken om te zien wat het geeft.

Maar het was alvast niet aangenaam: een nieuwe TV die zodanig bromt dat de hele behuizing mee begon te trillen terwijl ze gewoon maar aan het praten waren. :eek:
Dit was in 2009.
Afbeelding
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

meon schreef:Mogelijk dat de microfoon van de reporter slecht aangesloten is en er de frequentie van het lichtnet doorstroomt? (die dingen zijn op 48v fantoomstroom aangesloten normaal gezien).
Condensatormicrofoons zijn inderdaad altijd 48v phantom, maar reporters op locatie gebruiken nagenoeg altijd (sennheiser) draadloze microfoons, die RF zendertjes van die microfoons zijn gewoon via xlr aangesloten op de mengtafel in de captatiewagen.

Ik heb net nog niet opgemerkt, maar het is ook mogelijk dat de captatiewagen slecht geaard is waardoor er een lichte "brom" in het audiosignaal mee wordt gestuurd welke door je apparatuur thuis vervolgens versterkt wordt.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”