950 Watt computervoedingen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Hedendaagse PC's worden steeds sneller en stellen daardoor steeds hogere eisen aan de randapparatuur. Een van deze hoge eisen is de stroomvoorziening. Een moderne processor kan al snel over de 80 Watt aan vermogen nodig hebben, reken voor de grafische kaart ook nog zoveel en tel daarbij nog eens de harde schijven op en je zult vlug doorhebben dat er maar weinig speelruimte overblijft. Onder het motto 'meer is beter' heeft het Japanese bedrijf SNE een nieuwe reeks computervoedingen uitgebracht gaande van 850 tot 950 Watt.

De nieuwe lijn voedingen ofte PSU's (Power Supply Unit) bestaat uit drie voedingen met een piekvermogen van 850, 900 en 950 Watt. Bekijken we de specificaties echter van dichter valt al gauw op dat het begrip 'piekvermogen' hier wel zeer letterlijk genomen moet worden. De modale stroomvoorziening blijft hangen rond respectievelijk 650, 700 en 750 Watt waardoor ze dicht in de buurt komen van andere, meer kwalitatieve voedingen waarvan hun werkelijk vermogen veel dichter hun piekvermogen blijft.
Wanner we het per voedingslijn apart bekijken zien we dat de voeding 34 Ampère op de 3,3 Volt en 5 Volt lijnen kan leveren en tot 18 Ampère op de 12 Volt lijnen. Hierdoor kunnen we afleiden dat deze voedingen hoofdzakelijk bedoeld zijn voor servers en workstations die veel harde schijven en processors van stroom moeten voorzien in plaats van al die stroom direct aan pakweg een state-of-the-art grafische kaart kwijt te spelen. Dit vermoeden wordt enkel bevestigd door de aanwezigheid van diverse serverconnetors.

De voedingen zijn voorlopig enkel in Japan verkrijgbaar voor prijzen gaande van $427 voor het goedkoopste model tot $570 voor de 950 Watt voeding. Of je 950 Watt vermogen nu al nodig hebt is echter de vraag.

Bron: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=15798
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

In de servers die ik een paar weken geleden heb zitten installeren staken 2x 1000 watt voedingen, dus voor servers is dat denk ik niet zo ongewoon meer...
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

meon schreef:In de servers die ik een paar weken geleden heb zitten installeren staken 2x 1000 watt voedingen, dus voor servers is dat denk ik niet zo ongewoon meer...
Ja
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ge moet nie vragen wa ne pc a niel verbruikt als em een 950 watt voeding nodig heeft..
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Als PCs morgen 900 Watt nodig hebben, gaat je dat flink gaan kosten. Ik vind dat de gemiddelde pc al genoeg verstookt. Ik kan mijn kot opwarmen door mijn PC aan te zetten 8) .
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Wat verbruikt een gemiddelde Pc ( pentium 3, 550 mHz ) dan ? Bij mij staat die hier heel de dag te draaien, eigenlijk nog nooit bij stil gestaan hoeveel die verbruikt ?
crapiecorn.

dat valt nog mee, moet weinig aan gekoeld worden, en cpu verbruikt niet zo veel

bij mij valt het wel redelijk duur uit, vooral veel hd's die moeten draaien en system fans voor zo te koelen, cpu voltage zelf valt nog wel mee. draait ook nimmer 24/7 eerder 8/7
mm2
Pro Member
Pro Member

Is dit echt nodig voor een gewone pc ? Het voelt toch een beetje aan als "ik wil de grootste hebben" (PC voeding en elektricteitsrekening)
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Da's echt niet meer normaal zeg... Da's een warmwaterkoker die constant opstaat...

En slecht voor het milieu enzo. :(

Kunnen ze die dingen niet is milieuvriendelijker maken?

greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
XInIX
Member
Member

Neem maar het dubbele voor een waterkoker Nob ...
Waar is de goeien ouwen tijd van die lekker zuinige 286's ? :lol:
Can't have one without the other...

Greetzz
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”